Miehen lapsi nukkuu samassa sängyssä..
Tapailen miestä jolla on 5v lapsi. Asumme miehen kanssa eri paikkakunnilla ja näemme toisiamme lähinnä viikonloppuisin jommankumman luona. Joka toinen viikonloppu miehen lapsi on hänen luonaan. Olen tavannut lapsen pari kertaa. Nyt tuli tilanne että jäin miehen luo yöksi silloin kun lapsi oli siellä. Lapsi halusi nukahtaa isän viereen ja isä nukutti hänet isoon sänkyyn, ei lapsen omaan. Oletin että kun me käymme nukkumaan niin mies siirtää lapsen omaan sänkyyn. Mutta ei mies tehnyt elettäkään vaan lapsi jäi siihen meidän viereen.. Ymmärrän kyllä että he nukkuvat isiviikonloppuina vierekkäin mutta minusta tuo tuntui oudolta. En tunne lasta eikä lapsi minua, vasta tutustumme. Lisäksi on ahdasta nukkua kun ei ole edes täysleveä parisänky! Ja kyllä minä olisin vaikka halunnut vähän lempiä miehen kanssa silloin harvoin kun nähdään mutta eipä nyt onnistunut. En ymmärrä miksi ei lasta voi siirtää omaan sänkyyn, joka on kuitenkin samassa huoneessa.. Saisi kaikille unirauhan. Mies ei joustanut yhtään ja nyt onkin vähän riitaa ilmassa. Mitä tuumaatte?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Jos oisin Ap nii oisin häipyny jo koko talosta muualle nukkumaan.
Mä olen niin huono uninen, etten edes vaivautuisi yrittämään nukkumista tuollaisessa tilanteessa.
Ei minun kummipoikanikaan nuku vieressäni, nukutan hänet aina vierashuoneeseen ja sitten menen omaan sänkyyn itse nukkumaan.
Niinhän siinä lopulta kävikin että häivyin keskellä yötä. Turhautuminen ja pettymys nousivat kyllä pintaan siitä että tiesin etten tule saamaan nukuttua kunnolla. Ja muutenkii koko siitä tilanteesta, joka oli aika erikoinen. Oon tosi huono nukkumaan muutenkin jos on vieras paikka tms joten katsoin parhaimmaksi ajaa kotiin nukkumaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. 5v ei ole vauva. Ei siinä ole mitään outoa et laps siirretään omaan sänkyyn. Tyhmä mies kun ei osaa vaalia suhdetta. Joillekin se on ongelma, ei ole kasvanut aikuiseksi eikä pysty yhtä aikaa parisuhteeseen ja vanhemmuuteen. Onkohan erokin tullut siksi, kun lapsikin noin pieni? Aplle neuvo. Älä jää tuollaiseen tappelemaan. Jos mies ei arvosta sinua ja yhteistä aikaanne, älä jää siihen pilaamaan elämääsi. Lasta voi käyttää tekosyynä vaikka mihin. Se että toivot läheisyyttä miehen kanssa kun lapsi nukkuu, on normaalia, ei mitään väliin menemistä. Niin toimitaan kaikissa perheissä, missä parisuhde toimii. Kun lapset nukkuu, on vanhempien ja läheisyyden aika. Ihmettelen vaan mikä vaivaa tämänkin ketjun vastaajia. Ja sitä miestä. Ei taida tajuta et saadakseen ja pitääkseen yllä parisuhteen, toista osapuolta kannattaa arvostaa. Ilmankos hänen perheensä hajosi heti kättelyssä.
Nojoo, monenlaista vastausta on kyllä tullut.. Kiitos tästä vastauksesta. Tätä nimenomaan tarkoitan. Tottakai ymmärrän että lapsi voidaan nukuttaa viereen mutta jos on tällainen tilanne niin miksi ei voi nostaa omaan sänkyyn? Voihan senkin lapselle vaikka ennen nukahtamista sanoakin. Ja ymmärrän jos lapsi kioeänä haluu viereen tai yöllä pelottaa. Mutta nyt ei ollu tällaisesta kyse. Mietin vaan että miten pariskunnat hoitaa suhteitaan ja ihmiset ylipäätään jaksavat jos lapset nukkuvat samassa sängyssä mylläämässä :D... ap
Oliko tämä provo?
Mun miehellä on lapsia ja heidän isi nukkuu lasten kanssa lasten ollessa kanssamme.
Tehdään niin, että lasten tullessa isinsä kanssa luokseni minä nukun sohvalla ja 2 lasta ja isä nukkuvat parisängyssä. Hyvin mahtuvat kolmistaan siihen ja on toiminut. Äitinsä luona lapsilla on yhteinen jaettu huone, jossa ovat nukkuneet sen jälkeen kun äitinsä muutti uuden miehen kanssa yhteen.
Koitan olla jonkin verran pois kuvioista silloin kun isillä on lapsivuoro, jotta lapset saavat rauhassa puuhata isinsä kanssa, enkä minä ole häiriötekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikoinaan miehen 6-vuotias poika nukkui yhden yön samassa sängyssä ja se riitti, sanoin että lapsi omaan sänkyyn. Ja niin tapahtui, ei ole lapsi nukkunut enää samassa sängyssä ja kaikki ovat tyytyväisiä. Ihme lapsen palvomista täällä ja kunnon tossumies, yök.
Melkoinen tossumies sinulla tosiaan on, jos heti riensi nöyristelemään, kun joku keski-ikäinen huuhkaja kielsi päästämästä lasta viereen nukkumaan. :D
Keski-ikäinen? Olin 25 tuolloin, nyt 29 ja huuhkajaa en ole nähnytkään. Siksi mies tekikin ja TEKEE kuten kauniisti pyydän ;)
Vierailija kirjoitti:
Sun olisi kuulunut mennä sohvalle.
Varmaan kamalaa sille lapselle, kun vieras nainen nukkuu hänen vieressään.
Mulle oli päivänselvää että siirryn siitä sängystä muualle niin kuin teinkin. Ihan kaikkien kannalta, myös lasta ajatellen. En ainakaan itse haluais herätä yllättäen jonkun melko tuntemattoman ihmisen vierestä. Enkä osaa sellaisen vieressä edes nukkua. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikoinaan miehen 6-vuotias poika nukkui yhden yön samassa sängyssä ja se riitti, sanoin että lapsi omaan sänkyyn. Ja niin tapahtui, ei ole lapsi nukkunut enää samassa sängyssä ja kaikki ovat tyytyväisiä. Ihme lapsen palvomista täällä ja kunnon tossumies, yök.
Melkoinen tossumies sinulla tosiaan on, jos heti riensi nöyristelemään, kun joku keski-ikäinen huuhkaja kielsi päästämästä lasta viereen nukkumaan. :D
Keski-ikäinen? Olin 25 tuolloin, nyt 29 ja huuhkajaa en ole nähnytkään. Siksi mies tekikin ja TEKEE kuten kauniisti pyydän ;)
Hyvä että teillä on mies kuunnellut ja ymmärtänyt. Ja niin kuin sanoit, kaikki ovat olleet tyytyväisiä ratkaisuun. Hieno juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lapsi voi nukahtaa isän viereen, mutta sen jälkeen siirretään omaan sänkyyn.Ei ole rangaistus nukkua omassa sängyssä. 5-vuotias ymmärtää, kun hänelle selitetään asia oikein. Kaikki nukkuvat paremmin, kun lapsi pyörii omassa sängyssä.
Lapsi on varmaan aina nukkunut isänsä vieressä. Ei häntä voi ap:n takia siirtää pois omalta paikaltaan.
Hän on isällään vain harvoin.
Viesteissähän tuli jo ilmi, että lapsi nukkuu yleensä omassa sängyssään..
Juuri näin, olen lapseton nainen 34v ja seurustelen miehen kanssa, jolla on 4v lapsi. Joskus satun olemaan heillä (miehen koti on myös lapsen koti, jossa olen vieraana) kun lapsi on viikonlopun kotonaan. Minusta on luonnollista, että lapsi nukkuu isänsä kanssa ja niinä kertoina voin todellakin nukkua lapsen huoneen lattialla patjalla. Lapsi kun on nukahtanut voimme viettää parisuhdeaikaa sohvalla ja monesti patjalla lemmitty, tai saunassa. Yöksi mies menee lapsensa viereen. Laitan korvatulpat ja nukun pidempään, joskus lapsi on halunnut kömpiä aamulla viereeni.
Ihme juttu, että sen harvan kerran kun pieni lapsi on isällään ei aikuinen nainen voi joustaa. Lapselle ei tarvitse olla mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lapsi voi nukahtaa isän viereen, mutta sen jälkeen siirretään omaan sänkyyn.Ei ole rangaistus nukkua omassa sängyssä. 5-vuotias ymmärtää, kun hänelle selitetään asia oikein. Kaikki nukkuvat paremmin, kun lapsi pyörii omassa sängyssä.
Lapsi on varmaan aina nukkunut isänsä vieressä. Ei häntä voi ap:n takia siirtää pois omalta paikaltaan.
Hän on isällään vain harvoin.
Viesteissähän tuli jo ilmi, että lapsi nukkuu yleensä omassa sängyssään..
Missä kohtaa muka?
Hmm... Mikä pakko lapsen on nukkua vanhempansa vieressä? Ymmärrän kyllä, jos on kipeä tai näkee yöllä pahaa unta.
Annetaan noiden lasten vieressä nukkuvien olla vielä sinkkuja.
He eivät ole vielä valmiita parisuhteeseen.
Mitä ootte mieltä sellaisesta, että kun aviomieheni 7 v. poika tulee meille yökylään, minun täytyy luovuttaa oma paikkani parisängyssä hänelle ja nukkua sohvalla? Yhteinen lapsemme nukkuu omassa huoneessaan - se huone on valitettavasti niin pieni, ettei sinne mahdu patjaa lattialle toista lasta varten. Meidän makuuhuoneemme lattialle mahtuisi kyllä patja lasta varten, aikuisten patjaa ei. Itseäni tämä järjestely hämmentää ja vähän kieltämättä ärsyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ootte mieltä sellaisesta, että kun aviomieheni 7 v. poika tulee meille yökylään, minun täytyy luovuttaa oma paikkani parisängyssä hänelle ja nukkua sohvalla? Yhteinen lapsemme nukkuu omassa huoneessaan - se huone on valitettavasti niin pieni, ettei sinne mahdu patjaa lattialle toista lasta varten. Meidän makuuhuoneemme lattialle mahtuisi kyllä patja lasta varten, aikuisten patjaa ei. Itseäni tämä järjestely hämmentää ja vähän kieltämättä ärsyttääkin.
Olisit alottanut uuden ketjun, nyt kaikki alkaa vastaamaan tuohon kolme vuotta vanhaan kysymykseen.
Ap on oikeassa. 5v ei ole vauva. Ei siinä ole mitään outoa et laps siirretään omaan sänkyyn. Tyhmä mies kun ei osaa vaalia suhdetta. Joillekin se on ongelma, ei ole kasvanut aikuiseksi eikä pysty yhtä aikaa parisuhteeseen ja vanhemmuuteen. Onkohan erokin tullut siksi, kun lapsikin noin pieni? Aplle neuvo. Älä jää tuollaiseen tappelemaan. Jos mies ei arvosta sinua ja yhteistä aikaanne, älä jää siihen pilaamaan elämääsi. Lasta voi käyttää tekosyynä vaikka mihin. Se että toivot läheisyyttä miehen kanssa kun lapsi nukkuu, on normaalia, ei mitään väliin menemistä. Niin toimitaan kaikissa perheissä, missä parisuhde toimii. Kun lapset nukkuu, on vanhempien ja läheisyyden aika. Ihmettelen vaan mikä vaivaa tämänkin ketjun vastaajia. Ja sitä miestä. Ei taida tajuta et saadakseen ja pitääkseen yllä parisuhteen, toista osapuolta kannattaa arvostaa. Ilmankos hänen perheensä hajosi heti kättelyssä.