Voi vitt€&@ että mä vihaan mun nukkuvaa miestä
Voi helv että ottaa päähän että mies nukkuu aina viikonloppuisin puoleen päivään ja minä herään lasten kanssa n klo 8. Vien koiran aina aamuisin ja laitan lapsille lounasta kun saan vihdoin miehen nousemaan. Maailman epämiellyttävin piirre, että mies 45v valvoo pelaamalla pleikkaa ja sitten nukkuu pitkään kun joku teini. Tää on ollut monivuotinen taisto mutta ei näytä kehittyvän. Mulla on sellainen fiilus etten halua loppuelämääni elää miehen kanssa jota pitää odottaa joka päivä tai jota pitää herätellä ja pyydellä nousemaan. Rupean vihaamaan miestäni tästä syystä.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän aloittajaa. Mulla on mies joka voi nukkua vuorokauden putkeen. Ja on ihan helv*tin kiukkuinen jos herätän "liian aikaisin" eli esim. klo. 13.
Aivan sairaan raskasta ja tylsää kun yks vaan nukkuu, nukkuu ja nukkuu.
Meillä ei ole lapsia, mutta kaksi koiraa on. Minähän ne hoidan aamuisin (ja päivisin).
Todellakin on rasittavaa ja vaativaa elää ihmisen kanssa joka ei yhtään tajua miltä toisesta mahtaa tuntua kun röhnöttää sängyssä koko päivän. Se on kuin virtahepo olohuoneessa. Vaikuttaa tunnelmaan todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Illanvirkku kirjoitti:
Minä olisin jo jättänyt aamuvirkun naisen, joka ei anna nukkua vapaapäivänä.
Jostain syystä aamuvirkuille on aina ongelma ja jatkuvan häirinnän syy toisten erilainen nukkumisrytmi. En ole kuitenkaan kuullut iltavirkuista jotka herättelisivät nukkumaan aiemmin menneitä kumppaneitaan tai valittaisivat siitä kuinka elämä kärsii toisen nukkumisesta.
Katsos kun ne lapset yleensä ovat aamuvirkkuja. Eli iltavirkku saa valvoessaan myöhään ihan rauhassa yksinään tehdä ihan mitä haluaa monta tuntia, mutta aamuvirkku ei saa tätä samaa omaa aikaa aamulla, koska lapset ja koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse helmesi valitsit. Tiesit kyllä minkälaisen mies vauvan saat, mutta menitpä naimaan ja tekemään vielä kersojakin. Niin makaa kuin petaa.
Sitähän mä nyt kadunkin. Mutta lapset ym trkee asioista hankalia. Rehellisesti ilman lapsia, olisin lähtenyt lätkimään.
Miten niin muka lapset tekevät asioista hankalan? Ihan itse teet, älä syytä lapsia ja kaada heidän niskaan omaa saamattomuuttasi.
Aikuinen ihminen olet, joten kyllä aikuisen ihmisen pitää osata pärjätä yksinkin lastensa kanssa. Turha valittaa, jos ei edes yritä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisella aikataululla ne viisi arkipäivää menevät?
Fiiliksellä menee myös arkipäivät. Ammatti on sellainen että on epäsäännölliset työajat, mutta kyse on ennen kaikkea omasta mukavuudenhalusta. Voi olla ettei ole lainkaan töitä niin sama homma, hirvee rytmi ja ihan omilla ehdoillaan elää ja vuorokaudesta menee nukkumiseen n 8-12h, pleikkaan n 2-4h, ilman idioottimaisuutta olis perheelle/työlle tms tunteja parhaimmillaan 8h extratuntia/päivä!!!!!!!
Aamuvirkut on helvetin ärsyttäviä, koska olettavat sen olevan ainoa tapa elää!
Miksi otit sitten yövirkun? Et tietenkään tunnusta virhettä tehneesi...
Eli jos mies tekisi nämä kaikki hommat niin mitä sinä tekisit sitten?
Ihme uhriutuja oletkyllä, hanki lastenhoitaja ja koiran ulkoiluttaja ja lakkaa ulisemasta!
Näin saat sinäkin sitten nukkua.
