Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin yrittää lasta, mutta en missään nimessä halua synnyttää alakautta. Mitä tehdä?

Vierailija
21.05.2019 |

En halua ottaa riskiä, että lapselle tulisi anoksinen aivovaurio tai minulle repeämä. Elämäni olisi pilalla, jos paskoisin jatkuvasti housuun. Jätänkö lapset tekemättä? Neuvokaa oikeasti, kiitos!

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ennemmin aikuisia, sairas pervo.

Vierailija
2/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että et hanki lapsia ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa sektion kun tiukasti vaatii. Syyksi pitää vaan sanoa synnytyspelko vaikka se ei olisikaan todellinen syy. 

Vierailija
4/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda lasten teko.

Vierailija
5/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koira.

Vierailija
6/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että et hanki lapsia ollenkaan.

Miksi? Ai koska ei ole hyvä äiti jos ei ole antanut vauvan repiä alapäätään tohjoksi?

Vierailija
7/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri toipui alatiesynnytyksestä tosi nopeasti; ei repeämiä ja terve lapsi. Toinen kaveri sai sektion ja toipuu edelleen hitaasti kun synnytyksestä on nyt n. puoli vuotta. Sanon vaan, että riskinsä on molemmissa. Jos et halua mitään riskejä, niin harkitse adoptiota?

Vierailija
8/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää on pilalla ensimmäisen alatiesynnytyksen jälkeen. Jos pidätyskyky säilyykin niin seksistå ei ole enäå mitään iloa naiselle.

Ei ihme että naisia ei kiinnosta seksi synnytyksen jälkeen.

Vierailija
9/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta edes miettiä!

Vierailija
10/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapää on pilalla ensimmäisen alatiesynnytyksen jälkeen. Jos pidätyskyky säilyykin niin seksistå ei ole enäå mitään iloa naiselle.

Ei ihme että naisia ei kiinnosta seksi synnytyksen jälkeen.

Höpö höpö! Ne on ne munat mitkä pilaantuu, ei kanat! 😘

Vierailija
11/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä yläkautta

Vierailija
12/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko todeta että mulla on neljä lasta joista kellään ei ole aivovauriota. Itsellä synnytysten jälkeen ommeltu 1-2 tikkiä. Housuun olen paskonut kerran, kovassa ripulitaudissa ja sekin ennen lasten syntymää.

Synnytysten jälkeen olen lenkkeillyt vaunujen kanssa neuvolaan noin viikon kuluttua synnytyksestä.

Ei kannata uskoa kaikkia kauhujuttuja mitä netistä lukee.

Vierailija
13/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiossa on paljon enemmän riskejä, joiden todennäköisyys on huomattavasti korkeampi kuin todella paha repeämä tai synnytyksen aiheuttama vamma. Kannattaisi tehdä syvällisempää tutkimusta ennen päätöksiä. Jos et kestä ajatusta raskauden luonnollisesta jatkumosta; synnytyksestä niin ei kannata yrittää lasta.

Vierailija
14/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap ei saisi tehdä/haluta lapsia jos ei halua alatiesynnytystä?

Ap on harvinaisen fiksu!

Itsellä 4 lasta ja syntyneet alakautta kolme ekaa yli 4 kiloisia ja vika alle 4 kilon.

Minulta on leikelty alapäästä 4 kertaa synnytysten jälkeen. On korjattu peräsuolen- ja virtsaputken laskeumat, virtsaputki on nostettu ja häpyhuulen repeämä korjattu.

Ekassa synnytyksessä myös tuli pahat repeämät jotka ommeltiin nukutuksessa. Peräaukossakin oli tikkejä. Silloin ommeltiin hyvin ja kuntouduin melkeinpä ennalleen mutta loput kolme teki aikamoista tuhoa.

Ja olin ekan synnytyksen jälkeen niin kipeä että makasin vuorokauden katetrissa enkä pystynyt vauvaa nostamaan kun sattui alapäähän niin paljon! 2 viikkoa meni että pystyin varovasti istumaan.

Jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää niin sektiolla olisin synnyttänyt.

Omalle tyttärelle suosittelen lämpimästi sektiota jos lapsia haluaa. Tämä kudostyyppi on periytyvä.

Vierailija
15/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näistä tilastoja? Montako lasta tuhannesta saa alatiesynnytyksessä aivovaurion? Entä montako äiti repeää niin pahasti, että paskoo housunsa lopun ikäänsä?

Meillä meni onneksi hyvin. Terve lapsi ja äidille vain kolmen tikin eppari. Seksi molemmille yhtä hyvää raskauden jälkeenkin. Enkä minä osaisi sanoa, että sieltä on tullut lapsi ulos, ellen olisi ollut synnytyksessä mukana.

M39

Vierailija
16/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, päivän synnytystapa-provo!

Vierailija
17/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö. Minäkin olen synnyttänyt neljä lasta, ensimmäinen oli perätila ja siinä sain pienen haavan, joka ommeltiin. Muut synnytykset alakautta ilman leikkauksia tai repeämiä. Muutaman kerran joku imiessään puri rinnanpäätä, siinä haavani ja repeämäni. Älkää suotta levittäkö synnytyshysteriaa, synnytys on normaalia ja elämäänkuuluvaa

Vierailija
18/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko todeta että mulla on neljä lasta joista kellään ei ole aivovauriota. Itsellä synnytysten jälkeen ommeltu 1-2 tikkiä. Housuun olen paskonut kerran, kovassa ripulitaudissa ja sekin ennen lasten syntymää.

Synnytysten jälkeen olen lenkkeillyt vaunujen kanssa neuvolaan noin viikon kuluttua synnytyksestä.

Ei kannata uskoa kaikkia kauhujuttuja mitä netistä lukee.

No miksi sinun tarinasi pitäisi sitten uskoa?

Ne kauhujutut ovat naisten oikeita raakoja kokemuksia eikä ne miksikään muutu sillä ettå joku niitä vähättelee. Vielä joku jolla meni ok. Luulisi monta kertaa synnyttäneellä olevan se verran älyä että.tajuaa että jollakin toisella menee toisin kuin itsellä varsinkin kun kerran tietåä synnytyksen täydellisen arvaamattomuuden.

Synnytysvalmennuksessa kerrottiin ns normaalista alatiesynnytylsestå ja miten se menee ja mitå siihen voi kuulua. Lopuksi kätilö sanoi että teillä kaikilla ei välttämättå mene näin hyvin.

Minulla on kaksi lasta ja kaksi hyvin erilaista synnytystä. Toinen eteni hyvin säännönmukaisesti ja kaikki oli siistiä ja selvää. Toinen sitten jotain karmeaa kaikkien hymyt hyydyttävä niin ettå pitkän aikaa lapsen synnyttyäkään kenenkään kasvoilla ei ollut hymyä vaikka lapsikin parkaisi kuitenkin aika pian. Ja tämä oli se synnytys numero 2.

Tosiasioista kertominen ei ole pelottelua. Naisilla on oikeus tietää heitå koskevista asioista

Vierailija
19/85 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ap ei saisi tehdä/haluta lapsia jos ei halua alatiesynnytystä?

Ap on harvinaisen fiksu!

Itsellä 4 lasta ja syntyneet alakautta kolme ekaa yli 4 kiloisia ja vika alle 4 kilon.

Minulta on leikelty alapäästä 4 kertaa synnytysten jälkeen. On korjattu peräsuolen- ja virtsaputken laskeumat, virtsaputki on nostettu ja häpyhuulen repeämä korjattu.

Ekassa synnytyksessä myös tuli pahat repeämät jotka ommeltiin nukutuksessa. Peräaukossakin oli tikkejä. Silloin ommeltiin hyvin ja kuntouduin melkeinpä ennalleen mutta loput kolme teki aikamoista tuhoa.

Ja olin ekan synnytyksen jälkeen niin kipeä että makasin vuorokauden katetrissa enkä pystynyt vauvaa nostamaan kun sattui alapäähän niin paljon! 2 viikkoa meni että pystyin varovasti istumaan.

Jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää niin sektiolla olisin synnyttänyt.

Omalle tyttärelle suosittelen lämpimästi sektiota jos lapsia haluaa. Tämä kudostyyppi on periytyvä.

Sektiolla et välttämättä olisi saanut neljää lasta... Kenestä/keistä heistä olisit valmis luopumaan, jos olisit saanut valita?

Vierailija
20/85 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä sit ajattelit synnyttää? Yläkautta kierteellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi