Isot pojat uimahallissa naisten puolella
Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.
Kommentit (622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä, jotka viette 12-vuotiaita poikianne naisten puolelle ole ketään miestä lähipiirissä, joka voisi viedä pojan uimahalliin? Lapsen isä, isoisä, isoveli, eno, setä, kummisetä, joku lapsen kaverin isä? Jos ei todellakaan ole ketään, niin kannattaisi selvittää, onko omalla paikkakunnalla mieskaveritoimintaa. Olisi varmaan pojastakin kiva käydä uimassa, jonkun miehen kanssa.
Niistä mieskavereista on valtava pula,enkä ihmettele yhtään että harvoja kiinnostaa.
Jep, vaikea kuvitella että montaa miestä erityisesti kiinnostaisi ilmaiseksi viettää aikaansa jonkun hankalan ehkä jälkeenjääneen pojan kanssa joka ei ole oma lapsi.. mitä mies siitä saa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä, jotka viette 12-vuotiaita poikianne naisten puolelle ole ketään miestä lähipiirissä, joka voisi viedä pojan uimahalliin? Lapsen isä, isoisä, isoveli, eno, setä, kummisetä, joku lapsen kaverin isä? Jos ei todellakaan ole ketään, niin kannattaisi selvittää, onko omalla paikkakunnalla mieskaveritoimintaa. Olisi varmaan pojastakin kiva käydä uimassa, jonkun miehen kanssa.
Niistä mieskavereista on valtava pula,enkä ihmettele yhtään että harvoja kiinnostaa.
Jep, vaikea kuvitella että montaa miestä erityisesti kiinnostaisi ilmaiseksi viettää aikaansa jonkun hankalan ehkä jälkeenjääneen pojan kanssa joka ei ole oma lapsi.. mitä mies siitä saa??
Näinpä!
Ja nekin harvat, jotka toimintaan hakeutuvat ovat lähinnä hakemassa pild-eä mutsilta. Vaihtavat kaverilasta kuin sukkia kunnes äidin kanssa natsaa tarpeeksi.
Jos ei sukulaisista, lapsen kaverin isistä/sukulaisista löydy uimahalliin menijää, niin sitten ei.
Me esim. vietiin useinkin naapurin yksinhuoltajan lasta uimahalliin tämän ollessa vielä pikkupoika. Isä ja pojat omalle puolelleen ja me toiset toiselle puolen.
Tämä kyllä 90-luvua, jolloin oli kyllä itsestään selvää, että pikkulasta kummempaa ei toisten puolelle tuoda edes erityistapauksissa.
18 pitäisi olla ikäraja minkä jälkeen on mentävä oman sukupuolen kylpytiloihin.
Vierailija kirjoitti:
On hiukan eri juttu että pieni(7-12v.) poika joutuu yksin käymään miesten puolella kuin että pieni tyttö joutuu käymään yksin naisten puolella. Kumpaakohan ahdistellaan todennäköisemmin? Kyllä nämä poikienkin ahdistelut pitää ottaa tosissaan!
7v lapsi on kyllä kehitykseltään hiukan eri kuin 12v, joka on jo lähellä murrosikää!!!
Voisiko sitä pelillistymisvouhotusta käyttää johonkin hyödylliseen, kuten tehdä eri tiloista, vaikkapa uimahallin pukutiloista virtuaalisovelluksia (vai mitä ne ovat nimeltään). Niitä voisi sitten lasten kanssa etukäteen tutkia. Tietenkin joka kaupunki erikseen omista tiloistaan, koska ne ovat erilaisia. Sopii tehdä myös muista yleisistä tiloista. Itsekin mietin uuteen paikkaa mennessäni joitakin sijaintijuttuja.
Jos ne avuttomat poikanne eivät osaa mennä itse uimahalliin, älkää tuoko häiriköimään muiden rauhaa ja koskemattomuutta. Menen ilmoittamaan välittömästi henkilökunnalle, mikäli poikia tuodaan naisten tilaan. Ei miehetkään vie tyttöjä miesten pukkariin. Ei miehiä kiinnosta tarjota naisille ja tytöille aktiviteetteja. Miettikää sitä.
Mitä ihmettä paapotte niitä seksimaanikkojanne? Ette tule uimahalleihin ahdistelemaan täysin sivullisia naisia.
Naisen oikeus koskemattomuuteen. Viette poikanne muualle.
Itse olen lyhyt, mutta kyllä ihan aikuinen nainen. Jopa minua ahdistaa kun naisten pukkarissa on ollut välillä näitä äitin kultapoikia, jotka on melkein mun kokoisia. Kyllä mä tiedän, että ne ovat vielä nuoria mutta tuntuu se silti epämukavalta käydä suihkussa sellaisen vieressä. Pienet lapset ei haittaa, nehän nyt ovat vain pieniä vielä henkisesti ja kokonsa puolesta. Mutta nämä kouluikäiset voisi _ihan oikeasti_ laittaa sinne omiin pukkareihinsa tai sitten jättää käymättä uimahallissa.
Plus onhan se myös tärkeää käydä oman sukupuolen pukkarissa ihan yhteenkuuluvuuden tunteen takiakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käynyt tytön(7v) kanssa uimahallissa ja aina miesten puolella. En vielä uskalla päästää yksin naisten puolelle koska hän ei ole vielä koskaan naisten pukuhuoneessa käynyt. Äitinsä ei uimahalliin mene. Varmaan pärjäisi mutta kun pääsis edes kerran jonkun kanssa katsomaan paikat kertaalleen niin sen jälkeen pärjäisi yksin naisten puolella. Mutta nyt toistaiseksi näin...
Anteeksi, mutta katsomaan paikat? Samanlainen se naisten pukuhuone on kun miestenkin. Jo nyt on kumma kun lasten ei enää anneta itsenäistyä kun koko ajan pitää olla paapomassa ja pelkäämässä. Jos nyt on noin vaikeeta, niin ota joku skidin kaveri mukaan niin voivat mennä kaksin. Ei ole tytöstäkään kivaa olla siellä miesten puolella kun kaikenmaaliman vieraita karvanapoja hyörii ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotekin tässä(kin) keskustelussa tulee ilmi erityislapsien vanhempien raivoisa tapa ajaa ainoastaan oman lapsensa etua ja oikeuksia. Tässä kun äiti vie ison poikansa naisten puolelle (koska se on jotenkin tämän lapsen oikeus), niin unohdetaan täysin muiden pukuhuonetta käyttävien naisten oikeudet. Ei ainoastaan niiden samanikäisten tyttöjen, vaan myös kaikkien muiden. Haluaako joku 30-vuotias nainen olla alasti, kun 12-vee suihkuttelee siinä vieressä??
No hö, tietysti erityislapsella on erityisoikeudet, jotka ovat aina tärkeämpiä kuin ns. tavisten oikeudet. Muiden tunteista ja tarpeista viis, kunhan tämä erityinen saa kaiken.
Mulla oli just tällainen tilanne missä erityislapsen pitää saada kaikki. Ei uimahallissa mutta ruokakaupassa. Olin kassalla maksamassa kun huomasin että teinityttö seisoi ihan mun takanani, suunnilleen hengittäen niskaan. Käännyin ympäri ja sanoin tiukasti että voisitko pysytellä vähän kauempana kun maksan. Siihen tytön vanhemmat vastasivat hymyssä suin että "hän on autistinen". Joo, kiva. En silti halua että edes autistinen huokuu niskaani. Tytöstä ei kaiken lisäksi näkynyt päällepäin että olisi erityislapsi. Pitäisikö tässä kaiken varalta alkaa kysymään kaikilta jotka tunkevat liian lähelle että hei anteksi, onko sulla joku diagnoosi? Jos on, niin voit olla siinä mutta jos ei ole niin voisitko siirtyä kauemmaksi. E:m. tyttö oli ihan rauhallisesti käyttäytyvä niin luulisi että hän osaisi pysytellä vanhempiensa vieressä jonossa jos vanhemmat älyäisivät pyytää.
Minä kävin joskus useinkin uimassa kaverini ja hänen poikansa kanssa. Tuo kaveri vei poikansa aina väkisin naisten puolelle siihen asti kunnes hän aloitti koulun ja "virallinen ikäraja" tuli vastaan. Poika ei sinne halunnut ja olisi kyllä miestenkin puolella pärjännyt, mutta kaveri tulkitsi tuon säännön jotenkin niin että alle kouluikäinen on pakko ottaa huoltajan mukaan sille puolelle mihin huoltaja menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Tällaisten takia jouduttiin viimeksi jättää menemättä. Tyttäreni ei suostunut tulemaan koska naisten pesutiloissa rinnakkaisluokan poika.
Pitäiskö sun miettiä muitakin?
Mitä tyttäresi oikein sitten pelkäsi?
Et ole tosissasi??? Siinä vaiheessa, kun murrosikä alkaa näyttää ensimmäisiä merkkejään, niin viimeinen asia ketä haluaa nähdä uimahallin pesuhuoneessa on samanikäiset pojat!
Meillä ei onneksi ole mitään ongelmaa siinä, että 7-vuotias poika menee miesten pukkariin ja pärjää siellä… Mutta aihe sai kyllä ajattelemaan.
Mites ne miehet, jotka tuntevat itsensä naisiksi, mutta eivät ole vielä tai eivät aio ns. korjauttaa sukupuoltaan, eli heillä on naisten vaatteet, meikit, hiusharjat ja kaikki, mutta ei rintoja ja penis roikkuu haaroissa. Onko heillä suostumus tulla naisten puolelle siinä tapauksessa vai pitääkö mennä miesten puolelle (kummassakin tapauksessa löytyy varmasti niitä, jotka katsovat kieroon) - vai onko uimahalli vain niille, joiden sukupuoli on vehkeiden, pukeutumisen, yms. perusteella tarkasti määrätty joko mieheksi tai naiseksi?
Jos miettii tätä vielä syvällisemmin… Kun yleensä naiset ajattelevat miesten katselevan (kuten kaikki tekevät, sukupuolesta, iästä, yms riippumatta), niin entä bi-seksuaalit?
Kinkkisiä kysymyksiä. Onneksi itsellä on helppoa, mutta harmittaa heidän puolestaan, joille se ei tässä yhteiskunnassa ole :(
Minulla on nyt 10v tytär, enkä ole ottanut häntä miesten puolelle enää päiväkoti-iän jälkeen. En todellakaan halua, että ties mitkä perverssit ja pedofiilit katsovat häntä suihkussa, saunassa, jne. Hyi helvata jo pelkkä ajatuskin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt 10v tytär, enkä ole ottanut häntä miesten puolelle enää päiväkoti-iän jälkeen. En todellakaan halua, että ties mitkä perverssit ja pedofiilit katsovat häntä suihkussa, saunassa, jne. Hyi helvata jo pelkkä ajatuskin siitä.
On niitä perverssejä ja pedofiilejä naistenkin puolella. Mutta ihan hyvä silti sekä tyttäresi ja miesten puolella olevien miesten ja poikien vuoksi että hän menee naisten puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käynyt tytön(7v) kanssa uimahallissa ja aina miesten puolella. En vielä uskalla päästää yksin naisten puolelle koska hän ei ole vielä koskaan naisten pukuhuoneessa käynyt. Äitinsä ei uimahalliin mene. Varmaan pärjäisi mutta kun pääsis edes kerran jonkun kanssa katsomaan paikat kertaalleen niin sen jälkeen pärjäisi yksin naisten puolella. Mutta nyt toistaiseksi näin...
No siinäpä on selitys. Olen itse nelikymppinen. Pitää vissiin kysyä isältä jos mentäisiin yhdessä johonkin uimahalliin jossa minä en ole ennen käynyt. Hän voi sitten ottaa minut varmaan miesten puolelle, kun en ole koskaan käynyt katsomassa naisten pukuhuonetta siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mulla on adhd ja olen aina selvinnyt hyvin itsenäisesti. Näkyy keskittymistä vaativissa asioissa ja tunnetiloissa. Älkää paapoko ja ylisuojelko adhd-lapsianne vaan rohkaiskaa! Adhd:t on nimenomaan reippaita rämäpäitä, mutta ei se ole toimintakykyä rajoittava "vamma".
Minulla on myös, mutta adhd on hyvin heterogeeninen sairaus ja kehitystasokin voi vaihdella. Minä olin kehityksestä edellä. Alle 10-vuotiaana olin uimahallissa lapsenvahtina pienemmille sisarille ilman vanhempia, koska osasin. Kyllä, vanhempani olivat vastuuttomia. Lopulta uimahalli puuttui asiaan, kun eihän tuon ikäistä jätetä vahtimaan nuorempia uimahalliin vaikka se kuinka pärjäisi. Kaikki eivät pärjää ja keskittymishäiriöisissä on myös niitä joilla on ihan selkeää puutetta toiminnanohjauksessa.
Mutta silti ei ole mitään perustetta sille, että kouluikäisen pojan äiti ottaa sen mukaan sinne naisten puolelle. Vai meinasitteko ennen armeijaa vieroittaa pojan? Hakekaa vaikka neuropsykiatrista kuntoutusta, tukihenkilöä kunnalta (varmasti saa, jos on avustajan tarve, ja jos ei saa niin sitten lapsi luultavasti pärjää ilman) tai palkatkaa joku lapsenvahti joka voi mennä miesten puolelle, mutta älkää väittäkö että yli 8-vuotiaan tuominen toisen sukupuolen suihkutiloihin olisi perusteltua.
Tämän äärettömän kallin neuropsykoloogisten hoitojen ja muiden kalliiden tukitoimien sijaan uimahalleista voitaisiin vallan mainiosti tehdä paikkoja, jossa ihmisten ei tarvitse tai edes kuulu olla alasti muiden edessä. Meille on vain kehittynyt tapa, jossa pukuuoneissa on oltava alasti. Koska joku nyt vaan haluaa niin. Lukemattomat naiset ja miehet eivät halua olla muiden edessä alasti. Eikä se koske siis vain jotain pikku tyttöjä poikien edessä.
Ei ole mitään syytä miksei uimahallin suihku ja pukutiloja saada muutettua, ettei tarvitse olla muiden edessä alasti. Lukemattomissa maissa on niin ja monesti se on jopa kiellettyä olla suihkussa alasti, paitsi Suomessa.
Aivan, seinällä on teksti, että suihkussa on oltava uimapuku päällä, jos on avotilasuihkut.
Säännön pitäisi mennä niin että jokainen menee oman sukupuolensa puolelle, ja vain välttämättömissä tapauksissa sitä voitaisiin perustellusti poiketa alle kouluikäisten kohdalla.
Jokaiselle adhd,muunsukupuoliselle ja muille pitäisi valtion rakentaa oma pieni uimahalli. siis yhden hengen uimahalli .
ja sinnekkin pitäisi kirjata tarkat säännöt miten saa olla .
Mulle on aivan sama miksi sinä identifioit itsesi, mutta niin kauan kun sulla on miesten vehkeet jalkojen välissä, menet miesten puolelle. Thats it.