Koulutaksit-mikä kuskeja vaivaa? Tullaan 30 min etuajassa pihaan ja soitellaan vihaisina kun ketään ei näy
Tai siten tullaan myöhässä jolloin tylsistynyt lapsi on päättänyt esim. kiivetä puuhun. Itse en voi aina seistä tuolla parikkipaikalla vahtimassa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
No mitä täällä iniset, soita sinne missä niitä asioita hoidellaan!
Mitä me niille kuskeille voidaan!
Ei noita asioita hoideta missään ja sehän se ongelma on. Vähän sama kaiken julkisen byrokratian kanssa, eli loppujenlopuksi kaikki virkamiehet vaan tekee omasta mielestään just saamiensa ohjeiden mukaan ja kukaan ei ole vastuussa siitä että toimiiko systeemi ollenkaan kun niihin ohjeisiin "unohdettiin" kirjoittaa vastuuta kokonaisuudesta kenellekään.
Kilpailutuksella saadaan halvat hinnat ja hyvät kuljettajat.
Huh,ei ole ikävä noita aikoja. Jos koulu alkoi klo 8 ja taksin tuloajan PITI olla 7.30 niin saattoi olla pihassa 7.12 tai 8.06. Ikinä ei tiennyt. "Kivaa" oli kun lapsi soitteli itkien ettei taksi tule TAI oli aamupalaa syömässä yöpuvussa kun taksi kaarsi pihaan.
Anne Berneristä se johtuu. Tuhosi toimivan järjestelmän, jossa kuskeina toimi kärsivälliset ja sivistyneet kuljettajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita asioita hoideta missään ja sehän se ongelma on. Vähän sama kaiken julkisen byrokratian kanssa, eli loppujenlopuksi kaikki virkamiehet vaan tekee omasta mielestään just saamiensa ohjeiden mukaan ja kukaan ei ole vastuussa siitä että toimiiko systeemi ollenkaan kun niihin ohjeisiin "unohdettiin" kirjoittaa vastuuta kokonaisuudesta kenellekään.
Minä kohtasin samaa meidän kaupungin bussiliikenteessä, kun olin satuttaa itseni, kun kuljettaja lähti matkaan, kun olin vasta astumassa ulos. Hädin tuskin pääsin pystyssä kadulle. Kukaan ei edes pahoitellut, kun jätin asiasta reklamaation: liikennelaitoksesta ilmoitettiin, että vastuu on kyseisen bussifirman, joka puolestaan ei koskaan vastannut mitään.
Mutta samahan se on kaikessa muussakin, ihan THL:n touhuja myöten. Mitä siitä, vaikka muutama tuhat kuoleekin, kun rokotukset järjestetään kuukausia myöhässä - kenenkään ei tarvitse kantaa vastuuta, ei edes muodon vuoksi pahoitella.
Saa ilmaisen yhteiskunnan (meidän muiden) maksaman kyydityksen lapselleen, kun asuu jossain korvessa ja valittaa, ettei kullanuppu jaksa odottaa kiipeämättä puuhun. Tää oli kyllä hauska.
Jos ap kerran on muuten kotona niin voi aivan hyvin viedä itse sen lapsensa juuri silloin kun itse haluaa.
Ei se taksinkuljettaja voi liikenteelle, kolareille tai säille mitään. Aikataulujen muuttuminen ilman että muutoksesta ilmoitetaan vanhemmille ei sekään ole kuljettajan syy. Kuljettaja ajaa hänelle annetun minuuttitarkan aikataulun mukaan. Joskus aikataulusta on tehty liian tiukka, eikö siihen ehdii vaikka kuinka parhaansa yrittäisi. Ymmärrän suuttumuksen. Ei ole kutienkaan hyötyä eikä edes reilua hakua kuljettajaa, jos virheen tekee koulu tai taksifirma.
Vierailija kirjoitti:
Kilpailutuksella saadaan halvat hinnat ja hyvät kuljettajat.
Kilpailutuksessa unohdettiin pyytää toimivaa aikataulua. Vasta jouluviikolla tämän hoksasit. Onko nyt vaihtunut kuljettaja, vai miten tämä ongelma ilmeni vasta nyt?
Ota koulutoimistoon yhteyttä, siellä tämä kuljetus on tilattu.
Vierailija kirjoitti:
Huh,ei ole ikävä noita aikoja. Jos koulu alkoi klo 8 ja taksin tuloajan PITI olla 7.30 niin saattoi olla pihassa 7.12 tai 8.06. Ikinä ei tiennyt. "Kivaa" oli kun lapsi soitteli itkien ettei taksi tule TAI oli aamupalaa syömässä yöpuvussa kun taksi kaarsi pihaan.
Eikä sinun vanhempasi mitenkään puuttuneet asiaan? Todella outoa, täällä olisi paineltu tukka suorana sivistysjohtajan puheille tivaamaan, missä vika. Vai olitko sinä itse se kelvoton vanhempi, joka ei piitannut pätkääkään oman lapsensa hyvinvoinnista?
Omien lasten kouluaikana taksi oli kerran liikkeellä etuajassa niin, että lapsi jäi kyytistä. Soitettiin koululle, niin kävi erikseen hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap kerran on muuten kotona niin voi aivan hyvin viedä itse sen lapsensa juuri silloin kun itse haluaa.
Ja jättää kotiin muut pienemmät lapset, heidän dementoituneen mummonsa ja kaikki eläimet siksi aikaa kotiin, käynnistää auton 30 asteen pakkasessa, vaikka kunta maksaa tuonkin ap:n verovaroilla sitä kuljetusta? Eikä tosiaan olisi tullut mieleen lähteä itse viemään, mutta meidän kouluautokuljettaja olikin auringontarkka.
Äänestit varmaan nykyhallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se taksinkuljettaja voi liikenteelle, kolareille tai säille mitään. Aikataulujen muuttuminen ilman että muutoksesta ilmoitetaan vanhemmille ei sekään ole kuljettajan syy. Kuljettaja ajaa hänelle annetun minuuttitarkan aikataulun mukaan. Joskus aikataulusta on tehty liian tiukka, eikö siihen ehdii vaikka kuinka parhaansa yrittäisi. Ymmärrän suuttumuksen. Ei ole kutienkaan hyötyä eikä edes reilua hakua kuljettajaa, jos virheen tekee koulu tai taksifirma.
Se on nimenomaan taksinkuljettaja, joka vaikuttaa siihen, että ei ole ETUAJASSA. Jos säät, kolarit ja liikenne ovat sille kuljettajalle yllätys, niin ammattitaidossa on suuria puutteita.
Taksifirman ei saa hyväksyä liian tiukkaa aikataulua, vaikka joutuisi tekemään kalliimman tarjouksen
Varmaan samasta syystä ne taksit kaahaavat mieltä vailla ainakin itäväylällä skidit kyydissä aivan päätöntä vaihtia. Liian kiire.
Onko lapsesi ihan normaali? Kenelle juolahtaa mieleenkään KIIVETÄ PUUHUN kun on käsketty että seiso tässä kiltisti ja odota taksia???
Jos on etuajassa, niin sitten kuskin pitää vaan rauhassa odotella. Lapsi hoitaa aamutoimet kaikessa rauhassa, ja menee taksille sovittuun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsesi ihan normaali? Kenelle juolahtaa mieleenkään KIIVETÄ PUUHUN kun on käsketty että seiso tässä kiltisti ja odota taksia???
En ole ap mutta adhd ihmisenä joka on ollut lapsi sanoisin,että lapsella on adhd. Ei ns normaali lapsi edes taksikyytiä saa ellei asu täysin metsässä.