Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylivelkaantunut

Vierailija
23.05.2019 |

Olen tuhlannut maniassa niin paljon rahaa, että omien säästöjen lisäksi on vielä velkaa 89000 euroa kulutusluottopaikkoihin, korot 10-15%. Asuntolainaa jäljellä 51000€.

Tulot on ihan ok, 2500€ nettona ja yksi 12-vuotias lapsi, jonka takia en voi heittää pyyhettä kehään. Luottotietoja en voi menettää.

Miten hitossa selviän? Nyt on vielä varaa maksaa jotenkin lyhennykset, mutta eipä jää montaa sataa elämisrahaa niiden jälkeen.

Ruoskiminen ei auta, enkä laita tätä vakava bipolaarisuuden piikkiin (johon saatu vihdoin toimiva lääkitys ja jonka takia tajuan nyt tilanteen). Vaan ihan konkreettisia neuvoja kaipaan. Nyt olen ollut ostamisesta ja uhkapeleistä ”kuivilla” 4 kuukautta.

Itsemurha ei ole ratkaisu lapseni takia, sitä ei kannata ehdottaa.

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvin vaihtoehto olis nyt vaan myydä asunto. Vai nautitko ap jotenkin tosta velkakierteestä. Toisinkuin monella muulla, niin sulla on avaimet kädessä sen suhteen, että olisit muutamien kuukausien päästä velaton. Mikset hyödynnä? Mä en ymmärrä.

Tuo on niin totta.Olen täysin samaa mieltä.

Vierailija
142/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvin vaihtoehto olis nyt vaan myydä asunto. Vai nautitko ap jotenkin tosta velkakierteestä. Toisinkuin monella muulla, niin sulla on avaimet kädessä sen suhteen, että olisit muutamien kuukausien päästä velaton. Mikset hyödynnä? Mä en ymmärrä.

En nauti tilanteesta, kirjoitinkin tuossa eilen että olen aloittanut asunnon myynnin suunnittelun ja ottanut näin henkisesti askeleen sitä kohti. Asiat eivät tietenkään tapahdu aivan silmänräpäyksessä, erinäisten syiden takia myynnin aloittaminen alkaisi syksymmällä. Kyllä tämä oikeasti nyt varteenotettava vaihtoehto. Ensi viikolla olen yhteydessä velkaneuvontaan ja pankkiin.

Kiitos tosiaan suurelle osalle vastaajista. Vaikken ole jatkuvasti ehtinyt kommentoimaan tätä ketjua, olen lukenut kaikki viestit ja tämä vienyt asiaa jo hyvin paljon ajatuksen tasolla eteenpäin. Siitähän kaikki lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:n ahdistuksen, kun minua ahdistaa omatkin velat. Meillä kahdella yhteistä velkaa 30000 ja minulla omaa joustoluotto 3000 . Selvitään hyvin, mutta silti ahdistaa.

Vierailija
144/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin ap:n ahdistuksen, kun minua ahdistaa omatkin velat. Meillä kahdella yhteistä velkaa 30000 ja minulla omaa joustoluotto 3000 . Selvitään hyvin, mutta silti ahdistaa.

Niin mäkin, terveisin pitkähköstä (15 vuotta) konkurssista johtuneesta velkavankeudesta 2016 selvinnyt.

Vierailija
145/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta syksyllä asunnon myynti?

Vierailija
146/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinäisistä henkilökohtaisista syistä johtuen, en viitsi avata tässä ettei henkilöllisyyteni paljastu suotta. Eiköhän tässä syksyyn selvitä. Asunnon myyminen on muutenkin henkisesti iso juttu. Ap

Vierailija
147/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinäisistä henkilökohtaisista syistä johtuen, en viitsi avata tässä ettei henkilöllisyyteni paljastu suotta. Eiköhän tässä syksyyn selvitä. Asunnon myyminen on muutenkin henkisesti iso juttu. Ap

Asia selvä, ymmärrän.

Vierailija
148/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkaneuvoja saattaa esittää sitäkin vaihtoehtoa että päästää velat ulosottoon ja hakeutumista velkajärjestelyyn. Vj irtoaa tuolla diagnoosilla useimmiten.

Luottotiedothan tuossa palaa muutamaksi vuodeksi mutta velkoja maksetaan se x summa/kk 3-5 vuotta minkä maksuvara antaa periksi ja loput jää sitten velkojien tappioksi.

Velkaneuvoja voi esittää velkojen päästämistä ulosottoon TAI velkajärjestelyyn hakeutumista. Velkajärjestely ei edellytä ulosottoa vaan sitä, että velat ovat tarpeeksi vanhoja ja velkaantuminen on loppunut. Silloin velat tavallisesti ehtivät mennä ulosottoon. Toisaalta "velallisen toimet velkojen maksamiseksi" voivat vaikuttaa siten, että velat eivät ole menneet ulosottoon ja velkajärjestely on mahdollinen.

Onko ap:n maniasta lääkärintodistusta? Siitä voisi olla hyvinkin hyötyä velkajärjestelyhakemuksessa.

Vierailija
149/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaneuvoja saattaa esittää sitäkin vaihtoehtoa että päästää velat ulosottoon ja hakeutumista velkajärjestelyyn. Vj irtoaa tuolla diagnoosilla useimmiten.

Luottotiedothan tuossa palaa muutamaksi vuodeksi mutta velkoja maksetaan se x summa/kk 3-5 vuotta minkä maksuvara antaa periksi ja loput jää sitten velkojien tappioksi.

Velkaneuvoja voi esittää velkojen päästämistä ulosottoon TAI velkajärjestelyyn hakeutumista. Velkajärjestely ei edellytä ulosottoa vaan sitä, että velat ovat tarpeeksi vanhoja ja velkaantuminen on loppunut. Silloin velat tavallisesti ehtivät mennä ulosottoon. Toisaalta "velallisen toimet velkojen maksamiseksi" voivat vaikuttaa siten, että velat eivät ole menneet ulosottoon ja velkajärjestely on mahdollinen.

Onko ap:n maniasta lääkärintodistusta? Siitä voisi olla hyvinkin hyötyä velkajärjestelyhakemuksessa.

Lääkärintodistus löytyy kyllä tarvittaessa, on olemassa hoitohistoria ym. Työssä pitää kuitenkin olla puhtaat luottotiedot, joten niiden menettäminen tarkoittaa maksukyvyn menettämistä, ikävä kyllä. Ap

Vierailija
150/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu muija!!

Vierailija
151/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mennä kun on alamäki! Lisää ostoja vaa!!!!!!

Vierailija
152/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, että kuitenkin nyt selvittelet miten tästä eteenpäin on paras toimia!

Mitä kaikkea myytävää sinulta nyt löytyy ja paljonko niistä voisi saada rahaa? Ainakin auton siis voisit myydä? Se on hyvä alku, koska autosta itsestään tulee todella paljon kuluja.

Voisitko auton ja muiden ostettujen tavaroiden myynnillä nyt saada niitä kulutusluottojasi pienemmäksi? Kohdistaisit siis kaikki niistä saamasi rahat velkoihin suoraan.

Oletko lukenut yhtään talousblogeja? Löytyy useita sellaisia blogeja, joissa juurikin maksellaan pois isoja lainoja, kukin omalla tavallaan.

En tiedä millaisia lainoja ja monestako eri paikasta niitä on, mutta voisiko niihin noudattaa lumipallosysteemiä? Eli ensin maksetaan aina pienin pois ja siitä säästynyt raha kohdistetaan sellaisenaan seuraavaan lainaan? Näin maksat siis koko ajan yhtä paljon velkoja, mutta saa hiljalleen kohdistettua kuhunkin lainaan isomman summan.

Jos saat myytävistä tavaroista sen kymppitonninkin, niin niillä pääsisit jo hyvin alkuun velkojen lyhentämisessä.

Jos nyt keskittyisit kesän ajan luottojen lyhentämiseen pienentämällä menoja ja myymällä ylimääräisen tavaran, niin syksymmällä voisit mennä ihan pankkiinkin keskustelemaan miten heidän mielestään kannattaisi toimia.

Jos osoitat siellä nyt maksukykysi ja halusi lainojen lyhentämiseen, niin pankki voi katsoa mahdolliseksi sen, että asuntolainallesi myönnetään esimerkiksi vuoden ajaksi lyhennysvapaa. Tämän aikana sijoitat kaiken ylimääräisen kulutusluottoihin ja vuoden jälkeen katsot tilanteen uudelleen. Voit myös selvittää millaista hyötyä saat lainoja yhdistämällä.

Aina on tosiaan vaihtoehto myös myydä asunto, mutta tottakai voit ensin selvittää mitä muuta on tehtävissä.

Omaehtoinen luotto sinulta jo löytyykin, todella hyvä! Olethan myös sulkenut kaikki pelitilisi?

Käy nyt kaapit läpi ja myy kaikki myytävän arvoinen. Muutaman satasen voit jättää esimerkiksi pahan päivän varalle, jos lapselle tulee hankkia jotain yllättävää.

Vierailija
153/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei , älä nyt ap rakas poikkea suunnitelmasta. Myyt auton ja asunnon , ja niillä rahoilla pääset veloista vapaaksi. Sitten vuokralle asumaan ja säästämään, kysy apua pelastusarmeijasta sen jälkeen . Auttavat varmasti,ei tarvi olla uskova.

Vierailija
154/158 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karu muija!!

Oikee unelma elämänkumppaniksi!

Vierailija
155/158 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset