Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailla asuvat kertokaahan, onko siellä vastaavaa ilmastohysteriaa kuin Suomessa?

Vierailija
25.05.2019 |

Puhutaanko siellä, että juuri kyseisen maan pitäisi olla ilmastonmuutoksen torjunnan kunnianhimoinen edelläkävijämaa? Entä mietitäänkö siellä tapoja, miten ihmisiä voitaisi ohjailla syömään ympäristön ja terveyden kannalta paremmin, eli laittamaan lautaselle pihvin sijasta papuja? Ahdistuvatko nuoret siellä siitä, että ilmasto saattaa jollain aikavälillä olla lämpenemässä asteen tai pari?

Kommentit (278)

Vierailija
81/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään puhetta ilmastoasioista. Asun Latinalaisessa Amerikassa. Ihmiset tuntuvat nauttivan elämästää ja eivätkä ajattele asioita mille eivät voi mitään tehdä. Se, että ihmiset elävät hetkessä on hieno asia. 

Kotimaan mediaa on tullut seurattua vaihtelevasti, mutta olen hieman huolissani Suomalaisesta yhteiskunnasta joka näyttää olevan täysin sekaisin.

Nyt tulee mieleen ainakin tämä ilmastovouhotus, sitten tämä nuori poliitikko kissankiduttaja Mikkel vai mikä se olikaan.  Huvittuneena seurasin myös tätä uutisointia naisesta, joka oli maalannut talonsa pinkiksi ja saanut virkamieskoneiston peräänsä. Samoin mieleen tulee tämä Suomalainen  Gini jonka markkinointi oli estetty. Näin ulkosuomalaisena tämä kaikki näyttäytyy minulle täytenä hulluutena. Tämä toiminta  olisi esimerkiksi todella utopistista täällä paikallisten mielestä. Täällä ihmiset olisivat ylpeitä jos esimerkiksi joku täällä valmistettu juoma voittaisi arvokkaan palkinnon ja tuote vietäisiin voimalla ympäri maailmaa. Ajatukseni on se, että te teette itsellenne typeriä keinotekoisia  rajoituksia  ja säännöksiä

asioihin millä ei ole mitään merkitystä. Tällä tavalla pidätte Suomen ikuisesti pienenä ja estätte täyden potentiaalin esiin tulemisen.  Teidän EI tarvi olla mallioppilaita kaikessa ja pyrkiä perfektionistisesti hyvään. Usein vähempikin riittää, koska te olette jo nyt tehneet enemmän kuin kukaan. Tässä minun omia vaatimattonia ajatuksiani Suomen tilanteesta. 

Vierailija
82/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Usassa. Puhutaan paljon. Todellisia tekoja vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Varmaan enemmän mitä Suomessa.

Alankomaat.

Vierailija
84/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eihän tämä iso juttu ole. Ihan vaan huippukokouksissakin käsitellään ja säädellään jotain päästörajoja.

Vierailija
85/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuva tai käynyt voisi vastata osaako HYVIN paikallista kieltä.

Ei suurin osakaan ulkomailla asuvista ole perillä siitä mistä maassa oikeasti puhutaan.

Ei täälläkään palstalla ole juurikaan ulkomaalaisia. Ette te tiedä mitä kyseisen maan palstoilla ja kouluissa ja instagrameissa puhutaan.

Tavallaan noista medioista voisi lukea ihan Suomestakin käsin.

Itse seuraan monia saksalaisia tilejä instassa ja siellä on PALJON ilmastotietoisia, vegaani ja nollahukka - postaajia.

Voin siis sanoa että Kyllä ainakin Saksassa puhutaan.

Vierailija
86/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mitään puhetta ilmastoasioista. Asun Latinalaisessa Amerikassa. Ihmiset tuntuvat nauttivan elämästää ja eivätkä ajattele asioita mille eivät voi mitään tehdä. Se, että ihmiset elävät hetkessä on hieno asia. 

Kotimaan mediaa on tullut seurattua vaihtelevasti, mutta olen hieman huolissani Suomalaisesta yhteiskunnasta joka näyttää olevan täysin sekaisin.

Nyt tulee mieleen ainakin tämä ilmastovouhotus, sitten tämä nuori poliitikko kissankiduttaja Mikkel vai mikä se olikaan.  Huvittuneena seurasin myös tätä uutisointia naisesta, joka oli maalannut talonsa pinkiksi ja saanut virkamieskoneiston peräänsä. Samoin mieleen tulee tämä Suomalainen  Gini jonka markkinointi oli estetty. Näin ulkosuomalaisena tämä kaikki näyttäytyy minulle täytenä hulluutena. Tämä toiminta  olisi esimerkiksi todella utopistista täällä paikallisten mielestä. Täällä ihmiset olisivat ylpeitä jos esimerkiksi joku täällä valmistettu juoma voittaisi arvokkaan palkinnon ja tuote vietäisiin voimalla ympäri maailmaa. Ajatukseni on se, että te teette itsellenne typeriä keinotekoisia  rajoituksia  ja säännöksiä

asioihin millä ei ole mitään merkitystä. Tällä tavalla pidätte Suomen ikuisesti pienenä ja estätte täyden potentiaalin esiin tulemisen.  Teidän EI tarvi olla mallioppilaita kaikessa ja pyrkiä perfektionistisesti hyvään. Usein vähempikin riittää, koska te olette jo nyt tehneet enemmän kuin kukaan. Tässä m inun omia vaatimattonia ajatuksiani Suomen tilanteesta. 

