Miksi suomalaiset miehet eivät halua pariutua yli kolmekymppisten naisten kanssa?
Ulkomailla nelikymppisille ja viisikymppisillekin sinkkunaisille riittää kysyntää ja mahdollisuuksia löytää omanikäinen kumppani. Jopa niinkin lähellä kuin Ruotsissa iäkkäämpiäkin naisia pidetään kauniina ja seksikkäinä ja he voivat päästä parisuhteeseen.
Miksi Suomessa naiset lakkaavat kiinnostamasta miehiä niin nuorina? Nuoremmille naisille pitäisi vielä voimakkaammin painottaa sitä kumppanin etsintää tositarkoituksella, niin löytäisivät ajoissa kunnon kumppanin, jonka kanssa pääsisivät naimisiin. Jos odottaa liian pitkään, jää yksin sitten lopuksi iäkseen.
Se vedenjakaja taitaa mennä tässä 35-vuoden paikkeilla, jonka jälkeen ikisinkkuus on kohtalona. 😢 Toki poikkeuksina ovat erityisen luonnonkauniit ja trimmatut naiset, jotka voivat vanhempinakin saada kumppanin, mutta vähänkin tavallisemmat naiset jäävät lehdelle soittelemaan.
T. 35+ nainen (hoikka ja sopusuhtainen -- yksin saan olla)
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole moiseen ongelmaan törmännyt. Kolmekymppisenä avioero. Miehiä olisi ollut tarjolla tasaisin väliajoin. Nyt parisuhteessa 21 vuotiaan miehen kanssa. Joskin luuli minua noin 25 vuotiaaksi alussa.
Te ulkisten kanssa parioutuneet voisitte jättää kommentoimatta, tai tehdä sen edes selväksi mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se totuus on ihan toinen. Miehet ja naiset ovat ihan pääsääntöisesti parisuhteessa ja myös aviossa suunnilleen samanikäisten kanssa. 0-5 vuoden haarukalla.
Suuressa tuttavapiirissä on kaksi pariskuntaa joissa mies paljon vanhempi toinen 15v ja toinen 12 vuotta vanhempi kuin vaimonsa. Nuorempi armoton häntåheikki jolla lapsia siellä sun täällä. Toisessa pariskunnassa nainen iskemällä iski miehen itselleen.
Ja pitkistä avioliitoista eronneet ovat saman tien tai myöhemmin pariutuneet omanikäistensä kanssa. Se on luonnollista niin.Tässä ei kyllä ollut kyse siitä. Se on ihan tilastollisesti todettava fakta, että jos nainen ei ole avo- tai avioliitossa 4-kymppiin mennessä, niin hän myös mitä todennäköisemmin tulee olemaan loppuelämänsä yksin.
Muistaakseni sama pätee myös miehiin.
-eri
Neljäkymppistä ”nuorikkoa” ei vie vihille kuin korkeintaan joku eläkeikäinen papparainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se totuus on ihan toinen. Miehet ja naiset ovat ihan pääsääntöisesti parisuhteessa ja myös aviossa suunnilleen samanikäisten kanssa. 0-5 vuoden haarukalla.
Suuressa tuttavapiirissä on kaksi pariskuntaa joissa mies paljon vanhempi toinen 15v ja toinen 12 vuotta vanhempi kuin vaimonsa. Nuorempi armoton häntåheikki jolla lapsia siellä sun täällä. Toisessa pariskunnassa nainen iskemällä iski miehen itselleen.
Ja pitkistä avioliitoista eronneet ovat saman tien tai myöhemmin pariutuneet omanikäistensä kanssa. Se on luonnollista niin.Tässä ei kyllä ollut kyse siitä. Se on ihan tilastollisesti todettava fakta, että jos nainen ei ole avo- tai avioliitossa 4-kymppiin mennessä, niin hän myös mitä todennäköisemmin tulee olemaan loppuelämänsä yksin.
-eri
Ehkä osittain mutta mies saattaa joissain tapauksisa kelvata paremmin vähän nuoremmillekin.
Voihan vee. Näitä kommentteja lukiessa tulee vieläkin huijatumpi olo, kun siis se 50+ mies vei neitsyyteni ja piti kakkosnaisena (tietämättäni, kun luulin olevani ainoa) 30-vuotiaaksi. Tuolloin mulla ei ollut ollut ainoatakaan muuta kumppania. Ja siis moisen takia meni nuoruuteni ja mahdollisuus perustaa perhe ajoissa sekä rakentaa elämää yhdessä kumppanin kanssa.
