Tyttö haluaa mennä Helsinki prideen
...tänä kesänä kavereidensa kanssa. Mitä olen kuvista nähnyt, niin aikamoista karnevaalia ja ihan suoranaista pervoilua (sori, jos joku nyt loukkaantuu tästä). Onko se ihan sopivaa nuorille? Tyttö on vielä 17, mutta kaverit ovat jo täysi-ikäisiä. Haluavat mennä sinne edistämään tasa-arvoa, mutta minulle ei ole auennut, millä tavalla tuollainen edistää kenenkään tasa-arvoa. Minusta se vaan lisää ennakkoluuloja.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Muistan kävelleeni Helsingin keskustassa viime kesänä, kun kulkue käveli Mannerheimintietä pitkin. Sokoksen kohdalla oli joitakin kristittyjä puolustamassa perinteisiä arvoja. Moni kulkueeseen osallistunut huusi ja kiroili näille kristityille. Että sellaista "suvaitsevaisuutta", heti saa solvata toista ihmistä, jos mielipiteet eivät miellytä. Pride = aivottomien ihmisten tapahtuma.
Tuskin kaikki prideen osallistuvat on noin idiootteja, ja varmasti myös kristittyjä on kulkueessa. En koe että perinteiset arvot olis jotenkin ristiriidassa synnynnäisen ominaisuuden kanssa, jolle ei mitään voi.
Uskis
Vierailija kirjoitti:
https://i.4pcdn.org/pol/1448206613321.jpg
http://thegrandadmiral.com/wp-content/uploads/2016/06/faggots-at-pride-…
https://pbs.twimg.com/media/DBU5m_ZWAAMr_Un.jpg
En ehkä päästäis...
No huh huh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan, mukava tapahtuma! Järjestyshäriöiden suhteen yksi rauhallisimpia tapahtumia Tuska-festareiden ohella :) Yllätyin itsekin positiivisesti puistojuhlasta, kun en bongannut yhtään örveltäjää alkoholin käytöstä huolimatta. Tunnelma oli lämmin ja kotoisa
Jos minä menisi piripäissäni heilumaan kadulle puolialasti ahdistelemaan lapsia pääsisin putkaan, mutta jos niin tekee pride-marssin aikana se on ok.
Eipä ole. Piri on laitonta myös pride aikana.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan ollut, mutta kaverini ovat siellä käyneet ja tykänneet kyllä. Ovat osallistuneet sinne piknikille myös. Minusta koko kulkuetta ei saisi leimata sen takia jos jotkut ovat "alasti" tai muuten käyttäytyvät huonosti. Omatkin kaverit ovat todellakin sellaisia ettei heille tulisi mieleenkään kulkea alasti ja ovat osallistuneet ihan tavallisissa vaatteissa. Heille se osallistuminen on ollut tärkeää sen vuoksi kun varsinkin yksi on kokenut paljon kaikkea ikävää muiden osalta ja nyt tavallaan viimein saa olla oma itsensä ja tämän takia on välillä käynyt siellä Pridessä, kun kerrankin voi. Hänelle sen vuoksi tärkeä asia ja ymmärrän kyllä sen. Muuten en silti todellakaan ottaisi niin itseeni jos joku näyttää paljasta pintaa yms, koska tässä maassa tapahtuu oikeasti paljon ikävämpiäkin asioita ja joku toisen alastomuus ei minua vielä järkytä. Tavallaan tämä kulkea ei minusta aiheuta mitään ikävää ja jos joku siitä mielensä pahoittaa niin minusta on jo aika "herkkä" ihminen. Oma mielipide on myös se, että ihmiset saavat kyllä uskoa mihin haluavat, mutta minusta se on asiatonta mennä tyrkyttämään jotain uskontoa siihen kulkueen yhteyteen. Eivät nämä vähemmistöihin kuuluvatkaan mene jonnekin messuun huutelemaan omia mielipiteitään. Itse en ole homo, mutta nämä muutamat kaverit kuten eräs pitkäaikainen lapsuuden ystävä on. Senkin vuoksi en tavalaan ole kokenut Prideä "omaksi jutuksi" kuitenkaan, vaikka ovat pyytäneet mukaan. Muuten en siis mitenkään vastusta kulkuettta ja minusta kaikkien pitää kyllä yksi kulkea vuodessa sietää. Ei ole todellakaan mikään liian suuri vaatimus.
Saako uusnаtsit leimata yhden potkun perusteella?
Voi hyvänen aika, päästä ihmeessä! Jos kiellät, lapsi väittää menevänsä kauppaan tai kirjastoon tai sellaiseen ja oikeasti menee Prideen joten ei syytä kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan, mukava tapahtuma! Järjestyshäriöiden suhteen yksi rauhallisimpia tapahtumia Tuska-festareiden ohella :) Yllätyin itsekin positiivisesti puistojuhlasta, kun en bongannut yhtään örveltäjää alkoholin käytöstä huolimatta. Tunnelma oli lämmin ja kotoisa
Jos minä menisi piripäissäni heilumaan kadulle puolialasti ahdistelemaan lapsia pääsisin putkaan, mutta jos niin tekee pride-marssin aikana se on ok.
