Miehen lapsi nukkuu samassa sängyssä..
Tapailen miestä jolla on 5v lapsi. Asumme miehen kanssa eri paikkakunnilla ja näemme toisiamme lähinnä viikonloppuisin jommankumman luona. Joka toinen viikonloppu miehen lapsi on hänen luonaan. Olen tavannut lapsen pari kertaa. Nyt tuli tilanne että jäin miehen luo yöksi silloin kun lapsi oli siellä. Lapsi halusi nukahtaa isän viereen ja isä nukutti hänet isoon sänkyyn, ei lapsen omaan. Oletin että kun me käymme nukkumaan niin mies siirtää lapsen omaan sänkyyn. Mutta ei mies tehnyt elettäkään vaan lapsi jäi siihen meidän viereen.. Ymmärrän kyllä että he nukkuvat isiviikonloppuina vierekkäin mutta minusta tuo tuntui oudolta. En tunne lasta eikä lapsi minua, vasta tutustumme. Lisäksi on ahdasta nukkua kun ei ole edes täysleveä parisänky! Ja kyllä minä olisin vaikka halunnut vähän lempiä miehen kanssa silloin harvoin kun nähdään mutta eipä nyt onnistunut. En ymmärrä miksi ei lasta voi siirtää omaan sänkyyn, joka on kuitenkin samassa huoneessa.. Saisi kaikille unirauhan. Mies ei joustanut yhtään ja nyt onkin vähän riitaa ilmassa. Mitä tuumaatte?
Kommentit (73)
Mun 6v nukkuu vielä vieressä. Luulen, että on aika yleistä yhden vanhemman perheissä, että nuorin vaan "jää" viereen, ei kukaan pidä tärkeänä siirtoa omaan sänkyyn. Meilläkin lapsella on oma huone ja sänky, mutta kun olen puolet ajasta hänestä erossa, niin mun syli oikein asti huutaa pientä lähelle! Tulee tunne, etten ehdi päivällä halia ja sylitellä tarpeeksi, kun tuon ikäinen on jo omissa touhuissaan. Illalla on kiva, kun hän nukahtaa turvallisesti kainaloon.
Mun miesystäväni on ottanut asian tosi hienosti, ei ole ikinä esittänyt mitään vaatimuksia tai kehittänyt riitaa. Hän tietää kyllä, että rakastan häntä ja haluan vanheta yhdessä, siihen ei vaikuta perhepeti. Kahdestaan ollaan kuitenkin paljon. Yhdessä ei asuta.
Ja juu, kohta opetellaan kuopus omaan sänkyyn. Tiedän, että nyt on aika. Mutta meidän ehdoilla, ei muiden vaatimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun 6v nukkuu vielä vieressä. Luulen, että on aika yleistä yhden vanhemman perheissä, että nuorin vaan "jää" viereen, ei kukaan pidä tärkeänä siirtoa omaan sänkyyn. Meilläkin lapsella on oma huone ja sänky, mutta kun olen puolet ajasta hänestä erossa, niin mun syli oikein asti huutaa pientä lähelle! Tulee tunne, etten ehdi päivällä halia ja sylitellä tarpeeksi, kun tuon ikäinen on jo omissa touhuissaan. Illalla on kiva, kun hän nukahtaa turvallisesti kainaloon.
Mun miesystäväni on ottanut asian tosi hienosti, ei ole ikinä esittänyt mitään vaatimuksia tai kehittänyt riitaa. Hän tietää kyllä, että rakastan häntä ja haluan vanheta yhdessä, siihen ei vaikuta perhepeti. Kahdestaan ollaan kuitenkin paljon. Yhdessä ei asuta.
Ja juu, kohta opetellaan kuopus omaan sänkyyn. Tiedän, että nyt on aika. Mutta meidän ehdoilla, ei muiden vaatimuksesta.
Niin.. miehet tuntuvat sopeutuvan kumpanin lapsiin helpommin.
Miehelläni oli kolme pientä lasta kun aloitimme yhteisen elämän. Lasten meillä ollessa kaikki nukkuivat omissa sängyissään, sinne heidät opetettiin. Jos joku yöllä kömpi keskeemme , oli se minustakin ok, tavallaan luottamuksen osoitus. Joskus isänsä ohjasi omaan sänkyyn, joskus nukkuivat aamuun asti vieressä. Nyt hekin aikuisia ja heillä lapsia jotka ovat suloisia.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tottakai tällä palstalla teilataan tällaiset aloitukset.
Olette vielä tapailuasteella, anna asioille aikaa. Siinä vaiheessa kun jo asutte yhdessä tai seurustelette tiiviimmin, voisi alkaa miettiä josko lapsi opetettaisiin omaan sänkyynsä. Nyt hänelle on varmasti vieras tilanne, että iskän luona on uusi nainen. Anna hänen tottua ajatukseen pikkuhiljaa.
On ihan ok nukkua itse vaikka sohvalla silloin harvoin kun olette kaikki saman katon alla. Ei se ole keneltäkään pois ja osoittaa varmasti miehellekin että olet ajattelevainen ja ihana nainen.
Tapailuasteella ei olisi vielä syytä tavata kumppanin lapsia ollenkaan, saatikka nukkua samassa huushollissa. "Mukavia" nuo vaihtuvat isä/äitipuolet. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette vielä tapailuasteella, anna asioille aikaa. Siinä vaiheessa kun jo asutte yhdessä tai seurustelette tiiviimmin, voisi alkaa miettiä josko lapsi opetettaisiin omaan sänkyynsä. Nyt hänelle on varmasti vieras tilanne, että iskän luona on uusi nainen. Anna hänen tottua ajatukseen pikkuhiljaa.
On ihan ok nukkua itse vaikka sohvalla silloin harvoin kun olette kaikki saman katon alla. Ei se ole keneltäkään pois ja osoittaa varmasti miehellekin että olet ajattelevainen ja ihana nainen.
Tapailuasteella ei olisi vielä syytä tavata kumppanin lapsia ollenkaan, saatikka nukkua samassa huushollissa. "Mukavia" nuo vaihtuvat isä/äitipuolet. Kokemusta on.
Eipä se tapailuasteella olo tarkoita sitä, etteikö toisesta tietäisi tämän olevan pysyvä osa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se tapailuasteella olo tarkoita sitä, etteikö toisesta tietäisi tämän olevan pysyvä osa elämää.
Nimenomaan!
Ymmärtäisin, jos lapsi olisi tottunut aina isäviikonloppuina nukkumaan isän vieressä, ettei siitä uuden kumppanin takia voisi ”pois ajaa”. Mutta ap kirjoitti, että lapsi on yleensä nukkunut omassa sängyssään. Olisi siis voinut nukkua nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli lapselle harvinainen viikonloppu, näkee isäänsä vain pari kertaa kuukaudessa. Mielestäni täysin ymmärrettävää, että haluaa käyttää sen lyhyen ajan hyödyksi vaikka sitten nukkumalla isänsä kainalossa. Meidän 5v nukkuu joka yö isänsä kainalossa, 2v isin kainalossa. Jos lemmiskellä haluaa niin usein kodissa on muitakin paikkoja tähän tarkoitukseen kuin se parivuode. Muista, että sinä olet tullut heidän elämäänsä lapsen jälkeen, lapsen tarpeet on etusijalla. Joko hyväksyt sen paketin tai etsit miehen, jolla ei ole vielä lapsia.
Niinpä, lapsi ensin, ymmärrän kyllä. Ehkä tämä oli ihan hyvä kokemus mulle sinänsä että tiedän mikä on paikkani. Ehkä aattelin liian optimistisesti että lapsi nukkuisi omassa vuoteessa niin kuin kuulemma yleensä tekeekin. Lapsi näkee isäänsä tosi usein joka viikko näiden viikonloppujen lisäksi. Me näemme miehen kanssa 1-2 viikon välein joten mulla on hirveä ikävä ja haluisin viettää edes sen yhden yön hänen kanssaan sängyssä ilman että lapsi on siinä. No mutta nyt pitää varmaan oikee miettiä onko minusta tähän..
Lapsi siis nukkuu yleensä omassa sängyssä, mutta nyt kerran nukahti isän sänkyyn ja sä vedät kilarit siitä ettei lasta herätetä ja siirretä omaan sänkyyn? Voi jeesus kun on ihmisillä taas ongelmat. Kyllä tuosta jonkun Marttyyri 2019 -palkinnon voi myöntää.
Lemmiskellä voi muuallakin kuin sängyssä, vaikka olohuoneen matolla tai sohvalla. Iso pyyhe vain alle, etteivät mehut sotke paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Lemmiskellä voi muuallakin kuin sängyssä, vaikka olohuoneen matolla tai sohvalla. Iso pyyhe vain alle, etteivät mehut sotke paikkoja.
Niin voi, onneksi! No tällä kertaa jäi kyllä lemmiskelyt väliin kun mies halusi vain käydä nukkumaan perhepetiin jolloin ymmärsin että tänä yönä ei mitään touhuilla.. :D ap
Jos oisin Ap nii oisin häipyny jo koko talosta muualle nukkumaan.
Mä olen niin huono uninen, etten edes vaivautuisi yrittämään nukkumista tuollaisessa tilanteessa.
Ei minun kummipoikanikaan nuku vieressäni, nukutan hänet aina vierashuoneeseen ja sitten menen omaan sänkyyn itse nukkumaan.
Mun mielestä täysin kohtuullinen pyyntö, ettette kaikki kolme nukkuisi heti samassa sängyssä. Itseäni ahdistaisi. Olisin varmaan kysynyt, että missä muualla voin nukkua.
Varmaan sen exän/lapsen äidistäkin on outo homma.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikoinaan miehen 6-vuotias poika nukkui yhden yön samassa sängyssä ja se riitti, sanoin että lapsi omaan sänkyyn. Ja niin tapahtui, ei ole lapsi nukkunut enää samassa sängyssä ja kaikki ovat tyytyväisiä. Ihme lapsen palvomista täällä ja kunnon tossumies, yök.
Melkoinen tossumies sinulla tosiaan on, jos heti riensi nöyristelemään, kun joku keski-ikäinen huuhkaja kielsi päästämästä lasta viereen nukkumaan. :D
Naiset ovat aina kriittisiä miehen lapsia kohtaan.
Mielestäni lapsi voi nukahtaa isän viereen, mutta sen jälkeen siirretään omaan sänkyyn.Ei ole rangaistus nukkua omassa sängyssä. 5-vuotias ymmärtää, kun hänelle selitetään asia oikein. Kaikki nukkuvat paremmin, kun lapsi pyörii omassa sängyssä.
Sun olisi kuulunut mennä sohvalle.
Varmaan kamalaa sille lapselle, kun vieras nainen nukkuu hänen vieressään.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lapsi voi nukahtaa isän viereen, mutta sen jälkeen siirretään omaan sänkyyn.Ei ole rangaistus nukkua omassa sängyssä. 5-vuotias ymmärtää, kun hänelle selitetään asia oikein. Kaikki nukkuvat paremmin, kun lapsi pyörii omassa sängyssä.
Lapsi on varmaan aina nukkunut isänsä vieressä. Ei häntä voi ap:n takia siirtää pois omalta paikaltaan.
Hän on isällään vain harvoin.
Lapsen etu kaiken muun edelle. Aina. kirjoitti:
Lapsi nukkuu isänsä vieressä niin kuin on tottunut.
Ratkaisuvaihtoehdot:
1. Isukki ostaa leveämmän sängyn
2. Bonusäiti nukkuu sohvalla
3. Bonusäiti ei tunge lapsiajalla luokse
4. Ero
Bonusäiti ei TUNGE?? Ap nimenomaan oli kysynyt haluatteko olla kaksin lapsen kanssa!! Eikä tunkenut.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun käytettyyn tyytyy. Oma valinta.
Käytettyyn? Mieheen? Miksi aikuinen haluaisi kokemattoman miehen?
Itseäni ei haittaisi, nukkuisin sohvalla muutenkin mieluummin.
Olisiko sinulla jotakin tutkittua tietoa asiasta, sillä en ole törmännyt isään joka hyvittelee lapselle eroa. Muutama tuntemani äiti sopii kuvaukseesi.