Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin turistihuijaus jonka olette kokeneet?

Vierailija
22.05.2019 |

Ja missä paikassa oli?

Itselleni sattui niin kun olin meksikossa nostamassa 10000 pesoa ettei se pankkiautomaatti antanut kun kuitin. Sitten kun menin pankkiin sisään valittamaan niin väittivät että valehtelen koska automaatista ei edes ollut mahdollista nostaa niin paljon rahaa kerralla.

Sitten kun näytin kuitin väittivät että olin väärentänyt sen.

Oli joku 600e siihen aikaan. Vieläkin sapettaa.

Kommentit (397)

Vierailija
221/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa hellittää kyllä suurempi matkakuume.. 😬

Kyllä!

Vierailija
222/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rodoksen vanhassa kaupungissa tilattiin ruoan kanssa oluet. Meille tuotiin valtavat saappaan malliset olutlasit joiden hinta oli 10€/kpl. Tästä opin että aina pitää kysyä hinta ja tuopin koko etukäteen. En olisi edes halunnut niin isoa olutta koska sitten saa heti kohta alkaa etsimään vessaa mutta pakkohan se oli loppuun juoda kun oli niin kallis. Muualla semmoinen normaalin kokoinen tuoppi maksoi 2-3€.

Juuri samaan haksahdin hiljan ja laittoivat vielä ihan kävelykadun reunaan istuun niin ohikulkijat sai naureskella. Rodos ihan hyvä lomamesta, mutta näitä jäyniä ja pitävät vaihtorahat illalla baarissa jos olet hiprakassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisissa langettiin sellaiseen muotokuvamaalariin jostain kumman syystä. Helkutin kalliit kuvat ja huonot kaiken lisäksi. Pariisissa törmättiin myös niitä ystävyyskoruja ranteisiin laittaviin miehiin. Siinä vaiheessa pelotti, kun lauma mustia miehiä oli piirittänyt kymmenvuotiaan lapseni ja väkisin laittoivat korun ranteeseen. Ei tullut mieleen alkaa tingata hinnasta.

Sacre coeurin luona? Ne on niin ärsyttäviä ne tyypit, viimeksi nappasivat 17- vuotiasta tytärtäni kädestä. Huusin suomeksi että nyt j*lauta anna olla s*marin k*usipää. Viesti meni perille. Joskus olen sanonut niille myös painu v*tuun siitä. Osaavat ehkä pian suomalaiset kirosanat.

Pelätä niitä ei tartte, siellä on niitä rynnäkkökiväärein varustautuneita poliiseja ihan näköyhteyden päässä.

Ei niille mitään tarvii maksaa. Hymyilee vaan ja leikkii ettei ymmärrä ja kävelee pois. Saa ilmaisen rannekorun :)

Tätä me teimme Italiassa. Tiedän, olemme tosi juntteja mutta siitä tuli hauska leikki. Jos lapset olisi ollut mukana ei olisi naurattanut.

Taksihuijakset kun on yleisiä niin kerron vielä samalta matkalta hyvän kokemuksen. Yövyimme pienessä hotellissa jonka omistaja oli meitä etukäteen neuvonut millä taksilla kannattaa tulla hotellille kentältä ja kuinka paljon maksimissaan maksaa. Löysimme taksin ja sovimme hinnasta, kuljettaja myös antoi neuvoja miten kannattaa jatkossa liikkua ja mihin kiinnittää huomiota.

Sattui kuitenkin niin että hän ajoi ensin väärään suuntaan ja matkasta tuli paljon pidempi, piti kuitenkin hinnan jonka olimme aluksi sopinut.

Hotellin omistaja myös tilasi meille taksin takaisin kentälle johon oli puolestamme neuvotellut hinnan valmiiksi.

Vierailija
224/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa ne respassa palautti mulle osan maksusta, jos suostun siihen, että booking.comissa merkataan varaukseni niin, että olen jättänyt saapumatta, vaikka siis yövyin siellä. Ihmettelin, että mitä ketkua, mutta suostuin sitten, kun niin nöyrästi pyytelivät. Kuka tietää, mitä etua ne tuolla pelillä saa? Kiertävät veroja, vai?

Verot ja sitten booking ottaa 20%.

Vierailija
225/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina google mapsista tai tripadvisorista katsoa arvostelut ennenkun astuu jalalla sisään jonnekin ravintolaan tai baariin. Varsinkin ne yhden tähden arvostelut kannattaa lukea koska voi olla että ne kusettaa vain turisteja eikä paikallisia.

Jos on juonut pari kaljaa enempää niin voi olettaa että tarjoilija laittaa jotain ekstraa laskuun.

Shoppailut aina jossain isossa marketissa eikä pienessä kadunkulmakaupassa tai torilla.

Kaikki kyydit uberilla jos mahdollista.

Maksut aina luottokortilla niin voi valittaa jälkikäteen.

Ei koskaan mitään rahavaihtoo vaan nostaa luottokortilla rahaa pankkiautomaatista jos on tarve.

Lähimaksu pois päältä ennen matkaa.

Data roaming pois ennen matkaa. Multa dna laskutti 80e kun oli muutaan sekan data päällä kohdemaassa. Hinta oli kai jotain pari egee megalta.

Jos joku tulee juttelemaan niin perusoletuksena vaan että se on joku huijaus tai rahan kerjäys.

Mitään elektroniikkaa tai parfyymejä ei kannata kehitysmaasta ostaa. Ne ovat kalliimpia kuin suomessa jos eivät ole feikkejä.

Mitään sightseeing pakettia ei kannata ostaa kadunmyyjiltä.

Lomaosakemyyjät... jooh hahaha. Kaikki mitä niille annat on rahaa vessasta alas.

Noilla jos menee niin on jo pienet mahikset tulla huijatuksi.

Anteeksi kun naurattaa, mutta nytpä on asiantuntevaa tekstiä, kopioitko jonkun iltapäivälehden, oletko aina matkustanut väärin osion vai mitä tämä on?! Nuo ohjeesi kuulostaa aivan jonkun all inclusive -matkailijan ohjeilta, siis tyypin, joka ei hotellilta poistu kuin siihen isoon markettiin lähellä ja jättää suosiolla kaiken paikalliseen tutustumisen väliin, kunhan on niitä lihapullia ja muusia ja reissun eksoottiin kokemus paikallinen Lidl. Jooh... hahaha, kadunmyyjä?

Ihanaa, osaat siis matkailla oikein. Eli varmaan menet ”trendikkääseen” (buahhahah) Berliiniin, suuntaat ostoksille Schönefeldin Lidliin ja olet aivan pyörällä päästä, kun kalja on niin halpaa. Kalja toki auki heti kaupasta ulospäästyäsi, kun olet oikeinmatkava ja matkaat kaljan kanssa ”trendikkäille” kirppareille

Vierailija
226/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa ne respassa palautti mulle osan maksusta, jos suostun siihen, että booking.comissa merkataan varaukseni niin, että olen jättänyt saapumatta, vaikka siis yövyin siellä. Ihmettelin, että mitä ketkua, mutta suostuin sitten, kun niin nöyrästi pyytelivät. Kuka tietää, mitä etua ne tuolla pelillä saa? Kiertävät veroja, vai?

Verot ja sitten booking ottaa 20%.

Vierailija
227/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki taksilla matkaajille. Koska EU-maissa mobiilidata on nykyään lähes ilmaista, laittakaa puhelimen navigaattoriin kohteenne osoite, kun istutte taksiin. Tiedätte välittömästi, jos kuski lähtee väärään suuntaan tai alkaa ajella maisemareittejä pitkän kaavan mukaan. Esim. HERE Maps on ilmainen ja kartan saa ladattua lähes kaikkiin maihin.

Vierailija
228/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksiko on kyllä sellainen paikka ettei ole mitään huijausta mitä ne ei yrittäisi turistille tehdä.

Vierailija
229/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki taksilla matkaajille. Koska EU-maissa mobiilidata on nykyään lähes ilmaista, laittakaa puhelimen navigaattoriin kohteenne osoite, kun istutte taksiin. Tiedätte välittömästi, jos kuski lähtee väärään suuntaan tai alkaa ajella maisemareittejä pitkän kaavan mukaan. Esim. HERE Maps on ilmainen ja kartan saa ladattua lähes kaikkiin maihin.

Kannattaa ladata ne kartat etukäteen. Noissa on joku kohtuullisen käytön raja jonka yli operaattori alkaa veloittamaan. Google mapsissa on sellainen mahdollisuus. Herestä on huonot kokemukset ulkomailla, epätarkat kartat oli.

Vierailija
230/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukiessa ei harmitakaan enää niin paljon etten pääse matkustelemaan yhtä usein kuin kaverini.

Vierailija
231/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin Ruka ei ole Lappia vaan Pohjois-Pohjanmaata.. Eikä myöskään pelkkää Rukaa voi väittää "koko Lapiksi".

Vierailija
232/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIvät joudu maksamaan provisiota Booking.com:lle. Ei booking.com  hyväntekeväisyyttään ole kasannut sivuilleen majoituspaikkoja. Se on se tapa millä ne tekee voittoa.

Vierailija
233/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran olen matkustellut ja nyt pari viikkoa sitten Rodoksella maksoin baarissa 6e drinksun 20e setelillä enkä saanut rahasta takaisin. Jorgos levitteli vaan käsiään kun niitä kysyin, en alkanut niitä sitten vaatiin ettei loma mene pilalle.

Hiton Kreikka! Siellä tekevät just tota, että pimittävät vaihtorahat ja ihan kokonaan.

Hassua kun itse olen käynyt Kreikassa lomilla ehkä 10 kertaa vuosien aikana, viimeksi tänä keväänä, eikä ikinä ole yritetty pimittää vaihtorahoja.

Kerran Korfun kaupungissa annoin väsyneenä tarjoilijalle kyselemättä periksi kun tarjosi jotain meze-lautasta, joka osoittautui liian isoksi ja lihapitoiseksi meidän porukalle, mutta en sitäkään huijauksena pitäisi, koska kyse oli lähinnä omasta herpaantumisestani.

Vierailija
234/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan Kreikassa ei kusetettu, oli heille suorastaan kunnia-asia että ovat rehellisiä. Opaskin aikoinaan sanoi että jos teidät joku ryöstää niin se on joku muu kuin kreikkalainen. Niin ne ajat ovat muuttuneet, huomasin kun kävin pitkästä aikaa viime vuonna Kreikassa. Tosin ei minua muut ryöstäneet kuin ravintolat pienellä huijaamisella. Turkki on sitten ollut ihan toista maata jo 20 vuotta sitten. Tällä vuosituhannella en ole siellä käynytkään, onneksi voi äänestää jaloillaan.

Vierailija
235/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bratislavassa viiden minuutin taksimatkan hinnaksi tuli 50e. Kun en suostunut maksamaan, niin kuski piti matkalaukkuani panttivankina takaluukussa. Lopulta maksoin 20e (sekin liikaa), kun ystäväni, jonka luo olin menossa, tuli hätiin.

Mulla kävi melkein sama. Muutama minuutti ajoa 30 e tuli hintaa. Oli mittari. Ilmeisesti aika pahamaineisia noi Bratislavan taksi. Laillistettua huijaamista.

Vierailija
236/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukholma. Taksikuski kierrätti 20 korttelia ylimääräistä vedoten ruuhkiin, kun laivaterminaali olisi ollut ihan lähtöpaikan läheisyydessä. Positiivisena puolena: tulipahan nähtyä ne ihanat kukkivat kirsikkapuut...

Joo viddu noi. Vapaa hinnoittelu niin voivat veloittaa ihan mitä tahansa satuhintoja. Suorastaan vaanivat tyhmiä turisteja siellä satamassa.

En päässyt edes koijatuksi asti, kun satamassa väijyneellä suharilla kuohahti temperamentti jo siitä, että kysyin viattomasti hintaa erääseen kohteeseen. Kävi melkein ryysyihin kiinni ja kiljui, että hänen autossaan on taksamittari. Menin sitten julkisilla.

Miksiköhän asialliset kuskit eivät ryhdy sotaan huijarikuskeja vastaan ja palkkaa tarvittaessa vaikka jotain liivikerhoa myllyttämään huijarit pois markkinoilta.

ööö... Koska liivikerholaisten palkkamisesta myllyttämään saa hyvän syytteen ja tuomion???

Vierailija
237/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa joku ruusuntyrkyttäjä iski ruusun käteen, en aluksi tajunnut, tuli sitten vonkaamaan rahaa ja lätkäisin ruusun äijän naamaan kiroillen suomeksi varsin värikkäästi.

Vierailija
238/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIvät joudu maksamaan provisiota Booking.com:lle. Ei booking.com  hyväntekeväisyyttään ole kasannut sivuilleen majoituspaikkoja. Se on se tapa millä ne tekee voittoa.

Jep. Bookingsta ja sen tapaisista on tullut todellinen riesa hotelleille. Pari firmaa omistaa kaikki nuo eri hakusivut joten aitoa kilpailua ei ole.

Ilman niitä hotelli ei pärjää koska asiakkaat kaikki häviäisivät.

Varaussivuston pyörittäminen maksaa taas joitain senttejä per asiakas eli voittomarginaalit kyllä ovat kunnossa noilla.

Vierailija
239/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Bookingsta ja sen tapaisista on tullut todellinen riesa hotelleille. Pari firmaa omistaa kaikki nuo eri hakusivut joten aitoa kilpailua ei ole.

Ilman niitä hotelli ei pärjää koska asiakkaat kaikki häviäisivät.

Varaussivuston pyörittäminen maksaa taas joitain senttejä per asiakas eli voittomarginaalit kyllä ovat kunnossa noilla.

Jep. Esimerkiksi trivago piiloittaa ne hotellit joista trivago itse ei saa hyvin rahaa. Noita kuluttajien kusettamistapoja on iso liuta. Ja taatusti ette huomaa mitään!!

HS kertoo, että esimerkiksi Booking.com kuuluu samaan amerikkalaisen Priceline-yhtiön brändivalikoimaan, joka myy hotellivarauksia myös Momondo-, Agoda-, Cheapflights- ja Kayak-tuotemerkeillä. Pricelinen kilpailija, Expedia.com myy taas varauksia tuotemerkeillä Hotels.com, Trivago, Vener.com, Wotif.com, Orbitz ja Homeaway.

Vierailija
240/397 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset