Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella on kaverit häipyneet

Vierailija
24.05.2019 |

Ei enää kukaan käy meillä. Kaikilla kuulemma aina jotain muuta menoa. Todella outo tilanne.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsi on itse tästä mieltä?

Vierailija
2/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävin miehenkin lapselle, mutta ei siinä mitään outoa ollut.  Katsoi muita nenän varttaan pitkin ja kerskaili, kun on uusin puhelin, merkkivaatteet, äidillä mersu, jne...Haukkui muiden ulkonäköä, jne.

Mutta eihän sinun lapsi, mutta muiden kakarat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapselle muuten kuuluu? Koulu ja harrastukset? 

Vierailija
4/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään huolestunut asiasta. Iltaisin kuitenkin on melkein aina harkkoja ja pelejä joissa näkee muita lapsia.

Vierailija
5/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapselle muuten kuuluu? Koulu ja harrastukset? 

Ihan hyvää. Koulussa ja harrastuksissa on kavereita.

Vierailija
6/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään huolestunut asiasta. Iltaisin kuitenkin on melkein aina harkkoja ja pelejä joissa näkee muita lapsia.

Aika tavallista harrastavalle lapselle. Varsinkin, jos on kyseessä urheilulaji , jossa useampana iltana viikossa treenejä ja viikonloppuisin kilpailuja. Ei siinä edes ehtisi muita kavereita kovin usein  tapaamaan.

Vierailija
7/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista harrastavalle lapselle. Varsinkin, jos on kyseessä urheilulaji , jossa useampana iltana viikossa treenejä ja viikonloppuisin kilpailuja. Ei siinä edes ehtisi muita kavereita kovin usein  tapaamaan.

Joo, niitä on kyllä useat viikossa.

Vierailija
8/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hänelläkin on aina jotain muuta menoa.

Tuo tekee pikemminkin lapselle hyvää, kuin huonoa. Ei aina tarvitse olla sitä hälinää ympärillä.

Vierailija
9/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen lapsi sanooa aina, että tulee meille lepäämään, kun kotona on koulu, harrastukset ja kaverit. Se on hyvä, että lapsi ottaa myös sitä aikaa vaan olla.

Vierailija
10/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen olla kotona rauhassa!

Vierailija
11/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikilla kuulemma aina jotain muuta menoa."

"Iltaisin kuitenkin on melkein aina harkkoja ja pelejä"

Tästä saa nyt vähän sen käsityksen, että muiden lasten pitäisi olla saatavilla sinun lastasi varten silloin, kun hänellä on sitä aikaa?

Vierailija
12/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tuppaa käymään, että ne parhaat kaverit ovat siellä harrastuksessa ja muut jää ulkopuoliseksi. Esim. Oma tytär on aktiivinen harrastaja ja nuorempana hänellä oli joku harrastus joka ilta ja parhaina iltoina kaksikin. Hänen kaveripiiristään tippui ne tyhjän hengailijat jo ennen yläastetta. Yksinkertaisesti tavoitteellisesti harjoittelevalla ei aika ja kiinnostus riitä tyhjäkäyntiin.

Vierailija
13/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen aikuinen voisi kokeilla sen työpäivän jälkeen käydän useamman kerran viikossa harrastuksissa ja peleissä. Kotitöitä voisi kai verrata läksyihin ja kokeiden lukuun. Sitten vielä muina hetkinä kutsua niitä kavereita kotiinsa.

Vierailija
14/14 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niitä on kyllä useat viikossa.

Tämäpä voi olla seuraus siitä, että  se on sinun lapsesi, joka on sanonut että hänellä on muuta menoa ja kaverit hakeutuneet muuhun seuraan sen sijaan, että istuisivat yksin kotona odottamassa koska sinun lapsella on sitä aikaa.

Kaverisuhteet solmitaan yleensä tiettyyn elämäntilanteeseen ja vaiheeseen, eikä niiden motiivit auttamatta täyty sinne hautaan sakkaa vaan mukautuu sen elämän mukaan. Aktiivisesti harrastavalla lapsella sieltä harrastuksesta tulee ne sosiaalisetsuhteet, kun elämäntilanne on sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi