Tyttö haluaa mennä Helsinki prideen
...tänä kesänä kavereidensa kanssa. Mitä olen kuvista nähnyt, niin aikamoista karnevaalia ja ihan suoranaista pervoilua (sori, jos joku nyt loukkaantuu tästä). Onko se ihan sopivaa nuorille? Tyttö on vielä 17, mutta kaverit ovat jo täysi-ikäisiä. Haluavat mennä sinne edistämään tasa-arvoa, mutta minulle ei ole auennut, millä tavalla tuollainen edistää kenenkään tasa-arvoa. Minusta se vaan lisää ennakkoluuloja.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homotouhusta on tehty trendikästä ja hauskaa, sitä markkinoidaan Nooan ja Jumalan välisen liiton merkillä. Vaikka todellisuudessa monet kärsivät psyykkisistä ongelmista, traumoista vastakkaiseen sukupuoleen, omaan itseensä ja vanhempiinsa. Eikä homosuhde ole mitään autuutta, vaan tyhjyyttä ja merkityksettömyyttä. Monet vaihtavat kumppania tiuhaan ja käyttävät huumeita ja päihteitä. Siinä ei lisäännytä, paitsi keinokohduin ja -hedelmöityksin. Riistämällä lapselta äiti tai isä vain, jotta saadaan lapsi statussymboliksi ja voidaan esittää normaalia.
Mitä olen tv:ssä homopareja nähnyt, niin aina on joku piikittely ja kiusaus menossa: eivät heteroparit kuittaile ja härkää toisiaan jatkuvasti.
Monesti homosuhteessa rakastutaan itsensä klooniin. Ja toinen on aina alistuvampi osapuoli.
Omakin sukulaiseni eli lesbosuhteessa, kun oli joutunut auto-onnettomuuteen poikaystävänsä kanssa eikä enää kyennyt luottamaan miehiin. Riitaisaa oli heidänkin elonsa.
Mitä uutisista on nähnyt, heteroparisuhteista tulleita naisia lapsineen on turvakodit täynnä, joten kyllä piikittely onkin ihan kamalaa verrattuna siihen perinteiseen kirveen kanssa perheen hankeen ajamiseen.
Jeps, mutta ei nämä tosiuskovat ota kuuleviin korviinsa. Sanovat vaan että - mutku eihän sitä voi verrata. Naisen kuuluu olla hiljaa seurakunnassa ja naisen paikka on olla miehen orja. Niin se raamattu sanoo. Enkä kyllä usko tuohon auto-onnettomuus juttuun sitten yhtään. Juu se seksuuaalinen kiinnostushan muuttuu kun joutuu auto-onnettomuuteen. Luottamuksen takia sitä vaihdetaan lennosta. Yeah right.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kävelleeni Helsingin keskustassa viime kesänä, kun kulkue käveli Mannerheimintietä pitkin. Sokoksen kohdalla oli joitakin kristittyjä puolustamassa perinteisiä arvoja. Moni kulkueeseen osallistunut huusi ja kiroili näille kristityille. Että sellaista "suvaitsevaisuutta", heti saa solvata toista ihmistä, jos mielipiteet eivät miellytä. Pride = aivottomien ihmisten tapahtuma.
Tuo kuulostaa siltä että olivat siellä tarkoituksella halveeraamassa Pride-asiaa.
Homot ja trans-henkilöt - ei perinteiset arvot.
Pakkoko sinne on mennä vastustamaan. Tottakai saa huutelua. Miksi eivät itse anna ihmisten olla mitä haluavat.Eli sun logiikalla eriäviä mielipiteitä ei saa tuoda esiin ja kannattaa vaan olla hiljaa? Joo hyvää päivää sullekin. Taidat kuulua pride -ihmisiin, joilla tunnetusti on erittäin puutteellinen käsitys sananvapaudesta ja suvaitsevaisuudesta.
Sananvapaus ei tarkoita sitä, että sinä saat kertoa mielipiteesi, ja muut eivät saa kritisoida. Sananvapaus tarkoittaa sitä, että saat kertoa mielipiteesi, ja sitten muut voivat käyttää sananvapautta, ja kertoa että mielipiteesi on pepusta, jos ovat sitä mieltä.
Niin, mielipide voi joskus tulla pepusta, kuten uloste. Pride-kulkueessa sen sijaan juhlistetaan ja ylistetään sitä, että peppuun tungetaan jotain. Kaksisuuntainen peräsuoliliikenne kunniaan!. :D
Oho! Täällä taas heterolähtöinen käsitys seksistä, että siinä tulisi jotain aina laittaa johonkin reikään. Tämä saattaa tulla yllätyksenä mutta ns. peppuseksistä pitäviä, on yhtälailla sekä heteroissa että homoissa, myös sitä inhoavia. Tämä ei kuitenkaan tule millään muotoa ilmi Pride-kulkueessa siellä kun ihmisten makuuhuoneasioita ei käydä läpi
Vierailija kirjoitti:
Tää pride on jonkinlainen image -kysymys joillekin homoille ja lesboille. Et ole katu-uskottava, jollet osallistu. Sitten mennään puistoon ja vedetään hirveät lärvit ja tuskin edes roskia viedään pois. Yhtä sikailua!
Harva siinä lössissä on oikeasti mikään "sukupuolivähemmistön" jäsen. Useimmat ovat mukana hyvesignaloidakseen.
Tuon tyyppiset tapahtumat eivät ole lasten (alle 18-vuotiaiden) juttuja. Olisin pettynyt ja vastahankainen, jos omat lapseni teineinä haluaisivat moiseen mukaan, mutta en välttämättä täysin kieltäisikään. Kertoisin kyllä vahvasti oman mielipiteeni, mikä olisi sitä vastaan.
16v on seksuaalisesti täysi-ikäinen eikä tuon ikäistä muutenkaan vahdita kuin lasta. Moni asuu jo omillaan tuossa vaiheessa. Naurettavaa, että jotain vanhempien lupia kysyisi osallistumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä!
Niin, pitäähän senkin tytön olla laumasielu ja mennä muiden mukana. Niin naurettavaa paskaa, että ei edes naurata.
Onko tytölläsi edes mitään asiaa prideille vai pitääkö päästä koska on coolia? Itse en heterona viitsisi sinne huvikseen tunkea .
Vierailija kirjoitti:
Tää pride on jonkinlainen image -kysymys joillekin homoille ja lesboille. Et ole katu-uskottava, jollet osallistu. Sitten mennään puistoon ja vedetään hirveät lärvit ja tuskin edes roskia viedään pois. Yhtä sikailua!
Oletko katsonut peiliin? Tuskinpa sinäkään vapaa roskaamisen synnistä olet. Lärvien vedosta puhumattakaan. Tää on tätä just mistä Tuomas Enbuskekin puhui. Suomessa kauhistellaan koiranlihan syöntiä muttei esm. silloin kun itse mussutetaan sitä teholihatuotannon lihaa omaan "synneistä" puhtaaseen kroppaan. Sama tuon roskaamisen kanssa. Aika moni hetero suomalainen roskaa muttei välitä siitä kun teon tekee itse. Jos taas joku muu roskaa niin se on kauhistelun asia.
Vierailija kirjoitti:
Onko tytölläsi edes mitään asiaa prideille vai pitääkö päästä koska on coolia? Itse en heterona viitsisi sinne huvikseen tunkea .
Pride ei ole millään lailla rajattu tapahtuma. Saa sinne heterotkin tulla aivan vapaasti. Vai luuletko sinä että joku ei hetero katsoo sua pahalla silmällä siellä? Tuskinpa kun käyttäydyt ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kävelleeni Helsingin keskustassa viime kesänä, kun kulkue käveli Mannerheimintietä pitkin. Sokoksen kohdalla oli joitakin kristittyjä puolustamassa perinteisiä arvoja. Moni kulkueeseen osallistunut huusi ja kiroili näille kristityille. Että sellaista "suvaitsevaisuutta", heti saa solvata toista ihmistä, jos mielipiteet eivät miellytä. Pride = aivottomien ihmisten tapahtuma.
Huutelu on typerää, molemmin puolin, mutta muuten suvaitsemattomuutta ei tarvitse suvaita.
Vierailija kirjoitti:
Homotouhusta on tehty trendikästä ja hauskaa, sitä markkinoidaan Nooan ja Jumalan välisen liiton merkillä. Vaikka todellisuudessa monet kärsivät psyykkisistä ongelmista, traumoista vastakkaiseen sukupuoleen, omaan itseensä ja vanhempiinsa. Eikä homosuhde ole mitään autuutta, vaan tyhjyyttä ja merkityksettömyyttä. Monet vaihtavat kumppania tiuhaan ja käyttävät huumeita ja päihteitä. Siinä ei lisäännytä, paitsi keinokohduin ja -hedelmöityksin. Riistämällä lapselta äiti tai isä vain, jotta saadaan lapsi statussymboliksi ja voidaan esittää normaalia.
Mitä olen tv:ssä homopareja nähnyt, niin aina on joku piikittely ja kiusaus menossa: eivät heteroparit kuittaile ja härkää toisiaan jatkuvasti.
Monesti homosuhteessa rakastutaan itsensä klooniin. Ja toinen on aina alistuvampi osapuoli.
Omakin sukulaiseni eli lesbosuhteessa, kun oli joutunut auto-onnettomuuteen poikaystävänsä kanssa eikä enää kyennyt luottamaan miehiin. Riitaisaa oli heidänkin elonsa.
No en kyllä ole tuota kohtaa nähnyt raamatussa, missä Nooa meni Jumalan kanssa naimisiin. Musta raamattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pride ei ole millään lailla rajattu tapahtuma. Saa sinne heterotkin tulla aivan vapaasti. Vai luuletko sinä että joku ei hetero katsoo sua pahalla silmällä siellä? Tuskinpa kun käyttäydyt ystävällisesti.
Eihän siellä muita enää olekaan kuin laumasieluisia heteroita. Tekivät karhunpalveluksen koko idealle.
Ap siis häpeää itseään ja ahdistuu seksistä ja haluaa kasvattaa saman häpeän lapseensa?
Mun tytöt on juosseet siellä teinistä saakka kavereidensa kanssa. Et taida edes tajuta, miten tärkeä osa jokaista seksuaalisuus on.
Ai että oikein lapset näki jonkun tissit paljaana? Voi kauhistus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisus. Ihan tavallisia ihmisiä siellä on suurin osa. 17-vuotias tietää jo maailmasta kaiken mitä tarvii tietää. Miltä sä luulet häntä suojelevas?? Alastomuudelta? Lol.
Voi lol, edes 25 vuotias ei tiedä paljoakaan ihan kakaroita ovat, luulevat toki tietävänsä.
Onko kulkue K-18 ?
Menisit itsekin mukaan, niin saat valvottua tytärtäsi.
Mä en ymmärrä tätä pridejuttua :) Ei mulla ainakaan oo tarve huudella ja esitellä omaa seksuaalista suuntautumista. Ei kukaan kyllä vaatetuksesta, ulkonäöstä tietäisikään.
t. Homo
Hauska ja iloinen paraati, jonka hyvännäköisiä ja hoikkia miehiä käyn lähes joka vuosi katsomassa.
Mitään sellaista ei tyttäresi näe, jota hän ei ole aiemmin nähnyt ja jos näkee, niin entä sitten?
t. n, hetero, joka pitää näteistä miehistä
Mitä uutisista on nähnyt, heteroparisuhteista tulleita naisia lapsineen on turvakodit täynnä, joten kyllä piikittely onkin ihan kamalaa verrattuna siihen perinteiseen kirveen kanssa perheen hankeen ajamiseen.