Miksi vauva hakkaa päätä seiniin??
7kk vauva on keksinyt tosi hyvän ja hauskan leikin: menee kontalleen esim. pakastimen viereen ja hakkaa päätä siihen. Kolina vaan kuuluu ja ilonen naurunremakka sen jälkeen...
Jotenkin toi ei vaan kuulosta kamalan terveeltä? Kuulemma joku kehitysvaihe, mutta mikä ja miksi??
Kommentit (13)
Minusta kuulostaa hiukka omituiselta!
tai jos palvelu on liian hidasta. Neuvolassa sanottiin, että normaalia, mutta pään loukkaaminen on vain estettävä!
Oletko nuori äiti, vai keski-ikäinen? Sitä ei kannata edes paljastaa, koska numero kakkosen(2) tapaiset ihmiset yleistävät kaikki ongelmat juuri sen syyksi!!! KAIKKI ongelmat ja viat lapsissa on aina vanhempien syytä.
Syököön numero kaksi perseensä ja kertokoon, miten hänen lapsensa toimivat?!?;D
Ettii kaikkea mahollista, mistä kuuluu ääni (pakastin, pesukone, ovet) ja hakkaa sitten päätään niihin.
Ja niin siis, kyllä meilläkin on kaikki ihan kunnossa... ;)
-ap
pojasta!! Mut nyt iän myötä pojalle on tullut lisää temperamenttia ja itsepäisyyttä. Varsinkin, kun tietää, että minua ahdistaa, kun hän lyö päätään, ja kun asiat eivät mene mielensä mukaan, hän katsoo minuun ja silloin alkaa pään kolluutus!
Ja syyhän on MEISSÄ!! Niin laiminlyömme häntä, meillä ei ole rajoja. Lellimme liikaa, Poika on aina huomionkeskipiste, hän ja hänen veljensä on meille tärkeintä! Joten syy on meissä!!!!
-8
että miten on tehny väärin. Vauvan kanssa kokoajan, leikitään ja touhutaan. KOSKAAN en ole ollut edes pienessä hiprakassa lapsen aikana. Luulis, että kaikki on just niin normaalia, kun pitääkin. No, kai se on vika äidissä... :D
Ja niin, en mä tiiä oonko niin nuorikaan äiti, 25v :)
-ap
Kysyinkin siitä jo joku päivä täältä, mut silloin ei kukaan vastaillut. Poika on 1.5v ja hänellä on nyt joku kiinnitysvaihe äitiin eli minuun. En voi mennä minnekkään, jotta lapsi ei rupea huutamaan, ja sit juuri alkaa tuo pään lyöminen lattiaan. Se on aivan kauheeta katottavaa, ja alankin jotenkin pelätä tilanteita, missä näin tapahtuu. Tuleekohan näistä " päänpaukuttaja" lapsista just niitä lellittyjä pentuja, kun tuntuu, että annan hänelle paremmin periksi, kuin esikoiselleni. juuri siitä syystä että pelkään, kun hän paukuttaa päätä lattiaan. Alan olla kohta ihan hermona kyseiseen tapaan, ja uskonkin, että lapsi vaistoaa sen ja tietää mistä narusta vetäisee. Perheemme on mielestämme aivan tasapainoinen tavallinen perhe, joten en usko että se olisi perheemme vika. Eniten huolestuttaa vain se, miten paljon pää kestää kolhuja. Onneksi on muitakin lapsia, etten ole ainut tämän ongelman kanssa.
Kun tuntuu, että tätä ongelmaa on monen tyyppistä. Mutta neuvoloissa ja lääkäreissä ei ole sanottu siitä mitään pahaa.
Mä oon huomannut, että jos poika turhautuu tai jos kaikki ei mene mielen mukaan, niin silloin alkaa paukutus. Eli se on jotain MIELENOSOITUSTA!! Mua vaan niin ahdistaa.. Eikä sitä yhtään auta se, että jotku " täydelliset äidit" viittavat heti johonkin kasvatusongelmiin, kodin puutteisiin jne..
-numero 8 ja 12
Eli siis nököttää lattialla ja heiluu siinä vaan, ihan niin, että pää vaan vähän osuu seiniin. Mutta siis kuitenkin " hakkaa" . Ja tuskin toi mitään autismia on, niinku tuolla Googlen kautta oletettiin. Sen ei kai pitäis ihan noin pienellä näkyä... Ja muutenkin, jos ottaa kontaktia jne, niin eiköhän kaikki ihan mallillaan ole... :)
Se joka kirjotti siitä pojasta, joka hakkaa päätä seinään, kun näkee, että äitiä harmittaa se, niin kaikkeahan tehdään just äidin kiusaks... Tuskinpa kuitenkaan itteensä kamalan kovaa satuttaa... :)
-ap
" täydelliset äidit" eivät tiedä kukkuakaan siitä mitä puhuvat vaan pönkittävät omaa äitiyttään näillä keittiöpsykologisoinneilla. Ärsyttää kun pitää vastata vaikkei tiedä asioista hölkäsenpöläystä. Itse olen kasvatusalan ammattilainen (akateeminen) ja voin sanoa että ON NORMAALIA ja useimmat lapset tekevät noin jossakin vaiheessa. Eri asian sitten on (mihin nuo tunarit kai viittaavat) jos lapsi tekee sitä vielä 10- vuotiaanakin ja ideana vahingoittaa itseään.
HUOLI POIS!
En tosiaankaan usko, että se olisi perheestä kiinni. Neuvolalääkäri sanoin, kun asiasta mainitsin; eli siis omaa tahtoa pojalta löytyy!! Kyllä sitä TODELLA löytyy. Hei mut nyt lähden nukkumaan, että jaksan aamulla taas sen pikku viikarin kanssa. HYVÄÄ YÖTÄ!!
Pakko myöntää, että vähän mäkin mieleni pahoitin, kun perheoloissa ei pitäis todellakaan olla mitään häikkää ja vauva siis iloisin mielin tota tekee... No, kai jossain tapauksissa tollanen hakkaaminen voi viitatakin johonkin huolestuttavaan, mutta... No, se siitä.
Kiitos asiallisesta keskustelusta teille ja yöt! :)
-ap
1-vuotias tekee samaa. Istuu selkä seinää vasten ja paukuttaa päätänsä seinään.