Kun mies ihastuu johonkin naiseen, niin miksi hän alkaa käyttäytymään puolisoaan kohtaan
niin kylmästi, etäisesti, tylysti ja aliarvioivasti, jopa helveksivasti? Mies tiuskii pienestäkin asiasta ja pinna on kireällä. Siinä ihastumisen vaiheessa toiseen naiseen oma puoliso on kuin ilmaa, eikä mikään tunnu miellyttävän siinä omassa naispuolisossa. Miksi? Mistä tämä johtuu? Kokemuksia?
Kommentit (153)
ilmeisesti yrittää antaa näin itselleen luvan ihastumiseen ja jatkossa ehkä pettämiseen. Syy siihen on miehen mielestä typerässä ja ilkeässä vaimossa joka ajaa miespolon pettämään.
Tottakai jos ihmisellä on tunteet muualla, alkaa ärsyttämään sen naama jota kohtaan niitä tunteita ei ole.
Eikä tämä nyt mikään miesten juttu ole, ihan yhtä lailla naisille käy niin.
helppo: mies toivoo, että saisi omalla käytöksellään sinut haluamaan eroa, ettei tarvitisi itse olla siihen syypää.
t.mies
Mitä mä olen nähnyt johonkin toiseen kuin omaan puolisoon ihastuneita naisia, eivät he tuollain ole tylyjä ja huonosti käyttäytyviä omia miehiään kohtaa ihastumisen takia. Toki naiset voivat ottaa ohjia käsiin kotitöistä (joka voi näkyä esim tempperementtisena käytöksenä) ja muutenkin nalkuttaa jos mies makaa vaan sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
helppo: mies toivoo, että saisi omalla käytöksellään sinut haluamaan eroa, ettei tarvitisi itse olla siihen syypää.
t.mies
Kerro mies: miksi miehellä ei ole kanttia olla se "syypää"?
Vierailija kirjoitti:
t.mies
Tämä on todella ristiriitaista. Mun mies oli ilmiselvästi ihastunut ja jopa rakastunut erääseen toiseen naiseen, merkit olivat niin selvät. Mä aloitin puhumisen avioerosta, niin ei. Mies haluaa elää ja olla mun kanssa. Mitä tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.mies
Tämä on todella ristiriitaista. Mun mies oli ilmiselvästi ihastunut ja jopa rakastunut erääseen toiseen naiseen, merkit olivat niin selvät. Mä aloitin puhumisen avioerosta, niin ei. Mies haluaa elää ja olla mun kanssa. Mitä tämä on?
Se haluaa pitää omaisuuden ja lapset. Helpon elämän. Sitä se on.
Miksi ihminen ihastuu toiseen, vaikka rinnalla kulkisikin oikeasti ihana ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.mies
Se haluaa pitää omaisuuden ja lapset. Helpon elämän. Sitä se on.
Vaikka arki olisikin yhtä tervan juontia, riitelyä ja hammasten puremista? Onko se silloin helppoa elämää? Voiko kyse olla siitä, että muutos pelottaa?
Jos kävisi niin, että miehellä ja naisella tulisi ero, ja mies lähtisi elämään sen uuden naisensa kanssa, niin ei se ikuista onnea ja ikuista huumaa senkään uuden kanssa taatusti ole.
"Valehteleeko" miehen ihastuneet aivot kertomaan että toi uusi nainen on täydellinen, juuri siinä ihastumisen huumassa, ihanassa energiassa? Moni löytää nk paremman elämän uuden kanssa, mutta moni katuu myös sitä kun erosi.
Mies ei näe enää oman naisensa ihania piirteitä? Eikö hän halua nähdä, vai miksi hän ei näe?
Miksi miehestä tulee sokea, vaikka siinä omassa naisessa olisikin sellaisia upeita piirteitä, joita siinä uudessa ei edes ole?
Hih teidän kanssa.
Tiedän, ettei miehet lue näitä juttuja, mutta jos nyt joku mies lukisi, niin se nainen johon ihastutte ärsyyntyy pettämisestä niin paljon, että tuhoaa miehen liiton ja jättää miehen sen jälkeen omilleen.
Jos mies on töykeä ja huonosti käyttäytyvä niin kertokaa se miehelle että hänen käytöksensä on jo loukkaavaa, että sellaista ei tarvitse kestää eikä katsoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.mies
1. Uusi suhde on vielä hataralla pohjalla ja mies haluaa pitää takaportin auki.
tai
2. Mies ei halua tehdä likaista työtä, vaan odottaa että sinä toimitat eropaperit. Jos mies olisi ollut eron kannalla, olisi ero mennyt silti hänen piikkiin vaikka sinä sitä ehdotitkin, koska teit sen miehen uuden suhteen takia.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä kysymys.
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.mies
1. Uusi suhde on vielä hataralla pohjalla ja mies haluaa pitää takaportin auki.
tai
2. Mies ei halua tehdä likaista työtä, vaan odottaa että sinä toimitat eropaperit. Jos mies olisi ollut eron kannalla, olisi ero mennyt silti hänen piikkiin vaikka sinä sitä ehdotitkin, koska teit sen miehen uuden suhteen takia.
t. mies
Selitä tämä; nainen on toimittanut eropaperit ja silti mies haluaa että vedetään pois ne eropaperit eikä erotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.mies
Uusi nainen ei ole vielä valmis sitoutumaan. Mies ei ota riskiä että jäisi yksin.
Ei ole sukupuolisidonnaista tuo.
Kukaan paraskaan kumppani ei ole 100 % täydellinen eikä pysty vastaamaan täysin toisen tarpeisiin. Kun sitten ihastuu, alkaa ihan tajuamattaan vertailla ja toivoa kumppanilta samoja ihania ominaisuuksia kuin ihastuksella on. Sitä tulee kovemmaksi ja kärkkäämmäksi kumppania kohtaan.
Joku saattaa tosiaan ajaa eroon, mutta joku taas ajattelee että jos kumppani muuttuisi yhtä ihanaksi kuin ihastus, ei tarvitsisi erota.
Laittaako ihastumisen aivokemia miehen pään niin sekaisin, että oma puoliso koetaan jotenkin jopa uhkana uudelle ihastumisen alulle? Tylyllä käytöksellä pyritään kertomaan että pysy kauempana että voisi omistaa kaikki ajatuksensa uudelle ihastukselle?