Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isot pojat uimahallissa naisten puolella

Vierailija
26.05.2019 |

Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.

Kommentit (622)

Vierailija
281/622 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan kivaa, kun oman työpaikan alakouluikäisiä tulee paikallisen kylpylän pesutiloissa vastaan. Tai tyttäreni luokkakaveri. Ai kamala. Sen täytyy olla kiusallista niille pojillekin. Miettikää hyvät vanhemmat!!!

Vierailija
282/622 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte ettei ahdista mutta kuitenkin ahdistaa? Arvatkaa miksi ahdistaa? No siksi teitä ahdistaa kun luotte ahdistuksen itse. Kuvittelette että teitä katsotaan siellä sillä silmällä vaikka todennäköisesti suurin osa ei katso sillä silmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/622 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äidit pilaavat poikiensa elämät tuollaisilla tempauksilla. 12-vuotias on täysin kykenevä selvitymään itse uimahallin pukuhuoneesta suihkuun ja sieltä allastiloihin. kyse on vain siitä onko äiti halunnut opettaa pojalleen tuon taaidon vai onko halunnut jättää yhden lapsensa itsestään riippuvaiseksi, jotta voisi tuntea olevansa tarvittu ja tärkeä.

siellä miesten puolella voi tosiaanolla idi ootteja,mutta niitä on naistenkin puolella, mutta mikä parasta. siellä on myös normaaleja ihmisiä, jotka tarvittaessa osaavat ohjata vierastakin lasta menemään suihkun kautta uima-allastiloihin.  

ja jos tuntuu, että lapsivainviipyy ja viipyy siellä liian pitkään, niin uimahalleissa voi kertoa asiasta valvojille, jotka menevät katsomaan sitten onko joku hätänä (he kyllä ymmärtävät ettei aikuinen nainen voi mennä miesten suihkutiloihin poikiaan etsimään)

Vierailija
284/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja ja poikani kävi naistenpuolella ennen kuin tuli kouluikäiseksi. 

Minulla ei ollut ketään miestä viemään poikaa miesten puolelle, joten ratkaisin asian niin, että lähestyin erästä uimaan menevää miestä hallin aulassa ja kysyin Anteeksi, mutta poikani menossa tänään ensimmäistä kertaa yksin miesten puolelle. Sopisiko jos maksaisin teidän lippunne ja katsoisitte vähän että hän pääsee pukkarista altaalle kun ei tunne vielä paikkoja. Tulen odottamaan pukkareiden oville.

Miehelle tuo sopi erittäin hyvin ja kehui vielä ettei poika tarvinnut yhtään apuja.

Vierailija
285/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako opetaa häpeämään vartaloaan? Alastomuus on luonnollista eikä sen pitäisi aiheuttaa tuollaisia estoja.

Voiko joku olla näin yksinkertainen?

Vierailija
286/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ja poikani kävi naistenpuolella ennen kuin tuli kouluikäiseksi. 

Minulla ei ollut ketään miestä viemään poikaa miesten puolelle, joten ratkaisin asian niin, että lähestyin erästä uimaan menevää miestä hallin aulassa ja kysyin Anteeksi, mutta poikani menossa tänään ensimmäistä kertaa yksin miesten puolelle. Sopisiko jos maksaisin teidän lippunne ja katsoisitte vähän että hän pääsee pukkarista altaalle kun ei tunne vielä paikkoja. Tulen odottamaan pukkareiden oville.

Miehelle tuo sopi erittäin hyvin ja kehui vielä ettei poika tarvinnut yhtään apuja.

Erinomaista ongelmanratkaisu taitoa! Varmasti kaikki sai hyvän mielen. Miehelle hyvää mieltä päivän hyvästä työstä, pojalle onnistumisen kokemus ja varmasti äidillekin.

Enemmän pitäisi ihmisten uskaltaa ottaa kontaktia toisiin. Niin niitä mukavia kohtaamisia ihmisten kanssa tulee.

Vierailija
287/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea haloo tällaisesta asiasta. Kyllä joku ekaluokkalainenkin saattaa olla vielä aivan pieni lapsi. Miksi nykyään tehdään pienistä lapsista isoja, vaikka he eivät sitä oikeasti ole?

Vierailija
288/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman eri asia 6-7v eskari tai ekaluokkalainen kuin 12v. Päättäkää jo minkäikäisiä tarkoitatte. Toiset puhuvat 12-vuotiaista (en ikinä ole nähnyt näin isoja poikia naisten puolella), ja toiset ekaluokkalaisista, jopa nuoremmista.

Vierailija
289/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa ainakin on yhteispukkarit ja jossain paikoissa suihkutkin. Miksei täälläkin yhtälailla voisi olla? Ongelma ratkaistu.

Vierailija
290/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis. Minulla on eskarissa oleva poika ja hänen pienempi sisarensa. Emme ole paljon käyneet uimahallissa ja meidän halli on aika sekava (kaksikerroksinen pukkari jne). Ollaan menossa la uimaan. Enkö voi ottaa siis poikaa mukaani vaan laitan hänet yksin toiselle puolelle? Ei osaa vielä lukea. Esim ohjeita tms.

Vierailija
291/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Mä olin 12-vuotiaana käyttänyt jo vuoden rintaliivejä ja kuukautisetkin olivat alkaneet. Ja vaikka osa kavereista kehittyi myöhemmin, eivät hekään olisi samanikäisen pojan kanssa samaan pukukoppiin ja pesutilaan menneet. En ollut oman isänikään kanssa aikapäiviin saunonut, enkä varmasti olisi kuudesluokkalaisena mennyt samanikäisen pojan kanssa alasti pesutiloihin! Nyt vähän valoja päälle...

Miksi seksualisoit omaa isääsi, vai seksualisoiko isäsi sinua tuon ikäisenä? Sairasta joka tapauksessa, oli se sitten kumminpäin tahansa.

Täh? Ei kai siinä seksualisoimisesta ole kyse silloinkaan, kun aikuinen nainen ei käy oman isänsä kanssa saunassa? :D

Mua jäi nyt kiinnostamaan alapeukuttajien ajatukset. Siis käykö monikin teistä vastakkaista sukupuolta olevan vanhempansa kanssa yhdessä pesulla vai mistä on kyse? :D

Vierailija
292/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis. Minulla on eskarissa oleva poika ja hänen pienempi sisarensa. Emme ole paljon käyneet uimahallissa ja meidän halli on aika sekava (kaksikerroksinen pukkari jne). Ollaan menossa la uimaan. Enkö voi ottaa siis poikaa mukaani vaan laitan hänet yksin toiselle puolelle? Ei osaa vielä lukea. Esim ohjeita tms.

Kyllä voit ottaa naisten puolelle, voi herranjestas!

Näiden tyttöjen äideille kysymys, eikö eskari tai ekaluokkalaiset tytöt käy veljien tai isän kanssa enää saunassa?

Entä onko ok jättää 7v saunomaan yksin? Kysyn vaan.

Vierailija
293/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit ottaa naisten puolelle, voi herranjestas!

Näiden tyttöjen äideille kysymys, eikö eskari tai ekaluokkalaiset tytöt käy veljien tai isän kanssa enää saunassa?

Entä onko ok jättää 7v saunomaan yksin? Kysyn vaan.

Alkoi vain ahdistamaan kun tuntuu ettei saa enää ottaa tuon ikäistä...

Vierailija
294/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väheksyvästi kysellään käydäänkö yhdessä suihkussa ekaluokkalaisen poikien kanssa. Ei käydä, mutta saunassa kyllä käydään. Ei tulisi mieleenkään päästää ekaluokkalaista yksin saunaan. Eikä uimahallin pukkariinkaan voi oikein päästää sellaista joka ei osaa vielä lukea ohjeita.

Minulla sekä tyttö että poikia, joten ymmärrän molemmat puolet. Myös sen että ei ole ok että 12v poika on naisten puolella, mikäli ei ole yhteispukkarista/suihkusta kysymys (silloinhan sekään ei olisi ongelma) - enpä ole sellaiseen törmännytkään. Sen sijaan olen törmännyt ehkä n.6-8v poikiin naisten puolella ja omanikin on muistaakseni vielä ekalla tulleet naisten puolelle, ainakin jonkun kerran, enkä ole kokenut sitä ongelmaksi.

Täällä joku sanoi ettei 2-vuotiaankaan pitäisi mennä vastakkaista sukupuolta olevien pukkariin/suihkuun! Oikeasti mikä teitä vaivaa?

Vierailija
295/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotias ei voi käydä yksin (ilman huoltajaa) saunassa?? tsiisus..

Vierailija
296/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat täällä huolissaan osaako pikkupoika käydä yksin saunassa ja suihkussa.

Enemmän olisin huolissaan siitä osaako hän reagoida voimakkaasti apua huutamalla siihen kun vieras mies tunkee koskettelemaan, tai yrittää kuljettaa vessoille tms. näkösuojaan. Jos lapsi on vielä niin pieni että vain jäätyy em. tilanteissa, niin on aivan liian pieni pyörimään tuolla hörhöjen seassa yksin.

Uimahallin suihkutiloista jos mistä noita tapauksia löytyi ainakin lapsuudessani riittämiin.

Vierailija
297/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisesta kannattaa sanoa uimahallin työntekijöille, jospa vaikka kiristäisivät valvontaa. Suurimmassa osassa halleista kouluikäisten pitää mennä sukupuolen mukaiseen puku- ja peseytymistilaan.

On ikävää jos jollain on ikätasoaan jäljessä oleva lapsi, joka ei pärjää yksin, mutta se ei ole muiden vika. Mitä jos joku tuo 25-vuotiaan kehitysvammaisen pojan naisten puolelle, koska tämä ei osaa toimia yksin.

Kerran joku nainen toi uimahallin pesutiloihin aikuisen kehitysvammaisen poikansa. Tai oletan, että oli hänen poikansa. Tämä alaston kehitysvammainen mies hihitteli ja naureskeli ja osoitteli pesutiloissa kulkevia - alastomia - naisia. Tilanne oli kaikin puolin epämukava.

En tiedä miten tuon olivat järjestäneet, oliko uimahallin kassa oikeasti antanut tälle kehitysvammaiselle miehelle kaapin naisten puolelta vai olivatko vain pokkana tulleet naisten puolelle ja laittaneet vaatteet äidin kaappiin. Joka tapauksessa todella epämiellyttävä tilanne muille.

Vierailija
298/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan paljon kaikesta muusta kuin itse asiasta.

Kyse on pääasiassa siitä pojasta tai tytöstä, joka viedään vastakkaisen sukupuolen tiloihin alastomien naisten tai miesten keskelle. Poika tai tyttö kokee tilanteen ja mahd traumat toistuvasti aina kun uimahallireissu on tiedossa. Näiltä pojilta ja tytöiltä pitäisi kysyä, mitä mieltä he ovat asiasta missäkin iässä.

Toinen kysymys on ne muut uimahallissa kävijät. Suurimman osan aikaa asia on tuskin muille ongelma, paitsi silloin, kun paikalla on etenkin nuorempaa väkeä. Tilanne on silti uskoakseni hetkittäinen ja trauma lapselle siksi pienempi verrattuna ekaan tilanteeseen. Mutta ongelma on molemmille sama: häpeä vastakkaisesta sukupuolesta samassa tilassa. Siksi se korjaantuu automaattisesti, jos ensin mainittu tilanne korjataan.

Eli kysytään lapsilta ja kunnat järjestämään pienten asiakkaiden tarvitsemia palveluita. Niin kuin joku kertoi omista kokemuksista, ilmainen lippu apua tarvitsevaa asiakasta avustavalle? Yksittäiset pukeutumis- ja peseytymistilatkin voisi olla hyvä asia, osalle kun ei tuntematon avustaja ole välttämättä toimiva ratkaisu.

Vierailija
299/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan sitä päivää kun naistenkin pukuhuoneita tulee siivoamaan vastakkaisen sukupuolen edustaja! Miten olis 60v hopeakettu sinne samoihin tiloihin kun kuljette alasti? Voi jeesus sitä itkun määrää mikä tästä seurais..

Kyllä niitä miessiivoojia on ollut jo monta kertaa. Samoin jos naisten suihkuhuoneen lattiakaivo menee tukkoon, niin kyllä sitä tulee miespuolinen huoltomies avaamaan. Kieltämättä koomisen näköistä joskus kun mies tekee työtään ja joukko alastomia tyttöjä ja naisia kerääntyy siihen hänen ympärilleen, koska se on niin jännittävää nähdä mikä sen lattiakaivon tukoksen on aiheuttanut.

En usko koska itkua ja valitusta ei ole näkynyt, ja sitä varmasti näkyisi

Älä viitsi, itse olen monesti uimahallissa törmännyt miessiivoojiin naisten puolella. Aina ovat varoittaneet että ”miessiivooja tulossa”. Ei kukaan ole valittanut koska ei ne tirkistele vaan tekee työtään. Niinkuin miesgynet ja naisurologit/andrologit. Jos et tätä sinulle sataan kertaan sanottua ymmärrä, v4jautesi on ilmeinen. Saa jopa 2v tasolla olevat kehitysvammaiset näyttämään neroilta.

Vierailija
300/622 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tyttöjen vanhemmat syyttävät poikien äitejä siitä, että he näkevät vain oman puolensa asiasta, mutta syyllistyvät itse aivan samaan!

En ymmärrä sellaista mustavalkoisuutta alkuunkaan. Jos jonkun 7v on vielä avuton, arka, ei osaa lukea jne. Mitä se haittaa että tällainen poika tulee naisten puolelle? Jos joku tuttu tyttö sattuu olemaan siellä, niin en usko että on hänellekään ongelma, ELLEI vanhempi tee siitä ongelmaa.

Minua ei henk koht haittaisi vaikka olisi yhteissaunat ja pukkarit, kuten esim Keski-Euroopassa. Ei sielläkään ihmisiä haittaa, joten miksi Suomessa, jossa iät ja ajat käyty alasti saunassa miehet ja naiset yhdessä?

Kyllä on herkkää porukkaa tänne kerääntynyt. No, vauvallehan onkin kerääntynyt ne pahimmat mielensä pahoittajat, joten ei sikäli yllätä...

Kyllä se haittaa sitä ilmeisen vajaan 7v poikasi luokkatoveria. Eli todistat vain että nuo tyttöjen vanhemmat ovat aivan oikeassa.