Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon perhe ei osallistu meidän tyttären rippijuhliin, vaikka me osallistuimme hänen lapsensa yo-juhliin viime vuonna

Vierailija
28.05.2019 |

Aivan käsittämätöntä käytöstä. Me menimme viime keväänä koko perhe juhlimaan siskon lapsen ylioppilaaksi pääsyä ja annoimme 100€ rahalahjan. Nyt meidän tyttö olisi pääsemässä ripille, mutta sisko on ilmoittanut perheensä olevan lomamatkalla juuri ensi viikonlopusta alkaen. Mun mielestä tuo on niin törkeää käytöstä, vaikka sisko kyllä hyvin tiesi, että nämä juhlat ovat tulossa. Ilmeisesti ei sitten kiinnosta vastavuoroisuus näissä juhlissa. Loma voisi alkaa vaikka päivän myöhemmin, niin pääsisivät osallistumaan juhliin. Mutta ei. Niin ottaa tuollainen itsekkyys päähän.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen apn kanssa samaa mieltä, törkeää käytöstä siskolta. Hän on varmasti tiennyt siskontytön tulevista rippijuhlista, joten hän olisi voinut kysyä milloin ne ovat ja järjestää matkansa muuna ajankohtana (mikäli se on mahdollista). Vastavuoroisuus on suhteessa kuin suhteessa tärkeätä, liian moni miettii nykyään vain mina-näkökulmasta. Itse olen päässyt pois juhlakierteestä sillä en enää osallistu sukulaisten lasten juhliin ellen itse sitä nimenomaisesti halua - kesällä en halua koska juhlat ovat monesti lauantaina ja kesälauantait ovat varattu mökkeilylle. Vastavuoroisuudesta ei tarvitse huolehtia sillä en itse järjestä juhlia, joten en ole 'velvoitettu' osallistumaan. Osallistun aina pienellä rahasummalla, jos esim siskoni perheineen on menossa juhlaan eli muistamista en jätä väliin. Lähimpien juhliin osallistun aina kun kutsutaan, mikäli se on mahdollista.

Niin mikäli mahdollista. Niinhän ei voi mitenkään olla tässä tapauksessa, että matkan järjestäminen oli mahdollista vain kyseisenä ajankohtana, eihän?

Juhlia ei ole vielä pidetty ja sisko saattaa hoitaa sen velvollisuutensa ja vastavuoroisuutensa muistamalla nuorta, mutta ap ei malttanut tähän asti vaan usutti hyeenalauman siskonsa kimppuun heti kun kaikki ei mennyt hänen tahtomallaan tavalla.

Ihmettelen suuresti ettei kukaan ole vielä huutanut provoa :D

Vierailija
42/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kaikki ei pääse juhlimaan, mutta luultavasti ripille pääsijää muistetaan jollain tapaa, ellei AP nyt saa aikaan elämää suurempaa draamaa ja karkoita sukulaisiaan entistä kauemmaksi.

Tunnen monta, jotka eivät uskonnottomina osallistu ristiäisiin, joten ei kai sekään tavatonta olisi kieltäytyä tuollaiseen "teatteriin" osallistumisesta. Itselläni on vasta vauva, joka ei tule menemään rippikouluun, mutta peruskoulun päättäjäiset aiomme pitää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä millainen draama ja huuto siitä seuraa kun omien sisaruksieni lapset ovat rippikouluikäisiä. Uskonnottomana en todellakaan aio osallistua mihinkään rippikoulujuhliin. 

Vierailija
44/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun varasimme viime lokakuussa tulevaksi kesäksi perheellemme matkan, valitsimme itsellemme parhaiten sopivan ajan, eikä oikeasti kiinnostanut tippaakaan, onko jollakin joku juhla silloin.  Kesän matkoissakin voi olla useiden satojen eurojen hintaeroa riippuen viikosta, jolloin on lomallla niin me valitsimme meidän budjetille ja aikatauluille sopivan matkan. Ymmärrän siis hyvin siskoasi. Matkaa ei todellakaan voi noin vain siirrellä. Itseasiassa oman lapsemme rippijuhla osui sitten juuri tuolle lomaviikolle jonka olin varannut, niin otin yhteyttä seurakuntaan, joten lapseni vaihtoi eri ryhmään. Muuten olisi ripille meno peruuntunut hänen kohdaltaan kokonaan.

Itse olemme skipanneet sisarusten lasten syntymäpäivät ihan säännönmukaisesti. Mutta, emme myöskään kutsu sisaruksiamme perheineen meidän lasten syntymäpäiville. Ärsyttävää, kun meidät edelleen kutsutaan, kun on kiusallista keksiä aina tekosyitä, miksi emme tule.

Rippijuhlat, ristijäiset ja valmistujaiset on sellaiset, joihin menemme, ellei ole oikeasti jotain tärkeämpää, esim. se varattu lomamatka, koska ne koen oikeiksi juhliksi.

Vierailija
45/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät juhlat juuri silloin kun siskosi perheineen on lähdössä lomamatkalle? Osallistuitteko te siskon lapsen rippijuhliin?

Vierailija
46/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu, että niin moni ei pidä sukulaisiaan missään arvossa? Olen halunnut tutustuttaa lapseni sisarusten lapsiin, setiin, täteihin, mummoihin, vaareihin, pikkuserkkuihinkin. Pidän sitä rikkautena, että perheellä on kiinteät välit sukuun. Kun elämä soljuu eteenpäin, kaverit vaihtuvat, maisemat vaihtuvat, harrastukset vaihtuvat, mutta suku pysyy. Onhan siinä turvaverkkoa tuleville sukupolville. Ilman muuta kutsutaan ja vietetään yhdessä synttäreitä ja kaikkea mahdollista. Ei tulisi mieleenkään, etten ottaisi huomioon sukulaisten tunteita, kun he kutsuvat kylään tai juhliin. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä tärkeämpänä pidän huomaavaista ja vastavuoroista käytöstä. Siperia on opettanut.

Vierailija
47/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuus tarkoittaa kyllä teidän tapauksessa, jos olitte siskon lapsen ylioppilasjuhlissa, niin sisko tulee lapsesi ylioppilasjuhliin.

Nyt kerrot kuitenkin teillä olevan rippijuhlat.

Vierailija
48/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisuus tarkoittaa kyllä teidän tapauksessa, jos olitte siskon lapsen ylioppilasjuhlissa, niin sisko tulee lapsesi ylioppilasjuhliin.

Nyt kerrot kuitenkin teillä olevan rippijuhlat.

Olivat olleet myös rippijuhlissa. Lue ketju.

Vierailija
49/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlat ovat niin tylsiä, että kyllä itsekin mieluummin lähtisin matkalle.

Vierailija
50/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin varasimme jo talvella matkan ja siihen tuli sitten yhdet rippijuhlat. Ei voi mitään. En ala pitää koko kesää vapaana matkoista ja muista menoista sen takia, että siinä voi olla jotkut tyhjänpäiväiset juhlat. Varaan matkan hyvissä ajoin, koska sen saa halvemmalla ja töidenkin takia ajankohta pitää tietää aikaisin.

Vierailija
51/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvotetaan juhlia? Tärkeitä ovat kaikki, vaikka ne olisi illanistujaiset. 50 vuotta sitten ylioppilas oli jotain, mutta mikä siinä nykyään on tärkeämpää, kuin muissa elämän virstapylväissä? Olisin siskona ottanut huomioon rippijuhlat. Jos en pääsisi juhliin, niin soittaisin ja laittaisin isomman lahjan lapselle pahoitteluksi.

Vierailija
52/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän johtuu, että niin moni ei pidä sukulaisiaan missään arvossa? Olen halunnut tutustuttaa lapseni sisarusten lapsiin, setiin, täteihin, mummoihin, vaareihin, pikkuserkkuihinkin. Pidän sitä rikkautena, että perheellä on kiinteät välit sukuun. Kun elämä soljuu eteenpäin, kaverit vaihtuvat, maisemat vaihtuvat, harrastukset vaihtuvat, mutta suku pysyy. Onhan siinä turvaverkkoa tuleville sukupolville. Ilman muuta kutsutaan ja vietetään yhdessä synttäreitä ja kaikkea mahdollista. Ei tulisi mieleenkään, etten ottaisi huomioon sukulaisten tunteita, kun he kutsuvat kylään tai juhliin. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä tärkeämpänä pidän huomaavaista ja vastavuoroista käytöstä. Siperia on opettanut.

Hienoa. Nykyään on liian paljon juurettimia ihmisiä.

Vierailija
53/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni kanssa matkustamme vuosittain tiettyyn kohteeseen, matkan hinta voi muuttua hyvinkin reippaasti matkapäivän mukaan.

Jos heitä matkustaa useampi, voi matkustuspäivän valinta vaikuttaa merkittävästi matkakuluihin.

Tästä näkökulmasta rippijuhliin osallistuminen saattaisi tulla heille kohtuuttoman kalliiksi. Ja työnantajallakin on mielipide loman ajankohdasta, ainakin meillä.

Vierailija
54/54 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin varasimme jo talvella matkan ja siihen tuli sitten yhdet rippijuhlat. Ei voi mitään. En ala pitää koko kesää vapaana matkoista ja muista menoista sen takia, että siinä voi olla jotkut tyhjänpäiväiset juhlat. Varaan matkan hyvissä ajoin, koska sen saa halvemmalla ja töidenkin takia ajankohta pitää tietää aikaisin.

Muuten olen samaa mieltä, että jo varattua lomamatka ei kannatta hirveän pienestä alkaa vaihtamaan. Mutta asennetta kuvaa sana tyhjänpäiväinen. Tuskin mikään juhla on tyhjänpäiväinen sulle juhlittavalle ja sen takia niitä juhlia pidetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän