Miksi suomalaiset miehet eivät halua pariutua yli kolmekymppisten naisten kanssa?
Ulkomailla nelikymppisille ja viisikymppisillekin sinkkunaisille riittää kysyntää ja mahdollisuuksia löytää omanikäinen kumppani. Jopa niinkin lähellä kuin Ruotsissa iäkkäämpiäkin naisia pidetään kauniina ja seksikkäinä ja he voivat päästä parisuhteeseen.
Miksi Suomessa naiset lakkaavat kiinnostamasta miehiä niin nuorina? Nuoremmille naisille pitäisi vielä voimakkaammin painottaa sitä kumppanin etsintää tositarkoituksella, niin löytäisivät ajoissa kunnon kumppanin, jonka kanssa pääsisivät naimisiin. Jos odottaa liian pitkään, jää yksin sitten lopuksi iäkseen.
Se vedenjakaja taitaa mennä tässä 35-vuoden paikkeilla, jonka jälkeen ikisinkkuus on kohtalona. 😢 Toki poikkeuksina ovat erityisen luonnonkauniit ja trimmatut naiset, jotka voivat vanhempinakin saada kumppanin, mutta vähänkin tavallisemmat naiset jäävät lehdelle soittelemaan.
T. 35+ nainen (hoikka ja sopusuhtainen -- yksin saan olla)
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan vee. Näitä kommentteja lukiessa tulee vieläkin huijatumpi olo, kun siis se 50+ mies vei neitsyyteni ja piti kakkosnaisena (tietämättäni, kun luulin olevani ainoa) 30-vuotiaaksi. Tuolloin mulla ei ollut ollut ainoatakaan muuta kumppania. Ja siis moisen takia meni nuoruuteni ja mahdollisuus perustaa perhe ajoissa sekä rakentaa elämää yhdessä kumppanin kanssa.
Mähän siis en koskaan asunut sen miehen kanssa, vaan hän vain kävi luonani kerran-pari kuukaudessa, jolloin näimme. Ja paremmasta en osannut moneen vuoteen edes haaveilla. Kävin sitten ahdistuneena terapiassa, kun ikävöin sitä miestä, enkä koskaan saanut soittaa hänelle jne.
KUKAAN ei puuttunut siihen: eivät vanhempani, ei paras ja ainoa ystäväni. Jotkut sukulaiset pitivät mua outona sen suhteeni vuoksi, mutta kukaan ei kysynyt, miten se suhde ihan oikeasti toimi ja miten mä voin. 😢 Mä en oikeasti tiennyt paremmasta edes.
T. Ap
Mitä päässäsi liikkui kun aloit tapailemaan noin vanhaa miestä? Miksi omanikäiset eivät kelvanneet?
Se mies oli ikäisekseen komea sekä hyvin supliikkitaitoinen ja hauskaa seuraa. Itsetuntoni oli (ja btw, on edelleenkin) niin huono, että luulin, etten kelpaisi nuorille miehille. Ajattelin, että saisin siten "tasoitusta", että mulla olisi vanhempi mies. Tuolloin luulin, että halutun naisen kuuluisi olla isorintainen, puhelias ja vähän pullukka blondi. Olin hoikka (käytännössä jopa laiha) ja ujo, kirjoista ja opiskelusta innostunut brunette nörttityttö, joten ajattelin olevani naisena todella epäviehättävä.
T. Ap
Täytyypä itsekkin etsiä epävarmoja nuoria naisia, kuulosta helpolta tavalta päästä sänkyyn nuoremma naisen kanssa. Kiitoksia ja hyvät kesät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse päälle 25v kokematon mies ja kyllä se minua ahdistaisi jos tietäisin että nainen on pannut niin monen kanssa aiemmin tyytyisi minuun vain viimeisenä oljenkortena. Jos nainen olisi kolmekymppinen ja kokematon niin sitten kyllä kiinnostuisin
Sinäkö et voi mitenkään ajatella niin, että nainen on törmännyt aiemmin vain sopimattomiin miehiin ja on nyt löytänyt sinusta sielunkumppaninsa? Tuo sinun itsehalveksuntasi ja itseruoskintasi ajaa kaikki naiset sinun luota, katkeruutesi haistaa tänne asti.
Tuohan on realismia. En ymmärrä miksi kukaan itseään kunnioittava mies - oli sitten neitsyt tai ei - ottaisi naista, jota puoli kylää on käynyt kyntämässä.
No, jos parisuhteen tai jopa perheen haluaa niin tuo asenne kyllä tekee tavoitteesta nimenomaan epärealistisen.
Niinhän te luulette, koska pidätte mielestänne "väärin" kriteerein pariutuvaa miestä jotenkin viallisena. Valitettavasti kevytkenkäisyys nyt vain on parisuhdetta hakevien miesten mielestä epähalutuin ominaisuus, universaalisti ja perusteellisesti.
ohis
Eihän kenenkään kannata tai tarvitse mennä parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jota ei arvosta eikä rakasta. Tuon nyt luulisi olevan ihan itsestäänselvää.
Niin, tässä vastattiin realistisiin tavoitteisiin ja koko ajan viesti ollut miesnäkökulmasta sama, mitä sinä tässä kirjoitat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin keskustelupalstoilla miehet vetoavat biologiaan jne., mutta jännä juttu, että ulkomailla miehille kelpaakin nainen kumppaniksi aikuisempanakin. Toki naimisiin mentyään miehet haluavat pitää vaimonsa, mutta ongelmana on sinkkuuntuminen tässä iässä...kun siitå sinkkuudesta ei enää pääse eroon. 😢
Seksiin kelpaa vanhemmatkin, koska mies ei paljoa menetä, vaikka nainen ei tulisi raskaaksi.
Ei kaikki miehet halua suhdetta voidakseen siittää naisen raskaaksi. Itse olen käynyt sterilisaatiossa eikä siltikään ole ollut parisuhteeseen haluavista miehistä pulaa. Olen myös yli 30v.
Vierailija kirjoitti:
Idkekeke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ufufufu kirjoitti:
Ollaan oltu vaimon kanssa yhdessä kaksvitosesta ja lapset on tehty. Nyt tässä neljänkympin kohdalla jos ero tulisi niin yhtään vakituista naista en enää ottaisi ikinä.
Miksi?
En ole alkuperäinen mutta naiset muuttuu hankaliksi ja yksinkertaisesti helpompi olla yksin.
En nyt suoraan ihan noilla sanoilla allekirjoita mutta kyllä se vaan on helpompi olla yksin. Saa tehdä mitä haluaa ja kun se yksi lapsikin on tehty niin ei tässä mitään suuria hinkuja ole parisuhteeseen.
M37
Minkä ikäisiä omat vaimonne ovat, hekin on siis teille liian vanhoja? Mitäs hyötyä on ottaa miestä kaksvitosenakaan, kun 10 v päästä on jo liian vanha omankin miehen mielestä ja, se vain haaveilee yksinolosta... Parempi kun kaikki ovat vaan itsekseen.
34v. Kysymys ei ole siitä. Kyllä tässä itsekin vanhenee. Se on helpompi hyväksyä naisensa vanheneminen kun ollaan nuoresta saakka oltu. Muiden jämiä en haluaisi. Ja muutenkin vaikka löytäisikin hyvän vaimon niin kyllä se niin raskasta on pitemmän päälle että toista kierrosta ei enää jaksaisi. Ehkä jonkin sellaisen järjestelyn kanssa voisi mennä, että asuisi erillään, mutta sekin luuötavasti olisi liian vaikeaa.
Kuinka kukaan ihminen voi olla "muiden jämä"? Koskeeko tämä myös miehiä, ovatko aiemmin parisuhteessa olevat miehetkin muiden jämiä? Vai ihanko naisiin vain tällainen esineellistävä ajatus?
Ei se ole esinnellistävä ajatus, vaan epävarmuustekijä.
eri
Jeudueje kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se totuus on ihan toinen. Miehet ja naiset ovat ihan pääsääntöisesti parisuhteessa ja myös aviossa suunnilleen samanikäisten kanssa. 0-5 vuoden haarukalla.
Suuressa tuttavapiirissä on kaksi pariskuntaa joissa mies paljon vanhempi toinen 15v ja toinen 12 vuotta vanhempi kuin vaimonsa. Nuorempi armoton häntåheikki jolla lapsia siellä sun täällä. Toisessa pariskunnassa nainen iskemällä iski miehen itselleen.
Ja pitkistä avioliitoista eronneet ovat saman tien tai myöhemmin pariutuneet omanikäistensä kanssa. Se on luonnollista niin.Tässä ei kyllä ollut kyse siitä. Se on ihan tilastollisesti todettava fakta, että jos nainen ei ole avo- tai avioliitossa 4-kymppiin mennessä, niin hän myös mitä todennäköisemmin tulee olemaan loppuelämänsä yksin.
Muistaakseni sama pätee myös miehiin.
-eri
Ehkä osittain mutta mies saattaa joissain tapauksisa kelvata paremmin vähän nuoremmillekin.
Saattaa, mutta ne ovat lähes poikkeuksetta niitä jotka ovat kelvanneet naisille nuorempinakin. Ja saattaahan ne naisetkin kelvata nuoremmille miehille. Mutta silloinkin kyse on yleensä naisista, joilla on ollut vientiä aiemminkin. Tilastojen mukaan yli nelikymppiseksi sinkkuna kärvistelleet harvemmin enää pariutuvat, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Irtosuhteita harrastaneet naiset ovat miesten silmissä arvottomia.
Jokainen mies tämän tietää, mutta harva kehtaa myöntää. Irtosuhteita harrastaneiden naisten ja maksullisten naisten ero on vain hinta, samanlaisia lutkia ovat molemmat. Voitte puolustatua "vahva itsenäinen nainen tekee mitä tahtoo" -sanonnalla, mutta fakta on se että nämä vahvat itsenäiset naiset päätyvät vanhapiiaksi tai alkavat seurustelemaan naisen kanssa.
nykyään lähes jokainen nainen on joskus harrastanut irtisuhteita jossainmittakaavassa, joten tsemppiä vaan parisuhteen etsimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse päälle 25v kokematon mies ja kyllä se minua ahdistaisi jos tietäisin että nainen on pannut niin monen kanssa aiemmin tyytyisi minuun vain viimeisenä oljenkortena. Jos nainen olisi kolmekymppinen ja kokematon niin sitten kyllä kiinnostuisin
Sinäkö et voi mitenkään ajatella niin, että nainen on törmännyt aiemmin vain sopimattomiin miehiin ja on nyt löytänyt sinusta sielunkumppaninsa? Tuo sinun itsehalveksuntasi ja itseruoskintasi ajaa kaikki naiset sinun luota, katkeruutesi haistaa tänne asti.
Tuohan on realismia. En ymmärrä miksi kukaan itseään kunnioittava mies - oli sitten neitsyt tai ei - ottaisi naista, jota puoli kylää on käynyt kyntämässä.
No, jos parisuhteen tai jopa perheen haluaa niin tuo asenne kyllä tekee tavoitteesta nimenomaan epärealistisen.
Niinhän te luulette, koska pidätte mielestänne "väärin" kriteerein pariutuvaa miestä jotenkin viallisena. Valitettavasti kevytkenkäisyys nyt vain on parisuhdetta hakevien miesten mielestä epähalutuin ominaisuus, universaalisti ja perusteellisesti.
ohis
Kevytkenkäiset naiset ovat sen verran kuumaa kamaa parisuhteisiin, että sitä ei voi olla huomaamatta, en ole koskaan todistanut mitään mikä tukisi väitettäsi ja vaikka olisitkin oikeassa niin ei se tee kirjoittajan toiveesta realistista. Neitseen voi kyllä löytää mutta yhteenkin pitäisi sopia, voi kuulostaa uskomattomalta mutta seksuaalinen kokemattomuus ei yksinkertaisesti riitä suhteen perustaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä 31 vuotiaana miehenä asiat ole yhtään sen paremmin. Ei miehet todellakaan vanhene kuin viini. Se on geeneistä kiinni. Jos kaljuuntuu siinä 30 tienoilla niin kyllä on deittimarkkinat ohitse. En ole yhtään naiskontaktia saanut sen jälkeen saanut kun päätin harvat hiukseni ajaa höylällä pois. Tälläinen ajaa miehen ryyppäämään.
Oletko ihan varma ettei se ole muusta kiinni kuin hiuksista? Minä tiedän monta hiukset omaavaa jotka eivät saa naisia. En tiedä ainoatakaan miestä joka saa hiuksillaan naisia.
Ai. Mä tiedän kyllä montakin miestä, jotka saa pitkillä hiuksillaan naisia. Vaikka ei muuten mitenkään hyvännäköinen ole.
Jotkut vaan tykkää pitkistä hiuksista miehillä <3
Valtaosa naisista ei tykkää miehillä pitkistä hiuksista. Kaikille löytyy omat fanit
Hmm. Ei kai tuossa siitä ollutkaan kyse, vaan väitteestä ettei mies saa hiuksillaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Eihän kenenkään kannata tai tarvitse mennä parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jota ei arvosta eikä rakasta. Tuon nyt luulisi olevan ihan itsestäänselvää.
Niin, tässä vastattiin realistisiin tavoitteisiin ja koko ajan viesti ollut miesnäkökulmasta sama, mitä sinä tässä kirjoitat...
Toisessa ketjussa taas naisia vaaditaan antamaan irtoseksiä miehille, jotka eivät kiinnosta pätkääkään. Sama taisi olla tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan vee. Näitä kommentteja lukiessa tulee vieläkin huijatumpi olo, kun siis se 50+ mies vei neitsyyteni ja piti kakkosnaisena (tietämättäni, kun luulin olevani ainoa) 30-vuotiaaksi. Tuolloin mulla ei ollut ollut ainoatakaan muuta kumppania. Ja siis moisen takia meni nuoruuteni ja mahdollisuus perustaa perhe ajoissa sekä rakentaa elämää yhdessä kumppanin kanssa.
Mähän siis en koskaan asunut sen miehen kanssa, vaan hän vain kävi luonani kerran-pari kuukaudessa, jolloin näimme. Ja paremmasta en osannut moneen vuoteen edes haaveilla. Kävin sitten ahdistuneena terapiassa, kun ikävöin sitä miestä, enkä koskaan saanut soittaa hänelle jne.
KUKAAN ei puuttunut siihen: eivät vanhempani, ei paras ja ainoa ystäväni. Jotkut sukulaiset pitivät mua outona sen suhteeni vuoksi, mutta kukaan ei kysynyt, miten se suhde ihan oikeasti toimi ja miten mä voin. 😢 Mä en oikeasti tiennyt paremmasta edes.
T. Ap
Mitä päässäsi liikkui kun aloit tapailemaan noin vanhaa miestä? Miksi omanikäiset eivät kelvanneet?
Se mies oli ikäisekseen komea sekä hyvin supliikkitaitoinen ja hauskaa seuraa. Itsetuntoni oli (ja btw, on edelleenkin) niin huono, että luulin, etten kelpaisi nuorille miehille. Ajattelin, että saisin siten "tasoitusta", että mulla olisi vanhempi mies. Tuolloin luulin, että halutun naisen kuuluisi olla isorintainen, puhelias ja vähän pullukka blondi. Olin hoikka (käytännössä jopa laiha) ja ujo, kirjoista ja opiskelusta innostunut brunette nörttityttö, joten ajattelin olevani naisena todella epäviehättävä.
T. Ap
Täytyypä itsekkin etsiä epävarmoja nuoria naisia, kuulosta helpolta tavalta päästä sänkyyn nuoremma naisen kanssa. Kiitoksia ja hyvät kesät!
Tosin toivon, ettet huijaisi toisia kaltaisiani. Se nimittäin ei ollut reilua, varsinkin kun juttu jatkui seitsemän vuoden ajan ja luulin sitä uskolliseksi suhteeksi.
T. Kommentoimasi henkilö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Kevytkenkäiset naiset ovat sen verran kuumaa kamaa parisuhteisiin, että sitä ei voi olla huomaamatta, en ole koskaan todistanut mitään mikä tukisi väitettäsi ja vaikka olisitkin oikeassa niin ei se tee kirjoittajan toiveesta realistista. Neitseen voi kyllä löytää mutta yhteenkin pitäisi sopia, voi kuulostaa uskomattomalta mutta seksuaalinen kokemattomuus ei yksinkertaisesti riitä suhteen perustaksi.
Mullakin on sellainen käsitys, että niillä kevytkenkäisillä naisilla riittäisi sekä seksiseuraa että parisuhdeseuraakin niin halutessaan. Yleensä he ovat hauskoja ja hyvännäköisiä sekä ilmeisesti seksissä taitavia jne. Itse olen tosi onneton seksijutuissa ja siis mulla on todella vähän seksikokemusta muutenkin, vaikka olenkin 35+ ja jossain määrik muodollisesti pätevä, vaikkakin hyvin ujo ja huonoitsetuntoinen nainen.
Omien kokemusteni pohjalta en allekirjoita tätä.
Olen kahden lapsen äiti, 34-vuotias. Olen aina ollut sosiaalinen, läheisiä hyviä ystäviä löytyy sekä paljon kavereita/tuttuja. Olen samoissa mitoissa kuin ennen lapsia ja edelleen huoliteltu. Nykyisestä statuksestani huolimatta olen saanut treffipyyntöjä eri miehiltä. Myös ennen nykyistä miestäni (joka on siis myös lasteni isä) kävin usein treffeillä vaikkei tyypistä tullut heti mitään kiksejä. Ajattelin, että jos toinen näkee sen vaivan, että lähestyy ja pyytää ulos, niin on epäkohteliasta vastata "ei". Olen myös itse ollut aikoinani aloitteentekijä.
Omassa ystäväpiirissäni on sellaisia naisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet kunnolla (yli vuotta pidempään). He valittavat, että kun hyviä miehiä on vaikea löytää. Olen täysin eri mieltä, hyviä miehiä on helppo löytää, ainakin itselleni on kävellyt näitä vastaan useita elämäni aikana. Nykyisen mieheni lisäksi on ollut kaksi muuta suurta rakkautta.
Ehkä se, miten lähestyy muita ja miten näkee maailman, näkyy myös ulospäin? Nauravaa ja itseensä tyytyväistä ihmistä on helppo ja mukava lähestyä?
Veikkaisin vian olevan sinussa eikä 30+ -luokan ongelma noin yleisesti. Ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahden lapsen äiti, 34-vuotias. Olen aina ollut sosiaalinen, läheisiä hyviä ystäviä löytyy sekä paljon kavereita/tuttuja. Olen samoissa mitoissa kuin ennen lapsia ja edelleen huoliteltu. Nykyisestä statuksestani huolimatta olen saanut treffipyyntöjä eri miehiltä. Myös ennen nykyistä miestäni (joka on siis myös lasteni isä) kävin usein treffeillä vaikkei tyypistä tullut heti mitään kiksejä. Ajattelin, että jos toinen näkee sen vaivan, että lähestyy ja pyytää ulos, niin on epäkohteliasta vastata "ei". Olen myös itse ollut aikoinani aloitteentekijä.
Omassa ystäväpiirissäni on sellaisia naisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet kunnolla (yli vuotta pidempään). He valittavat, että kun hyviä miehiä on vaikea löytää. Olen täysin eri mieltä, hyviä miehiä on helppo löytää, ainakin itselleni on kävellyt näitä vastaan useita elämäni aikana. Nykyisen mieheni lisäksi on ollut kaksi muuta suurta rakkautta.
Ehkä se, miten lähestyy muita ja miten näkee maailman, näkyy myös ulospäin? Nauravaa ja itseensä tyytyväistä ihmistä on helppo ja mukava lähestyä?
Voi myös olla, että olet seksuaalisesti haluttavampi kuin nämä ystävättäresi? Siksi sinulle näitä miehiä löytyy ja heille ei..
Pelkäävät / luulevat / kuvittelevat, että heille jää käsiin joko jakojäännös tai jakorasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
Tosin toivon, ettet huijaisi toisia kaltaisiani. Se nimittäin ei ollut reilua, varsinkin kun juttu jatkui seitsemän vuoden ajan ja luulin sitä uskolliseksi suhteeksi.
T. Kommentoimasi henkilö
Ole hiljaa. Tässä ei ole mitään laitonta kyseessä. Sinä itse jatkoi juttua 7 vuotta, ihan oma syy.
Hummustypy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla, että olet seksuaalisesti haluttavampi kuin nämä ystävättäresi? Siksi sinulle näitä miehiä löytyy ja heille ei..
Hyvin mahdollista. Olen aina nauttinut seksistä ja mitä enemmän on tullut ikää, niin sitä varmemmaksi on tullut siinä, mitä haluaa. Koskee seksiä ja elämää ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
T. Kommentoimasi henkilö
Ole hiljaa. Tässä ei ole mitään laitonta kyseessä. Sinä itse jatkoi juttua 7 vuotta, ihan oma syy.
Ei siinä mitään laitonta ollutkaan ja oli osittain oman naiiviuteni syytä, että annoin sen jatkua. Itse asiassa koko homma kuivui kokoon siinä vaiheessa, kun ensimmäisen kerran otin puheeksi toiveeni yhteenmuutosta ja perheen perustamisesta. Mies otti hatkat ja alkoi vihjailla, että näytin jo liian vanhalta hänen makuunsa muutenkin jne.
Toivon silti, että omat vanhempani olisivat tukeneet minua ja auttaneet huomaamaan tilanteen kuluttavuuden minua kohtaan. Lisäksi toivon, että se mies olisi ollut avoimempi ja rehellinen alusta lähtien. Pettihän hän sitä toistakin naista samalla.
T. Kommentoimasi henkilö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
T. Ap
T. Kommentoimasi henkilö
Ei siinä mitään laitonta ollutkaan ja oli osittain oman naiiviuteni syytä, että annoin sen jatkua. Itse asiassa koko homma kuivui kokoon siinä vaiheessa, kun ensimmäisen kerran otin puheeksi toiveeni yhteenmuutosta ja perheen perustamisesta. Mies otti hatkat ja alkoi vihjailla, että näytin jo liian vanhalta hänen makuunsa muutenkin jne.
Toivon silti, että omat vanhempani olisivat tukeneet minua ja auttaneet huomaamaan tilanteen kuluttavuuden minua kohtaan. Lisäksi toivon, että se mies olisi ollut avoimempi ja rehellinen alusta lähtien. Pettihän hän sitä toistakin naista samalla.
T. Kommentoimasi henkilö
Jaahas, sieltä se trolli paljastui. Voit lopettaa postaamisen.
Onhan niitä kalju-fanejakin. Tosin varmaan vähemmän, kun pitkätukka-faneja.