Hei sinä 40+- vapaa nainen
Kuinka sinuun saisi kontaktin? Missä "metsästät" miestä itsellesi? Mitä edellytät mieheltä? Näitä pohtii 45+ eronnut mies, jolla on pari lasta sekä erinomainen työ ja tulotaso. Harrastan juoksemista ja voimailua, olen savuton ja käytän viiniä/olutta vain kohtuudella. En ole tinderissä enkä mene.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa samoja olen miettinyt. Yhdellä vanhalla treffipalstalla hengaillessa tulee vahvasti olo, että ihmisten kohtaaminen on muuttunut tosi raadolliseksi ja aivan liian nopeatempoiseksi. Kukaan ei enää yritäkään tutustua, ennen kuin on esittänyt itsestään kokovartalokuvat ja muuta todistetta ulkonäöstään, ikäänkuin luonteella ja muilla ominaisuuksilla ei olisi mitään merkitystä.. (jos harrastaa säännöllistä urheilua ja kohtuullisen terveitä elämäntapoja kuten minä, ei kuvien esittäminen ole sinällään ongelma, mutta periaate!!)
Ihan kuin sellainen normaali ihmisten kohtaaminen arjessa olis jotenkin kadonnut? Mennyttä maailmaa? Väitetään, että kaksi sinkkua voi tavata vaikka kaupan kassajonossa, mutta en mä ole siellä kehenkään tutustunut vaikka kymmisen vuotta olen ostoksia uusiosinkkuna tehnyt :(
N45
Olipa hyvä kirjoitus! Olen itsekin ajatellut, miten ihmisten välinen kohtaaminen on niin paljon muuttunut. Eläisinpä jossain toisessa ajassa, jossa ei ole kuultukaan älypuhelimista.
N38
Takaisin asiaan. Eli juuri tätä tarkoitin aloituksessani. Kun viimeksi parisuhdemielessä olin tässä tilanteessa, ei ollut älypuhelimia ja ainoa tapa oli rohkea kontaktin ottaminen. Nykyään taidan olla lähinnä friikki, kun en ole tyrkyllä somessa mittoineni ja kokovartalokuvineni.
Ap
Harvemmin tulee käytyä missään, mutten kyllä mitään metsästäkään. Ajatus kai on, että jos joku tulee vastaan niin, että kunnolla tärähtää, niin sitten katsotaan tilannetta uudelleen.
Perustakaa tänne joku AV-treffikeskus, jos ei nuo muut deittiyhteisöt nappaa. :)
N43, kaksi lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa on (oli?) se kauppa, jossa on ne 'sinkkukorit', eli halutessaan ilmaista parisuhdestatustaan kaupassakävijä voi napata sellaisen ostosreissullensa käteen. On ollut kuulemma asiakkaiden mielestä hauska idea :) .
Nyt kun ajattelee tätäkin aloitusta, niinkuin joku jo itsestään kertoi aika moni keski-ikäinen naissinkku ei tosiaan aktiivisesti hae ketään vaikka voisi suhteeseen ryhtyäkin sopivan sattuessa kohdalle. Eikä siis edes yleensä lähettele mitään etsintäviboja miehille, eikä pidä aggressiivisemmista lähestymisyrityksistä. Sinkkuus voi olla hyvänkin laatuista, jolloin sitä ei tosiaan vaihda huonoon parisuhteeseen.
Itse olen tuossa tilanteessa, eikä tosiaan mitkään Tinderit kiinnosta pätkän vertaa. Mutta itse liikun esimerkiksi kaupassa, tällä hetkellä myös rautakaupoissa kun on pieni rakennusprojekti meneillään, koiran kanssa lenkillä maakunnan luontopoluilla, kirjakaupoissa, ja satunnaisesti kansalaisopiston kursseilla (siellä meitä on paljon) .
Voisit ehkä kaupassa lähestyä kysyen apua johonkin, ja katsoa minkä vastaanoton saat. Sinkkustatuksesta et voi tietää kyllä (paitsi jos olet oululainen), mutta mikäs vika olis varatunkin kanssa käydä mukava neutraali keskusteluhetki. Mutta ole aito, älä teeskentele kiinnostusta johonkin vain sen vuoksi että pääsisit juttelemaan.Noi kauppojen ym. tarjoamat vapaaehtoiset "sinkkutunnukset" olisivat aivan loistava juttu. Helpottaisi kyllä pohdintaa, kenelle tohtii alkaa jutella kassajonossa :).
ApHeitän tässä sellaisen ajatuksen, että entä jos vain alkaisit jutella ihmisille ilman sen kummempia taka-ajatuksia. Naisille, miehille, nuorille, vanhoille. Ei me suomalaiset oikeasti niin juroja (keskimäärin) olla, etteikö meille joku saisi pari sanaa sanoa. Ja jos joku on, hänelle voi toivottaa parempaa päivän jatkoa.
Mä jäin miettimään omaa elämääni ja totesin, että ainut paikka missä voisin kuvitella tutustuvani johonkin on mun kuntosali. Siellä me ollaan samojen naamojen kanssa pyöritty monta vuotta ja olisi suorastaan hassua, jos emme juttelisi toisillemme jotain. Ihan ilman taka-ajatuksia. Mutta tuo on se reitti, jota pitkin johonkin pääsisi ehkä pikku hiljaa tutustumaan paremmin ja mahdollisesti kiinnostumaan jotenkin enemmän henkilökohtaisella tasolla.
Tuohon alkuun: tässä vois olla hyvä kaupan sinkkukorin sijaan 'Saa tulla juttelemaan' -kori. 'Sinkkukori' on ehkä hiukan liian tosissaan Haku päällä - viboja antava, juttelukori olis vähän neutraalimpi ja antais mahdollisuuden ihan vaan saada sosiaalisia kontakteja päivään.
Minä en todellakaan ketään metsästä, koska pärjään ihan hyvin näinkin. Muutenkin se on miehen tehtävä tavoitella naista. Eipä minuun oikein muualla voi tutustua kuin työn ohessa ja siellä tinderissä ehkä, harvoin sielläkään jaksan mitään viestin turhanpäiväistä vaihtoa, puhumattakaan seksisuhteista. Voipi olla että jään sinkuksi :D
Saman pulman kanssa painin näin naisenakin. Minut voi löytää joskus ravintolasta myös yksin syömässä, kaupassa käyn tietysti myös ja liikuntaa harrastan ryhmäliikunnan muodossa, mutta niillä tunneilla käy melkeinpä pelkkiä naisia. Siellä ainakin miehenä erottuisit? Sitä toivoo, että joskus vielä saisi kokea toisen ihmisen läheisyyttä, mutta en jaksa enää uskoa siihen. Viime kesän yli tapailin yhtä miestä, mutta petyin taas kovasti, koska tässä iässä lähes kaikilla on lapsia ja aikaa yhdessä ololle ei tahdo jäädä. Itse olen lapseton, joten kaipaan parisuhdetta jossa molemmilla on halua sitoutua ja ottaa toinen tiiviiksi osaksi elämäänsä oli niitä lapsia tai ei.
Mahdollisten kaverien kautta voi yrittää jos sokkotreffit ei pelota eli kertoa esim. kaveripariskunnille, että olisi kiva tavata omanikäisiä mukavia naisia jos sellaisia tuttavapiiristä löytyy. Toki näiden kavereiden naisosapuolten pitäisi myös vähän tuntea ap:ta etteivät ihan kenen kanssa tahansa yritä treffejä järjestää.
40 plus/miinus.
Pitääkö naisen olla itseäsi nuorempi?
Minkä ikäinen itse olet, kun olet 45 plus?
Kuinka nämä nelikymppiset kunnolliset sinkkunaiset, jotka ovat tyytyväisiä tilanteseensa, hoitavat seksuaalisen hyvinvointinsa. Yksinkö?
Vierailija kirjoitti:
40 plus/miinus.
Pitääkö naisen olla itseäsi nuorempi?
Minkä ikäinen itse olet, kun olet 45 plus?
Ei tarvitse olla nuorempia. Olen lähempänä 45 kuin 50 :).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nämä nelikymppiset kunnolliset sinkkunaiset, jotka ovat tyytyväisiä tilanteseensa, hoitavat seksuaalisen hyvinvointinsa. Yksinkö?
