Miksi asiakkaat yleensä luulevat että myyjillä on kiinnostusta tai aikaa jäädä rupattelemaan heidän kanssaan?
Meidän työ ei ole asikkaiden kanssa seurustelu, ainoastaan jos heillä on jotain kysyttävää tuotteista yms. Myyjä ei ole kaverisi, muista se!
Kommentit (42)
Kyllä minä ihan mielellään rupattelisin hetken mutta ei ole aikaa :( Etenkin vanhat ihmiset ilahtuu kun heidän kanssaan ehtii vaihtaa edes pari sanaa säästä.
MUISTA SE, ap, että et vain seisoskele työpaikallasi.
Mistä päättelet, että he kaipaavat seuraasi? Voivat jäädä rupattelemaan ilkeyttään, kun tietävät, ettet voi sanoa pahasti.
Paikkakuntakohtaista! Kuin myös palveluasenteellakin. Olen sitä asiakastyyppiä, että hyvä myyjä tajuaa miten pari sanaa muutakin kuin sitä myymistä saa minut usein tekemään ostopäätöksen. Sanon sen suoraan myyjälle sitten kaupan lopuksi, että hyvä asenteesi sai minut valitsemaan teidän kaupan tuotteen.
Et vaikuta erityisen hyvältä aspalta. Voit olla varma, etten edes kiitä sinun tyyppisiä myyjiä. Sitten itket täällä hankalia boomereita.Etkä ehkä ole provisiopalkallakaan?
Koska sinulle maksetaan siitä että olet ystävällinen ja juttelet asiakkaiden kanssa, halusit tai et.
Jostainhan se puoliso pitää hankkia jos treffeilläkään eikä ravintoloissa saa käydä eikä saa harrastaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että he kaipaavat seuraasi? Voivat jäädä rupattelemaan ilkeyttään, kun tietävät, ettet voi sanoa pahasti.
Tai jospa haluavatkin itselleen potkut.
Mua ei kiinnosta jutella. Mutta missä myyjät? Kaiken maalman kelloa on viritelty, että kutsu myyjä. Kun käyn marketissa, niin haluan että edes myyjä on paikalla.
Ihan hirveetä kun kauhee kiire (siis muitakin hommia pitää tehdä kuin rahastaa) niin sit joku urpo alkaa näytteleen valokuvia ja kertomaan sukunsa historiaa...
Vierailija kirjoitti:
Paikkakuntakohtaista! Kuin myös palveluasenteellakin. Olen sitä asiakastyyppiä, että hyvä myyjä tajuaa miten pari sanaa muutakin kuin sitä myymistä saa minut usein tekemään ostopäätöksen. Sanon sen suoraan myyjälle sitten kaupan lopuksi, että hyvä asenteesi sai minut valitsemaan teidän kaupan tuotteen.
Et vaikuta erityisen hyvältä aspalta. Voit olla varma, etten edes kiitä sinun tyyppisiä myyjiä. Sitten itket täällä hankalia boomereita.Etkä ehkä ole provisiopalkallakaan?
Taidat olla narsku.🙄
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta mielipiteesi.
Rumat keski-ikäiset miehet voivat pysyä kauempana minusta. Minua ei kiinnosta keskustella teidän kanssanne. Te haisette ja oksetatte minua. Teillä ei ole mitään asiaa minulle eikä minua kiinnosta teidän typerät tarinanne. Metriä lähemmäksi teillä ei ole mitään asiaa. Jos asianne koskee jotain tuotetta niin kysykään lyhyesti niin vastaan asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä kun kauhee kiire (siis muitakin hommia pitää tehdä kuin rahastaa) niin sit joku urpo alkaa näytteleen valokuvia ja kertomaan sukunsa historiaa...
Höpö höpö, kukaan asiakas ei tee noin.
Vierailija kirjoitti:
Rumat keski-ikäiset miehet voivat pysyä kauempana minusta. Minua ei kiinnosta keskustella teidän kanssanne. Te haisette ja oksetatte minua. Teillä ei ole mitään asiaa minulle eikä minua kiinnosta teidän typerät tarinanne. Metriä lähemmäksi teillä ei ole mitään asiaa. Jos asianne koskee jotain tuotetta niin kysykään lyhyesti niin vastaan asiallisesti.
Alkoholisteja kaikki miehet?
Vierailija kirjoitti:
Koska sinulle maksetaan siitä että olet ystävällinen ja juttelet asiakkaiden kanssa, halusit tai et.
Öö, ei esim ruokakaupassa siitä makseta. Voit jutella jos osaat jutella ohimennen hidastamatta työtahtiasi. On määrätty, että tervehditään sisääntulevia asiakkaita jos ollaan sisääntulo-oven lähellä (joo kuuluu tapoihin muutenkin), kassahenkilö kiittää ja joissain kaupoissa käskystä vetää sen teennäisen hyvää päivänjatkoa -liirumlaarumin. Vastataan tietysti kysymyksiin jos asiakas löytää myyjän ja saa sen kiinni. Mitään ylimääräistä palvelua ei pidä mennä antamaan, aikataulut on niin tiukat että 10 muuta asiakasta jää ilman apua jos ylipalvelet yhtä. Ylitöihin ei saa jäädä vaikka kuinka olisi tekemätöntä työtä ja kassalla 50 ihmistä jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Sanohan työpaikkasi, niin tiedän pysyä pois. Olen kyllä huomannut, että monesti asiakas vain häiritsee myyjien keskinäistä rupattelua. Onneksi toisenlaisiakin myyjiä on.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta jutella. Mutta missä myyjät? Kaiken maalman kelloa on viritelty, että kutsu myyjä. Kun käyn marketissa, niin haluan että edes myyjä on paikalla.
Sehän maksaa, kauppias tai ketju ei saa tarpeeksi viivan alle jos myyjiä pidetään töissä liikaa. Moni meistä olisi mielellään enemmän töissä ja palvelisi paremmin mutta se ei ole myyjän, ei edes myymäläpäällikön päätös, kauppias tai ketju päättää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinäkin vanhenet ja kohta huomaat olevasi näkymätön eikä sinua kukaan noteeraa mitenkään. Naisille se on suurempi tragedia kuin miehille.
Hyvää asiakaspalvelua jutella hetki asiakkaan kanssa jos tämä haluaa.
Juu huomattu on!