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Uskoakseni niin on suuri osa muistakin suomalaisista, mutta täällä on nykyään vain yksi mielipide sallittu sanoa ääneen, asiasta kuin asiasta. Maaseudulla asuu vielä järkeviä ihmisiä, mutta heidän ajatuksiaan ei tuoda esille tai jos tuodaan, leimataan heidät junteiksi ja öyhöttäjiksi. Hyvään ei tule tämä meininki päättymään. Kansan mitta tulee jossain vaiheessa täyttymään.

Vierailija
87/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan. En seuraa Suomen tapahtumia muutoin kuin tämän palstan kautta, suomalaiset värittyneet uutiset ovat liian tuskallista seurattavaa. Afrikan kaakkoisosa.

Vierailija
88/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska tuottaa jo sähkönsä hiilineutraalisti ydinvoimalla ja päästöt per capita ovatkin puolet Suomen päästöistä.

niin tuotettaisiin varmaan Suomessakin, jos meillä ei olisi ollut “vihreitä” jarruttamassa ydinvoimahankkeita vuosikymmrnien ajan. Nyt parkuvat hiilijalanjälkeä, jonka pienentämistä ovat itse vastustaneet.

Vierailija
89/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asioihin millä ei ole mitään merkitystä. Tällä tavalla pidätte Suomen ikuisesti pienenä ja estätte täyden potentiaalin esiin tulemisen.  Teidän EI tarvi olla mallioppilaita kaikessa ja pyrkiä perfektionistisesti hyvään. Usein vähempikin riittää, koska te olette jo nyt tehneet enemmän kuin kukaan. Tässä minun omia vaatimattonia ajatuksiani Suomen tilanteesta. 

Johtuukohan Lat Amerikan korkeat huumerikokset, murhat, köyhyysluvut jne juuri tuosta hetkessä elämisestä "ei tehdä mitään kun millekään ei voi mitään"?

Vierailija
90/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riippuu kovasti osavaltiosta. Kaliforniassa ihan eri meininki kuin etelämmässä.

Vierailija
91/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on malliesimerkki trollipostauksesta. 

Väittää, että seuraa Suomen uutisia vain vaihtelevasti, mutta silti on nähnyt uutisen ginistä, joka oli uutisissa tasan kaksi päivää viikko sitten. Tietää kaiken Mikkel Näkkäläjärven tapauksesta, jota sattumoisin muut anti-SDP-trollit ovat touhunneet vauva.fillä. Tuosta vaaleanpunaisen talon naisen tapauksesta en ole itsekään kuullut, vaikka luen HS, IL ja IS joka ikinen päivä.

Tekstissä näkyy outoja kaksinkertaisia välilyöntejä. Tämä siksi että teksti on copypastettua suomen kieltä, todennäköisesti jonkun venäläisen toimesta. Outo "te"-muoto. Outoja kirjoitusvirheitä "suomalaiselle".

Vierailija
92/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keskeinen syy, miksi Suomessa voidaan tästä asiasta puhua rehellisesti asioiden oikeilla nimillä on varmasti myös se, että Suomessa luonnonvaraköyhänä maana ei ole tahoja, jotka tienaisivat miljardeja fossiilisilla polttoaineilla, ja joilla näin ollen olisi varoja tai edes motiivia lahjoa niin poliitikot, ilmastotutkijat kuin mediankin kieltämään ilmastonmuutoksen.

Ajatellaan vaikkapa Venäjää. Siinä on maa, jonka koko olemassolo on täysin riippuvainen fossiilisten polttoaineiden viennistä. Jos maapallolla luovuttaisiin kokonaan fossiilisista polttoaineista, alkaisivat ihmiset Venäjällä kuolla nälkään. Jotenkin on ihan ymmärrettävää, ettei siellä julkisessa puheessa olla kovin huolestuneita ilmastoasioista.

Myös Yhdysvalloilla on omat Exxoninsa ja Chevroninsa, jotka takovat voittoa miljardi miljardin perään. Itse asiassa kuuden maailman suurimman öljy-yhtiön yhteenlasketut voitot ovat yli biljoona dollaria vuodessa. Noilla on rahaa ja valtaa maksaa kaikki julkisessa puheessa vaikuttavat tahot hiljaiseksi. Jos esim. Trumpille annetaan 100 miljonaa tai jollekin CNN:n toimittajalle annetaan miljoona dollaria, niin kummasti nämä alkavat toistaa papukaijan lailla: climate change is a hoax, climate change is a hoax, climate change is a hoax.

Vierailija
93/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa sinä itse asut, jos luulet Suomessa olevan jotain erikoista ilmastohysteriaa ja nuoriso sen vuoksi ahdistunutta? Olet ehkä saanut sen käsityksen seuraamalla suomalaista mediaa netissä, mutta ei se tavallisia ihmisiä paljonkaan liikuta.

Ei täällä sen suurempaa hysteriaa ole. Mitä nyt muutamat poliitikot saavat nimensä lehtiin useammassa otsikossa, kun hössöttävät ilmastoasiaa. Itse kukin täällä omalla kohdallaan miettii, mutta aniharva oikeasti tekee asialle jotain. Näkyvin ilmiö taitaa olla se, että yhä useammalla on kauppareissulla kestokassi.

Vierailija
94/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Asun Keski-Euroopan maassa, jossa ihan kierrätyskin on vielä hakusessa. Esim. biojätettä ei erotella. Ulkoa löytyy pöntöt lasille, pahville ja muoville, mutta suuri osa ihmisistä laittaa kaiken sekajätteeseen.

Niin kuin suomessakin vain kerrostaloissa voi kierrättää

Mitä ihmettä oikein sekoilet??!!

Olen kotoisin maaseudulta omakotitalosta, ja meidän paikkakunnalla kierrätys tuli pakolliseksi joskus 1990-luvun puolivälissä. Suurimmissa kaupungeissa (esim. Tampere, Turku) kierrätys tuli pakolliseksi vasta pari vuotta sitten.

Vierailija
95/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naivia ajatella että muualla maailmassa eletään kuin pellossa että ilmastonmuutos ei huolestuta yhtään ehei vaikka se on ollut käsinkosketeltavaa ympäri maailman parin viime vuoden aikana. Kun laittaa pään sinne umpiokypärään mitään ei kuule eikä näe,ei siis ongelmaa. Olen kyllä samaa mieltä että naurettavaa ruoskia suomea tämän kanssa,vaikka kaikki suomalaiset lopettaisivat elämisen ja koko maa pimenisi,ei se tätä palloa enää pelasta. 

Suurin osa maailmasta ei välitä ilmastosta paskaakaan. Tämä on meidän hemmoteltujen länsimaalaisten psykoosi. Muu maailma pyrkii kehittymään ja nostamaan elintasoaan ja siinä ei saastutus paljoa paina.

Juurikin näin. Vihreä liike ei elä kuin länsimaissa yliopiston kahviloiden ympärillä. 90% maailman ihmisistä ei kiinnosta tippaakaan näiden utopiat.

Vierailija
96/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

riippuu kovasti osavaltiosta. Kaliforniassa ihan eri meininki kuin etelämmässä.

Kaliforniassako sitten ihmiset eivät asu isoissa taloissa ja aja isoilla autoilla? Ilmastointi täysillä kaikkialla?

Vierailija
97/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, no, no. Ei todellakaan.

Greetings from the land of glory and freedom, USA

Vierailija
98/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Ruotsissa ja kuten tiedättekin niin on. On kuitenkin myös suuri määrä ihmisiä sosiaalisessa mediassa jotka pitävät kaikkea ilmastoon liittyvää turhana

Vierailija
99/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on malliesimerkki trollipostauksesta. 

Väittää, että seuraa Suomen uutisia vain vaihtelevasti, mutta silti on nähnyt uutisen ginistä, joka oli uutisissa tasan kaksi päivää viikko sitten. Tietää kaiken Mikkel Näkkäläjärven tapauksesta, jota sattumoisin muut anti-SDP-trollit ovat touhunneet vauva.fillä. Tuosta vaaleanpunaisen talon naisen tapauksesta en ole itsekään kuullut, vaikka luen HS, IL ja IS joka ikinen päivä.

Tekstissä näkyy outoja kaksinkertaisia välilyöntejä. Tämä siksi että teksti on copypastettua suomen kieltä, todennäköisesti jonkun venäläisen toimesta. Outo "te"-muoto. Outoja kirjoitusvirheitä "suomalaiselle".

Ei ollut trolli. Outo te muoto siksi koska pidän enemmän kotinani nykyistä asuin maatani. Tietysti kirjoituksessani voi alkaa esiintyä joitain epäloogisuuksia suomenkieleen nähden koska päivittäisessä elämässäni olen käyttänyt espanjan kieltä viimeiset kymmenen vuotta.

Ystävällisesti: Mies kaukaa.

Vierailija
100/278 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Jos maapallolla luovuttaisiin kokonaan fossiilisista polttoaineista, alkaisivat ihmiset Venäjällä kuolla nälkään..

Venäjällä on menneinä vuosisatoina kuoltu paljonkin nälkään, mutta ei  ne nälkäkuolemat johtuneet siitä, että ei vielä ollut fossiilisten polttoaineitten vientiä. Siellä on paikallinen politiikka tappanut ihmisiä enemmän kuin sodat ja taudit.

Vaikea olisi kyllä kuvitella amerikkalaisten, kiinalaisten tai venäläisten koululaisten lakkoilevan ilmastonmuutoksen vuoksi. Miksi ... miettikääpä sitä.