Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisiän ADHD

Vierailija
27.05.2019 |

Onko kokemuksia/ suosituksia aikuisiän ADHD:n diagnosoimisesta ja lääkäriä/ paikkaa suositella? Julkisen puolen hoitoketju kun tuntuu kestävän ainakin vuoden ennen kuin sieltä edes diagnoosia saa ulos

Kommentit (4219)

Vierailija
1521/4219 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri-DD kirjoitti:

Eikö voxra ole amfetamiinia? Sanoin yhdelle psykiatrille, jonka mielestä minulla on ADD, että " Tuskin hyvä, että alan vetämään päivittäin amfetamiinia, kun olen jo alkoholisti. Eikös osa näistä ADHD-lääkkeistä ole sitä ittiään?". Lääkäri vastasi kaikkien ADHD-lääkkeiden olevan amfetamiinia tai sen johdannaisia; ns. muuntohuumeita. En kehdannut lääkärille sanoa, mutta olen 2 kertaa kokeillut amfetamiinia. Se ei tehnyt minuun mitään miellyttävää vaikutusta, joten en ymmärrä, miksi jotkut sitä käyttävät päihteenä? Poskipäitä nyki ja tunsin itseni ylimieliseksi paskiaiseksi. Ja aine luullakseni "puhdasta", koska kaverit juuri hakeneet 2kg säkin Saksasta. Sekoitettua ei ole järkeä kuljettaa tullien läpi, koska tuomio käryn käydessä on sama aineen laadukkuudesta riippumatta.

Tietämäni mukaan voxra ja muut bupropionit eivät aiheuta sellaista euforiaa kuin huumeet. Toisin sanoen, ihan paska huume. Sitä käytetään lääkkeenä, kun halutaan elämänlaadun kohenevan ja muut asiat ovat hoidon alla. Joillain adhd -tyyppisillä ihmisillä siitä on iso apu työkaluna.

Vierailija
1522/4219 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kinnostaa  mikä on se olo kun ottaa sen lääkkeen, miten se oikein tuntuu,vai tuntuuko mitenkään mutta asiat vaan saa tehtyä ?

Olo ei sinänsä muutu miksikään, mutta huomaa, että on oikeasti saanutkin tehtyä asioita. Jotenkin huomaamattoman arkipäiväisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, ettei Voxra ole amfetamiinityyppinen lääke. Silti ystävä, jolle tämä määrätty, mutta sairaseläkkeellä, joten keskittymiskyvyllä ei kait niin väliä, myy lääkkeensä hyvään hintaan pirinistituttaville.

Vierailija
1524/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, ettei Voxra ole amfetamiinityyppinen lääke. Silti ystävä, jolle tämä määrätty, mutta sairaseläkkeellä, joten keskittymiskyvyllä ei kait niin väliä, myy lääkkeensä hyvään hintaan pirinistituttaville.

Kuulostaa oudolta että Voxra menis kaupaksi yhtään enemmissä määrin verrattuna Concerta tai Elvanse. Myyn ite Elvanse 70mg:tä 20€ kappale ja ostajia riittää

Vierailija
1525/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri-DD kirjoitti:

Eikö voxra ole amfetamiinia? Sanoin yhdelle psykiatrille, jonka mielestä minulla on ADD, että " Tuskin hyvä, että alan vetämään päivittäin amfetamiinia, kun olen jo alkoholisti. Eikös osa näistä ADHD-lääkkeistä ole sitä ittiään?". Lääkäri vastasi kaikkien ADHD-lääkkeiden olevan amfetamiinia tai sen johdannaisia; ns. muuntohuumeita. En kehdannut lääkärille sanoa, mutta olen 2 kertaa kokeillut amfetamiinia. Se ei tehnyt minuun mitään miellyttävää vaikutusta, joten en ymmärrä, miksi jotkut sitä käyttävät päihteenä? Poskipäitä nyki ja tunsin itseni ylimieliseksi paskiaiseksi. Ja aine luullakseni "puhdasta", koska kaverit juuri hakeneet 2kg säkin Saksasta. Sekoitettua ei ole järkeä kuljettaa tullien läpi, koska tuomio käryn käydessä on sama aineen laadukkuudesta riippumatta.