Eipä ole. Piri on laitonta myös pride aikana.
Ei käyttäjää erota, kun kaikki muutkin riehuvat.
Joo ei täällä saa sanoa mitään pahaa pridestä! Ylistäkää ylistäkää! Muuten viestit poistuu.
Kyllä voi ihminen olla moraaliton siellä omassa pienessä kuplassaan.
Vierailija kirjoitti:
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kävelleeni Helsingin keskustassa viime kesänä, kun kulkue käveli Mannerheimintietä pitkin. Sokoksen kohdalla oli joitakin kristittyjä puolustamassa perinteisiä arvoja. Moni kulkueeseen osallistunut huusi ja kiroili näille kristityille. Että sellaista "suvaitsevaisuutta", heti saa solvata toista ihmistä, jos mielipiteet eivät miellytä. Pride = aivottomien ihmisten tapahtuma.
Tuo kuulostaa siltä että olivat siellä tarkoituksella halveeraamassa Pride-asiaa.
Homot ja trans-henkilöt - ei perinteiset arvot.
Pakkoko sinne on mennä vastustamaan. Tottakai saa huutelua. Miksi eivät itse anna ihmisten olla mitä haluavat.Eli sun logiikalla eriäviä mielipiteitä ei saa tuoda esiin ja kannattaa vaan olla hiljaa? Joo hyvää päivää sullekin. Taidat kuulua pride -ihmisiin, joilla tunnetusti on erittäin puutteellinen käsitys sananvapaudesta ja suvaitsevaisuudesta.
Minun logiikallani toisten kokoontumisiin ei mennä huutelemaan asiattomuuksia ja sitten uhriuduta, jos joku huutelee takaisin.
Oletko koskaan nähnyt, että pride-väki tulisi huutelemaan uskonnollisiin tilaisuuksiin siitä, kuinka väärässä uskikset ovat? Jos olet, niin kertoisitko missä?
Mitä muuten luulet, että kirkkokansa sanoisi, jos huomenna jumalanpalvelukseen menijöitä vastassa olisi vakaumusta pilkkaavaa ja huutelevaa väkeä?
Tässä näkyy juurikin uskonnollisten konservatiivien kaksoisstandardi. Jos joku menisi häiriköimään vaikkapa pääsiäiskulkuetta, niin voi veljet, mikä älämölö siitä tulisi. Mutta kun uskonnollinen konservatiivi menee häiriköimään pridea, se on kuulkaas vain mielipiteenvapautta.
Edelleenkään, he eivät häiriköineet ketään. Sanoivat vain mielipiteensä!
Jotenkin minä niin toivoisin, että pride-väki jatkossa menisi jokaiseen uskonnolliseen tilaisuuteen "sanomaan vain mielipiteensä". Nythän on kesä, joten esimerkiksi konfirmaatioiden yhteyteen voisi järjestää "mielipiteen sanomisia" kirkon liepeille.
Epäilen tosin, että pride-väki ei alennu kristillisen konservatiivin tasolle, joten reaktio jää näkemättä.
Miksi tuollainen positiivinen tapahtuma KERRAN VUODESSA ärsyttää niin paljon? Siellä on hyvä ja avoin ilmapiiri ja paljon iloa, eikä mitään synkkää soihtukulkuetta kuten 612-marssi. Ehkä jokaisen Pride-vihamielisen kannattaisi vain miettiä omasta puolestaan että mikä tuossa aiheessa niin kauheasti oudoksuttaa ja pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa siltä että olivat siellä tarkoituksella halveeraamassa Pride-asiaa.
Homot ja trans-henkilöt - ei perinteiset arvot.
Pakkoko sinne on mennä vastustamaan. Tottakai saa huutelua. Miksi eivät itse anna ihmisten olla mitä haluavat.Eli sun logiikalla eriäviä mielipiteitä ei saa tuoda esiin ja kannattaa vaan olla hiljaa? Joo hyvää päivää sullekin. Taidat kuulua pride -ihmisiin, joilla tunnetusti on erittäin puutteellinen käsitys sananvapaudesta ja suvaitsevaisuudesta.
Sananvapaus ei tarkoita sitä, että sinä saat kertoa mielipiteesi, ja muut eivät saa kritisoida. Sananvapaus tarkoittaa sitä, että saat kertoa mielipiteesi, ja sitten muut voivat käyttää sananvapautta, ja kertoa että mielipiteesi on pepusta, jos ovat sitä mieltä.
