Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat heittivät ulos. Ikää 17v.

17vKoditonpoikavaillatulevaisuutta
24.05.2019 |

Eli mun vanhemmat heittivät mut eilen ulos. Täytin tänää 17v. Vanhempien mukaan jo aikuinen. Kun tulin eilen kotiin mun 2 reppuu oli pakattu. Mulla on mun äitiin tosi huonot välit se on huutanu mun korvaan aina ja mulla on sen takia pysyvä kuulon alenema on myös hakattu. Tavallaan oli helpotus. Tilanne on se, että oon nyt entisen kotini eli siis äidin kellarissa (kerrostalon) eikä vanhemmat tiiä siitä. Ne sano et mun on aika mennä ja kotiin ei tulla. Oon nyt lukiossa. Oon ennen keränny rahat kirjoihin tekemällä kesätöitä ja ottamalla mun säästöistä mitä mun pappa laitto sinne joka kuukaus 10€ ennen kun se kuoli 3v sitten. Rahatilanne alkaa olla huono. Mitähän tässä pitäis tehdä. Tänään pitää lähtee kellarista. Mulla ei oo kavereita, eikä sukulaisia. Mulla on tosi pieni suku ja moni kuollut. Osa alkoholisteja. Onkohan mitään hyviä paikkoja pk seudulla missä olla lukion ajan. Talvi on sit este.....

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu sossun pakeille asap! Mulle kävi samoin tuon ikäisenä ja mua kehoitettiin menemään soskun pakeille. Sain sitä kautta kämpän, sekä toimeentulotukea :)

Joku poikien talo tai ensikoti voisi olla tähän hätään myös yksi vaihtoehto. Ehdit vielä tänään poiketa siellä sossussa joten hopi hopi!

Vierailija
2/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele lähimpään seurakuntaan, sieltä auttavat. Tai sitten poliisiasemalle. Sosiaalihuolto järjestää sinulle asiat. Jaksamisia elämään. Pahoittelen että sinulle sattui tuollaiset vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Nuorten turvatalo paikkakuntasi. Siellä saa jelppiä heti.

Vierailija
4/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä olla totta? Ihan kauheaa. Oma tyttöni täyttää pian 17 enkä kyllä pidä häntä aikuisena, joka voisi itse kantaa vastuun kaikesta. 

Vierailija
5/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystävälle sosiaalityötekijälle.

Vierailija
6/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus on edessä ja kaikkea hyvää sulla on tiedossa. Apua saat sossulta, punaiselta ristiltä. Nythän sulla vasta elämä alkaakin. :)

Vierailija
7/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on totta niin yhteys lastensuojeluun. Epäilen kyllä että trolli.

Vierailija
8/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene turvakotiin nyt vaikka aluksi.

Soita sosiaalitoimeen ja selitä tilanne. Soittoaika tosin taisi jo mennä.

Lopulta voit soittaa hätänumeroonkin, jos ketään muuta et saa kiinni.

Vierailija
10/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näitä oikeasti tapahtuu. Itsekin muistan nuoruudestani kaverin, jolle kävi vastaava tilanne. Sosiaalityöntekijät auttoivat.

Vierailija
11/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän että vanhemmat on elatusvelvollisia kunnes olet 18v. Lastensuojelu voi ottaa sinut vielä huostaan.

Vierailija
12/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia vanhempia on. Itselläni oli samankaltaiset. Tsemppiä ap ota yhteyttä sossuun. Kaikki kääntyy vielä hyväksi. Itseäni auttoi sossu kun vanhemmat heitti pihalle. Sain vuokra yksiön, rahaa huonekaluihin ja toimeentulotukea.

Vierailija
13/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita yleiseen hätänumeroon josta saat sosiaalitoimen järjestämää apua. Lain mukaan vanhemmillasi on elatusvelvollisuus vielä vuoden ja kun opiskelet lukiossa, niin koulutustukea on pakko maksaa vielä 21v saakka. Koulutustukea voi hakea oikeusteitse.

Nyt pikapikaa sosiaalitoimi mukaan, jotta saavat sinulle mukavan katon pääsi päälle. Todennäköisesti saat oman kämpän.

Vierailija
14/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätä keskukseen soitto riittää. Sinun ei tarvitse etsiä ketään muita tahoja.

Vierailija
15/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin. Sinä olet kokenut perheväkivaltaa. Sinuna haastaisin äitisi oikeuteen tuosta kuulon alenemasta, se on vakava vamma, tarvitset toki lääkärintodistuksen. Olet alaikäinen lukiolainen, oikeastaan olet lastensuojelutoimien alainen, ja heidän kuuluisi tutkia äitisi toimet. Sinuna menisin nyt ensin turvakotiin, niin saat ainakin heti yösijan. Numero netissä, soita sinne heti. Sieltä ohjaavat sinut eteenpäin. Milloin täytät 18, että saisit oman asunnon? Millä lukioluokalla olet?

Vierailija
16/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.nuortennetti.fi/

https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/las…

Sosiaalipäivystyksen yhteystiedot löytyvät järjestämistavasta riippuen

kunnan internetsivulta

hätänumerosta 112

sairaaloilta tai poliisilta.

Sosiaalipäivystyksen välitön apu on asiakkaalle maksutonta.

Vierailija
17/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta perheestä se on parasta mitä sulle voi käydä. Puhun kokemuksesta, tuosta elämä paranee.

Vierailija
18/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja olet saanut. Yksi asia vielä: Äitisi on syyllistynyt heitteillepanoon, joka on rikos. Eli voit tehdä hänestä rikosilmoituksen.

Vierailija
19/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun, poliisiasemalle tai seurakuntaan heti hakemaan apua.

Ja kerrot rehellisesti millaista sontaa sun kotielämä on ollut.

Vanhempasi ovat törkeitä eivätkä mitään kunnon vanhempia, okennishoillani siitä miten olet joutunut kestämään.

Tee rikosilmoitus hakkaamisesta ja korvaan huudosta. Ne ovat väkivaltaa. Ja jos kuulokin menee niin vammauttavaa väkivaltaa tuo on erityisesti, jos ajattelee ettei lyönnistäkän aina jää jälkeä niin millaista väkivaltaa sen pitää olla jos jää jälki (kuuloalenema). Sen pitää olla kovaa väkivaltaa.

Vierailija
20/37 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

* okennishoillani = olen pahoillani