Miksi naiset on laitettu kärsimään enemmän lasten hankkimisesta? Ensin kuukautiset, sitten raskaus, synnytys ja synnytyksen jälkeen
Lapsen hoito jää ensisijaisesti äidin vastuulle ja mies saa elää normaalia elämäänsä niinkuin ennenkin.
Miehen vartalo ja elämä ei kärsi ollenkaan niin lapsen hankkimisesta kuin äidin. Miksi pitää olla näin. 😕
Kommentit (121)
Mun mielestä se on epäreilua, mutta toisin päin. Epäreilua miehelle. Minä SAAN olla raskaana, minä SAAN synnyttää ja imettää, ja olla enemmän kotona lapsen kanssa. Se on parasta. <3
Vierailija kirjoitti:
Jumalan mukaan oikeasti vain mies ihminen ja nainen tehtiin miehen kylkiluusta tehtävänään jatkaa miehen sukua.
No, jos luet tarkkaan Raamattua, huomaat että aluksi nainen ja mies luotiin molemmat maasta. Ensimmäinen nainen oli omapäinen ja karkasi. Seuraava tehtiin sitten miehen kylkiluusta jotta olisi alistuvampi. Itse taidan kuulua noihin Lilithin jälkeläisiin.
evoluutio on katsonut, että naissukupuoli on niin vahva, että kestää sen kaiken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan mukaan oikeasti vain mies ihminen ja nainen tehtiin miehen kylkiluusta tehtävänään jatkaa miehen sukua.
No, jos luet tarkkaan Raamattua, huomaat että aluksi nainen ja mies luotiin molemmat maasta. Ensimmäinen nainen oli omapäinen ja karkasi. Seuraava tehtiin sitten miehen kylkiluusta jotta olisi alistuvampi. Itse taidan kuulua noihin Lilithin jälkeläisiin.
Sekoitat nyt Raamatun ja jonkin mytologiasta kertovan tarinan. Lilith mainitaan Raamatussa vain kerran, ja se on Jesajan kirjassa, kun luetellaan epäpuhtaita eläimiä.
Mitä järkeä valittaa biologisista faktoista? Lapsen voi saada myös koeputkessa, mikä varmasti yleistyy tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset ovat niin vahvoja, viisaita, lempeitä ja kestäviä, että pystyvät tuohon kaikkeen. Miehet ei, ne jäisivät loppuelämäkseen sairaseläkkeelle heti kun kuukautiset alkaisivat ja valittaisivat päivät pitkät.
Mielenkiintoinen väite.
Naisen kärsimys johtuu siitä ettei osata yhtään katsoa mitä suuhunsa mättää. Eevalle sanottiin että omenaa et sitten syö niin Eeva tuumasi että minua ei äijät komentele ja haukkasi. Siitä asti on lapset synnytetty tuskalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat nyt Raamatun ja jonkin mytologiasta kertovan tarinan. Lilith mainitaan Raamatussa vain kerran, ja se on Jesajan kirjassa, kun luetellaan epäpuhtaita eläimiä.
Miten Raamattu poikkeaa mytologiasta? Vai uskotko oikeasti että ihminen on luotu maan tomusta ja kylkiluusta?
Miksi miehet on laitettu huolehtimaan perheen syöttämisestä ja kuolemaan sodissa sen puolesta?
Nykyisin asiat ovat toisin. Lapsia ei ole pakko tehdä ja vartalokaan ei juuri kärsi, jos ei lihota itseään liikaa. Painon ei tarvitse raskausainakana nousta yli 100 kilon. Ja naisetkin voi lähteä rintamalle halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota lisääntymään, se on yksilön ihan ikioma päätös.
Tarkoitatko, että tämä pätee myös kehitysmaissa, joissa ei ole ehkäisyä eikä mahdollisuutta aborttiin?
Nainen voi halutessaan jäädä lasten kanssa kotiin mutta sitten kärsii sen eläkkeesään. Vartalo menee piloille ja vaihdevuodet piinaa. Ja jossain tapaukseesa vielä tarvitsee elättäjän joka tuo enempi rahaa perheelle.
No, ei ihmetellä sen enempää, että syntyvyys Suomessa on niin alhainen.
Perisynnin vuoksi. Naisen syytä on karkoitus Paratiisista. Siksi nainen ei voi myöskään saa johtaa seurakuntaa. Koska nainen ei kykyne säilyttämään moraalista puhtautta. Luterilaisenkirkon rappion alku oli Raamatun totuuden hylkääminen naispappeuden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet on laitettu huolehtimaan perheen syöttämisestä ja kuolemaan sodissa sen puolesta?
Nykyisin asiat ovat toisin. Lapsia ei ole pakko tehdä ja vartalokaan ei juuri kärsi, jos ei lihota itseään liikaa. Painon ei tarvitse raskausainakana nousta yli 100 kilon. Ja naisetkin voi lähteä rintamalle halutessaan.
Raskaus on itsekurittomalle naiselle tekosyy syödä hillittömästi. Näin joskus yhtä vähän pulskahkoa naista joka raskautui. Lopulta nainen oli niin lihava ettei mahtunut taatusti istumaan yhdelle tuolille.
Kuukautiset on kyllä kohtuuton rasitus naisille! Eihän muilla nisäkkäillä ole joka kuukausi toistuvaa verenvuotoa. Miksi luonto on järjestänyt tuon naisille niin rasittavaksi? Vain olemalla jatkuvasti raskaana ja imettävänä voi ne välttää. Onko tarkoitus, että nainen saisi koko ajan lapsia - no lestadiolaisillahan se niin on.
Kuinka paljon vaivaa ja käytännön hankaluuksiakin kuukautiset aiheuttavatkaan!. Ja miksi ihmeessä niin tiuhaan, noin viikko jokaikisestä kuukaudesta? Kova huoli että näkyy päällepäin, side pettää, vaatteet tahriintuvat. Puhumattakaan, että monille ne ovar kivuliaatkin.
Luonto on tässä ollut hyvin epäreilu naista kohtaan. Onneksi itsellä jo taaksejäänyttä. Viimeisinä vuosina tulivat aina vain runsaammiksi. Tyhmä olin, kun en hakenut apua, ajattelin vain että kyllä ne kohta loppuvat. Oli se vaikeaa, kun esim. kaupungilla käydessä se oli vessasta toiseen loikkimista, juuri ja juuri pärjäsin pari korttelinväliä, kun taas oli löydettävö wc, ja vaihdettava side, se paksuin ja isoin, lähes vauvanvaippakokoa.. sillä pärjäsi hetken.
1. Mooseksen kirja 3:16 FB38
Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".
FB38: Kirkkoraamattu 1933/38
No, tässähän Jumala on antanut ihmisille vallan toimia asioiden suhteen kuinka haluavat. Me voisimme myös rakentaa yhteiskuntaa joka pitäisi lapsen kantajia ja hoivaavia arvokkaina ja takaisi elämän antajille hyvät oltavat. Toimimme kuitenkin toisin. Aina ihmetyttävät nämä jotka eivät ymmärrä että Jumala on suuressa rakkaudessaan ja viisaudessaan antanut meille vapaan tahdon ja meidän tulisi yhdessä neuvotella kuinka saisimme sen Taivaan valtakunnan tänne maan päälle.