Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten vimma käyttää aurinkolaseja, jos aurinko vähänkin vilahtaa?

Vierailija
18.05.2019 |

Olen aina ihmetellyt sitä, miksi suomalaiset käyttävät aurinkolaseja, jos on vähänkin aurinkoista. Yleensä lasit ovat vielä pikimustat. Ymmärrän aurinkolasit autoa ajaessa ja keväthangilla hiihtämässä ja rannallakin, mutta muuten ne ovat yleensä vain liioittelua.

Muualla maailmassa ja etelämpänä aurinkolaseja käytetään paljon vähemmän, vaikka auringonvalo olisi oikeasti paljon kirkkaampikin. Miksi?

Toinen vastaava outous on päähuivin käyttö pienessäkin paisteessa. Näyttää jotenkin maalaismaiselta kuljeskella pikkuhuivi päässä. Ulkomailla suomalaisturistit tunnistaa helposti niistä pikkuhuiveista ja capri-housuista sekä pikimustista aurinkolaseista.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolasit on ihania. Ne ei pelkästään suojaa silmiä, vaan myös silmänympärysihoa uva/uvb säteiltä. Ja kun ei tarvitse siristellä ja kurtistella, ei tule ryppyjä. Aurinkolasit on paras anti-age hankinta, jonka voi tehdä ja kun valitsee tyylikkäät lasit, jotka sopii omille kasvoille ne näyttää myös hyvältä eikä tarvitse tuhlata aikaa mm. tummien silmänalusten peittämiseen, ripsivärin laittamiseen kun menee ulos. En tiedä miksi joku ei käyttäisi aurinkolaseja.

Vierailija
82/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on koska ketä oikeasti kiinnostaa toisten aurinkolasit. Minulla syy käyttää aurinkolaseja aina vähänkään kirkkaalla säällä on valolle arat silmät. Joskus kun olen unohtanut aurinkolasit kotiin ja ilma ollut tosi kirkas, olen vaikkapa työmatkan siristellyt ja saan sitte aina inhottavan elohiiren molempiin silmiin. Mieluummin käytän sitten niitä arskoja kuin kärsin loppupäivän nykivistä silmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolasit on mulle tosi tarpeelliset. En halua päänsärkyä, mikä helposti tulee ilman niitä.

Vierailija
84/84 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan helposti migreenin kirkkaista valoista, joihin kuuluu myös aurinko. Käytän mieluummin aurinkolaseja ja järkytän ap:n kaltaisia ihmisiä. Migreenikohtaus ei ole mikään leikin asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi