Isot pojat uimahallissa naisten puolella
Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.
Kommentit (622)
Ketjussa on, ihan syystä, muistutettu siitä miltä ison pojan läsnäolo pukuhuoneessa tuntuu samanikäisistä tytöistä. (Ja se saa tuntua ikävältä myös aikuisesta naisesta.) Mutta tuskin se pojallekaan on niin hauskaa olla alasti ikäistensä, mahdollisesti tuttujen tyttöjen seurassa. Siksi myös pojan oman mukavuuden vuoksi olisi syytä siirtyä ajoissa miesten puolelle tai pysyä kokonaan pois uimahalleista.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on, ihan syystä, muistutettu siitä miltä ison pojan läsnäolo pukuhuoneessa tuntuu samanikäisistä tytöistä. (Ja se saa tuntua ikävältä myös aikuisesta naisesta.) Mutta tuskin se pojallekaan on niin hauskaa olla alasti ikäistensä, mahdollisesti tuttujen tyttöjen seurassa. Siksi myös pojan oman mukavuuden vuoksi olisi syytä siirtyä ajoissa miesten puolelle tai pysyä kokonaan pois uimahalleista.
Niin,se uimahallissa käyminen ei ole välttämätöntä vaikka täältä sellaisen kuvan saa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne avuttomat poikanne eivät osaa mennä itse uimahalliin, älkää tuoko häiriköimään muiden rauhaa ja koskemattomuutta. Menen ilmoittamaan välittömästi henkilökunnalle, mikäli poikia tuodaan naisten tilaan. Ei miehetkään vie tyttöjä miesten pukkariin. Ei miehiä kiinnosta tarjota naisille ja tytöille aktiviteetteja. Miettikää sitä.
Mitä ihmettä paapotte niitä seksimaanikkojanne? Ette tule uimahalleihin ahdistelemaan täysin sivullisia naisia.
Naisen oikeus koskemattomuuteen. Viette poikanne muualle.
Muiden rauha ja koskemattomuus. Lul. Ei sinullakaan näytä olevan kaikki möröt laaksossa jos pidät kaikkia vastakkaisensukupuolen ihmisiä potentiaalisina ahdistelijoina. Sekään ei kieli hyvää psyykkeen tasosta jos kaikki kanssakäyminen perustuu seksiin ja objektointiin. Oikeasti mitä vittua? Tottakai kaikilla on oikeus koskemattomuuteen mutta ei se sun koskemattomuus siitä rikkoonnu jos pukuhuoneessa tai samassa tilassa kuin sinä on mies. Eikä varsinkaan jos kyseessä on lapsi. Vaikka olisi aikuinenkin niin harva ihminen sinne uimahalliin tulee varta vasten "pervoilemaan." Semmoiset lentää ulos aika äkkiä.
Uimahallien ja myös kuntosalien suihkut voisi alkaa olla ovellisia koppeja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käynyt tytön(7v) kanssa uimahallissa ja aina miesten puolella. En vielä uskalla päästää yksin naisten puolelle koska hän ei ole vielä koskaan naisten pukuhuoneessa käynyt. Äitinsä ei uimahalliin mene. Varmaan pärjäisi mutta kun pääsis edes kerran jonkun kanssa katsomaan paikat kertaalleen niin sen jälkeen pärjäisi yksin naisten puolella. Mutta nyt toistaiseksi näin...
Jestas, miten kädetöntä. "Äitinsä ei uimahalliin mene" - vaikkei uimaan menisikään niin ihanko ei periaatteen vuoksi voi edes sitä yhtä kertaa mennä pukuhuoneen puolelle, että tyttö pääsisi "katsomaan paikat kertaalleen" jos se kerran on niin tärkeää (samanlaiset paikat siellä naisten pukkareissa tosin on joten tuokin ongelma on päässäsi)? Eikä löydy yhtä ainoaa tätiä, mummoa, naispuolista ystävää tai tytön kaverin äitiä joka voisi sen yhden kerran ottaa tytön mukaan että pääsisi "katsomaan paikat kertaalleen"? Ja sen lisäksi ettei yksi ainoakaan naispuolinen ihminen tytön elämässä voi lähteä yhdeksi kerraksi tytön mukaan uimahalliin tai edes pelkästään pukuhuoneeseen, niin sinä et myöskään saa sen vertaa suutasi auki että kysyisit nätisti joltain uimahallin työntekijältä, että joutaisiko joku käväistä näyttämässä tytölle pukuhuoneen puolella paikat? Jos kerran oikeasti raahaat kouluikäistä tyttöä tuosta syystä ukkojen puolella pesulla... Toivottavasti olet provo.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Mä olin 12-vuotiaana käyttänyt jo vuoden rintaliivejä ja kuukautisetkin olivat alkaneet. Ja vaikka osa kavereista kehittyi myöhemmin, eivät hekään olisi samanikäisen pojan kanssa samaan pukukoppiin ja pesutilaan menneet. En ollut oman isänikään kanssa aikapäiviin saunonut, enkä varmasti olisi kuudesluokkalaisena mennyt samanikäisen pojan kanssa alasti pesutiloihin! Nyt vähän valoja päälle...
Vierailija kirjoitti:
Siellä ovien takana ne pervot pääsee valloilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parempi ehdotus. Jokainen uimahalliin/kuntosaliin hakeutuja täytyy allekirjoittaa kaavake jossa lupautuu uimaan/kuntoilemaan max puoli tuntia. Sinä aikana uimaaltaalle/salille ei saa astua kukaan muu. Muiden pitää jonottaa kiltisti ulkona. Näin vältytään siltä että joku pahottaisi mielensä. Nyt kun ei ole mitään pahoitettavaa. On vain se oma "erinomaisuus" seurana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Mä olin 12-vuotiaana käyttänyt jo vuoden rintaliivejä ja kuukautisetkin olivat alkaneet. Ja vaikka osa kavereista kehittyi myöhemmin, eivät hekään olisi samanikäisen pojan kanssa samaan pukukoppiin ja pesutilaan menneet. En ollut oman isänikään kanssa aikapäiviin saunonut, enkä varmasti olisi kuudesluokkalaisena mennyt samanikäisen pojan kanssa alasti pesutiloihin! Nyt vähän valoja päälle...
Miksi seksualisoit omaa isääsi, vai seksualisoiko isäsi sinua tuon ikäisenä? Sairasta joka tapauksessa, oli se sitten kumminpäin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi seksualisoit omaa isääsi, vai seksualisoiko isäsi sinua tuon ikäisenä? Sairasta joka tapauksessa, oli se sitten kumminpäin tahansa.
Täh? Ei kai siinä seksualisoimisesta ole kyse silloinkaan, kun aikuinen nainen ei käy oman isänsä kanssa saunassa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten takia jouduttiin viimeksi jättää menemättä. Tyttäreni ei suostunut tulemaan koska naisten pesutiloissa rinnakkaisluokan poika.
Pitäiskö sun miettiä muitakin?
Mitä tyttäresi oikein sitten pelkäsi?
Et ole tosissasi??? Siinä vaiheessa, kun murrosikä alkaa näyttää ensimmäisiä merkkejään, niin viimeinen asia ketä haluaa nähdä uimahallin pesuhuoneessa on samanikäiset pojat!
Kui?
Vierailija kirjoitti:
Ei se P:llu siitä happane, vaikka pikkupoika sen näkee.
Hienoa! Osuit asian ytimeen. Kaikki yli-ikäisten poikien tuomista naisten puolelle tässä ketjussa kritisoivat ovat ensisijaisesti huolestuneita siitä että p:llut happanevat saunassa jos joku poika näkee sen. Kukaan ei silti ole asiaa mitenkään perustellut, esimerkiksi ph-mittauksella. Taas myrsky vesilasissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen ikinä pidä oppia selviytymään yksin mistään, koska ADHD?
Jos 7v ei osaa itse riisua tai pukea, tai pestä itseään, niin se on joko pahasti vammainen, tai sitten pitäisi lastensuojelun puuttua jo peliin.
Odotan sitä päivää kun naistenkin pukuhuoneita tulee siivoamaan vastakkaisen sukupuolen edustaja! Miten olis 60v hopeakettu sinne samoihin tiloihin kun kuljette alasti? Voi jeesus sitä itkun määrää mikä tästä seurais..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mulla on adhd ja olen aina selvinnyt hyvin itsenäisesti. Näkyy keskittymistä vaativissa asioissa ja tunnetiloissa. Älkää paapoko ja ylisuojelko adhd-lapsianne vaan rohkaiskaa! Adhd:t on nimenomaan reippaita rämäpäitä, mutta ei se ole toimintakykyä rajoittava "vamma".
Minulla on myös, mutta adhd on hyvin heterogeeninen sairaus ja kehitystasokin voi vaihdella. Minä olin kehityksestä edellä. Alle 10-vuotiaana olin uimahallissa lapsenvahtina pienemmille sisarille ilman vanhempia, koska osasin. Kyllä, vanhempani olivat vastuuttomia. Lopulta uimahalli puuttui asiaan, kun eihän tuon ikäistä jätetä vahtimaan nuorempia uimahalliin vaikka se kuinka pärjäisi. Kaikki eivät pärjää ja keskittymishäiriöisissä on myös niitä joilla on ihan selkeää puutetta toiminnanohjauksessa.
Mutta silti ei ole mitään perustetta sille, että kouluikäisen pojan äiti ottaa sen mukaan sinne naisten puolelle. Vai meinasitteko ennen armeijaa vieroittaa pojan? Hakekaa vaikka neuropsykiatrista kuntoutusta, tukihenkilöä kunnalta (varmasti saa, jos on avustajan tarve, ja jos ei saa niin sitten lapsi luultavasti pärjää ilman) tai palkatkaa joku lapsenvahti joka voi mennä miesten puolelle, mutta älkää väittäkö että yli 8-vuotiaan tuominen toisen sukupuolen suihkutiloihin olisi perusteltua.
Tämän äärettömän kallin neuropsykoloogisten hoitojen ja muiden kalliiden tukitoimien sijaan uimahalleista voitaisiin vallan mainiosti tehdä paikkoja, jossa ihmisten ei tarvitse tai edes kuulu olla alasti muiden edessä. Meille on vain kehittynyt tapa, jossa pukuuoneissa on oltava alasti. Koska joku nyt vaan haluaa niin. Lukemattomat naiset ja miehet eivät halua olla muiden edessä alasti. Eikä se koske siis vain jotain pikku tyttöjä poikien edessä.
Ei ole mitään syytä miksei uimahallin suihku ja pukutiloja saada muutettua, ettei tarvitse olla muiden edessä alasti. Lukemattomissa maissa on niin ja monesti se on jopa kiellettyä olla suihkussa alasti, paitsi Suomessa.Aivan, seinällä on teksti, että suihkussa on oltava uimapuku päällä, jos on avotilasuihkut.
Jokaisen on peseydyttävä ilman uimapukua ennen altaaseen menoa. Siksi on myös pystyttävä olemaan suihkutiloissa alasti ainakin sen pesun ajan. Alapää, kainalot ja jalat on pestävä erityisen huolella. Myös hiukset pitäisi pestä jos on niin dorka ettei käytä uimalakkia. Ja jos on, hiukset on ainakin laitettava kunnolla kiinni - nutturalle tai tiukalle letille, ettei hiuksia irtoa altaan veteen. Mikään ei ole ällöttävämpää kuin sormien väliin kietoutuvat vieraiden ihmisten hiukset uidessa!
Myös pukuhuoneessa on voitava olla alasti ainakin pukemisen ajan - hiukan inhottavaa olisi vetää vaatteet märän uimapuvun päälle.
Ja tosiaan ilmoittakaa ne erityislapset heille tarkoitettuihin uimakouluihin. Kouluikäiset lapset kuuluvat oman sukupuolen mukaisiin pesutiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien muiden täytyy kärsiä siitä, ettei poikasi selviydy ikätasonsa mukaisissa toimissa?
Vierailija kirjoitti:
Pojille on hyvä näyttää miltä nainen näyttää.
Totta, tuollaset mammanpojat eivät muuten ikinä näe muita naisia alasti kuin äitinsä.
Vierailija kirjoitti:
Odotan sitä päivää kun naistenkin pukuhuoneita tulee siivoamaan vastakkaisen sukupuolen edustaja! Miten olis 60v hopeakettu sinne samoihin tiloihin kun kuljette alasti? Voi jeesus sitä itkun määrää mikä tästä seurais..
Kyllä niitä miessiivoojia on ollut jo monta kertaa. Samoin jos naisten suihkuhuoneen lattiakaivo menee tukkoon, niin kyllä sitä tulee miespuolinen huoltomies avaamaan. Kieltämättä koomisen näköistä joskus kun mies tekee työtään ja joukko alastomia tyttöjä ja naisia kerääntyy siihen hänen ympärilleen, koska se on niin jännittävää nähdä mikä sen lattiakaivon tukoksen on aiheuttanut.
Olet ilmeisesti siinä käsityksessä että nepsy-terapia olisi tässäkin tapauksessa vain uimahallia varten. Ihailtavan naiivi ja yksioikoinen näkemys :D näiden lasten tulee kuitenkin opetella pärjäämään elämässä muutenkin, ja terapia ei ole äärettömän kallista kun miettii mitä säästöjä siitä syntyy henkilön koko eliniän aikana.