Minä olen iltavirkku nainen, ja siksi en missään nimessä suostuisi tähän taloon koiraa ottamaan jota pitää kusettaa aamuvarhaisella. Ja lapset ovat tottuneet aika pitkälti siihen että aamulla nukutaan pitkään. Kun ne oli pieniä niin vuoroteltiin miehen kanssa aamulla nousemista, mies meni illalla lasten kanssa samoihin aikoihin nukkumaan, riippuen tietysti vuorotyöstä, jos mies oli ollut yövuorossa tai oli aamuvuorossa niin tottakai minä nousin lasten kanssa. Lapset kun nukkuu pidemmän aikaa kuin aikuiset yleensä (jopa kellonympäryksen) niin siinä alkuyöstä jää sitä omaa aikaa. Ja kun lapset on olleet sen verran isompia että ymmärtävät että ollaan hiljempaa kun muut nukkuu ja osaavat ottaa itse jotain aamupalaa on elämä varsin helppoa, sekä mies että minä nukutaan silloin kun nukuttaa, vain työt rajoittaa sitä.
Illanvirkku kirjoitti:
Osaatko lukea? Perheessä on lapsia. Silloin vanhemmat herää heidän mukaansa
Oma mieheni on sen verran älykäs ja normaalilla tunne-elämällå varustettu ettå hän tiesi heti alusta lähtien ettå lapsiperhe on vanhempien yhteinen projekti ja asiat ja rutiinit on hoidettava vaikka kuinka väsyttäisi.
Nyt lapset maailmalla ja saadaan nukkua juuri niin pitkään kuin halutaan, kumpikin aivan oman halunsa ja tarpeensa mukaan.
.Lapset ovat samalla lailla yhteyksissä minuun kui isäänsäkin koska he ovat täysillä myös isänsä hoitamia kasvattamia ja rakastamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse helmesi valitsit. Tiesit kyllä minkälaisen mies vauvan saat, mutta menitpä naimaan ja tekemään vielä kersojakin. Niin makaa kuin petaa.
Sitähän mä nyt kadunkin. Mutta lapset ym trkee asioista hankalia. Rehellisesti ilman lapsia, olisin lähtenyt lätkimään.
Miten niin muka lapset tekevät asioista hankalan? Ihan itse teet, älä syytä lapsia ja kaada heidän niskaan omaa saamattomuuttasi.
Aikuinen ihminen olet, joten kyllä aikuisen ihmisen pitää osata pärjätä yksinkin lastensa kanssa. Turha valittaa, jos ei edes yritä.[/quote
Pärjään lasten kanssa erinomaisesti yksin, olenhan lasteni kanssa lähes aina muutenkin, tarkoitin että eroamineb ei ole niin helppoa. On paljon näkökulmia joita pitää ottaa huomioon ja monen eri ihmisen näkökulmasta. En ajattele että vain minun mielipiteillä on merkitystä. Koitan miettiä mikä olisi oikea tapa, oikeanlaista suhtautumista ja kenen pitää kehittyä, mitä pitää sietää ym..
]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni syy häippästä. Mies valvoo pleikkaa pelaten viikonloppuisin ja nukkuu aamuisin pitkään.
Eli apn mies elää sellaista elämää kuin vanhempien luona asuvat teinipojat. Kyllä se mieslapsi on oikein hyvä syy jättåä hänet.
Mistå näitä nössömiehiä sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olet valintasi tehnyt, se on myöhäistä katua enää. Itseäni kyllä vitu#taisi, jos en raskaissa töissä käyvänä saisi viikonloppuna nukkua ja palautua työviikosta. Riesana valittava "puoliso", joka ei tietenkään haluaisi edes seksiä, vaan valittaisi kaikesta.
Täytyy kyllä sanoa, että olen tyytyväinen, kun seuranani ei ole kaikesta valittavaa Justiinaa. Jos en saisi viikonloppuisin nukkua, en pystyisi hoitamaan töitäni turvallisesti ja palaisin loppuun. On se vaan todella stressivapaata, kun ei tarvitse kuunnella yhtään mitään valitusta.
Illalla saunaan ja kaljaa, ajoissa nukkumaan ja huomenna virkeänä töihin. Kohta voisi siivota, tehdä ruokaa ja pestä vielä yhden koneellisen pyykkiä, sekä vaihtaa lakanat. Mukavaa päivää sinulle, purat tuon katkeruutesi varmaan lapsiisi, nekin siinä kärsivät. Siis voi helvet#ti mitä "elämää", ei käy kateeksi.
No moni on iltavirkkuja ja kyllä silloin haluaa nukkua pitkään vapaapäivänä. Toisaalta jos olette lapsia tehneet, niin kyllähän miehenkin velvollisuus on niitä aamullakin hoitaa, vai oletteko sopineet, että mies saa nukkua aamuisin ja sinä hoidan lapset? Oletko edes puhunut tästä asiasta?
Mies kyllä on sinäänsä säälittävä, koska tuon ikäinen käyttää ajan pleikan pelaamiseen ja myöhään nukkumiseen, kun se kaikki aika on pois oman perheen kanssa vietetystä ajasta.
Ah, minä ymmärrän miestäsi. Nykyään nukun aina pitkään ,mutta työikäisenä ja lasten ollessa pieniä heräsin ns ihmisten aikoihin. Rakastan tätä pitkään nukkumista ja nautin joka aamu. Mies herää 5-6 aikoihin.Onneksi on tilava koti.
Ymmärrän. Kyllä minuakin vitutti, kun lähdin lauantaiaamusta jumppaan, sen jälkeen saunoin ja laittauduinja lähdin viikonloppuostoksille, joiden yhteydessä söin välillä lounastakin. Ja kappas, kun 12.30 tulin kotiin, mies vielä nukkumassa tai nippanappa aamukahvia keittämässä.
Miksi sitten otit iltavirkun miehen jos et halua iltavirkkua miestä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Kyllä minuakin vitutti, kun lähdin lauantaiaamusta jumppaan, sen jälkeen saunoin ja laittauduinja lähdin viikonloppuostoksille, joiden yhteydessä söin välillä lounastakin. Ja kappas, kun 12.30 tulin kotiin, mies vielä nukkumassa tai nippanappa aamukahvia keittämässä.
Mikä siinä vitutti?
Ja te täydelliset äitylit makaatte itse av-palstalla. Lapset heitteillä ja koti paskaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisit ap vain lähteä ulos omiin menoihisi, kun aamulla heräät. Kyllä koira ja panskat sitte iskän varmaan herättää.
Toi on kyllä oikeesti hyvä ja pohtimisen arvoinen idea! Täytyykin keksiä joku hyvä harrastus aamupäiviin kenties, pitää vaan tulla niin myöhään kotiin että mies on varmasti hereillä muuten ottaa päähän kahta kauheammin!
Juu, käyt kusettaan koiran, tuot takas ja lähdet omaan harrastukseen ja sanot lapsille et isä tekee aamupalan.
Ihme kitinää taas, eiköhän ne lapset oo yhdessä hankittu. Ja kyl iltavirkullekin uni tulee ku rauhottuu ajoissa, tv, pleikka ja puhelin pois (ihan niinku ohjeet lapselle). Mä olen iltavirkku mut niin vaan on opeteltu meneen nukkuun klo 22 kun pitää 6:30 nousta.
Ei ole tervettä valvoa viikot ja sit vkl vetää 13h unet la ja su. Tutkittua.
Annat sen miehen pelata myös "perhetunteina". Nykypäivänä meno on sellaista, että aina pitäisi viettää perheen kanssa aikaa työpäivien jälkeen, joten miehelle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin yön tunnit. Lapset voi myös istuttaa toisen konsolin ääreen ja nainen voi mennä mukaan pelaamaan joko lasten tai miehen kanssa.
Kymmeniä vuosia pelaamista harrastaneena tunnen monia perheitä, joissa mies pelaa ja ei se perhe-elämää häiritse. Pitää vain sopeutua.
Aikamoisella provoperiaatteella tämän kirjoitin, mutta videopelien pelaaminen on paljon parempi harrastus kuin vaikkapa kaljoittelu tai töllöttimen tuijotus + napostelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illanvirkku kirjoitti:
Jostain syystä aamuvirkuille on aina ongelma ja jatkuvan häirinnän syy toisten erilainen nukkumisrytmi. En ole kuitenkaan kuullut iltavirkuista jotka herättelisivät nukkumaan aiemmin menneitä kumppaneitaan tai valittaisivat siitä kuinka elämä kärsii toisen nukkumisesta.
Iltavirkut ei kuitenkaan tykkää, jos aamuvirkku tekee jotain mistä tulee ääntä. Pitää olla hyshys, ettei unet häiriinny.
Niinpä. Jostain syystä juuri aamuvirkuilla on se pakottava tarve tehdä meteliä tuottavia asioita toisen nukkuessa ja tehdä asiasta konfliktin aihe. En ole kuullut iltavirkuista, joiden on alettava imuroimaan, tiskaamaan ja pesemään pyykkiä klo 23.00 kun toinen nukkuu.
Millaisella aikataululla ne viisi arkipäivää menevät?