Mikä on pahin turistihuijaus jonka olette kokeneet?
Ja missä paikassa oli?
Itselleni sattui niin kun olin meksikossa nostamassa 10000 pesoa ettei se pankkiautomaatti antanut kun kuitin. Sitten kun menin pankkiin sisään valittamaan niin väittivät että valehtelen koska automaatista ei edes ollut mahdollista nostaa niin paljon rahaa kerralla.
Sitten kun näytin kuitin väittivät että olin väärentänyt sen.
Oli joku 600e siihen aikaan. Vieläkin sapettaa.
Kommentit (397)
Accorhotels ketjun budjettihotellissa kehdattiin ottaa 100e kortilta ainakin kolmesta eri yöstä, kun maksun piti oikeasti olla 50-60e yö. Huijasivat respassa Wienissä että maksu ei näy ja aiempi maksu oli vain deposit/varmistusmaksu ja että maksu on nyt otettava uudestaan. Kuiteista kävi ilmi huijaus, mutta vaihtoivat hotellin s-postiosoitteen eivätkä enää vastanneet. Otin toki yhteyttä kuluttajansuojaan ja myös ketjun johtoon, mutt kierrättivät asian vain samoille tyypeille samaan hotelliin joten kielsivät tehneensä virheen eivätkä palauttaneet mitään. Varmasti huijaavat monia muitakin, respa oli aivan kauhea pakolaiskeskus jossa naurettiin ivallisesti turisteille.
Olin Italiassa rantakohteessa ja löysin kohtuuhintaisen hotellin, jota piti perhe. Istuttivat aulaan odottamaan huoneen siivousta, huoneen piti olla valmis vasta iltapäivällä. Omistaja esiintyi hyvin ystävällisenä ja ajattelin että ehkä hän on antanut siivoojalleen lomaa tai jotain. Hotellissa ei vaikuttanut olevan ylipaljon väkeä, vaikka huoneita oli kuulemma vain yksi vapaana jota siivottiin. Sitten kun huone oli vihdoin iltapäivällä siivottu sieltä tuli p*skan lemahdus ja huone oli todella pieni ja tunkkainen eikä kuvien kaltainen joten peruin varauksen ja löysin toisen majoituksen. Kaiken lisäksi huonetta olisi pitänyt vaihtaa heti aamulla koska hotellissa oli niin täyttä. Koko aikana kun aulassa olin näin noin 3-4 turistit joista osa myös lähtivät pois. Nyt näin vuosien jälkeen tuosta lomasta olen jälleen alkanut saada ko.hotellin pitäjältä "ystävällisiä" ehdotuksia tai siis mainoksia josko tulisin uudestaan. En aio mennä.
Lontoon lentokentällä (ei paikallinen) työntekijä vaihtoi euroja puntiin ja sadasta eurosta sainkin takaisin vain 50e. Otin yhteyttä netin kautta ja valitin asiasta, sieltä vastasi ystävällinen työntekijä joka lupasi palata selvittämään asiaa mutta hän jäi työntekijälle ja toinen työntekijä ei selvittänyt asiaa sinne meni. En enää tuon jälkeen ole vaihtanut rahaa, yritän matkustella vain euromaissa ja tai käyttää korttia luotettaviin putiikkeihin.
Roomassa kahvilassa konnamainen omistaja/työntekijä yritti laskuttaa jäätelöstä 50e. Olen nyt lukenut että vastaavia temppuja on tehty mm. laskutettu turisteilta jäätelöstä 100e ja Venetsiassa jossain ravintolassa kiinalaisista opiskelijoilta yritetty laskuttaa 500e ateriasta joten on melko yleistä.
Yhdessä hotellissa Pohjois-Italiassa valehdeltiin että on täyttä kun olin varannut ja maksanut jo 100e huoneen. En luovuttanut, näin että respassa valehdeltiin. He olisivat halunneet siirtää minut jonnekin toiseen hotelliin 10km päähän ilman kuljetusta, johon en suostunut, valehtelivat vielä maksavansa taxikulut. Valehtelivat että summa on jäädytetty ja palautuu itsestään kortille. Niin ei tietenkään käynyt ja kävin joka päivä valittamassa asiasta kunnes respassa oli naisten manageri joka palautti rahan. Kaiken lisäksi tätä samaa hotellia kaupitellaan myös suomituristeille ihan erään matkatoimistonkin kautta.
Rodoksen vanhassa kaupungissa tilattiin ruoan kanssa oluet. Meille tuotiin valtavat saappaan malliset olutlasit joiden hinta oli 10€/kpl. Tästä opin että aina pitää kysyä hinta ja tuopin koko etukäteen. En olisi edes halunnut niin isoa olutta koska sitten saa heti kohta alkaa etsimään vessaa mutta pakkohan se oli loppuun juoda kun oli niin kallis. Muualla semmoinen normaalin kokoinen tuoppi maksoi 2-3€.
