Työntekijä saikuttaa ja pomo huomaa että someen lisätään kuvia missä hän bilettää täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Mitä toimenpiteitä siitä tulisi sinun työpaikalla?
Kommentit (65)
Tekee työttömänä pahaa lukea ihmisistä jotka noin häikäilemättä käyttää hyväksi "oikeuksiaan" ja saikuttaa syyttä. Voisitte vähän miettiä kuinka onnellisessa asemassa olette kun on kuitenkin vakipaikka alla.
Olin juuri tuollainen saikuttelija. Tein sitä monta vuotta. Olin jatkuvasti kipeä: migreeniä, ahdistusta, ripulia ja kovaa kuumetta. Mulle naurettiin töissä ja työterveydessä, mutta ei tutkittu kunnolla. Sitten yksi päivä mut löydettiin tajuttomana kotisohvalta. Sairaalassa löydettiin kaksi vakavaa kroonista sairautta. Kun ne saatiin kuntoon, en ole ollut päivääkään pois ja minua motivoituneempaa työntekijää saa hakea. Työnantaja tässä tosin eniten menetti. Sain potkut ja nyt olen uudessa työpaikassa. Kunpa he olisivat silloin aikanaan tehneet muutakin kuin vain naureskelleet ja haukkuneet selän takana! Olisin saanut nopeasti apua, ja he kunnon työntekijän.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri tuollainen saikuttelija. Tein sitä monta vuotta. Olin jatkuvasti kipeä: migreeniä, ahdistusta, ripulia ja kovaa kuumetta. Mulle naurettiin töissä ja työterveydessä, mutta ei tutkittu kunnolla. Sitten yksi päivä mut löydettiin tajuttomana kotisohvalta. Sairaalassa löydettiin kaksi vakavaa kroonista sairautta. Kun ne saatiin kuntoon, en ole ollut päivääkään pois ja minua motivoituneempaa työntekijää saa hakea. Työnantaja tässä tosin eniten menetti. Sain potkut ja nyt olen uudessa työpaikassa. Kunpa he olisivat silloin aikanaan tehneet muutakin kuin vain naureskelleet ja haukkuneet selän takana! Olisin saanut nopeasti apua, ja he kunnon työntekijän.
Mikä oli diagnoosi? Miten siihen diagnoosiin olisi saikuttelut päättyneet?
Olen ollut yli 20 vuotta työelämässä, mutta en ole koskaan kuullut/tiennyt, että työnantajalla olisi oikeus päättää maksaako sairausloman ajalta palkkaa, saati että olisi oikeus päättää onko lääkärintodistus pätevä vai ei. Sivistäkää minua, missä näin kerrotaan, kun en edes Googlesta löytänyt tietoa asiasta.
Missä ihmeessä olette töissä, jos tällaisia käytäntöjä noudatetaan tai pidetään normaaleina?
Kyllä lapsen tai puolison kuoleman jälkeen riittää pari päivää saikkua ja voi mennä arkistoon töihin. Samahan se on, missä sitä itkee. Työnantajan ei tarvitse maksaa henkilökunnan henkilökohtaisesta elämästä. Jotain rajaa nyt näihin saikuttamisiin. Innokkaita työntekijöitä kyllä riittää jonoksi