Voi kulta pieni, ihanaa, että olet huolissasi meidän hyvinvoinnistamme! Vaimosi on onnekas jos huolehdit hänen hyvinvoinnistaan yhtä innolla!
Mitä ap hakee naisesta?
Vakavaa suhdetta vai tapailua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luonnossa. Itse olen miettinyt samaa. Pitää vaan olla tuntosarvet kohollaan. Ja jos nainen ei ole juuri samoja asioita harrastava niin pitää löytyä joustoa. Kaupassa, lähibaarissa yhdellä, koska en juo, töissä. Tää on kyl vaikea kysymys.
Vaikea todellakin. Jos ei jaksa ravata baareissa eikä ole tinderissä, on mahdollisuudet vähän heikkoja vaikka olisi ns. hyvä aihio. Saa helposti poliisit peräänsä jos lenkkipolulla tai kirjastossa alkaa lähestymään tuntemattomia naisia. Sitä voi päivittäin nähdä ihannepuolisonsa tietämättä, että toinen on edes sinkku ja parhaassa tapauksessa miettinyt samoja asioita itsestä. Aikamoista haaskausta.
ApOsallistutko juoksutapahtumiin? Niissä on helppo viritellä keskusteluja viehättävien kanssajuoksijoiden kanssa. Kisan jälkeen sitten vaikka oluelle tutustumaan paremmin.
No joo. Ei olekaan tullut tuo mieleen. Tosin maran jälkeen en yleensä itse ole viehättävintä seuraa :D.
ApSamalla löytyisi suunnilleen samaa tahtia juoksevaa lenkkiseuraakin :)
Myöskään naiset eivät ole maralla tai sen jälkeen viehättävimmillään, joten miksi sinunkaan tarvitsisi olla?
Mulle tulee yleensä maran aikana viitisen miestä juttelemaan, joten et olisi ainoa pilke silmäkulmassa juokseva.
Sinkkumaraton!
Miksi tätä ei ole vielä keksitty?
Entäs jos kohtaisitte jossain tapahtumissa joita on Suomi väärällään koko kesän? Tai ystävien grillijuhlissa? Vaikka ei käyttäisi paljon alkoholia, kannattaa hankkiutua tilanteisiin joissa ihmiset on liikkeellä rennolla mielellä ja ilman kiirettä. Kirjastot, kauppajonot ja lenkkipolut on vähän nounou, silloin ei odota että kukaan tulee tutustumaan eikä se tunnu luontevalta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap hakee naisesta?
Vakavaa suhdetta vai tapailua?
Tapailua aluksi tietenkin, jotta tutustuu. Jos kemiat aiheuttavat hyvän reaktion, syntyy siitä helposti ajan myötä suhde. Näinhän se ennenvanhaankin meni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni, ihanaa, että olet huolissasi meidän hyvinvoinnistamme! Vaimosi on onnekas jos huolehdit hänen hyvinvoinnistaan yhtä innolla!
Et vastannut kysymykseen.
Kuinka sinuun saisi kontaktin? Missä "metsästät" miestä itsellesi? Mitä edellytät mieheltä? Näitä pohtii 45+ eronnut mies, jolla on pari lasta sekä erinomainen työ ja tulotaso. Harrastan juoksemista ja voimailua, olen savuton ja käytän viiniä/olutta vain kohtuudella. En ole tinderissä enkä mene.
* En metsästä missään. Käyn kaupassa ja elokuvissa yksin, mutta en ole haku päällä". En ole Tinderissä enkä mene.
* Edellytän luotettavuutta, rehellisyyttä, uskollisuutta, aitoa ystävällisyyttä, aitoa kumppanuutta ja ystävyyttä. Tiedän, että nämä eivät ole tämän ajan hengen mukaisia ja ovat ylipäätään liian paljon toivottu, joten en hae seuraa ollenkaan. Asiaan vaikuttaa se, että kiinnyn hitaasti, mutta syvästi ja olen aiemmassa suhteessa särkenyt sydämeni.