Vierailija kirjoitti:
Lontoon lentokentällä (ei paikallinen) työntekijä vaihtoi euroja puntiin ja sadasta eurosta sainkin takaisin vain 50e. Otin yhteyttä netin kautta ja valitin asiasta, sieltä vastasi ystävällinen työntekijä joka lupasi palata selvittämään asiaa mutta hän jäi työntekijälle ja toinen työntekijä ei selvittänyt asiaa sinne meni. En enää tuon jälkeen ole vaihtanut rahaa, yritän matkustella vain euromaissa ja tai käyttää korttia luotettaviin putiikkeihin.
Roomassa kahvilassa konnamainen omistaja/työntekijä yritti laskuttaa jäätelöstä 50e. Olen nyt lukenut että vastaavia temppuja on tehty mm. laskutettu turisteilta jäätelöstä 100e ja Venetsiassa jossain ravintolassa kiinalaisista opiskelijoilta yritetty laskuttaa 500e ateriasta joten on melko yleistä.
Yhdessä hotellissa Pohjois-Italiassa valehdeltiin että on täyttä kun olin varannut ja maksanut jo 100e huoneen. En luovuttanut, näin että respassa valehdeltiin. He olisivat halunneet siirtää minut jonnekin toiseen hotelliin 10km päähän ilman kuljetusta, johon en suostunut, valehtelivat vielä maksavansa taxikulut. Valehtelivat että summa on jäädytetty ja palautuu itsestään kortille. Niin ei tietenkään käynyt ja kävin joka päivä valittamassa asiasta kunnes respassa oli naisten manageri joka palautti rahan. Kaiken lisäksi tätä samaa hotellia kaupitellaan myös suomituristeille ihan erään matkatoimistonkin kautta.
Kyllä ne oikeasti ylibuukkaa noita hotelleja kun jotkut jättää tulematta. Tuo on riski aina jos käyttää booking hotels ym sivuja eikä varaa suoraan hotellilta.
Sitten jos oikeasti täyttyy niin ne voi ohjata just tuolla tavalla johonkin toiseen hotelliin.
Kannattaa vaan kirjoittaa nettiin kokemuksistaan ja laittaa yksi tähti. Kyllä ne siitä oppii.
Tässä ketjussa on paljon laisesti kielitaidottomien sählääjien itse aiheuttamia sekaannuksia, mutta tässä on yksi aito turistihuijaus: "Stonehenge on näkemisen arvoinen!" Ei ole. Mikä tahansa suomen pirunpelto tai hiidenkirnu on enemmän näkemisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon laisesti kielitaidottomien sählääjien itse aiheuttamia sekaannuksia, mutta tässä on yksi aito turistihuijaus: "Stonehenge on näkemisen arvoinen!" Ei ole. Mikä tahansa suomen pirunpelto tai hiidenkirnu on enemmän näkemisen arvoinen.
Paljonlaisesti on yhdyssana. Stonehenge taas on yksi kivimpiä nähtävyyksiä missä olen käynyt.
Turkissa oli ruoka- ja drinkkilistat liiroissa ja euroissa, kummatkin samanhintaisia eli ei ollut väliä kumpaa valuuttaa käytti. Maksoin laskun, muutaman drinkin jälkeen, 20 euron seteleillä mutta vaihtorahat sain takaisin kuin olisin maksanut liiroilla. Huomautin tästä ja ihan pokkana näytettiin 20 liiran seteliä että näillä sä maksoit, vaikka lompakossani ei ennestään liiran liiraa ollut. Tarjoilijoiden kielitaito huonontui sekunneissa eikä ymmäretty yhtään englantia, vaikka hetki sitten keskusteli meidän kanssa sujuvasti. Hetken jankattuani sain vähän enemmän takaisin, en koko summaa kuitenkaan. Vitutti, mutta annettiin olla.
Turkissa Alanyassa suomalaisen matkanjärjestäjän yhteistyökumppani huijasi rahanvaihdossa. Meitä oli 2 siinä laskemassa rahoja ja saimme lopulta puuttuvan summan takaisin. Samalla reissulla meitä huijattiin ravintolassa, laskussa ruuan hinta oli aivan eri kuin mitä ravintolan ulkopuolella olevassa mainoksessa. No, laskun jouduimme maksamaan mutta tippiä ei jätetty.
Suomessa loma-asunnossa rikottiin laukkuni jonka hinta oli 200e, lähetettiin siivoojat asunnolle ja vahdittiin kameroilla koska olin ulkona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonlaisesti on yhdyssana. Stonehenge taas on yksi kivimpiä nähtävyyksiä missä olen käynyt.
On se kyllä kivin(en).
Monesti on ollut kerjäläisiä huijaamassa, Kreikassa tulivat kädestä repimään ja kerjäämään ruokarahaa useilla alueilla. Olisin tarjonnut ruokaa niin kas kumma ei kelvannut. Barcelona aivan täysi kerjäläisistä, pitävät monenlaista showta etenkin nähtävyyksillä ja kuuluisissa puistoissa.
Italiassa yhden yksityisen ruokakaupan naismyyjä (ilmeisesti omistaja) sekosi aivan täysin ketsupin hinnasta, ketsuppi oli noin 3-5ml ja piti maksaa euron mutta kuitissa näkyi eri summa. Myyjä sekosi, viuhtoi käsillään ja huusi. En halua asioida ulkomailla enää yksityisten pitämissä liikkeissä ja jos asioin maksan vain pikkukolikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olimme Kroatiassa ja lähdimme laivalla päivämatkalle Venetsiaan. Maksoimme matkan etukäteen. Matkalla Venetsiaan kävikin ilmi, että laiva menee satamaan kauas Venetsian toiselle puolelle, ja jos haluaa sieltä päästä vesibussilla Markuksentorille, pitää maksaa erillinen maksu. Noin vain päivämatka tuli maksamaan meille 150 euroa enemmän. Olisihan sieltä voinut pujahdella läpi Venetsian itsekin jalkaisin, mutta koska Venetsia oli meille vieras paikka, emme lähteneet kuljeskelemaan eksyttävään labyrinttiin - lämpöäkin oli päälle 30 astetta. Sanomattakin on selvää, että lautalla olevan Venetsian kartat olivat nekin maksullisia.
Eihän tuo ollut mikään huijaus jos ei nimenomaan matkaa myyty Markuksen torille vaan ylipäätään Venetsiaan...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa loma-asunnossa rikottiin laukkuni jonka hinta oli 200e, lähetettiin siivoojat asunnolle ja vahdittiin kameroilla koska olin ulkona
Ai siis mitä että?
Rodoksella ostin sateenvarjon kaupasta jossa myytiin pelkkiä sateenvarjoja. Myyjä paketoi varjon huolellisesti pakettiin mutta jostain syystä, vaikkei satanut, avasin paketin hotellissa ja sateenvarjohan ei pysynytkään auki. Vein sen takaisin kauppaan ja pienen väännön jälkeen sain uuden tilalle. Kun tein lähtöä näin kun myyjä laittoi rikkinäisen varjon takaisin hyllyyn, seuraavaa hyväuskoista varten. En viitsinyt sanoa mitään sillä myyjä vaikutti aika agressiiviselta huomattuaan ettei huijaus kohdallani toiminut.
Kiinassa ne respassa palautti mulle osan maksusta, jos suostun siihen, että booking.comissa merkataan varaukseni niin, että olen jättänyt saapumatta, vaikka siis yövyin siellä. Ihmettelin, että mitä ketkua, mutta suostuin sitten, kun niin nöyrästi pyytelivät. Kuka tietää, mitä etua ne tuolla pelillä saa? Kiertävät veroja, vai?
Tarujen Tallinna:
Varasin pari vuotta sitten huoneen pariksi yöksi Braavo Spa-hotellista. Sain odottaa ensin respassa vaikka kuinka kauan, edelläni oli lauma venäläiseukkoja. Olin tosi väsynyt muutenkin ja olisin halunnut pian pitkäkseni. En yrittänyt päästä ennen check-in aikaa. Kun vihdoin pääsin tiskille, selvisi että heillä ei ole minulle huonetta. Näytin varaustani. Hetken päästä ilmoitettiin että vesivahingon vuoksi huoneeni oli mennyt. Kysyin miksi eivät ilmoittaneet asiaa spostitse tai soittamalla. Kyllä on kuulemma yritetty ilmoittaa ...just just.
Minut sitten ohjataan Three Crowns -hotelliin, jossa ei ole kylpylää eikä hoitolaa. Olin varannut Braavon hoitolasta pari jotain hierontaa yms. Voin kuulemma tulla kylpylään uimaan. Se toimisi extrana minulle. Olin varannut nimenomaan Braavosta sen vuoksi, että voin käydä uimassa aamulla ja illalla. Matkaa Three Crowns kun oli noin kilometri, jonka kävelin matkalaukkuun kanssa ja oli talvi. Enpä mennyt saamaan tätä extraa sitten. Vitutti mahtavasti. Three Crownsin huone oli todella pieni ja tunkkainen. Telkkari ei toiminut ja jouduin siitäkin vääntämään heidän respansa kanssa. Yhden tähden paikka tuolloin. Braavossa kaksi.
Lähetin postia paikan pomolle ja vaadin alennusta. Erittäin pitkän väännön jälkeen sain muistaakseni 20 euroa hyvityksenä ja sekin tuli hotellivaraussivustolta, ei Braavosta. Paikan pomo vielä kehtasi kysyä jälkikäteen, sainko hyvitystä. En vastannut.
Vauvanorsut viedään pieninä emoiltaan
- ihmisillä on vauva ei eläimillä