Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuen saajan tyly kohtelu apteekeissa!

sossupummiko?
24.05.2019 |

Olen keski-ikää lähestyvä pitkäaikaissairas nainen ja saan Kelasta toimeentulotukea. Asun suht pienellä paikkakunnalla, jossa kuitenkin useampi apteekki. Olen pannut merkille, että ennen tt-tuen siirtymistä Kelalle, kun apteekeissa ei vielä tiedetty tt-tukiasiakkuudestani, oli apteekin henkilökunta minulle paljon ystävällisempää, kun hain reseptilääkkeitä!

Kysyttiin, onko entuudestaan tuttu lääke jne mutta sen jälkeen kun laki muuttui ja tt-tukiasiakkuus näkyy tietokoneelta apteekissa kun haen kuukausittaiset reseptilääkkeet, on henkilökunta muuttunut selvästi viileämmäksi ja vähäpuheiseksi...Ilmeisesti halveksivat salaa mielessään tt-tukiasiakkuuttani.

Ovatko muut tt-tuensaajat huomanneet samaa? Ei tunnu kivalta kun muutenkin häpeän itseäni ja elämäntilannettani ja minulle vielä sanattomasti osoitetaan että olen arvoton "sossupummi"...Tai siltä ainakin tuntuu

Kommentit (223)

Vierailija
181/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti nämä maksusitoumukset vastaa vuodessa rahallisesti jo Thaimaan lomareissua. Kyllähän tuo pistää vi###aan ketä tahansa työssäkäyvää ihmistä.

Minäkin olen työssäkäyvä ihminen. Nyt menen syöpäleikkaukseen jonka yhteiskunta maksaa suurimmaksi osaksi ja itse maksan vain vähän. Jään myös sairauslomalle jonka ajaksi haen toimeentulotukea jolla maksan tuon leikkauksen oman osuuden sekä lääkkeeni ja muut hoidot. Hm...pitäisikö minun nyt siis ilmoittaa sairaalaan että perun leikkauksen ja hoidot, antakaa ne rahat tälle henkilölle että pääsee Thaimaan lomalle. Laitatko vielä tilinumeron minne lomarahasi osoitetaan?

Hm...vitutus on pahempi sairaus kuin syöpä?

Vierailija
182/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kateellisten maa, vaikka ihmisellä menisi kuinka huonosti niin jos joku saa toimeentulotukea niin sitä kadehditaan, mutta itse ei yllättäen olla valmiita heittäytymään tt-tuelle :D  Miksi ei, jos se kerran on niin ihanaa ja kadehdittavaa?

Tiesitkö, että ne kadehtijat on 90% niitä joilla jää viivan alle vielä vähemmän kuin sillä sossupummilla mutta jotka ovat aina siltikin yrittäneet itse elättää itsensä ja ovat koko työssäoloajan maksaneet veroja yhteiskunnalle joilla se sossun elätti on elänyt samaan aikaan täysin huoletonta elämää

Jopas on erikoinen ja todellisuudesta todella kaukainen heitto monelle toimeentulotuen saajalle.

ei vaan ikuinen sossun elätti ei ymmärtä millaista on olla pienituloinen ja maksaa kaikki laskut itse

Kaikki eivät ole ikuisia sossun elättejä. Toiset tarvitsevat sossusta apua juuri sen sairautensa keston ajan koska ovat työssäkäydessään olleet juuri näitä pienituloisia joilla ei ole edes ollut mahdollisuutta säästää puskuria pahan päivän varalle. Toisilla sairaus kestää pidempään mutta onneksesi toiset kuolla kupsahtavat sairauteensa.

Oletko itse ajatellut pienituloisena että mitä jos vaikkapa sairastut syöpään, sairauspäivärahasi on 400 niin millä maksat elämisen ja hoidot? Syöpä tai muu vakava sairaus voi iskeä myös sinuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin hakemaan nuorena jälkiehkäisypillerit, kun kumi petti. En siis ollut tarkoituksella jättänyt ehkäisyä käyttämättä. Kauheasti kailotti siellä luukulla se nainen. Voisi vähän hienovaraisempaa olla kohtelu. Sama jos hakee vaikka jotain raskaustestiä, hiivalääkettä tms. Olen nyt muutaman kuukauden joutunut elämään toimeentulotuella ja onneksi täällä Helsingissä apteekeissa ovat tottuneet maksusitoumuksiin ja ainakin tuossa lähiapteekissa saan joka kerta hyvää palvelua. Oikein kysymällä kysyvät että tarvitsenko vielä jotain lääkkeitä ja tuosta lääkkeestä saisi useamman paketin jne, jotta varmasti tulee maksusitoumus kunnolla käytettyä. Onhan se yhteiskunnallekin etu että me köyhät hoidamme hyvin perussairautemme, vähentää mm sairaalapäiviä ja päivystyskäyntejä, ei joudu varhaiseläkkeelle niin helposti jne. 

Vierailija
184/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, on se kiva painaa itse duunia, olla pois perheen luota iltoja ja viikonloppuja, kun sitten joka toinen asiakas kantaa lääkkeitä kotiin tuosta noin vaan samalla summalla mitä itse tienaa viikossa. Ei ole reilua olla tyly tt-asiakkaille mutta ei tämä suomen systeemi reilu ole myöskään meille työssäkäyville.

Sä et voi tietää sen asiakkaan tilannetta joten älä oleta. Toimeentulotukikaan ei ole mikään lottovoitto joten aika kieli keskellä suuta saa rahojen kanssa olla. Kyllä monikin niistä asiakkaista olisi sun palkoillasi painamassa pitkää päivää ja mistä tietää ettei ole ollutkin vaikka ennen burnoutia.

Vierailija
185/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kateellisten maa, vaikka ihmisellä menisi kuinka huonosti niin jos joku saa toimeentulotukea niin sitä kadehditaan, mutta itse ei yllättäen olla valmiita heittäytymään tt-tuelle :D  Miksi ei, jos se kerran on niin ihanaa ja kadehdittavaa?

Tiesitkö, että ne kadehtijat on 90% niitä joilla jää viivan alle vielä vähemmän kuin sillä sossupummilla mutta jotka ovat aina siltikin yrittäneet itse elättää itsensä ja ovat koko työssäoloajan maksaneet veroja yhteiskunnalle joilla se sossun elätti on elänyt samaan aikaan täysin huoletonta elämää

Jopas on erikoinen ja todellisuudesta todella kaukainen heitto monelle toimeentulotuen saajalle.

Mikähän ihmekumma siinä onkaan, että palkat on poljettu niin alas, ettei niillä elä?

Vierailija
186/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lääkkeitä.

Vierailija
187/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin hakemaan nuorena jälkiehkäisypillerit, kun kumi petti. En siis ollut tarkoituksella jättänyt ehkäisyä käyttämättä. Kauheasti kailotti siellä luukulla se nainen. Voisi vähän hienovaraisempaa olla kohtelu. Sama jos hakee vaikka jotain raskaustestiä, hiivalääkettä tms. Olen nyt muutaman kuukauden joutunut elämään toimeentulotuella ja onneksi täällä Helsingissä apteekeissa ovat tottuneet maksusitoumuksiin ja ainakin tuossa lähiapteekissa saan joka kerta hyvää palvelua. Oikein kysymällä kysyvät että tarvitsenko vielä jotain lääkkeitä ja tuosta lääkkeestä saisi useamman paketin jne, jotta varmasti tulee maksusitoumus kunnolla käytettyä. Onhan se yhteiskunnallekin etu että me köyhät hoidamme hyvin perussairautemme, vähentää mm sairaalapäiviä ja päivystyskäyntejä, ei joudu varhaiseläkkeelle niin helposti jne. 

Et ota vauvaasi vastaan?

Vierailija
188/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ota vauvaasi vastaan?

Ai että köyhänä pitäisi vielä lisääntymäänkin alkaa? Voi hyvä tavaton... 

Vierailija
189/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin parikymmentä vuotta sitten vaikeassa elämäntilanteessa hakemaan toimeentulotukea. Sosiaalityöntekijä oli ihana ja asiallinen, mutta siihen se sitten jäikin. Sain maksusitoumuksen uusien silmälasien hankkimista varten tiettyyn optikkoliikkeeseen. Marssin sisään ja aloin katsella odottaessani kehyksiä. Kun myykä vapautui, hän tuli palvelemaan minua oikein ystävällisesti. Soviteltiin siinä erilaisia pokamalleja ja valittiin sopivat. Mainitsin, että minulla on maksusitoumus. Jo muuttui ääni kellossa! nainen alkoi räyhätä, että se olisi pitänyt mainita heti, rempaisi pokat käsistäni ja ilmoitti, että sossun asiakkaille on ihan omat mallit. Sitten hän kaivoi jostain alakaapista laatikon, jossa oli ilmeisesti poistomalleja ja nakkasi sen pöydälle. Sieltä aloin sitten nolona kaivella sopivia. Ystävällistä palvelua ei enää ollut tarjolla.

Vannoin itselleni, ettei koskaan enää.

Missä optikkoliikkeessä näin palvellaan asiakkaita?

Niin se vaan on, ettei maksusitoumuksella saa kalliita pokia. Itse toki saa maksaa erotuksen.

Ei tietenkään saa, sehän on selvä, mutta missä optikkoliikkeessä noin tylysti kohdellaan asiakasta?

Vierailija
190/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea saavat rakastavat maksusitoumuksia. Ainakin ne niitä pyytää ihan kaikkeen, mihin vain keksivätkään. t. Kelassa töissä

Ja helposti näkyy irtoavan maksusitoumuksia, satanen sinne ja toinen tänne, uusien vaatteiden ostoon lapsille mm ja samaan aikaan mamma ravaa kirppiksillä ostelemassa itselle jotain kivaa.

Ja nämä "olen Kelan virkailija" provot menevät aina niin täydestä teihin ;D  Ja sitten ollaan niiiiiiiiiin kateellisia kun joku saa toimeentulotukea, että oikein "ravaa kirppiksillä ostelemassa itselle jotain kivaa". Olen sanonut ja sanon uudestaan: jos tt-tuella eläminen on niin kivaa ja tuottavaa kuin kuvittelet, mikset itse ala tt-tukiasiakkaksi, mikä estää? Täytyyhän sen olla todella mahtavaa kun rahaa tulee kuulemma ovista ja ikkunoista ja kaiken saa mitä kehtaa vaan pyytää...

Ja toimeentulotuella elävät vetää heti herneet nenään kun ei saakaan yhteiskunnalta kaikkea mitä haluaa  ja joku uskaltaa sen kyseenalaista että onko tarpeellistakaan :D Minä olen ikäni ollut pienituloinen, pätkätyöläinen, yh ja opiskelija ja montaa muuta, mutta toimeentulotukea en ole koskaan hakenut enkä saanut. On ollut kunnia-asia selvitä niillä pienillä tuloilla mitä eri paikoista on saanut raavittua kokoon. Ei olisi tullut mieleenkään mennä vinkumaan sossuille että pitää saada lapselle upouudet vaatteet tai pyykkikone tai polkupyörä.  Minä olen luopunut kampaajakäynneistä, uusista vaatteista, elokuvista, lomista, maksullisista harrastuksista, ei ole ollut kännyköitä, ja pyykkikoneen hajotessa pesin lakanoista lähtien kaiken käsin kunnes oli varaa soittaa korjaajalle. Ja niin edelleen. Tänä päivänä  sossusta haetaan maksusitoumuksia ja ostetaan satasen kenkiä lapsille, 300€ polkupyöriä ja 500€ pyykkikoneita. Ja jos ei myönnetä alkaa itkeminen somessa kuinka MINULLA on OIKEUS sillä toimeentulotuella ei ole kivaa elää, minulla on oikeus shoppailla kivoja astioita ja turhia vaatteita ja leluja ja yhteiskunnan VELVOLLISUUS  on antaa minulle rahat jotta voin ostaa uutta. On värjätyt hiukset, meikit naamassa, tatuointeja teetetään ja itketään kun ei ole rahaa ruokaan. Minulla ei ollut varaa eikä kanttia itkeä kylillä. Jos ei ole varaa, ei osteta! Ensin maksetaan tarpeelliset ja jos jää jotain sitten hemmotellaan kampaajalla ym. Lapsikin sai aina lahjaksi jotain oikeasti tarvitsemaansa (yleensä vaatetta tai urheiluvälineitä). Tästä moni pienituloinen työtätekevä aina suuttuu. Itse tekee paljon työtä ja säästää ja luopuu paljosta lastensa vuoksi että saa sen halvimman pyykkikoneen ostettua ja samaan aikaan toinen toimeentulotukilainen hakee sossusta maksusitoumuksen ja saa "tosta noin vaan" 500€ koneen (säästämättä, tekemättä työtä tai yrittämättäkään mitään). ja älä väitä että eivät saa sillä tiedän satavarmasti että saavat. Eräskin rouva joka saa maksusitoumuksia jatkuvasti lasten vaatteisiin (aina 100€ kerrallaan), shoppailee kirppiksellä kaikenlaista turhaa sälää. Olisi käyttänyt nekin rahat sen lapsen vaatteisiin, olisi ostanut sieltä kirppikseltä ne vaatteet.

Vierailija
191/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti nämä maksusitoumukset vastaa vuodessa rahallisesti jo Thaimaan lomareissua. Kyllähän tuo pistää vi###aan ketä tahansa työssäkäyvää ihmistä.

Meinaatko että se sairas ihminen nyt sitten lentää sun verorahoilla Thaimaan lomareissulle? Miten ihmeessä voit verrata näitä asioita toisiinsa? 

Vierailija
192/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan maksusitoumusta verrata vaikka mihinkä, miten olisi vastaa vuodessa rahallisesti 30 vuoden hevosenp*skaa lannoitteeksi, kyllähän tuo pistää ketuttaan ketä tahansa viljelijää.

Vierailija
193/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hätää.

Robotiikka tulossa lähivuosina apteekkeihin.

Kela kortti sisään ja lääkket ulos.

Ei tarvitse enää asiakaspalvelijoiden tiskin takana miettiä yhtään mitään muuta kuin että mistä uusi työ.

Sillä heistä suurin osa on kortistossa- kannattaa jo nyt miettimään tulevaisuuttaan.

Vierailija
194/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä hätää.

Robotiikka tulossa lähivuosina apteekkeihin.

Kela kortti sisään ja lääkket ulos.

Ei tarvitse enää asiakaspalvelijoiden tiskin takana miettiä yhtään mitään muuta kuin että mistä uusi työ.

Sillä heistä suurin osa on kortistossa- kannattaa jo nyt miettimään tulevaisuuttaan.

Totuus on että automaatio ja robotiikka huolehtii jo nyt varastoinnista ja logistiikasta

https://www.apteekkari.fi/uutiset/laakemyynti-kaantyi-kasvuun.html

Kannattaa olla kiitollinen kun on vielä töitä siellä tiskin takana.

Vierailija
195/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. Havaitsin saman käydessäni ekaa kertaa apteekissa kun apteekkari sanoi että koneella näkyy maksusitoumus. Olin lukenut netistä tästä jo etukäteen.

Aiemmin olen maksanut lääkkeet itse ja vaikka ostin samalla käsikauppalääkkeitä, muuttui suhtautuminen selvästi.

Mun mielestä asiakkaan pitäis saada itse valita jo päätöstä tehdessä haluaako hakea lääkkeet mielummin jälkikäteen kelasta tai muualta. Onhan se noloa jo niiden muidenkin asiakkaiden nähden ett apteekkari alkaa puhua maksusitoumuksesta.

Olen laittanut hirveästi omaa rahaani kyseiseen ja muihin apteekkeihin vuosittain, että ihan suututtaa.

Apteekkarit ym asiakaspalvelijat ihan vai tiedoksenne, että se toimeentulotuki ei tarkoita ett asiakas ois jokin ihan holtitom tyyppi. Se että saa tt-tukea ei tarkoita yhtään mitään. Ihminen voi käydä töissä mut tulot ei riitä perheen elatukseen, on voinut saada just yt:ssä potkut, saattaa odottaa päätöstä opintotuesta tai sairaspäivärahasta jne.. saattaa olla vaikka vakavasti sairastunut. Tt:tä myönnetään myös ennaltaehkäisevästi tai tilapäisesti eikä summa ole välttämättä suuri. Se ei siis ole sen kummempi kuin mikään muukaan kelan terveyskuluihin myönnetty tuki tms.

Se tt-asiakas voi olla sun tulevaisuuden pomo tai erittäin varakas asiakas. Minustakaan et uskoisi ehkä hetken päästä että olen saanut tt-tukea, en kerro miksi..! Turha tulla mielistelemään ja houkuttelemaan asiakkaajsi sitten enää, minä muistan ja käyn jatkossa muualla.

Vierailija
196/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, on se kiva painaa itse duunia, olla pois perheen luota iltoja ja viikonloppuja, kun sitten joka toinen asiakas kantaa lääkkeitä kotiin tuosta noin vaan samalla summalla mitä itse tienaa viikossa. Ei ole reilua olla tyly tt-asiakkaille mutta ei tämä suomen systeemi reilu ole myöskään meille työssäkäyville.

Kuule, mulla ei tt-asiakkaana ole edes sitä omaa perhettä! Mittarissa kohta 30 ja taitaa jäädä lapset haaveeksi, kun ei ole varaa. Treffeillä ei tee mieli kertoa etten käy töissä.

Ja olen vielä vuosi sitten töissä käynytkin. Olen valmis tulemaan töihin tilallesi, voit kokeilla tätä systeemiä sillä se on avoinna sinullekin.

Muistelen kaiholla aikaa, jolloin ei tarvinnu yhtään jännittää riittääkö rahat laskuihin joka kuukausi. Kaupassa ei tarvinnut jättää makkaraa ostamatta leivän päälle, välillä syön pelkkää voita. Vaatteet kuluu puhki Ikinä en ole voinut niin pahoin kuin työttömänä, mielenterveyskin mennyt syöksykierteellä alaspäin ja olen valmiina hyppäämään kaivoon.

Ei tää ole mikään erityisoikeus olla työtön tai muuten taloudellisesti hankalassa tilanteessa. Sä voit milloin tahansa jättää työpaikkasi ja kokeilla tätä jos haluat. Takaisin pääseminen on vaikeampaa kuin töistä pois joutuminen. Itse menetin vakipaikan.

Työttömyys ei ole lomaa. Työttömyyttä vois kuvailla niin että kuvittele ettet koskaan pääse ulos kerrostaloasunnostasi. Hengittelet sitä tunkkaista ilmaa, samaan aikaam tekis mieli hakea herkkuja kaupasta, mutta ei ole varaa. Et voi suunnitella tulevaisuutta, päivissä ei sisältöä. Voin sanoa ettei tunnu lomalta, koska et voi tehdä mitään kivaa. En ole leikannut hiuksiani vuoteen. Parhaimpia kavereita nään kerran vuodessa, koska ei ole varaa matkustaa. Minulla ei ole varaa ostaa heille ja heidän lapsilleem lahjoja tai edes sitä kahvipakettia. Muun osan ajasta herään väsyneenä ja usein toivon etten enää heräisi.

Vierailija
197/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseuttit korvataan jatkossa 90% roboteilla, alan työt käytännössä häviävät, jolloin nämä ylimieliset ja asenteelliset leukailijat putoavat itse sinne tt-tuen piiriin. Uhanalainen asema saa heidät nälvimään muita heikommassa asemassa olevia, mikä pätee muuten laajemminkin suomalaiseen yhteiskuntaan, jossa yksilön vastuuta itsestään on korostettu viimeiset 25 vuotta solidaarisuuden kustannuksella, kiitos Kokoomuksen.

Farmaseuttin tutkinto on ollut sieltä helpoimmasta päästä yo-tutkintoja. Heidän kanditasoisella koulutuksellaan ei riitä tulevaisuudessa töitä, ja se johtaa alan heikkolahjaisimpien oman aseman tarpeettomaan korostamiseen, koska heillä on vielä varaa päteä muille  - alan nykyisen työllisyystilanteen huomioiden - muttei ehkä enää jatkossa. He yrittävät nyt vetää mahdollisimman jyrkkiä rajoja itsensä ja niiden heikkojen/tyhmien/köyhien/tarpeettomien välille, koska he tietävät, että ovat itse pian siellä työttöminä tai köyhinä eläkeläisinä ruinaamassa muilta apua lääkkeisiinsä. Apteekkarilta tai proviisorilta vielä ymmärtäisi köyhien halveksunnan. Aina siellä, missä raja on heikkojen ja vahvojen välillä pienin, esiintyy jyrkimpiä kantoja.

Yritähän pyrkiä tiedekuntaan sisään ja hoida tuo mitätön kandin tutkinto valmiiksi. Tuu vasta sen jälkeen sanoo miten vähäpätöinen koulutus se on. Farmaseutit on loppujen lopuksi jokseenkin hajuttomia ja mauttomia tässä maailmassa, että tuollainen purkaus on aika tarpeeton.

Kiva kun tt-ihmiset haukkuu kaikki ja kaikkea tässä yhteiskunnassa, mikään ei riitä eikä mikään kelpaa. Sairaanhoitajia täällä haukutaan aina ja nyt farmaseutitkin saavat osansa. Itse olisin nöyrästi kiitollinen jos joutuisin ttt:lle. Vähintä mitä tt-asiakkaana voisin tehdä on olla hiljaa.

Meinaat sitten tosissasi että kulloinenkin rahatilanne on ihmisarvon mittari? Jos on köyhä, niin ei pitäisi rikkaammille edes puhua :D  tai epäkohdista saisi mainita. Jos kohtaa tylyä kohtelua, pitäisi köyhän nöyränä niiata ja hymyillä. Voi kuule, paljon on sulla opittavaa siinä, ettei raha mittaa ihmisyydessä mitään.

Vierailija
198/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on. Olen nyt siirtynyt asioimaan eri apteekeissa ympäri kaupunkia ja varmaan kohta ympäri Suomen, vaikka peukalo pystyssä matkaten. Tuo on ihan totta, jotkut ihan selkeästi katsovat minua kuin halpaa makkaraa ja tympäsee, kun turhan kuuluvalla äänellä toteavat aina, että sinullahan on tämä maksusitoumus ja laitetaan tästä kyseisen lääkkeen edullisempi versio.

Ihan turha vaiva.  Onhan liikkeillä yhteistyöverkostot. Yksityisyyttä ei ole.  Lääkkeistäsi näkee mitä sairastat eli et ole edes mikään työn vieroksuja. Sellaiseenhan ei kukaan erityisesti halua kannustaa vaikka henkilökohtainen kannanotto ei saisi näkyä asiakaspalvelussa. 

Vierailija
199/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näissä tilanteissa, jos joku ei osaa kassalla ja isoon ääneen huhuilee muita apuun kun ei esim.osaa käyttää maksusitoumusta tms.niin otan aina puhelimen käteeni ja soitan muka minua odottavalle henkilölle ja samalla isolla äänellä kailotan, että tässä nyt menee vielä hetki kun kassalla joku epäpätevä osaamaton henkilö, joka tarvii apua kun ei itse osaa, kukahan senkin tänne palkannu..

Sinähän et työssä käymisestä taida tietää mitään. Kaikki työt pitää opetella että eikä jokaista yksityiskohtaa opeteta koulussa.

Eipä sillä , maksusitoumuksen hakeminen reseptille on niin helppoa että enpä usko että juttusi olisi tottakaan.

Vierailija
200/223 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi närkästyi, kun kailotetaan, toinen närkästyi, kun kuiskutellaan. On se vaikeeta!