Mikä olisi uskottava syy jättää vuokra maksamatta?
Miten pitkän aikaa voi siirtää vuokranmaksua neuvottelemalla? Missä vaiheessa menee luottotiedot?
Kommentit (19)
Neuvottelemalla voi siirtää juuri niin pitkälle kuin vuokranantajan kärsivällisyys riittää. Luottotiedot taas menevät vasta kun olet saanut useita huomautuksia ja perintäkirjeitä. Aikaisintaan noin parin kuukauden päästä mutta yleensä menee pidempään.
Ei ole mitään syytä jättää vuokraa maksamatta. vuokranantajat kyllä ovat kuulleet (varsinkin isot vuokrayhtiöt) kaiken maailman selitykset ja kyllä osaavat haistaa kusetuksen heti.
Tietääkseni vuokranantajat alkavat 2kk maksamattomuuden jälkeen viemään asiaa oikeuteen myös häädön suhteen ja olisikohan se noin 6kk jälkeen menee ulosottoon.
Itse olen aina ollut sitä mieltä, että jos on rahaongelmia niin niistä kärsin itse. ei sellaisten pidä siitä kärsiä, jotka ovat minulle vuokranneet asuntonsa.
No vuokraa on aika järjetöntä jättää millään syyllä maksamatta, koska aika nopeesti niistä kertyy älyttömän iso velka. Ellei sitten ole varmasti jotain suurta rahapottia tiedossa lähiaikoina...
Kun vuokra on 2 kk myöhässä, laitan oikeusprosessin alulle ja samantien ilmoitan, että asuntoon on tulossa 6 kk kuluttua keittiöremontti. Yleensä vuokralainen ymmärtää, että on syytä vähitellen lähteä.
Miten voit kuvitella että juuri sinun ei kuulu maksaa vuokraa? Ei kukaan voi ilmaiseksi asua.
Vierailija kirjoitti:
Kun vuokra on 2 kk myöhässä, laitan oikeusprosessin alulle ja samantien ilmoitan, että asuntoon on tulossa 6 kk kuluttua keittiöremontti. Yleensä vuokralainen ymmärtää, että on syytä vähitellen lähteä.
No tuo 6kk "keittiöremontti" juttu on ihan turha. 2kk maksamattomuuden jälkeen vuokranantaja voi hakea häätöä asukkaalle samalla kun hakee oikeusprosessia maksamattomiin vuokriin.
Ei mikään syy ole uskottava. Asumisesta on maksettava, ja jos haluaa ilmaiseksi asua, voi muuttaa kadulle tai metsään tai minne nyt huvittaakaan.
Jos sellainen olisi kukaan ei maksaisi vuokraa tai muita asumiskuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo 6kk "keittiöremontti" juttu on ihan turha. 2kk maksamattomuuden jälkeen vuokranantaja voi hakea häätöä asukkaalle samalla kun hakee oikeusprosessia maksamattomiin vuokriin.
Asukas voi asua siellä vielä 6 kk häädön jälkeenkin, kunhan ymmärtää riitauttaa koko jutun. Siksi ilmoitan keittiöremontista ajoissa, niin asukas tietää, että asuminen joka tapauksessa vaikeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asukas voi asua siellä vielä 6 kk häädön jälkeenkin, kunhan ymmärtää riitauttaa koko jutun. Siksi ilmoitan keittiöremontista ajoissa, niin asukas tietää, että asuminen joka tapauksessa vaikeutuu.
Väärin. Oikeuden kautta haettu häätöpäivää ei voi riitauttaa tai sen jälkeen ei voi asua. Jos vuokranantaja itse antaa ilmoituksen, että irtisanoo vuokrasopimuksen voi asukas jäädä asuntoon 6kk laillisesti ja sen jälkeen riitauttaa, minkä jälkeen vuokranantajan on käytävä oikeudessa hakemassa häätö.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään syytä jättää vuokraa maksamatta. vuokranantajat kyllä ovat kuulleet (varsinkin isot vuokrayhtiöt) kaiken maailman selitykset ja kyllä osaavat haistaa kusetuksen heti.
Tietääkseni vuokranantajat alkavat 2kk maksamattomuuden jälkeen viemään asiaa oikeuteen myös häädön suhteen ja olisikohan se noin 6kk jälkeen menee ulosottoon.
Itse olen aina ollut sitä mieltä, että jos on rahaongelmia niin niistä kärsin itse. ei sellaisten pidä siitä kärsiä, jotka ovat minulle vuokranneet asuntonsa.
Juurikin näin. Yksi vuokralainen pyysi kuukauden lykkäystä, johon suostuin. Kun toinen kuukausi oli rästissä, irtisanoin vuokrasopimuksen. Silloin oli siis vuokratakuut käytetty. Sen jälkeen vuokralainen lakkasi vastaamasta puheluihin ja hylkäsi asunnon.
Häätöä ei siis tarvinnut hakea, mutta vuokralainen piti hakea ulosottoon käräjäoikeudessa. Tappiota ei onneksi tullut kuin kuukauden vuokran ja käräjäoikeuden laskun verran, sekä siivouksen vaiva lisäksi.
Edellisestä viisastuneena olen valinnut vuokralaisia, joilla on henkilötakaaja. Pari kertaa täysi-ikäisen vanhemmat ovat valittaneet asiasta, mutta jos eivät olisi suostuneet, joku muu olisi. Ja luottotiedottomalle en tietenkään ikinä vuokraa. Eikä tämä ole ilkeyttä vaan riskinhallintaa.
Vahingosta viisastuneena syyt ovat ihan samantekeviä, en ota myöskään tuttuja asumaan sijoitusasuntoihin. Toisesta maksamattomasta vuokrasta lähtee prosessi käyntiin.
Sijoitusasunnoista juoksevat yhtiövastikkeet ja velat koko ajan, joten vuokra on saatava ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Oikeuden kautta haettu häätöpäivää ei voi riitauttaa tai sen jälkeen ei voi asua. Jos vuokranantaja itse antaa ilmoituksen, että irtisanoo vuokrasopimuksen voi asukas jäädä asuntoon 6kk laillisesti ja sen jälkeen riitauttaa, minkä jälkeen vuokranantajan on käytävä oikeudessa hakemassa häätö.
Tosissasiko oletat, että kaikki häädetyt muka muuttavat? tervetuloa todellisuuteen, ilman selkeää asunnon remontointiesitystä porukka ei poistu ennen kuin on todella pakko ja oikeuden kautta haettuun häätöpäivään voi hakea eri syistä jatkoaikaa.
Heti kun vuokranantaja päättää, maksumiistutukset toki eka.
Minä laittaisin eteenpäin jo kahden kuukauden sisällä. Viisastuin eräästä vuokralaisesta.