* Toivon, että sitten joskus jos jonkun kivan ihmisen kohtaan, niin kohtaan hänet jossain ihan luontevassa paikassa ja siten, että keskustelun ja ehkä useamman satunnaisen tapaamisen kautta vain huomattaisiin, että meillä on niin mukavaa yhdessä, että miksipäs ei tavattaisi treffien merkeissä ja kokeiltais onko sielläkin kivaa. Enkä tarkoita treffeillä seksiä, vaan sitä että tavattaisiin muuten ja vietettäisiin aikaa ihan tarkoituksella yhdessä. Jos myöhemmin muukin tuntuu hyvältä, niin se on ok.
Tiedän, että tämän tyyppinen ystävyyteen ja kumppanuuteen pohjautuvan rakkauden toivominen on paljon ja helpommalla pääsee kun käy leffateatterissa katsomassa jonkun romanttisen draaman silloin tällöin. Ja jos leffoista puhutaan, niin saa olla vähän traaginen (esim. Call me by your name), mutta omaan elämään en kaipaa tragediaa, kun se on jo koettu ja edelleen toivun.
Vierailija kirjoitti:
No luonnossa.
Mä tapasin tänään luonnossa kuovin.
Eilen töyhtöhyypän.
Notta joo, tapaan kyllä luonnossa mukavia tipuja paljon mutta mutta...
t. maajussi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luonnossa. Itse olen miettinyt samaa. Pitää vaan olla tuntosarvet kohollaan. Ja jos nainen ei ole juuri samoja asioita harrastava niin pitää löytyä joustoa. Kaupassa, lähibaarissa yhdellä, koska en juo, töissä. Tää on kyl vaikea kysymys.
Vaikea todellakin. Jos ei jaksa ravata baareissa eikä ole tinderissä, on mahdollisuudet vähän heikkoja vaikka olisi ns. hyvä aihio. Saa helposti poliisit peräänsä jos lenkkipolulla tai kirjastossa alkaa lähestymään tuntemattomia naisia. Sitä voi päivittäin nähdä ihannepuolisonsa tietämättä, että toinen on edes sinkku ja parhaassa tapauksessa miettinyt samoja asioita itsestä. Aikamoista haaskausta.
ApOsallistutko juoksutapahtumiin? Niissä on helppo viritellä keskusteluja viehättävien kanssajuoksijoiden kanssa. Kisan jälkeen sitten vaikka oluelle tutustumaan paremmin.
No joo. Ei olekaan tullut tuo mieleen. Tosin maran jälkeen en yleensä itse ole viehättävintä seuraa :D.
ApSamalla löytyisi suunnilleen samaa tahtia juoksevaa lenkkiseuraakin :)
Myöskään naiset eivät ole maralla tai sen jälkeen viehättävimmillään, joten miksi sinunkaan tarvitsisi olla?
Mulle tulee yleensä maran aikana viitisen miestä juttelemaan, joten et olisi ainoa pilke silmäkulmassa juokseva.Sinkkumaraton!
Miksi tätä ei ole vielä keksitty?
Näen kyllä sieluni silmin kuinka huonokuntoisimmat tuupertuvat matkalle, kun yrittävät juosta ihastuksensa perässä.
Kuinka nämä nelikymppiset kunnolliset sinkkunaiset, jotka ovat tyytyväisiä tilanteseensa, hoitavat seksuaalisen hyvinvointinsa. Yksinkö?[/quote}
Hyvää ja tyydyttävää seksielämää ei tarvitse ulkoistaa kenenkään toisen toteutettaksi.
Kyllä, yksin saa tasan silloin kun haluaa. Kukaan ei vertaile toisiin, ei painosta, vonkaa, syyllistä, tai manipuloi tekemään mitään mistä ei tykkää tai nauti.
Jokainen kerta johtaa orgasmiin jos niin haluaa.
No itse en metsästä miestä, enkä olisi ap:n mieleen, koska olen lihava (vaikkakin liikunnallinen) ja pienituloinen.
Mutta ap:n etsimiä naisia voinee tavata juuri yhteisten harrastusten merkeissä ja miksei netissäkin.