Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten vimma käyttää aurinkolaseja, jos aurinko vähänkin vilahtaa?

Vierailija
18.05.2019 |

Olen aina ihmetellyt sitä, miksi suomalaiset käyttävät aurinkolaseja, jos on vähänkin aurinkoista. Yleensä lasit ovat vielä pikimustat. Ymmärrän aurinkolasit autoa ajaessa ja keväthangilla hiihtämässä ja rannallakin, mutta muuten ne ovat yleensä vain liioittelua.

Muualla maailmassa ja etelämpänä aurinkolaseja käytetään paljon vähemmän, vaikka auringonvalo olisi oikeasti paljon kirkkaampikin. Miksi?

Toinen vastaava outous on päähuivin käyttö pienessäkin paisteessa. Näyttää jotenkin maalaismaiselta kuljeskella pikkuhuivi päässä. Ulkomailla suomalaisturistit tunnistaa helposti niistä pikkuhuiveista ja capri-housuista sekä pikimustista aurinkolaseista.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lasit päässä on vaikka helpompi olla, kun ei häikäise?

Vierailija
2/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ymmärrettävää kun menninkäiselle yhtäkkiä talven jälkeen aurinko paistaa. Mulle se on ainakin aina jonkinlanen shokki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien suojaaminen on fiksua.

Huivipäisiä en näe koskaan.

Käytän capreja, koska lyhyelle ne ovat pitkät housut, joita ei tarvitse lyhentää.

Vierailija
4/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaalia herkemmät silmät. Tuskallista olla ilman aurinkolaseja.

Vierailija
5/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siristelen jo aika vähästäkin kirkkaudesta.

Vierailija
6/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en suojaa silmiä ja päätä, saan migreenikohtauksen. En tiedä mikä muiden suomalaisten syy on.

Vierailija
7/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on harvoin niin kirkas valo (muuten paitsi keväthangilla), että oikeasti häikäisee. Voi aina katsoa toiseen suuntaan, jos liikaa häikäisee. Autoilijoilta, pyöräilijöiltä ja urheilijoilta lasit ymmärrän sekä uimarannalla loikoilijoilta, mutta muu on Suomessa pääosin turhaa.

Vierailija
8/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan pitää aurinkolaseja. On kuin piiloutuisi muulta maailmalta. Jos on sosiaalista ahdistusta yhtään, aurinkolasit auttavat valtavasti ulos lähtemisessä.

On näkymättömämpi olo kun ihmiset ei näe silmiisi. 

Vierailija
9/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suojata ne silmät aurinkolaseilla ihan suosiolla ja olla vaikka hieman ylivarovainen auringon kanssa. Silmäsairaudet eivät ole kivoja.

Terveisin sarveiskalvosairaudesta kärsivä

Vierailija
10/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ap huoli omista asioistasi.

Vierailija
11/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, miten tällaisestakin asiasta saa väännettyä "suomalaiset vs. muut" -tyyppisen aloituksen, jonka pohjasävy on se, että suomalaiset toimivat väärin. 

Vierailija
12/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien terveys ei ole mikään leikin asia, aurinko vaurioittaa myös silmää, tämähän on ihan itsestäänselvyys. Todellakin käytän aurinkolaseja ja vähät välitän idioottimaisista ihmettelijöistä, kuin pahimmassa tapauksessa otan jonkun silmämelanooman ja sokeudun. Eikä se siristelykään hyvää tee.

Vierailija
13/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on harvoin niin kirkas valo (muuten paitsi keväthangilla), että oikeasti häikäisee. Voi aina katsoa toiseen suuntaan, jos liikaa häikäisee. Autoilijoilta, pyöräilijöiltä ja urheilijoilta lasit ymmärrän sekä uimarannalla loikoilijoilta, mutta muu on Suomessa pääosin turhaa.

Sinusta se voi olla turhaa, mutta muiden mielestä ei. 

Vierailija
14/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo, provo happani. Kukaan ei jaksa tätä jatkuvaa Suomi-provoilua enää.

Vierailija
15/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas auringonvalo sattuu silmiini enkä näe kunnolla eteeni, jos täytyy siristellä koko ajan. Kaikille on siis turvallisempaa, että käytän aurinkolaseja liikkuessani ulkona.

Päähuivia en käytä, mutta hattua aina jos oleskelen paahteessa puolta tuntia pidempään. Olen superblondi ja palan herkästi. Auringonpistos tai kärähtänyt päänahka ei ole leikin asia.

Vierailija
16/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on herkät ilmät, JA aika paljon vähemmän ryppyjä kuin etelän ihmisillä ;) Juuri tulin Italiasta, ja kyllä se niin on, että aurinko vanhentaa ja rypistää ihoa. Arskoilla voi edes hieman vähentää silmäkurttuja.

Ja ennenkaikkea, mukavampi olla kun näkee eikä tarvitse sirisetellä!

Vierailija
17/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat tekosyyn pitää aurinkolaseja.

Aurinkolasit päässä uskaltavat mennä väenpaljouteen ja katsoa ihmisiä silmiin.

Talvella se kännykkä on naaman edessä koko ajan.

Vierailija
18/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin maaliskuussa Saksan keväässä ja olin suunnilleen ainut, joka käytti laseja. Mutta vasta aikuisena löydettyäni hyvät aurinkolasit, oon oppinut nauttimaan aurinkokeleistä.

Vierailija
19/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä ap oikein näet päähuiveja? :'D

Erään uskonnon edustajilla niitä toki näkee, mutta nämä ovat pääsääntöisesti muita kuin suomalaisia.

Vierailija
20/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aurinkolasien käyttöä pitäisi jotenkin selitellä? Käyttää kuka lystää milloin lystää, muut voivat pitää huolen omista asioistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi