Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haet myyjäksi kauppaan. Merkkaatko lapsesi CV:ssä/mainitsetko heidät haastattelussa?

Vierailija
23.05.2019 |

Miten menettelette?

Minusta ikäiselleni perheellisyys on neutraali, yleinen ominaisuus mutta mietityttää miten kannattaisi menetellä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi pitäisi?

Vierailija
2/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain siinä tapauksessa, jos olen aikeissa myydä lapseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsen lapset. Mielummin kerron olleeni äitiyslomalla 7 vuotta, kuin että cvssä on 7 vuoden työttömyysaukko muuten vain.

Vierailija
4/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asia tullee haastattelussa esille, jos paikassa on edellytys, että voit tehdä esimerkiksi erilaisia työvuoroja ja jos lapset rajoittavat tätä.

Vierailija
5/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsen lasten syntymäajat sen takia, koska työhistoriassa on siinä kohti neljän vuoden aukko.

Vierailija
6/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos lapsesi hakee sitä paikkaa.

Vierailija
7/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok merkitä esim hoitovapaat, tyyliin rivi työkokemusten välissä tai niiden keskellä "hoitovapaalla 1.1.-31.12.12010". Mutta ei oletodellakaan ok luetella lapsiaan "lapset 10, 5 ja 2v". Ne eivät liity mitenkään ammattitaitoosi.

Vierailija
8/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsen lapset. Mielummin kerron olleeni äitiyslomalla 7 vuotta, kuin että cvssä on 7 vuoden työttömyysaukko muuten vain.

Hei, tuppaudun tähän ketjuun kun tuli tästä mieleen: olen vakkarityösuhteessa, jään 1kk päästä äitiyslomalle. Olen vuoden pois ennen kuin palaan.

Onko mulla nyt vuoden aukko työhistoriassa?

Entä jos olenkin 1 vuoden kotona, tulen taas raskaaksi, ja vielä 3. kerran raskaaksi niin että olen yhteensä 5-6 vuoteen pois töistä niin tuleeko tästä aukko mun työhistoriaan?

Vierailija
9/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos lapset on yli 12-vuotiata niin sairauspoissaoloja ei tule lasten vuoksi. Plussaa työnantajalle.

Vierailija
10/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, tuppaudun tähän ketjuun kun tuli tästä mieleen: olen vakkarityösuhteessa, jään 1kk päästä äitiyslomalle. Olen vuoden pois ennen kuin palaan.

Entä jos olenkin 1 vuoden kotona, tulen taas raskaaksi, ja vielä 3. kerran raskaaksi niin että olen yhteensä 5-6 vuoteen pois töistä niin tuleeko tästä aukko mun työhistoriaan?

Silloin merkitset työsuhteen esim

Yritys a

1.1.2000-1.1.2010 (hoitovapaalla 1.1.2005-1.1.2009)

Työtehtävät blaa blaa blaa

Vierailija
11/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritys a

Etkä merkitse. Laitat yritys xyz 1.1.2016-. Työsuhdehan sulla on.

Yksityiselämä ei kuulu cv:een.

Vierailija
12/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukko on aukko, ihan sama mistä syystä aiheutunut. Miinusta tulee.

Vierailija
13/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritys a

No mitähän ihmettä! Eihän cvssä kuulu valehdella, se esittelee työKOKEMUSTA, ei työsuhteita. On ihan eri asia onko jollakin työkokemusta 10 vuotta vai 1 vuosi ja loput ajasta hoitovapaalla! Tuohan on jo petos jos väittää tehneensä töitä x vuotta mutta oikeasti teki huomattavasti vähemmän.

Vierailija
14/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai merkkaan ja mainitsen 😊

Vierailija
15/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä työtä haen niin en mainitse lapsiani.

Vierailija
16/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä CVssa mainitse lapsia. Haastattelussakin vain jos kysyvät.

Mulla ne kyllä kysyy aina, kun on 17 vuoden aukko.

Vierailija
17/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalla kerroin haastattelussa olleeni äitiyslomalla. En olisi maininnut, jos en olisi ollut juuri äitiyslomalla.

Vierailija
18/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok merkitä esim hoitovapaat, tyyliin rivi työkokemusten välissä tai niiden keskellä "hoitovapaalla 1.1.-31.12.12010". Mutta ei oletodellakaan ok luetella lapsiaan "lapset 10, 5 ja 2v". Ne eivät liity mitenkään ammattitaitoosi.

Miksei liittyisi? Kyllä mä arvostan enemmän useamman lapsen äitejä. Heillä on aika pitkälle kehittynyt organisointikyky tiukassakin tilanteessa. Johtuen kotirumban pyörittämisestä.

Vierailija
19/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritys a

No mitähän ihmettä! Eihän cvssä kuulu valehdella, se esittelee työKOKEMUSTA, ei työsuhteita. On ihan eri asia onko jollakin työkokemusta 10 vuotta vai 1 vuosi ja loput ajasta hoitovapaalla! Tuohan on jo petos jos väittää tehneensä töitä x vuotta mutta oikeasti teki huomattavasti vähemmän.

Miten niin työkokemusta? Ihan yhtä hyvin otsikkona voi olla "Työpaikat" tai "Työnantajat ja -tehtävät".

Vierailija
20/29 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei liittyisi? Kyllä mä arvostan enemmän useamman lapsen äitejä. Heillä on aika pitkälle kehittynyt organisointikyky tiukassakin tilanteessa. Johtuen kotirumban pyörittämisestä.

Minä taas olen huomannut, että hoitoavapaalta palaaja suhtautuu työkavereihinsa kuin lapsiin eikä ymmärrä, että näiden tehtävänä ei ole totella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi