Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MItä järkeä hakea töitä kun ei kelpaa edes haastatteluun

Vierailija
03.10.2023 |

Eli koulutettu ja kokenut ammattilainen ei kelpaa ainakaan Helsingissä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa se. Lähetin taas yhden hakemuksen, vaikka tiedän, että suurella todennäköisyydellä asia ei etene. Turhauttavinta on se, että tietää itse, että olisi paljon osaamista ja annettavaa.

Vierailija
2/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Vaikeata on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutettu ja kokenut ammattilainen ei notku työkkärin listoilla ainakaan Helsingissä.

Vierailija
4/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettu ja kokenut ammattilainen ei notku työkkärin listoilla ainakaan Helsingissä.

Me ollaan palkattu tänä vuonna kymmeniä ja kaikki joiden kohdalla jouduttiin tekemään koeaikapurku oli ollut aiemmin työtön.

5/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti voi notkua. Asiantuntijatehtäviin on kymmeniä tai jopa satoja hakijoita. Viimeksi kun hain yhtä alle vuoden kestänyttä sijaisuutta, niin siihenkin oli yli sata hakijaa, saati sitten vakituisiin paikkoihin..

Vierailija
6/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vääriä töitä. Esim. päiväkoteihin pääsee sijaiseksi kuka tahansa joka osaa suomea ainakin auttavasti.

Vierailija
7/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollainen hakemusten lähettely, oman yksityisyyden levittely, ole yksityisyydelle riski? Jaatte tietonne avokätisesti tuntemattomille.

Miksi ette soita tai käy, niin selviää olemuksesta, haluatteko olla missään tekemisissä; haastatteluunkin voisi samalla periaatteella päästä. Rekrytoija saa teistä nopeasti tietoa, jota ei kirjallisena edes voi antaa.

Vierailija
8/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa kun viime viikolla yli 15 vuotta sitten valmistunut yli nelikymppinen valitti tätä samaa? 😂

Vierailija
9/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotileikin koira kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti voi notkua. Asiantuntijatehtäviin on kymmeniä tai jopa satoja hakijoita. Viimeksi kun hain yhtä alle vuoden kestänyttä sijaisuutta, niin siihenkin oli yli sata hakijaa, saati sitten vakituisiin paikkoihin..

Verkostot.

Vierailija
10/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkostot.

Nepotismi.

Vierailija
11/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Minä sain 2 viikossa työpaikan. Noin 20 hakemuksen jälkeen. Kuten joka kerta kun olen jäänyt työttömäksi. En ole edes käynyt työkkärissä koko elämäni aikana ja olen ollut työttömänä 1-5 viikon ajanjaksoja. Yleensä hakemuksiini vastataan ja kieltäydyn itse joistakin haastatteluista, kun palkkaa ei suostuta kertomaan.

Mikä ala? Onko kokemusta?

Vierailija
12/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollainen hakemusten lähettely, oman yksityisyyden levittely, ole yksityisyydelle riski? Jaatte tietonne avokätisesti tuntemattomille.

Miksi ette soita tai käy, niin selviää olemuksesta, haluatteko olla missään tekemisissä; haastatteluunkin voisi samalla periaatteella päästä. Rekrytoija saa teistä nopeasti tietoa, jota ei kirjallisena edes voi antaa.

Vierailija
13/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes pankissa ei käydä ilman ajanvarausta hoitamassa omia asioitaan. Olen koittanut soittaa rekrynumeroihin. Siitä ei ole mitään apua ne jaarittelee jonninjoutavia ja hokee mitä ilmoituksessa lukee. Omien tietojen lähettely työttömiä vihaaville työllisille on idioottimaista.

Vierailija
14/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair haki matkustamohenkilökuntaa. Hakijoita oli 4000 muutamaan työpaikkaan.

Vierailija
15/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä ala?

Vierailija
16/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minä sain 2 viikossa työpaikan. Noin 20 hakemuksen jälkeen. Kuten joka kerta kun olen jäänyt työttömäksi. En ole edes käynyt työkkärissä koko elämäni aikana ja olen ollut työttömänä 1-5 viikon ajanjaksoja. Yleensä hakemuksiini vastataan ja kieltäydyn itse joistakin haastatteluista, kun palkkaa ei suostuta kertomaan.

Mikä ala? Onko kokemusta?

On kokemusta ja paljon näyttää olevan avoimia työpaikkoja. Ei vaan kelpaa edes haastatteluun. Johtunee että on aikuinen valkoihoinen mies.

Vierailija
17/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa se. Lähetin taas yhden hakemuksen, vaikka tiedän, että suurella todennäköisyydellä asia ei etene. Turhauttavinta on se, että tietää itse, että olisi paljon osaamista ja annettavaa.

Niin se elämä menee hukkaan.

Vierailija
18/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa lukea näitä, kun tietää miten sulkeutuneet työmarkkinat ovat tällä hetkellä jopa niillä aloilla, joilla ihan oikeasti on työntekijöistä pulaa. Mullakin on muutama oman alan tuttu, koulutettu ja oikeasti osaava ja hyvillä työnäytöillä oleva kaveri työttömänä erinäisistä syistä ja haastatteluihin ei vaan pääse, koska nykyinen status on se työtön. Mulle taas tulee varsinkin linkkarin kautta jos nyt ei viikoittain, niin ainakin kuukausittain viestiä headhuntereilta ja ihan vakituisessa työsuhteessa olen, en hae uutta työtä. Eli kyllä tuossa ihan selkeä vinouma on.

Tsemppiä työnhakuun. Kannattaa soitella tai laittaa suoraan sähköpostia kiinnostavan firman hr:ään, erotut helpommin kuin jos haet vaan sitä ilmoitettua paikkaa kymmenien muiden hakijoiden kanssa yhtä aikaa.

Vierailija
19/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa se hakeminen on. Pitäs keksiä jotain millä rahoittaa elämä kalliissa suomessa. Kaikkia ei kiinnosta elämäntapaintiaanin elämä köyhyydessä.

Vierailija
20/41 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hakea jos haluaa töitä.