Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isot pojat uimahallissa naisten puolella

Vierailija
26.05.2019 |

Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.

Kommentit (622)

Vierailija
421/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän tätä ketjua luen, sitä vahvemmin käy sääliksi opettajia. Pitäisi yksin vastata luokallisesta oppilaita ja saada heidät vielä oppimaankin.

Ketjussa äidit todistelevat pojistaan viimeiseen asti, kuinka eivät pärjää hetkeäkään yksin edes pukuhuoneessa vielä kouluikäisinä ja äiti tarvitaan kylkeen, ettei huku, häviä ja hätäänny pukuhuoneessa. Miten te opettajat pärjäätte heidän kanssa koulussa? Ei kai siellä jokaiselle omaa aikuista ole kylkeen joka hetki? Hui.

Opettajat, on teillä vaativa työ.

Joo, kyllä nämä ”leijonaäidit” tiedetään ja tunnetaan alalla. Kauheasti on oikeuksia, mutta velvollisuuksia ei ole. Omat virheet kasvattajana yritetään saada jonkun diagnoosin alle puserrettua ja sitä myötä koko yhteiskunnan ongelmaksi. Sitten ihmetellään, miten koulu ei tee mitään, kun lapsi ei osaa mitään, ei edes lukea viisitoistavuotiaana. Opettajan vika, koulun vika, rikkaiden vika, lääkäreiden vika, kelan vika...

Ei vaan lähinnä kasvattajan vika koska on antanut pojan löysäillä koko lapsuuden ja tämä paapominen on romauttanut pojan pärjäämisitsetunnon.

Vierailija
422/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän tätä ketjua luen, sitä vahvemmin käy sääliksi opettajia. Pitäisi yksin vastata luokallisesta oppilaita ja saada heidät vielä oppimaankin.

Ketjussa äidit todistelevat pojistaan viimeiseen asti, kuinka eivät pärjää hetkeäkään yksin edes pukuhuoneessa vielä kouluikäisinä ja äiti tarvitaan kylkeen, ettei huku, häviä ja hätäänny pukuhuoneessa. Miten te opettajat pärjäätte heidän kanssa koulussa? Ei kai siellä jokaiselle omaa aikuista ole kylkeen joka hetki? Hui.

Joo, kyllä nämä ”leijonaäidit” tiedetään ja tunnetaan alalla. Kauheasti on oikeuksia, mutta velvollisuuksia ei ole. Omat virheet kasvattajana yritetään saada jonkun diagnoosin alle puserrettua ja sitä myötä koko yhteiskunnan ongelmaksi. Sitten ihmetellään, miten koulu ei tee mitään, kun lapsi ei osaa mitään, ei edes lukea viisitoistavuotiaana. Opettajan vika, koulun vika, rikkaiden vika, lääkäreiden vika, kelan vika...

Ei vaan lähinnä kasvattajan vika koska on antanut pojan löysäillä koko lapsuuden ja tämä paapominen on romauttanut pojan pärjäämisitsetunnon.

Eihän toki. Täällä on diagnoosi kyllä, mutta muistamme myös haukkua ja huutaa sekä yritämme koko ajan pakottaa! Kyllä on ihan meidän oma vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: pojalle laput silmille? Ei pitäisi ketään haitata?

Tämä

Kaikki ei halua nähdä sitä pikkupoikaa siellä.

Juu ei varmasti, etenkään nämä miesten vihaajat... Se pikkupojan näkeminenkin se olikin suurin ongelma!

Vierailija
424/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mammat nyt ymmärrä että 5v poikaa ei voi naisten puolelle tuoda, koska naiset eivät halua nähdä niitä!!!!

Vierailija
425/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Juu ei varmasti, etenkään nämä miesten vihaajat... Se pikkupojan näkeminenkin se olikin suurin ongelma!

No en minä halua nähdä 5-vuotiasta poikaa alasti vieressä suihkussa. Sinä ehkä nautit siitä, minä en.

Vierailija
426/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku pojat on poikia vaikka feministit muuta väittää.

Vierailija
427/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän toki. Täällä on diagnoosi kyllä, mutta muistamme myös haukkua ja huutaa sekä yritämme koko ajan pakottaa! Kyllä on ihan meidän oma vika.

Harmi jos keinosi ovat haukkuminen, huutaminen ja pakottaminen. Haasteellisen lasten lempeään, mutta jämäkkään kasvattamiseen löytyisi kyllä paljon muitakin työkaluja. Huuhtaminen ja haukkuminen tai toisena ääripäänä myötäily ja paspominen eivät onneksi ole ainoat tavat. Paljon järkeviä välimalleja löytyy kyllä.

Vierailija
428/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

No en minä halua nähdä 5-vuotiasta poikaa alasti vieressä suihkussa. Sinä ehkä nautit siitä, minä en.

Ehkä sinun paikkasi on jossain muualla kuin uimahallissa :) Menen kyllä huomenna 4- ja 6-vuotiaiden poikieni kanssa uimahalliin naisten puolelle, eikä paljoa kiinnosta mielipiteesi.

Vierailija
429/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saanko viedä ensi syksynä kouluun menevän pojan (täyttää 7v marraskuussa) vielä naisten pukkariin vai en? Ei osaa lukea, eikä myöskään uida kunnolla ja on muutenkin sellainen, joka ei paljoa kysele, enkä ihmettele vaikka lähtisi yksin altaaseen kielloista huolimatta tai muuten keksisi jotain typerää.

En saa viedä? Kuka on vastuussa jos lapselle sattuu jotain? Minä tietenkin. Ja saan syytteen siitä, että olen jättänyt lapseni yksin ja taas paheksutaan. Eli mitä teen? Ja ei ole miespuolisia aikuisia, jotka voisi pojan kanssa uimaan mennä.

Eli vaikka sääntöjen mukaan ok viedä, voin alapeukkujen määrästä päätellä että ei ole ok? Voisiko joku selventää? Mistä minun pitäisi tietää kaikkia tällaisia kirjoittamattomia sääntöjä? Miksei samantien kielletä naisten puolta vaikka 5-vuotiaalta? Voisiko joku kertoa?

Useissa uimahalleissa on ihan säännöissä että 7v oman sukupuolen pukutiloihin. Sitä pienemmän kanssa saat siis mennä omalle puolellesi vaikka muut siitä mielensä pahoittaisivatkin. Ymmärrän tämän jos ei ole miestä joka veisi.

Mutta se mitä en ymmärrä on että jos olisi miespuolinen joka voisi viedä niin alle 7v pitää silti päästä äidin kanssa naisten puolelle kun jo se 5-vuotias ymmärtää miehen ja naisen eron. Tai se tilanne jossa se kouluun menevä lapsi ei selviä pukuhuoneessa yksin ja se pitää raahata mukaan väärälle puolelle muiden kiusaksi. Jos ei osaa nii uimahalliin ei mennä.

Ymmärtää eron, mutta välittääkö 5-vuotias?

Ei välttämättä välitä mutta ei sillä ole merkitystä jos ne muut siellä kyllä välittävät... 5v ei ole enää pieni taapero joka on ihan harmiton.

Kyllä tuo meidän 5-vuotias on aika harmiton pikkuveitikka. Viimeksikin änkesi samalla pienelle lauteelle neljän isomman uimakoulutytön kanssa.

Ei pärjäisi vielä yksin miestenpuolella. Ei saisi vaatteita pois ja tavaroita kaappiin, mukaan uimahousuja ja pyyhkeitä. Jäisi yksin haaveilemaan pukuhuoneeseen. Parin vuoden päästä voi olla ihan eri meininki.

5veet ovat usein harmittomia pikkuveikkoja muistakin, mutta kouluikäiset vain omasta äidistä ja mummosta, ei muista.

Vierailija
430/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Ehkä sinun paikkasi on jossain muualla kuin uimahallissa :) Menen kyllä huomenna 4- ja 6-vuotiaiden poikieni kanssa uimahalliin naisten puolelle, eikä paljoa kiinnosta mielipiteesi.

Eiköhän täällä valtaosa ole ollut sitä mieltä, että kouluikä on se sopiva raja. Ja se on useimmiten hallien virallinenkin sääntö. Eli tervetuloa ja mukava, kun jaksat nyt käydä poikiesi kanssa niin omasi varmaan saavuttavat koulukypsyyden ohella kyvyn 7veenä kulkea pukuhuoneesta ilman sinua. Peukut sinulle.

Vierailija
431/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta puolisoani nauratti, kun epäilin, että eihän minun pojat vielä seksuaalisesti ajattele. Olen siis kahden pojan äiti. Hän kertoi, mitä liikkui hänen ja kavereidensa jutuissa ja siten mielessä minkäkin ikäisenä. Silmäni vähän niinkuin avautuivat. Jotenkin sitä näkee omat mussukkansa ihan epärealistisen naiivissa valossa.

Vierailija
432/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Pitäisiköhän ryhtyä uimakummiksi? Saattelisi yksin olevia lapsia pukuhuoneen ja suihkun kautta altaalle ja takaisin.

No tuskin se uimakummikaan kelpaa noille pahimmille sekopäämutseille joiden kouluikäiset pojat eivät vaan millään pärjää ilman omaa äitiä. Ja mitä jos se uimakummi ei olekaan valkoinen heteromies? Kuka silloin maksaa korvauksia?

Vierailija
433/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten -vaikka olositte yh:äitejä tai mitä tahansa, niin kouluikäisen pojan kanssa ei vaan mennä tyttöjen puolelle enää ja asia selvä.

Järjestätte pojalle luotettavan mieskaverin miesten puolelle jostain tai vaihtoisesti menette vaikka kuntosalille tai nyt kesällä järveen.

