Luuletteko että ns. pelisilmää ja tilannetajua joukkuepeleissä voi kehittää, vai onko se sisäänrakennettu ominaisuus?
Olen miettinyt tätä asiaa viime aikoina. Olen erittäin urheilullinen nuori aikuinen, mutta minulle ei koskaan tullut ns. pelisilmä ja tilannetaju joukkuepeleissä luonnostaan. Siitä johtuen olen jäänyt koko elämäni ulkopuolelle monissa sosiaalisissa asioissa, koska poikien maailmassa sosiaaliset piirit perustuivat usein esim. salibandyyn ja muihin joukkuepeleihin. Lopetin ne kokonaan, koska itsetuntoni mitä niihin tulee putosi pohjamutiin.
Vaikka kuinka koitin olla mukana, niin en koskaan päässyt kiinni siihen jotenkin. Tilannetajuni siitä milloin tulisi syöttää, milloin tulisi olla missäkin kentällä ei kehittynyt ollenkaan. Yläasteella olin se tyyppi josta huudeltiin joukkuepeleissä että "mitä &&ttua se taas XXX tekee?" ja joku sanoi että "No kun ei se tajua joukkuepeleistä mitään!". Yksittäissuorituksissa taas olin aina yksi parhaista.
Minua on jäänyt kaivelemaan tämä asia pahasti. Miten voisin kehittää tätä taitoa? Vai onko se jotenkin synnynnäistä että toisilta tuo ei suju, vähän kuin joillain on huono suuntavaisto?