Haet myyjäksi kauppaan. Merkkaatko lapsesi CV:ssä/mainitsetko heidät haastattelussa?
Miten menettelette?
Minusta ikäiselleni perheellisyys on neutraali, yleinen ominaisuus mutta mietityttää miten kannattaisi menetellä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitsen lapset. Mielummin kerron olleeni äitiyslomalla 7 vuotta, kuin että cvssä on 7 vuoden työttömyysaukko muuten vain.
Hei, tuppaudun tähän ketjuun kun tuli tästä mieleen: olen vakkarityösuhteessa, jään 1kk päästä äitiyslomalle. Olen vuoden pois ennen kuin palaan.
Onko mulla nyt vuoden aukko työhistoriassa?
Entä jos olenkin 1 vuoden kotona, tulen taas raskaaksi, ja vielä 3. kerran raskaaksi niin että olen yhteensä 5-6 vuoteen pois töistä niin tuleeko tästä aukko mun työhistoriaan?
Silloin merkitset työsuhteen esim
Yritys a
1.1.2000-1.1.2010 (hoitovapaalla 1.1.2005-1.1.2009)
Työtehtävät blaa blaa blaaEtkä merkitse. Laitat yritys xyz 1.1.2016-. Työsuhdehan sulla on.
Yksityiselämä ei kuulu cv:een.
No mitähän ihmettä! Eihän cvssä kuulu valehdella, se esittelee työKOKEMUSTA, ei työsuhteita. On ihan eri asia onko jollakin työkokemusta 10 vuotta vai 1 vuosi ja loput ajasta hoitovapaalla! Tuohan on jo petos jos väittää tehneensä töitä x vuotta mutta oikeasti teki huomattavasti vähemmän.
Miten niin työkokemusta? Ihan yhtä hyvin otsikkona voi olla "Työpaikat" tai "Työnantajat ja -tehtävät".
Älä viitsi saivarrella. Ihan hyvin tiedät että cvn on tarkoitus kertoa työnantajalle hakijan kokemuksesta ja osaamisesta. Ja siinä on merkitystä sillä, kuinka kauan töitä on oikeasti tehty. Jos tämä ei merkitsisi mitään, niin sittenhän teillä ei olisi mitään syytä piilotella hoitovapaita eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok merkitä esim hoitovapaat, tyyliin rivi työkokemusten välissä tai niiden keskellä "hoitovapaalla 1.1.-31.12.12010". Mutta ei oletodellakaan ok luetella lapsiaan "lapset 10, 5 ja 2v". Ne eivät liity mitenkään ammattitaitoosi.
Miksei liittyisi? Kyllä mä arvostan enemmän useamman lapsen äitejä. Heillä on aika pitkälle kehittynyt organisointikyky tiukassakin tilanteessa. Johtuen kotirumban pyörittämisestä.
Ja juuri tällaisten typeryyksien takia en ikinä palkkaisi monen lapsen äitejä. Kuvittelevat että työkavereita ja muita sidosryhmiä voi paimentaa kuten lapsia, tai että pyykkien peseminen auttaa miljoonaprojektien hallinnassa. Surullista miten pihalla nämä mammat ovat töiden teosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok merkitä esim hoitovapaat, tyyliin rivi työkokemusten välissä tai niiden keskellä "hoitovapaalla 1.1.-31.12.12010". Mutta ei oletodellakaan ok luetella lapsiaan "lapset 10, 5 ja 2v". Ne eivät liity mitenkään ammattitaitoosi.
Miksei liittyisi? Kyllä mä arvostan enemmän useamman lapsen äitejä. Heillä on aika pitkälle kehittynyt organisointikyky tiukassakin tilanteessa. Johtuen kotirumban pyörittämisestä.
Joo mutta työnantajilla on usein sterotypia-ajatuksia monilapsisista äideistä. Mulla on 5 lasta mutta olen silti uraäiti, julkisella johtotehtävissä, 2 akateemista tutkintoa. Eipä ole kerta eikä kaksi vaan enemmän kun on LUULTU että olen kotiäiti ilman uraa tai muuten niin ”perhekeskeinen” että mahtaako se tylnteko kiinnostaa.
Jätän aina lapset pois cv:stä. Olen saanut miltei kaikki halemani työt tuon jälkeen kun lapsia el näy siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja juuri tällaisten typeryyksien takia en ikinä palkkaisi monen lapsen äitejä. Kuvittelevat että työkavereita ja muita sidosryhmiä voi paimentaa kuten lapsia, tai että pyykkien peseminen auttaa miljoonaprojektien hallinnassa. Surullista miten pihalla nämä mammat ovat töiden teosta.
En ole ollenkaan pihalla työteosta (vastasin jo tuossa äsken).
5 lapsen äiti, yli 4000 työntekijän organisaatiossa vastuualuejohtajana johtoryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut että nämä äidit ovat myös koulutettuja ja useimmilla hyvä työhistoria? Vai ajattelitko että nää on olleet kotiäitinä 25 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 lapsen äiti, yli 4000 työntekijän organisaatiossa vastuualuejohtajana johtoryhmässä.
Ja väitätkö ihan tosissaan että lapsiperheen pyörittäminen on pätevöittänyt sinut työhösi? Jos et, niin ei koskenut sinua...
Ps. Miksi noin monta lasta?! Olet pahimman laatuinen ympäristörikollinen 👿. Jo siitä syystä en sinua palkkaisi yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 lapsen äiti, yli 4000 työntekijän organisaatiossa vastuualuejohtajana johtoryhmässä.Ja väitätkö ihan tosissaan että lapsiperheen pyörittäminen on pätevöittänyt sinut työhösi? Jos et, niin ei koskenut sinua...
Ps. Miksi noin monta lasta?! Olet pahimman laatuinen ympäristörikollinen 👿. Jo siitä syystä en sinua palkkaisi yhtään mihinkään.
No koska voin ja haluan! Ja se olen suuremmalla todennäköisyydellä minä joka olisin palkkaamassa sinua kuin toisinpäin ellet nyt satu olemaan sitten johtoryhmätasolöa. Enkä todellakaan palkaa typeriä itsekkäitä laiskoja veloja!
tottakai. Ja mainitsen myös sanat "akateeminen" asiantuntija"erityisala" vaativa ala"
Ja yleensä loppuun vielä toistan tuon akateemisen, jotta varmasti menee perille.
Tää on kyllä totta. :D Menee ajan kanssa ohi, vaikka pitäähän sitä esimiehenä olla skarppina.