Hei sinä 40+- vapaa nainen
Kuinka sinuun saisi kontaktin? Missä "metsästät" miestä itsellesi? Mitä edellytät mieheltä? Näitä pohtii 45+ eronnut mies, jolla on pari lasta sekä erinomainen työ ja tulotaso. Harrastan juoksemista ja voimailua, olen savuton ja käytän viiniä/olutta vain kohtuudella. En ole tinderissä enkä mene.
Kommentit (144)
Alaikäisiä lapsia? Iso turn off. Itse en lähde tekemään tuttavuutta miehien kanssa, joilla on lapsia ylipäätään. Roikkuvat niissä yleensä rankasti - niin aikuisia kuin ovatkin.
Harrastatko intensiivisesti? Sekin turn off. Tässä iässä yhteinen vapaa-aika on se juttu.
Minäkään en ole Tinderissä, harrastan juoksemista ja lihaskuntotreeniä, olen savuton ja alkoholia käytän vain kohtuudella. Olen lapseton. Mutta en metsästä miehiä. En etsi aktiivisesti suhdetta. Minuun ehkä voi törmätä siellä juoksupolulla tai vaikka kirjastossa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole Tinderissä, harrastan juoksemista ja lihaskuntotreeniä, olen savuton ja alkoholia käytän vain kohtuudella. Olen lapseton. Mutta en metsästä miehiä. En etsi aktiivisesti suhdetta. Minuun ehkä voi törmätä siellä juoksupolulla tai vaikka kirjastossa.
Sinun pitäisi laittaa joku viiri tms. selkääsi, että tunnistaisi lenkkipolulla ja uskaltaisi ottaa kontaktia :). Sama juttu kirjastossa.
Ap
No luonnossa. Itse olen miettinyt samaa. Pitää vaan olla tuntosarvet kohollaan. Ja jos nainen ei ole juuri samoja asioita harrastava niin pitää löytyä joustoa. Kaupassa, lähibaarissa yhdellä, koska en juo, töissä. Tää on kyl vaikea kysymys.
Vierailija kirjoitti:
No luonnossa. Itse olen miettinyt samaa. Pitää vaan olla tuntosarvet kohollaan. Ja jos nainen ei ole juuri samoja asioita harrastava niin pitää löytyä joustoa. Kaupassa, lähibaarissa yhdellä, koska en juo, töissä. Tää on kyl vaikea kysymys.
Vaikea todellakin. Jos ei jaksa ravata baareissa eikä ole tinderissä, on mahdollisuudet vähän heikkoja vaikka olisi ns. hyvä aihio. Saa helposti poliisit peräänsä jos lenkkipolulla tai kirjastossa alkaa lähestymään tuntemattomia naisia. Sitä voi päivittäin nähdä ihannepuolisonsa tietämättä, että toinen on edes sinkku ja parhaassa tapauksessa miettinyt samoja asioita itsestä. Aikamoista haaskausta.
Ap
Sieltä juoksemasta minutkin löytää. Tai luontopolulta. Metsässähän kaikki kuitenkin tervehtivät toisiaan, ole vaikka "eksynyt" niin voin opastaa sinut takaisin ihmisten ilmoille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea todellakin. Jos ei jaksa ravata baareissa eikä ole tinderissä, on mahdollisuudet vähän heikkoja vaikka olisi ns. hyvä aihio. Saa helposti poliisit peräänsä jos lenkkipolulla tai kirjastossa alkaa lähestymään tuntemattomia naisia. Sitä voi päivittäin nähdä ihannepuolisonsa tietämättä, että toinen on edes sinkku ja parhaassa tapauksessa miettinyt samoja asioita itsestä. Aikamoista haaskausta.
Ap
Osallistutko juoksutapahtumiin? Niissä on helppo viritellä keskusteluja viehättävien kanssajuoksijoiden kanssa. Kisan jälkeen sitten vaikka oluelle tutustumaan paremmin.
Itse en ymmärrä mitä siinä menettää, jos tekee tuttavuutta vaikka toinen olisi varattu.
Jos on varattu niin uutta matoa koukkuun, ei se niin vakavaa ole. Jos miettii liikaa niin voi monta hyvää mahdollisuutta mennä ohi.
Metsäpoluilla on vaikea lähestyä naisia. Nehän lähtee karkuun.
Alle 40v mies
Aloittajan kanssa samoja olen miettinyt. Yhdellä vanhalla treffipalstalla hengaillessa tulee vahvasti olo, että ihmisten kohtaaminen on muuttunut tosi raadolliseksi ja aivan liian nopeatempoiseksi. Kukaan ei enää yritäkään tutustua, ennen kuin on esittänyt itsestään kokovartalokuvat ja muuta todistetta ulkonäöstään, ikäänkuin luonteella ja muilla ominaisuuksilla ei olisi mitään merkitystä.. (jos harrastaa säännöllistä urheilua ja kohtuullisen terveitä elämäntapoja kuten minä, ei kuvien esittäminen ole sinällään ongelma, mutta periaate!!)
Ihan kuin sellainen normaali ihmisten kohtaaminen arjessa olis jotenkin kadonnut? Mennyttä maailmaa? Väitetään, että kaksi sinkkua voi tavata vaikka kaupan kassajonossa, mutta en mä ole siellä kehenkään tutustunut vaikka kymmisen vuotta olen ostoksia uusiosinkkuna tehnyt :(
N45
Vierailija kirjoitti:
Alaikäisiä lapsia? Iso turn off. Itse en lähde tekemään tuttavuutta miehien kanssa, joilla on lapsia ylipäätään. Roikkuvat niissä yleensä rankasti - niin aikuisia kuin ovatkin.
Harrastatko intensiivisesti? Sekin turn off. Tässä iässä yhteinen vapaa-aika on se juttu.
Pointtisi oli, että sinulle ei kelpaa? Mies tuossa esitteli itsensä ja kysyi mistä mahdollisesti hänestä kiinnostuvia löytää. Ehdotan niitä harrastuksia, kirjastoa, teatteria tms. Myös kaverin kaverin kaverin kivoja kaverinaisia voi olla vapaana eli tuttujen kanssa porukalla ulos, mökille tai jonnekin.
N25, ei kiinnostusta, mutta avaan jokaisen ketjun jostain syystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOsallistutko juoksutapahtumiin? Niissä on helppo viritellä keskusteluja viehättävien kanssajuoksijoiden kanssa. Kisan jälkeen sitten vaikka oluelle tutustumaan paremmin.
No joo. Ei olekaan tullut tuo mieleen. Tosin maran jälkeen en yleensä itse ole viehättävintä seuraa :D.
Ap
Oulussa on (oli?) se kauppa, jossa on ne 'sinkkukorit', eli halutessaan ilmaista parisuhdestatustaan kaupassakävijä voi napata sellaisen ostosreissullensa käteen. On ollut kuulemma asiakkaiden mielestä hauska idea :) .
Nyt kun ajattelee tätäkin aloitusta, niinkuin joku jo itsestään kertoi aika moni keski-ikäinen naissinkku ei tosiaan aktiivisesti hae ketään vaikka voisi suhteeseen ryhtyäkin sopivan sattuessa kohdalle. Eikä siis edes yleensä lähettele mitään etsintäviboja miehille, eikä pidä aggressiivisemmista lähestymisyrityksistä. Sinkkuus voi olla hyvänkin laatuista, jolloin sitä ei tosiaan vaihda huonoon parisuhteeseen.
Itse olen tuossa tilanteessa, eikä tosiaan mitkään Tinderit kiinnosta pätkän vertaa. Mutta itse liikun esimerkiksi kaupassa, tällä hetkellä myös rautakaupoissa kun on pieni rakennusprojekti meneillään, koiran kanssa lenkillä maakunnan luontopoluilla, kirjakaupoissa, ja satunnaisesti kansalaisopiston kursseilla (siellä meitä on paljon) .
Voisit ehkä kaupassa lähestyä kysyen apua johonkin, ja katsoa minkä vastaanoton saat. Sinkkustatuksesta et voi tietää kyllä (paitsi jos olet oululainen), mutta mikäs vika olis varatunkin kanssa käydä mukava neutraali keskusteluhetki. Mutta ole aito, älä teeskentele kiinnostusta johonkin vain sen vuoksi että pääsisit juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOsallistutko juoksutapahtumiin? Niissä on helppo viritellä keskusteluja viehättävien kanssajuoksijoiden kanssa. Kisan jälkeen sitten vaikka oluelle tutustumaan paremmin.
No joo. Ei olekaan tullut tuo mieleen. Tosin maran jälkeen en yleensä itse ole viehättävintä seuraa :D.
Ap
Samalla löytyisi suunnilleen samaa tahtia juoksevaa lenkkiseuraakin :)
Myöskään naiset eivät ole maralla tai sen jälkeen viehättävimmillään, joten miksi sinunkaan tarvitsisi olla?
Mulle tulee yleensä maran aikana viitisen miestä juttelemaan, joten et olisi ainoa pilke silmäkulmassa juokseva.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa on (oli?) se kauppa, jossa on ne 'sinkkukorit', eli halutessaan ilmaista parisuhdestatustaan kaupassakävijä voi napata sellaisen ostosreissullensa käteen. On ollut kuulemma asiakkaiden mielestä hauska idea :) .
Nyt kun ajattelee tätäkin aloitusta, niinkuin joku jo itsestään kertoi aika moni keski-ikäinen naissinkku ei tosiaan aktiivisesti hae ketään vaikka voisi suhteeseen ryhtyäkin sopivan sattuessa kohdalle. Eikä siis edes yleensä lähettele mitään etsintäviboja miehille, eikä pidä aggressiivisemmista lähestymisyrityksistä. Sinkkuus voi olla hyvänkin laatuista, jolloin sitä ei tosiaan vaihda huonoon parisuhteeseen.
Itse olen tuossa tilanteessa, eikä tosiaan mitkään Tinderit kiinnosta pätkän vertaa. Mutta itse liikun esimerkiksi kaupassa, tällä hetkellä myös rautakaupoissa kun on pieni rakennusprojekti meneillään, koiran kanssa lenkillä maakunnan luontopoluilla, kirjakaupoissa, ja satunnaisesti kansalaisopiston kursseilla (siellä meitä on paljon) .
Voisit ehkä kaupassa lähestyä kysyen apua johonkin, ja katsoa minkä vastaanoton saat. Sinkkustatuksesta et voi tietää kyllä (paitsi jos olet oululainen), mutta mikäs vika olis varatunkin kanssa käydä mukava neutraali keskusteluhetki. Mutta ole aito, älä teeskentele kiinnostusta johonkin vain sen vuoksi että pääsisit juttelemaan.
Noi kauppojen ym. tarjoamat vapaaehtoiset "sinkkutunnukset" olisivat aivan loistava juttu. Helpottaisi kyllä pohdintaa, kenelle tohtii alkaa jutella kassajonossa :).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit ehkä kaupassa lähestyä kysyen apua johonkin, ja katsoa minkä vastaanoton saat. Sinkkustatuksesta et voi tietää kyllä (paitsi jos olet oululainen), mutta mikäs vika olis varatunkin kanssa käydä mukava neutraali keskusteluhetki. Mutta ole aito, älä teeskentele kiinnostusta johonkin vain sen vuoksi että pääsisit juttelemaan.Noi kauppojen ym. tarjoamat vapaaehtoiset "sinkkutunnukset" olisivat aivan loistava juttu. Helpottaisi kyllä pohdintaa, kenelle tohtii alkaa jutella kassajonossa :).
Ap
Heitän tässä sellaisen ajatuksen, että entä jos vain alkaisit jutella ihmisille ilman sen kummempia taka-ajatuksia. Naisille, miehille, nuorille, vanhoille. Ei me suomalaiset oikeasti niin juroja (keskimäärin) olla, etteikö meille joku saisi pari sanaa sanoa. Ja jos joku on, hänelle voi toivottaa parempaa päivän jatkoa.
Mä jäin miettimään omaa elämääni ja totesin, että ainut paikka missä voisin kuvitella tutustuvani johonkin on mun kuntosali. Siellä me ollaan samojen naamojen kanssa pyöritty monta vuotta ja olisi suorastaan hassua, jos emme juttelisi toisillemme jotain. Ihan ilman taka-ajatuksia. Mutta tuo on se reitti, jota pitkin johonkin pääsisi ehkä pikku hiljaa tutustumaan paremmin ja mahdollisesti kiinnostumaan jotenkin enemmän henkilökohtaisella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSamalla löytyisi suunnilleen samaa tahtia juoksevaa lenkkiseuraakin :)
Myöskään naiset eivät ole maralla tai sen jälkeen viehättävimmillään, joten miksi sinunkaan tarvitsisi olla?
Mulle tulee yleensä maran aikana viitisen miestä juttelemaan, joten et olisi ainoa pilke silmäkulmassa juokseva.
Täytyypä testata. Siinähän olisi sopivasti aikaa iskeä tarinaa ja sopia treffit :). Jos oikein kiinnostava ehdokas olisi ja vähän nopeampi juoksija, voisi samassa tulla oma ennätys tai sitten jäisi homma 35 km jälkeen kesken :).
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa samoja olen miettinyt. Yhdellä vanhalla treffipalstalla hengaillessa tulee vahvasti olo, että ihmisten kohtaaminen on muuttunut tosi raadolliseksi ja aivan liian nopeatempoiseksi. Kukaan ei enää yritäkään tutustua, ennen kuin on esittänyt itsestään kokovartalokuvat ja muuta todistetta ulkonäöstään, ikäänkuin luonteella ja muilla ominaisuuksilla ei olisi mitään merkitystä.. (jos harrastaa säännöllistä urheilua ja kohtuullisen terveitä elämäntapoja kuten minä, ei kuvien esittäminen ole sinällään ongelma, mutta periaate!!)
Ihan kuin sellainen normaali ihmisten kohtaaminen arjessa olis jotenkin kadonnut? Mennyttä maailmaa? Väitetään, että kaksi sinkkua voi tavata vaikka kaupan kassajonossa, mutta en mä ole siellä kehenkään tutustunut vaikka kymmisen vuotta olen ostoksia uusiosinkkuna tehnyt :(
N45
Olipa hyvä kirjoitus! Olen itsekin ajatellut, miten ihmisten välinen kohtaaminen on niin paljon muuttunut. Eläisinpä jossain toisessa ajassa, jossa ei ole kuultukaan älypuhelimista.
N38
Kertokaa, niin voisin tarjoutua saalistettavaksi :).