Tyttö haluaa mennä Helsinki prideen
...tänä kesänä kavereidensa kanssa. Mitä olen kuvista nähnyt, niin aikamoista karnevaalia ja ihan suoranaista pervoilua (sori, jos joku nyt loukkaantuu tästä). Onko se ihan sopivaa nuorille? Tyttö on vielä 17, mutta kaverit ovat jo täysi-ikäisiä. Haluavat mennä sinne edistämään tasa-arvoa, mutta minulle ei ole auennut, millä tavalla tuollainen edistää kenenkään tasa-arvoa. Minusta se vaan lisää ennakkoluuloja.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kävelleeni Helsingin keskustassa viime kesänä, kun kulkue käveli Mannerheimintietä pitkin. Sokoksen kohdalla oli joitakin kristittyjä puolustamassa perinteisiä arvoja. Moni kulkueeseen osallistunut huusi ja kiroili näille kristityille. Että sellaista "suvaitsevaisuutta", heti saa solvata toista ihmistä, jos mielipiteet eivät miellytä. Pride = aivottomien ihmisten tapahtuma.
Tuo kuulostaa siltä että olivat siellä tarkoituksella halveeraamassa Pride-asiaa.
Homot ja trans-henkilöt - ei perinteiset arvot.
Pakkoko sinne on mennä vastustamaan. Tottakai saa huutelua. Miksi eivät itse anna ihmisten olla mitä haluavat.
Jokainen kokee asioita omalla tavallaan. Fakta on kuitenkin se, että Suomessa saa kokoontua vapaasti ja ilmaista mielipiteensä, piti siitä tai ei. Mutta kun nämä pride -ihmiset eivät sitä tunnu tajuavan. He pyrkivät vaientamaan kaikki sellaiset tahot, jotka eivät jaa samanlaista arvomaailmaa heidän kanssaan. Aika huolestuttavaa, että Suomessa(kin) ollaan menossa tähän suuntaan.
Anna mennä vaan, mukava tapahtuma! Järjestyshäriöiden suhteen yksi rauhallisimpia tapahtumia Tuska-festareiden ohella :) Yllätyin itsekin positiivisesti puistojuhlasta, kun en bongannut yhtään örveltäjää alkoholin käytöstä huolimatta. Tunnelma oli lämmin ja kotoisa
Kivat bileet, Helsinki herää taas eloon.aivan sama mitkä juhlat mutta kiva kun on iloisia ihmisiä ja paljon. Piknik on kiva, varsinkin jos sää on hyvä! Siellä mitään pervoilua ole, haha.. :D
Taidat olla maalta?
Kyllähän Prideen osallistuminen on erittäin tärkeä juttu homoseksuaaleille. Antaa tytön mennä kaltaistensa seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Kivat bileet, Helsinki herää taas eloon.aivan sama mitkä juhlat mutta kiva kun on iloisia ihmisiä ja paljon. Piknik on kiva, varsinkin jos sää on hyvä! Siellä mitään pervoilua ole, haha.. :D
Taidat olla maalta?
Yritätkö vihjata, että maalaiset ovat jotenkin tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla maalta?
No kuule, Hämeenlinnasta ollaan, siis ihan kaupunkilaisia tässä ollaan!
Ap
Lapsien edessä puolialasti nahkahenkselit päällä keimailu koiran talutushihna kaulassa on paras tapa saada ihmiset ymmärtämään, että homot ovat normaaleja ihmisiä siinä missä sinä ja minä.
Pride on koko viikon tapahtuma. Se vaan huipentuu marssiin ja puistopiknikkiin. Onhan niitä iltabileitäkin vielä.
Mitä pervoilua siellä on ollut? Ollaan vuosia perheenä käyty monissa eri tapahtumissa, en ole nähnyt pervoilua. En koe, että provokatiivisesti pukeutuminen ja suukot on pervoa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsien edessä puolialasti nahkahenkselit päällä keimailu koiran talutushihna kaulassa on paras tapa saada ihmiset ymmärtämään, että homot ovat normaaleja ihmisiä siinä missä sinä ja minä.
Kai sä ymmärrät, että ne lapset eivät tuossa mitään epänormaalia näe, jos sitä ei heille toitoteta ja huutomerkata. Nää rajotteet on meidän aikuisten päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kävelleeni Helsingin keskustassa viime kesänä, kun kulkue käveli Mannerheimintietä pitkin. Sokoksen kohdalla oli joitakin kristittyjä puolustamassa perinteisiä arvoja. Moni kulkueeseen osallistunut huusi ja kiroili näille kristityille. Että sellaista "suvaitsevaisuutta", heti saa solvata toista ihmistä, jos mielipiteet eivät miellytä. Pride = aivottomien ihmisten tapahtuma.
Tuo kuulostaa siltä että olivat siellä tarkoituksella halveeraamassa Pride-asiaa.
Pakkoko sinne on mennä vastustamaan. Tottakai saa huutelua. Miksi eivät itse anna ihmisten olla mitä haluavat.Eli sun logiikalla eriäviä mielipiteitä ei saa tuoda esiin ja kannattaa vaan olla hiljaa? Joo hyvää päivää sullekin. Taidat kuulua pride -ihmisiin, joilla tunnetusti on erittäin puutteellinen käsitys sananvapaudesta ja suvaitsevaisuudesta.
Minun logiikallani toisten kokoontumisiin ei mennä huutelemaan asiattomuuksia ja sitten uhriuduta, jos joku huutelee takaisin.