Niin, mielipide voi joskus tulla pepusta, kuten uloste. Pride-kulkueessa sen sijaan juhlistetaan ja ylistetään sitä, että peppuun tungetaan jotain. Kaksisuuntainen peräsuoliliikenne kunniaan!. :D
Minusta tässä on vielä yksi asia mikä unohtuu eli ne ihmiset, jotka ovat sekä uskovaisia, että myös vähemmistöihin kuuluvia. Niitä kyllä löytyy ja senkin vuoksi minusta on ironista, että nämä "oikeat" uskovaiset menevät sinne moralisoimaan hiedän mielestään "huonoja" ihmisiä. Jotkut kulkueessa olevat saattavat kyllä osallistua myös seurakunnankin toimintaan. Yksi ystäväni on tällainen ihminen ja tavallaan aina myös pitänyt uskostaan kiinni. Hän ei sitten varmaan ole se oikea uskova muiden mielestä. Muutenkin uskovaisilla tuntuu olevan käsitys, että koko kulkueen väki on jotain ihan hirveää porukkaa mikä pitäisi pelastaa. Tällainen ajattelu saisi loppua.
Homotouhusta on tehty trendikästä ja hauskaa, sitä markkinoidaan Nooan ja Jumalan välisen liiton merkillä. Vaikka todellisuudessa monet kärsivät psyykkisistä ongelmista, traumoista vastakkaiseen sukupuoleen, omaan itseensä ja vanhempiinsa. Eikä homosuhde ole mitään autuutta, vaan tyhjyyttä ja merkityksettömyyttä. Monet vaihtavat kumppania tiuhaan ja käyttävät huumeita ja päihteitä. Siinä ei lisäännytä, paitsi keinokohduin ja -hedelmöityksin. Riistämällä lapselta äiti tai isä vain, jotta saadaan lapsi statussymboliksi ja voidaan esittää normaalia.
Mitä olen tv:ssä homopareja nähnyt, niin aina on joku piikittely ja kiusaus menossa: eivät heteroparit kuittaile ja härkää toisiaan jatkuvasti.
Monesti homosuhteessa rakastutaan itsensä klooniin. Ja toinen on aina alistuvampi osapuoli.
Omakin sukulaiseni eli lesbosuhteessa, kun oli joutunut auto-onnettomuuteen poikaystävänsä kanssa eikä enää kyennyt luottamaan miehiin. Riitaisaa oli heidänkin elonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan ollut, mutta kaverini ovat siellä käyneet ja tykänneet kyllä. Ovat osallistuneet sinne piknikille myös. Minusta koko kulkuetta ei saisi leimata sen takia jos jotkut ovat "alasti" tai muuten käyttäytyvät huonosti. Omatkin kaverit ovat todellakin sellaisia ettei heille tulisi mieleenkään kulkea alasti ja ovat osallistuneet ihan tavallisissa vaatteissa. Heille se osallistuminen on ollut tärkeää sen vuoksi kun varsinkin yksi on kokenut paljon kaikkea ikävää muiden osalta ja nyt tavallaan viimein saa olla oma itsensä ja tämän takia on välillä käynyt siellä Pridessä, kun kerrankin voi. Hänelle sen vuoksi tärkeä asia ja ymmärrän kyllä sen. Muuten en silti todellakaan ottaisi niin itseeni jos joku näyttää paljasta pintaa yms, koska tässä maassa tapahtuu oikeasti paljon ikävämpiäkin asioita ja joku toisen alastomuus ei minua vielä järkytä. Tavallaan tämä kulkea ei minusta aiheuta mitään ikävää ja jos joku siitä mielensä pahoittaa niin minusta on jo aika "herkkä" ihminen. Oma mielipide on myös se, että ihmiset saavat kyllä uskoa mihin haluavat, mutta minusta se on asiatonta mennä tyrkyttämään jotain uskontoa siihen kulkueen yhteyteen. Eivät nämä vähemmistöihin kuuluvatkaan mene jonnekin messuun huutelemaan omia mielipiteitään. Itse en ole homo, mutta nämä muutamat kaverit kuten eräs pitkäaikainen lapsuuden ystävä on. Senkin vuoksi en tavalaan ole kokenut Prideä "omaksi jutuksi" kuitenkaan, vaikka ovat pyytäneet mukaan. Muuten en siis mitenkään vastusta kulkuettta ja minusta kaikkien pitää kyllä yksi kulkea vuodessa sietää. Ei ole todellakaan mikään liian suuri vaatimus.
Saako uusnаtsit leimata yhden potkun perusteella?
Miten voit verrata näitä keskenään? Eivät homot ole todellakaan tehneet mitään pahaa.
Miten ajattelit estää? 17-vuotias kotiarestiin vai mitä olit suunnitellut?
Minusta on tavallaan ihan hassua, kun jotkut uskovaiset tuomitsevat homot ja ovat niin heitä vastaan. Samalla elävät itse raamatun mukaan ja uskovat sen kaiken täysin. Joskus nämä tilaneet myös aiheuttavat paljon ikävääkin. Siinä mielessä he eivät ole yhtään sen parempi ihmisiä, vaikka niin luulevat. Monet vielä todella ikäviä ihmisiä niille porukastaan eroaville tai muuten erilaisille ja näin tavallaan eivät hyväksy erilaisuutta.
Taas poistetaan viestejä, jotka eivät miellytä joitakin. Hienoa!! Tulkaa ulos sieltä kuplasta!!
Eli mielipiteenvaihtoa puolin ja toisin.