Mähän siis en koskaan asunut sen miehen kanssa, vaan hän vain kävi luonani kerran-pari kuukaudessa, jolloin näimme. Ja paremmasta en osannut moneen vuoteen edes haaveilla. Kävin sitten ahdistuneena terapiassa, kun ikävöin sitä miestä, enkä koskaan saanut soittaa hänelle jne.
KUKAAN ei puuttunut siihen: eivät vanhempani, ei paras ja ainoa ystäväni. Jotkut sukulaiset pitivät mua outona sen suhteeni vuoksi, mutta kukaan ei kysynyt, miten se suhde ihan oikeasti toimi ja miten mä voin. 😢 Mä en oikeasti tiennyt paremmasta edes.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä 31 vuotiaana miehenä asiat ole yhtään sen paremmin. Ei miehet todellakaan vanhene kuin viini. Se on geeneistä kiinni. Jos kaljuuntuu siinä 30 tienoilla niin kyllä on deittimarkkinat ohitse. En ole yhtään naiskontaktia saanut sen jälkeen saanut kun päätin harvat hiukseni ajaa höylällä pois. Tälläinen ajaa miehen ryyppäämään.
Itsepetosta olisi väittää että tässä jotenkin hienosti vanhenee miehenä. Kyllä on naama pahemmannäköinen kuin 10v sitten. Ei siitä mihinkään pääse. Kroppaa nyt pystyy vielä tässä iässä hieman huoltamaan mutta naama kyllä röpsöhtää meillä miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä 31 vuotiaana miehenä asiat ole yhtään sen paremmin. Ei miehet todellakaan vanhene kuin viini. Se on geeneistä kiinni. Jos kaljuuntuu siinä 30 tienoilla niin kyllä on deittimarkkinat ohitse. En ole yhtään naiskontaktia saanut sen jälkeen saanut kun päätin harvat hiukseni ajaa höylällä pois. Tälläinen ajaa miehen ryyppäämään.
Aika huono. Luuletko, ettei ne harvat hiukset kasva uudelleen, nainen? . Ehkä se toisia naisia etoo, mutta osaan näyttää jopa vetoavan. Sitä paitsi, kalju parempi kuin pälvikalju.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Sympatiani. ❤
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse päälle 25v kokematon mies ja kyllä se minua ahdistaisi jos tietäisin että nainen on pannut niin monen kanssa aiemmin tyytyisi minuun vain viimeisenä oljenkortena. Jos nainen olisi kolmekymppinen ja kokematon niin sitten kyllä kiinnostuisin
Sinäkö et voi mitenkään ajatella niin, että nainen on törmännyt aiemmin vain sopimattomiin miehiin ja on nyt löytänyt sinusta sielunkumppaninsa? Tuo sinun itsehalveksuntasi ja itseruoskintasi ajaa kaikki naiset sinun luota, katkeruutesi haistaa tänne asti.
Ja niin haistaa sinunkin katkeruutesi.
ohis
En minä ole katkera, olen ihan tyytyväinen elämääni. Yritin vain neuvoa nuorta miestä, että ei halveksi itseään niin paljon. Hän voisi ajatella, että on piilossa pysynyt timantti eikä niin, että on viimeinen oljenkorsi. Huomaat varmaan eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Tietääkseni ei yhtä merkittävällä tavalla, eikä edes samoista syistä, vaan todennäköisesti ne ovat juuri halutumpia, irtosuhteilevia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse päälle 25v kokematon mies ja kyllä se minua ahdistaisi jos tietäisin että nainen on pannut niin monen kanssa aiemmin tyytyisi minuun vain viimeisenä oljenkortena. Jos nainen olisi kolmekymppinen ja kokematon niin sitten kyllä kiinnostuisin
Sinäkö et voi mitenkään ajatella niin, että nainen on törmännyt aiemmin vain sopimattomiin miehiin ja on nyt löytänyt sinusta sielunkumppaninsa? Tuo sinun itsehalveksuntasi ja itseruoskintasi ajaa kaikki naiset sinun luota, katkeruutesi haistaa tänne asti.
Tuohan on realismia. En ymmärrä miksi kukaan itseään kunnioittava mies - oli sitten neitsyt tai ei - ottaisi naista, jota puoli kylää on käynyt kyntämässä.
Realismia ei ole se ajatus, että kaikilla naisilla on ollut ihan hirveästi suhteita ennen kuin sattuvat törmäämään kaltaiseesi katkeraan ihmiseen. Toisaalta voihan olla, että oma naisihanteesi on pr0stitu0idun näköinen (mm. vaatetuksen suhteen). Ehkä ei sitten pitäisi hämmästyä, jos hän myös on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen viimeinen oljenkorsi? Ihmisethän yleensä eroavat kun oppivat mitä haluavat ja tarvitsevat ja että sen hetkinen kumppani ei näitä täytä, eli valinta oli virhe ja nyt etsivät sopivampaa. Toki olisi parempi, että sinäkin olisit mukana oppimassa ja kokeilemassa, muuten sinunkin on vaikea tietää minkälaisiin olosuhteisiin sovit ja mitä kumppanilta haluat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma ettei se ole muusta kiinni kuin hiuksista? Minä tiedän monta hiukset omaavaa jotka eivät saa naisia. En tiedä ainoatakaan miestä joka saa hiuksillaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole katkera tai itsehalveksiva, olen mielummin yksin kuin sellaisen naisen kanssa joka on harrastanut irtosuhteita. Aiemmat seurustelusuhteet ei hirveästi haittaa, koska niitä voisi pitää normaalina, mutta se että pyörii baareissa ja hakee seksiä on tilastollisesti epäluotettavuuden merkki. Onhan naisillakin kriteereitä miehille niin miksi minulla ei saisi olla tällaisia toiveita? Sitäpaitsi toivon kokematonta naista siksi koska olen itse kokematon niin olisi helpompi oppia yhdessä eikä tarvitsisi nolostella tai joutua kumppanin opettamaksi.
Tuota noin. Se kyllä menee niin, että toinen ei opeta toista vaan opetellaan yhdessä. Jokainen ihminen tykkää eri asioista eikä se mene niin, että toinen kertoo "minä kyllä tiedän, mistä sinä pidät". Tuo on miehillä yleinen harhaluulo. Pidä vaan toiveesi, ei niissä ole mitään väärää. Mutta mitään väärää ei ole siinäkään, että jotkut tykkäävät irtoseksistä.
Tosielämässä ei näyttäisi olevan niin, että kaikki miehet haluaisivat saati saisivat nuoren naisystävän. Ei heitä riittäisikään kaikille. Täällä av:lla on hieman tosielämästä poikkeavat "säännöt".
Mutta musta tuntuu, että nykymiehet eivät ota niin helposti kontaktia naisiin kuin joskus ennen vanhaan. Ovat sillä lailla kohteliaampia, antavat naisten olla rauhassa. Tämä on hyvä asia, mutta toki hankaloittaa ujompien naisten parinsaamismahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole moiseen ongelmaan törmännyt. Kolmekymppisenä avioero. Miehiä olisi ollut tarjolla tasaisin väliajoin. Nyt parisuhteessa 21 vuotiaan miehen kanssa. Joskin luuli minua noin 25 vuotiaaksi alussa.
Te ulkisten kanssa parioutuneet voisitte jättää kommentoimatta, tai tehdä sen edes selväksi mistä on kyse.
Ulkis = ulkomaalainen? Ei minun miesystäväni ole ulkomaista perää, ihan on suomalaisia ja Suomessa asuneita hänen vanhemmat, isovanhemmat jne. Enpä ajatellut, että pitäisi asia erikseen mainita, kun aloituksessa nimenomaan puhuttiin suomalaista miehistä.
Mistä ihmeestä viestissäni sai käsityksen, että miesystäväni on ulkomaalainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma ettei se ole muusta kiinni kuin hiuksista? Minä tiedän monta hiukset omaavaa jotka eivät saa naisia. En tiedä ainoatakaan miestä joka saa hiuksillaan naisia.
Ryyppäämisestä se on tuolla kiinni. Ei kukaan halua miestä, joka on baarissa joka viikonloppu ja aina pellit seis loppuillasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on realismia. En ymmärrä miksi kukaan itseään kunnioittava mies - oli sitten neitsyt tai ei - ottaisi naista, jota puoli kylää on käynyt kyntämässä.
No, jos parisuhteen tai jopa perheen haluaa niin tuo asenne kyllä tekee tavoitteesta nimenomaan epärealistisen.
Koska siinä paikkeilla nainen alkaa rupsahdella. :D