Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millä perusteella alle 20-vuotiaiden korkea äänestysaktiivisuus on hyvä asia?

Vierailija
26.05.2019 |

Suurin osa 18- ja 19-vuotiaista asuu vielä vanhempiensa luona, liian nuorilla ei ole vielä tarpeeksi kokemusta työelämästä, työpaikkojen epäkohdista tai ylipäänsä ”oikeasta” elämästä laskuineen päivineen. Mielestäni alle 20-vuotiaiden korkea äänestysprosentti lähinnä uhkaa suomalaisten hyvinvointia, sillä elämää näkemättömät tekevät äänestyspäätöksensä trendikkäiden aatteiden ja imagokysymysten perusteella. Tällöin ääni menee puolueille, jotka käyttävät nuoria vain äänestävinä idioottein’a.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 18-vuotiaana pois kotoa ja olen aina pitänyt huolta itsestäni. Laskut maksanut ja kaiken muunkin hoitanut itse. Hanttihommia tehnyt opiskelun ohessa. Tulevaisuus on nuorten, joten totta kai heidän täytyy äänestää, etteivät vanhukset tuhoa tätä maapalloa. 

Vierailija
2/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ikäryhmät jättävät äänestämättä, niin heidän ihan turha kitistä jos läpimenevät ehdokkaat ovat aktiivisten nuorten äänestämiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu. Nuoret elävät kovin erilaisessa todellisuudessa kuin vanhemmat sukupolvet aikanaan. Pitää katsoa asioita uudesta näkökulmasta ja siksi on tärkeää, että nuorten ääni kuuluu.

Vierailija
4/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreille lisää ääniä...

Sähkö tulee töpselistä ja raha seinästä.

Meidän 18 v. on innoissaan Vihreistä ja muuttaa viikon päästä omaan asuntoon, koska sillä lailla saa "mahtavat" tuet ja elää herroiksi. Tähän oikeen kannustettiin jossain Ohjaamossa. Että kyllä kuule kannattaa kokeilla omia siipiä, saat näin ja näin paljon tukia (joita ei kotona saisi pennin jeniä koska vanhempien tulot - mutta kaikki kulut maksetaan ja lisäksi kuukausiraha). Unohtivat vaan kertoa että keskiasteen opiskelija ei saa opintotukea kesäkuukausilta ja nyt sitten ollaan että hups. "No, ehkä mä sit asun kesän enimmäkseen kotona".

Vierailija
5/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreille lisää ääniä...

Sähkö tulee töpselistä ja raha seinästä.

Meidän 18 v. on innoissaan Vihreistä ja muuttaa viikon päästä omaan asuntoon, koska sillä lailla saa "mahtavat" tuet ja elää herroiksi. Tähän oikeen kannustettiin jossain Ohjaamossa. Että kyllä kuule kannattaa kokeilla omia siipiä, saat näin ja näin paljon tukia (joita ei kotona saisi pennin jeniä koska vanhempien tulot - mutta kaikki kulut maksetaan ja lisäksi kuukausiraha). Unohtivat vaan kertoa että keskiasteen opiskelija ei saa opintotukea kesäkuukausilta ja nyt sitten ollaan että hups. "No, ehkä mä sit asun kesän enimmäkseen kotona".

Onkohan sinulta jäänyt jotain tekemättä kasvattajana?

Vierailija
6/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat idealisteja, mutta he eivät oikein osaa vielä katsoa asioita kokonaisuutena vaan vain yhdeltä kantilta. Kaikkia ei edes politiikka kiinnosta ja hyvä vain ettei heitä patisteta äänestämään, kyllä he sitten myöhemmin äänestävät.

Vierailija
7/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on mielestäni hyvä merkki, että nuoret ovat kiinnostuneita tulevaisuuttaan koskevista asioista. Asia erikseen äänestävätkö "oikein".

Vierailija
8/8 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret elävät nykyisten päätösten kanssa pidempään kuin muut. Siksi olisi hyvä, että heitäkin kiinnostaisi yhteinen päätöksenteko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi