Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat heittivät ulos. Ikää 17v.

17vKoditonpoikavaillatulevaisuutta
24.05.2019 |

Eli mun vanhemmat heittivät mut eilen ulos. Täytin tänää 17v. Vanhempien mukaan jo aikuinen. Kun tulin eilen kotiin mun 2 reppuu oli pakattu. Mulla on mun äitiin tosi huonot välit se on huutanu mun korvaan aina ja mulla on sen takia pysyvä kuulon alenema on myös hakattu. Tavallaan oli helpotus. Tilanne on se, että oon nyt entisen kotini eli siis äidin kellarissa (kerrostalon) eikä vanhemmat tiiä siitä. Ne sano et mun on aika mennä ja kotiin ei tulla. Oon nyt lukiossa. Oon ennen keränny rahat kirjoihin tekemällä kesätöitä ja ottamalla mun säästöistä mitä mun pappa laitto sinne joka kuukaus 10€ ennen kun se kuoli 3v sitten. Rahatilanne alkaa olla huono. Mitähän tässä pitäis tehdä. Tänään pitää lähtee kellarista. Mulla ei oo kavereita, eikä sukulaisia. Mulla on tosi pieni suku ja moni kuollut. Osa alkoholisteja. Onkohan mitään hyviä paikkoja pk seudulla missä olla lukion ajan. Talvi on sit este.....

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo kirjoitus mutta mikäli totta niin seurakuntasi diakoniatyö auttaa sinua rahallisesti, saat ruoka-apua sieltä ja yösijan tai sosiaalipäivystäjä auttaa myös, poliisilla on myös velvollisuus auttaa alaikäistä.

Vierailija
22/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sossuun samantien, itse heitettiin pihalle 14-kesäisenä joten vietin osan ajasta nuorisokodissa. 17-vuotiaan kohdalla en tiedä mutta veikkaan ainakin väliaikaista kattoa pään päälle, sitten katsovat sulle jonkun kunnan omistaman vuokrakämpän ja saat varmaankin jonkinlaista toimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vaan sosiaalitoimen päivustykseen puhelu. Tai ihan vaan 112. Tsemppiä! Itselläkin 17v poika eikä tulisi mieleenkään toimia noin. Jo tietäisin, että oot mun pojan luokkakaveri, olisit tervetullut meille samantien. Tosin oma poika olisi jo kärränyt sut meille jo eilen... 

Vierailija
24/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet sossuun.

Vierailija
25/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vain yksi puoli kuultuna. Oletko perseilly kotona?

Vierailija
26/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja olet saanut. Yksi asia vielä: Äitisi on syyllistynyt heitteillepanoon, joka on rikos. Eli voit tehdä hänestä rikosilmoituksen.

No eikä ole syyllistynyt heitteillepanoon. Ei 17-vuotiaalle aiheudu kerrostalon rappukäytävässä välitöntä hengen ja terveyden vaaraa. Törkeään pahoinpitelyyn sen sijaan on syyllistynyt, kun on aiheuttanut sen kuulonaleneman ilmeisesti tahallisella teolla.

Vierailija
27/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asuu jo 15-16-vuotiaana omillaan joten eiköhän sultaki onnistu.

Vierailija
28/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulon alenema ei tuu pelkällä huutamisella. Provo.

Vierailija
29/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja olet saanut, nyt vaan otat noihin yhteyttä. Toki esim. sosiaalipäivystys auttaa iltaisin ja viikonloppunakin, ei ole toimistojen aukioloihin niin sidottua. Tsemppiä kovasti, olisi kiva jos palaisit vielä kertomaan kuinka asiat järjestyivät.

Vierailija
30/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

provohan tämä

Vierailija
31/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulon alenema ei tuu pelkällä huutamisella. Provo.

Todellakin tulee, kun suoraan korvaan huudetaan.

Ja kertoi myös hakatun. Ei kaikki lapset asu lintukodossa, mikä siinä on niin vaikea kermaper*eiden ymmärtää? Näitä tapauksia on.

Vierailija
32/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakotiin. Sinä olet kokenut perheväkivaltaa. Sinuna haastaisin äitisi oikeuteen tuosta kuulon alenemasta, se on vakava vamma, tarvitset toki lääkärintodistuksen. Olet alaikäinen lukiolainen, oikeastaan olet lastensuojelutoimien alainen, ja heidän kuuluisi tutkia äitisi toimet. Sinuna menisin nyt ensin turvakotiin, niin saat ainakin heti yösijan. Numero netissä, soita sinne heti. Sieltä ohjaavat sinut eteenpäin. Milloin täytät 18, että saisit oman asunnon? Millä lukioluokalla olet?

Kaveri kirjoittaa "täytin tänään 17 v.", ja sinä kysyt, milloin täyttää 18?

Vierailija
33/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu sossun pakeille asap! Mulle kävi samoin tuon ikäisenä ja mua kehoitettiin menemään soskun pakeille. Sain sitä kautta kämpän, sekä toimeentulotukea :)

Joku poikien talo tai ensikoti voisi olla tähän hätään myös yksi vaihtoehto. Ehdit vielä tänään poiketa siellä sossussa joten hopi hopi!

Ja tulevaisuutta ajatellen tee kaikkesi että pärjäät elämässä keskivertoa paremmin. Ne asetelmat saattaa muuttua ja silloin voi kylmästi vain kääntää selkänsä.

Vierailija
34/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vaikuttaa olevan trolli. Tulee kyllä surullinen oli kun vakavilla asioilla pelleillään ja ihmiset sitten neuvoo suo.

Vierailija
35/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakotiin. Sinä olet kokenut perheväkivaltaa. Sinuna haastaisin äitisi oikeuteen tuosta kuulon alenemasta, se on vakava vamma, tarvitset toki lääkärintodistuksen. Olet alaikäinen lukiolainen, oikeastaan olet lastensuojelutoimien alainen, ja heidän kuuluisi tutkia äitisi toimet. Sinuna menisin nyt ensin turvakotiin, niin saat ainakin heti yösijan. Numero netissä, soita sinne heti. Sieltä ohjaavat sinut eteenpäin. Milloin täytät 18, että saisit oman asunnon? Millä lukioluokalla olet?

Kaveri kirjoittaa "täytin tänään 17 v.", ja sinä kysyt, milloin täyttää 18?

Huomasin kyllä, tarkemmin luin. Oli vain niin kiire vastaamaan ja auttamaan, että meni ensivilkaisulla ohi. Että ihan turhaan olet ilkeå.

Vierailija
36/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää vaikuttaa olevan trolli. Tulee kyllä surullinen oli kun vakavilla asioilla pelleillään ja ihmiset sitten neuvoo suo.

"Suo"? Ihan oikeasti nyt, opetelkaa kirjoittamaan. 

Vierailija
37/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella trolli? Perustelut on aina hyvä olla pelkän heiton sijaan.

Ja entäs jos olisikin. Joku muu nuori saa tästä apua. Näitä neuvoja olisin itsekin kaivannut nuorempana. Ei minulla ollut mitään käsitystä oikeuksistani tuossa iässä, ja tätähän äitini käytti. Ei ollut nettiäkään tosin mistä kysellä.