Oletko koskaan nähnyt, että pride-väki tulisi huutelemaan uskonnollisiin tilaisuuksiin siitä, kuinka väärässä uskikset ovat? Jos olet, niin kertoisitko missä?
Mitä muuten luulet, että kirkkokansa sanoisi, jos huomenna jumalanpalvelukseen menijöitä vastassa olisi vakaumusta pilkkaavaa ja huutelevaa väkeä?
Tässä näkyy juurikin uskonnollisten konservatiivien kaksoisstandardi. Jos joku menisi häiriköimään vaikkapa pääsiäiskulkuetta, niin voi veljet, mikä älämölö siitä tulisi. Mutta kun uskonnollinen konservatiivi menee häiriköimään pridea, se on kuulkaas vain mielipiteenvapautta.
Tarviiko 17 vuotias luvan lähteekseen johonkin tapahtumaan? Eikö sen ikäinen vaan ilmoita ja kerro milloin tulee takaisin. Puhelimella saa kiinni, jos tulee elintärkeetä.
Huonosti naamioit trolliviestisi ap.
Tulevaisuudessa sitten tyhjä syli odottaa kun pistetään pää pyörälle ties kuinka monella sukupuolella?
Vierailija kirjoitti:
Kristityt sai mitä tilas. Ei ole heidän paikkansa tulla silloin iskulauseita huutamaan ja hyökätä. Ei tuollaista tarviikaan suvaita. Ihmiset ovat typeryydessään ymmärtäneet suvaitsevaisuuden pieleen.
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sinne on mennä vastustamaan. Tottakai saa huutelua. Miksi eivät itse anna ihmisten olla mitä haluavat.Eli sun logiikalla eriäviä mielipiteitä ei saa tuoda esiin ja kannattaa vaan olla hiljaa? Joo hyvää päivää sullekin. Taidat kuulua pride -ihmisiin, joilla tunnetusti on erittäin puutteellinen käsitys sananvapaudesta ja suvaitsevaisuudesta.
Minun logiikallani toisten kokoontumisiin ei mennä huutelemaan asiattomuuksia ja sitten uhriuduta, jos joku huutelee takaisin.
Oletko koskaan nähnyt, että pride-väki tulisi huutelemaan uskonnollisiin tilaisuuksiin siitä, kuinka väärässä uskikset ovat? Jos olet, niin kertoisitko missä?
Mitä muuten luulet, että kirkkokansa sanoisi, jos huomenna jumalanpalvelukseen menijöitä vastassa olisi vakaumusta pilkkaavaa ja huutelevaa väkeä?
Tässä näkyy juurikin uskonnollisten konservatiivien kaksoisstandardi. Jos joku menisi häiriköimään vaikkapa pääsiäiskulkuetta, niin voi veljet, mikä älämölö siitä tulisi. Mutta kun uskonnollinen konservatiivi menee häiriköimään pridea, se on kuulkaas vain mielipiteenvapautta.
Prideillä ei konservatiivit häiriköi.
Itse en ole koskaan ollut, mutta kaverini ovat siellä käyneet ja tykänneet kyllä. Ovat osallistuneet sinne piknikille myös. Minusta koko kulkuetta ei saisi leimata sen takia jos jotkut ovat "alasti" tai muuten käyttäytyvät huonosti. Omatkin kaverit ovat todellakin sellaisia ettei heille tulisi mieleenkään kulkea alasti ja ovat osallistuneet ihan tavallisissa vaatteissa. Heille se osallistuminen on ollut tärkeää sen vuoksi kun varsinkin yksi on kokenut paljon kaikkea ikävää muiden osalta ja nyt tavallaan viimein saa olla oma itsensä ja tämän takia on välillä käynyt siellä Pridessä, kun kerrankin voi. Hänelle sen vuoksi tärkeä asia ja ymmärrän kyllä sen. Muuten en silti todellakaan ottaisi niin itseeni jos joku näyttää paljasta pintaa yms, koska tässä maassa tapahtuu oikeasti paljon ikävämpiäkin asioita ja joku toisen alastomuus ei minua vielä järkytä. Tavallaan tämä kulkea ei minusta aiheuta mitään ikävää ja jos joku siitä mielensä pahoittaa niin minusta on jo aika "herkkä" ihminen. Oma mielipide on myös se, että ihmiset saavat kyllä uskoa mihin haluavat, mutta minusta se on asiatonta mennä tyrkyttämään jotain uskontoa siihen kulkueen yhteyteen. Eivät nämä vähemmistöihin kuuluvatkaan mene jonnekin messuun huutelemaan omia mielipiteitään. Itse en ole homo, mutta nämä muutamat kaverit kuten eräs pitkäaikainen lapsuuden ystävä on. Senkin vuoksi en tavalaan ole kokenut Prideä "omaksi jutuksi" kuitenkaan, vaikka ovat pyytäneet mukaan. Muuten en siis mitenkään vastusta kulkuettta ja minusta kaikkien pitää kyllä yksi kulkea vuodessa sietää. Ei ole todellakaan mikään liian suuri vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ymmärrät, että ne lapset eivät tuossa mitään epänormaalia näe, jos sitä ei heille toitoteta ja huutomerkata. Nää rajotteet on meidän aikuisten päässä.
Lapset manipuloitua hyväksymään vaikka rаiskauksen.
Oletpa sekaisin, että rinnasta pukeutumisen ja rikoksen. Huhhuh! kuinka sairaita ihmisiä palsta pitääkään sisällään.
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään, he eivät häiriköineet ketään. Sanoivat vain mielipiteensä!
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ihan täysin. Kiitos tästä.
Onko se tyttö matontamppaajia kavereidensa kanssa?