Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies meinaa myydä autoni

Ärsyyntynyt
26.05.2019 |

Olen huolissani luonnosta ja ilmastonmuutoksesta. Olen myös kiinnostunut kasvissyönnistä, mikä jostain syystä ärsyttää miestäni. Olen yrittänyt saada miehenkin kasvissyöjäksi, mikä tuntuu olevan vaikeaa.

Nyt mies suuttui ja sanoi myyvänsä toisen automme. Sanoi, että kasvissyöjä voi vähentää hiilijalanjälkeään tästä lähtien pyöräilemällä. Minulla on työmatkaa melkein kymmenen kilometriä, enkä mitenkään voi suostua tuohon. Mitä ihmettä minä teen tuon uppiniskaisen miehen kanssa?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta saa sellaisen käsityksen, että ilmastonmuutoshuolesi ja kiinnostuksesi kasvissyöntiin ovat edenneet siihen pisteeseen, että käännytät kenties asiattomin keinoin miestäsi kasvissyöjäksi. Vaikka itse olisi jostain huolissaan, jatkuva syyllistäminen tai jankkaaminen ei auta muita muuttumaan samanlaisiksi. Toinen ihminen ei voi saada toista nalkuttamalla liikkumaan, laihtumaan, jne. Se päätös pitää tehdä itse. Sama pätee tässä. Ilmeisesti miehellä on nyt sietokyky ylittynyt ja on päättänyt osoittaa ettei oma toimintasikaan täysin vihreiden arvojen mukaista ole. Tulotasoeronne antaa hänelle tähän samanlaiseen leikkiin alentumiseen täydelliset aseet.

Niin näyttää olevan, vaikka hyvää minä vain tarkoitan.

Pyhittääkö tarkoitus keinot? Ilmastonmuutoksen kannalta on yhdentekevää millaisen syyn takia muutos on tehty. Siltä kantilta katsottuna miehesi päätös myydä yksi auto pois on hyvä asia, eikö niin? Miksi se 10km työmatka tässä kohtaa on perusteltu syy, mutta miehen syyt olla muuttumatta kasvissyöjäksi ei?

Hyvää on aina helpompi tarkoittaa kun se ei vaadi itseltä asettumista epämukavuusalueelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi