Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuen saajan tyly kohtelu apteekeissa!

sossupummiko?
24.05.2019 |

Olen keski-ikää lähestyvä pitkäaikaissairas nainen ja saan Kelasta toimeentulotukea. Asun suht pienellä paikkakunnalla, jossa kuitenkin useampi apteekki. Olen pannut merkille, että ennen tt-tuen siirtymistä Kelalle, kun apteekeissa ei vielä tiedetty tt-tukiasiakkuudestani, oli apteekin henkilökunta minulle paljon ystävällisempää, kun hain reseptilääkkeitä!

Kysyttiin, onko entuudestaan tuttu lääke jne mutta sen jälkeen kun laki muuttui ja tt-tukiasiakkuus näkyy tietokoneelta apteekissa kun haen kuukausittaiset reseptilääkkeet, on henkilökunta muuttunut selvästi viileämmäksi ja vähäpuheiseksi...Ilmeisesti halveksivat salaa mielessään tt-tukiasiakkuuttani.

Ovatko muut tt-tuensaajat huomanneet samaa? Ei tunnu kivalta kun muutenkin häpeän itseäni ja elämäntilannettani ja minulle vielä sanattomasti osoitetaan että olen arvoton "sossupummi"...Tai siltä ainakin tuntuu

Kommentit (223)

Vierailija
221/223 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen useamman kerran Espoossa eräässä vanhassa kauppakeskuksessa sijaitsevassa apteekissa kuullut ekan ja tokan kirjoittajan kuvaaman tilanteen, siis henkilökunta huudellut kovaan ääneen maksusitoomuksella ostavan asioita niin että me muutkin olemme kuulleet...suututti huutelun kohteena olleen puolesta, näki kuin inhottava tilanne oli..saatan itsekin äänestää jaloillani ja mennä muualle jatkossa.

Minä vaihdan välittömästi mikäli havaitsisin eriarvoista kohtelua asiakkaiden suhteen, oli syy mikä tahansa. Olisi vastenmielistä asioida sellaisessa ilmapiirissä.

Apteekin henkilökunnan tulee olla vähintäänkin korrektia. Siihen pystyy jokainen.

Vierailija
222/223 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä asiakkaan pitäis saada itse valita jo päätöstä tehdessä haluaako hakea lääkkeet mielummin jälkikäteen kelasta tai muualta. Onhan se noloa jo niiden muidenkin asiakkaiden nähden ett apteekkari alkaa puhua maksusitoumuksesta.

Kyllä jokin on apteekin käytännöissä pielessä jos muut asiakkaat kuulee että sulla on maksusitoumus, tai että haet masennuslääkkeitä tai peräpukamavoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/223 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole syytä kertoa jokaisella käynnillä lääkkeen käyttöohjeita, jos lääke on mennyt pidempään ja jaettu samasta apteekista, niin voidaan olla jo varmoja, että tiedät mitä syöt.