Vierailija
434/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta puolisoani nauratti, kun epäilin, että eihän minun pojat vielä seksuaalisesti ajattele. Olen siis kahden pojan äiti. Hän kertoi, mitä liikkui hänen ja kavereidensa jutuissa ja siten mielessä minkäkin ikäisenä. Silmäni vähän niinkuin avautuivat. Jotenkin sitä näkee omat mussukkansa ihan epärealistisen naiivissa valossa.

Olet vissiin antanut ajan kuultaa muistot siitä mitä omassa mielessäsi liikkui siinä iässä.

Vierailija
435/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy myöntää että en ole edes ajatellut että on jotain tiettyä ikää jolloin naisten puolelle ei enää voisi viedä poikaa. Mun mielestä meidän uimahallissa ei lue säännöissä missään sellaisesta, ainakaan se ei ole kaikkien nähtävillä missään. Joten mistä sellaista voisi edes tietää?

Silti, meillä esikoispoika ehkä juurikin ekalla koki itse olevansa valmis menemään yksin miesten puolelle. Voi olla että ekallakin vielä jonkun kerran kävi naisten puolella, en oikein muista. En myöskään muista että olisi hävennyt siellä olemista tai ajatellut siitä mitään sen kummempaa tuota ennen. Sen sijaan hänen pikkuveljensä alkoi hävetä alastomuuttaan naisten puolella jo 5v.

Silloin otin hänet silti vielä naisten puolelle joitakin kertoja, koska oli tosi villi tapaus ja olisi ollut epäreilua 7v isoveljelle että joutuisi olemaan vastuussa pikkuveljestään. Mutta 6v kävi jo veljensä kanssa miesten puolella ja kaikki meni aivan hyvin.

Vierailija
436/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Pitäisiköhän ryhtyä uimakummiksi? Saattelisi yksin olevia lapsia pukuhuoneen ja suihkun kautta altaalle ja takaisin.

No tuskin se uimakummikaan kelpaa noille pahimmille sekopäämutseille joiden kouluikäiset pojat eivät vaan millään pärjää ilman omaa äitiä. Ja mitä jos se uimakummi ei olekaan valkoinen heteromies? Kuka silloin maksaa korvauksia?

Mikä sun pointti on? Purkaa pahaa oloasi?

Vierailija
437/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee nyt ohi tämän ihan pikkupoika asian (tai sen, että nuorista tytöistä ikävä olla alasti alastomien poikien kanssa samoissa tiloissa), mutta kun aletaan puhua 12+ -vuotiaista niin on vähintäänkin outoa vähätellä heidän seksuaalisuuttaan diagnoosin takia. Seksuaalisuus kuuluu vammaisillekin ja nepsyille jne. Turha sitä on kieltää tai vähätellä. Tämän sinällään positiivisen asian kääntöpuoli on se, että hekin siis omaavat ne kuuluisat vietit. Jokainen vammaisten kanssa työskennellyt tietää sen - ja myös sen, että jos toiminnan ohjauksessa tai tunteiden säätelyssä on haastetta niin silloin sitä haastetta voi olla usein myös oman seksuaalisuuden säätelyssä. Moni alalla toimiva on saanut todistaa sitä, kun vaikka 'tumputetaan' muiden edessä sitä häpeämättä. Ja siis en sano tätä halventamistarkoituksessa. Tästä lähtökohdasta diagnoosi ei siis saa olla tekosyy sille, että vammaista teinipoikaa saisi viedä tyttöjen pukuhuoneeseen. Se ei ole hyvä idea. Ja siis ihan arvostuksesta heitä ja heidän seksuaalisuuttaan kohtaan sanon tämän. Meidän kulttuurissa vaan on haastetta nähdä myös vammainen seksuaaliseksi ihmisenä.

Vierailija
438/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vissiin antanut ajan kuultaa muistot siitä mitä omassa mielessäsi liikkui siinä iässä.

Kyllä! Ja tunnustan, että välillä sitä aika naiivisti omiin poikiinsa suhtautuu tämä äiti. Mutta kuuntelen kyllä muita.

Vierailija
439/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uimakummi vois olla hyvä oikeasti. Minä voisin maksaa kummin uimahalliin uimaan, jos hän huolehtisi lapsesta pukkarilla ja suihkussa ennen ja jälkeen uinnin.

Minulla on joulukuussa syntynyt poika, joka siis koko ekan syyskauden koulussa on 6v. Varmasti pärjäisi yksinkin mutta kyllä parilla ekalla kerralla aikuinen toisi turvaa.

En aio häntä enää kouluikäisenä viedä miesten puolelle mutta on melkoinen ero siinä, että tammikuussa syntyneet saavat vuoden pidempään olla pieniä lapsia.

Vierailija
440/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta homomuslimi "uima kaveriksi".