Ne ei todellakaan ole mitään puhdasta ja esim elvanse vapauttaa PUHDASTA lääkettä hitaasti ja tasaisesti joten epämiellyttävät vaikutukset on vähäiset tai niitä ei ole ollenkaan.

Vierailija
1526/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko olla keskustelematta huumeiden myynnistä tässä keskustelussa? Tässä on paljon hyödyllistä asiaa autismin kirjoon kuuluville, enkä toivoisi, että koko keskustelu suljetaan teidän pirinisteilynne vuoksi.

Vierailija
1527/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti osa autisminkirjolaisista ei saa apua, koska on jo alkup. vaivan takia ehtinyt kehittyä päihderiippuvuus. Kuten psykiatrini sanoi: "Kiltit tytöt ei jää kiinni". Ihmetyttää, miksi näistä ei saisi puhua?

Vierailija
1528/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saa, päihteet pitää hoitaa ensin pois .

Varmasti paikkakohtasia eroja kuitenkin että miten suhtaudutaan.

Vierailija
1529/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri-DD kirjoitti:

Katso metyylifenidaatti vaikka wikipediasta. "Omaa väärinkäyttöpotentiaalia", "luokitellaan Suomessa huumausaineeksi". Sie ja siun makkarasi.

Aika monella lääkkeellä on väärinkäyttöpotentiaalia, myös kipulääkkeillä, rauhoittavilla ym. Mikään näistä ei silti ole amfetamiinia.

Vierailija
1530/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin kyseiseen tautiin ja olen taas yhtä kokemusta rikkaampi. Porteilla kysyvät ja vastaamatta sanon kyllä jos kysyvät... Vielä kerran. Hyi helvetti mikä minä olenkaan.

Vierailija
1531/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana rasvaista omn,, valuva hikiperse hylkii,,, helvetin karkea haju soljuu rasvaista,,,,,

Vierailija
1532/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti osa autisminkirjolaisista ei saa apua, koska on jo alkup. vaivan takia ehtinyt kehittyä päihderiippuvuus. Kuten psykiatrini sanoi: "Kiltit tytöt ei jää kiinni". Ihmetyttää, miksi näistä ei saisi puhua?

Vierailija
1533/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niistä puhua,vaan tuurista kii kuka vastaa puhelimeen,  että tuleeko jatkoa vai ei.

Vierailija
1534/4219 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten läääkitys auttaa ahdistukseen samalla,vai auttaako ollenkaan siihen?

Minulla myös sitä enkä haluais montaa pilleriä syödä.

Ja joo, aijon kysyä lekurilta,vaan aika vasta  ens kuun lopussa.

Vierailija
1535/4219 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla concerta vähensi myös ahdistusta jotenkin.

Varmaan koska  ajatukset ei  harhailleet joka asiassa.

Vierailija
1536/4219 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk sitten sanoivat että puolen vuoden jono tutkimuksiin, kyllähän tämä hermoja repiii kunnolla.

Miten te jaksoitte odottaa ja odottaa?

Vierailija
1537/4219 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlain se aika kuluu vaikka ei ois jonottamassa sinne tutkimuksiin, eli ei se hukkaan mene.

Vierailija
1538/4219 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä mennä yksityiselle tutkimuksiin ja siirtää sitten hoito julkiselle, mutta en tiedä miten tuo käytännössä tapahtuu.

Vierailija
1539/4219 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko mennyt lääkityksellä olevilla että löytynyt se oikea lääke ja annos ?

Ja miten vaikutus jos ei ole sopiva ?

Vierailija
1540/4219 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk sitten sanoivat että puolen vuoden jono tutkimuksiin, kyllähän tämä hermoja repiii kunnolla.

Miten te jaksoitte odottaa ja odottaa?

Mihin sulla on kiire? Todennäköisesti olet elänyt asian kanssa koko elämäsi mutta nyt et jaksa odottaa muutamaa kuukautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän