Mies huusi mulle tänään enkä pitänyt huutamisesta. Onko äänenkorottaminen ja huutaminen typerä syy päättää suhde?
Kysymys otsikossa. Suhteen alussa sanoin etten pidä huutamisesta ja jos mies erehtyy huutamaan niin se on heti eronpaikka eikä asiasta keskustella.
Kommentit (85)
Se, että ei ole hyvä olla yhdessä, on pätevä syy päättää suhde. Ihan sama, miksi ei ole hyvä olla. Ei niitä syitä mikään tuomioistuin ratkaise eikä ole oikeita syitä. Lähdet, jos lähdetyttää. Koskee suhteen molempia osapuolia.
Mä olen ainakin allerginen huutamiselle. Viisivuotiaat huutavat tai pitävät mykkäkoulua. Mä en halua puolisokseni viisivuotiaan tasolla olevaa eli kyllä se on hyväksyttävä syy.
Kerta okei, se menee virheenä. Toinen kerta ei.
Jos huutaa ilman järkevää syytä, niin kannattaa jättää. Minusta järkevä syy huutaa on esimerkiksi se, että ei tule kuulluksi normaalissa keskustelussa tai omat mielipiteet sivuutetaan jatkuvasti. Silloin voisin ymmärtää huutamisen, kun kamelinselkä vihdoin katkeaa kaikesta sivuuttamisesta. Muissa tapauksissa tasapainoinen ihminen ei ryhdy huutamaan, vaan osaa ilmaista ja purkaa raivonsa hillitysti.
Minusta se, ettei pidä toisesta on oikein hyvä syy erota. Ap ei tykkää miehestä -> ap eroaa miehestä.
Eikun ainiin, pitää päästä päivittelemään, tuomitsemaan ja kauhistelemaan "voi kauhea kun jotkut ihmiset sitten tykkää huutaa, en voi ymmärtää mitenkään sellaista" *haukkoo henkeä 😱
No toi mieshän luulee nyt että se voi kohdella sua miten huvittaa,koska et lähde kuitenkaan. Usko pois, toi vaan pahenee tuosta.
Nyt asuntoa etsimään ja muutto ulos niin pian kuin mahdollista. Mies on näyttänyt todellisen luonteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo... huutavat akat olen kaikki laittanut pihalle. Joten kait se pätee toiseenkiin sukupuoleen. Kolmas menossa ja se on ihan kiva ja tottelevainen. Ei oo huutanut eikä räyhännyt kertaakaan.
En ole koskaan huutanut miehelle en pidä huutamisesta ja haluan että asiat keskustellaan rauhallisesti. Eilisen jälkeen olen alkanut miettimään oliko nopea yhteenmuutto virhe.
No tuo nyt oli virhe ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se, ettei pidä toisesta on oikein hyvä syy erota. Ap ei tykkää miehestä -> ap eroaa miehestä.
Eikun ainiin, pitää päästä päivittelemään, tuomitsemaan ja kauhistelemaan "voi kauhea kun jotkut ihmiset sitten tykkää huutaa, en voi ymmärtää mitenkään sellaista" *haukkoo henkeä 😱
Eli jos ei tykkää toisen ihmisen yhdestä ominaisuudesta, niin se on heti ero. Sulle en kyllä povaa pitkiä parisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
On se typerää pistää kerrasta poikki noin pienestä asiasta. En itse ikinä huuda, enkä arvosta kun toiset huutaa, mutta tuommoisesta voi oppia eroon. Jos sinä autat ja tuet häntä käyttäytymismallien muutoksessa, ja hänellä on tahto muuttua. Ei ne helpolla muutu silti, se vie aikaa, tarvitaan kärsivällisyyttä ja toistoja.
Miehen koulutus ja opetus on vanhempien tehtävä lapsuudenkotona. Valmiiksi kasvatettuja miehiäkin on olemassa, joten turha ryhtyä kokeilemaan pedagogisia taitojaan näiden kanssa. Tällainen huutava raakile sopii hyvin jollekulle wt muijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ei tykkää toisen ihmisen yhdestä ominaisuudesta, niin se on heti ero. Sulle en kyllä povaa pitkiä parisuhteita.
Huutaminen ei ole ominaisuus vaan käytöshäiriö, jota kenenkään ei tarvitse sietää. Kertoi todella ikävästä luonteesta. Minä en huuda muille ja muut ei huuda minulle.- ohid
Ei minusta. Minä en huuda enkä hauku, enkä kuuntele kumpaakaan toiseltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä ei pidä hyväksyä.
Naurettava syy erota huutamisen takia.
Monta kymmentä vuotta on taivallettu yhdessä ja monta huutoa on mahtunut, mutta vaihtaisi en. En ikinä.
Miksi aikuinen ihminen tarvitsee syyn erota?
Syyksi riittää se että olet saanut tarpeeksesi etkä halua seurustella hänen kanssaan.
Seuraava!
Ei kyllä montaa sellaista ihmistä löydy, jotka eivät huuda missään tilanteessa. Joten pelkkä huutaminen itsessään on järjettömän typerä syy erota, enkä usko, että koskaan löydät miestä jolla olisi teräksiset hermot joka tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
typerämpää oon kysellä asiaa täältä ja sen jo hoidit kotiin.
Kyllä vauva av-palstalla saa kysyä ihan mitä vain mikä mieltä painaa ja askarruttaa.
Typerämpää on painaa toista alas ja arvostella, sen sijaan että pohtii asiaa yhdessä kysyjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:han se tässä on pistämässä miehen vaihtoon koska se huutaa.
Itse olen onnellisesti naimisissa ja molemmin puolin on joskus pinna palanut niin, että on huudetukin. Asiat on sen jälkeen sovittu eikä ikinä olla menty henkilökohtaisuuksiin ja yritetty huutamalla satuttaa toista, myöskään fyysistä väkivaltaa ei ole koskaan ollut. Ja kyllä, tykkäämme myös ensisijaisesti keskustella asiallisesti. Joskus olemme i.d.iootteja.
Tällä palstalla on hyvinkin yleistä olla moraalisesti muiden yläpuolella ja tuomita huutaminen niin totaalisesti, että toista mahdollisuutta ei anneta. Jos niin on eikä huudosta tykkää (kuka tykkäisi?) ja siinä menee raja niin erotkoon sitten.
Ja ehdottoman hyödyllistä on tulla palstalle julistamaan kuinka itse ei ikinä ole huutanut eikä aio huutaa eikä huutamista sietää. Selvä, olemme kuulleet. Toivotan onnea hänelle! Ei taida olla se oikea ja vaivan arvoinen mies kun eroa pohtii.
Vierailija kirjoitti:
Oot aika lapsellinen.
Ketä tarkoitat?
Mistä syystä ap. on joutunut kuulemaan huutoa?
Joo, minä olen lapsuudenkodissa tottunut sellaiseen aika kiihkeään tapaan väitellä asioista. Asiasta väännetään ja sitten kun se on ohi, niin siihen ei enää palata ja käyttäydytään normaalisti. Eräässä suhteessa tämä sitten nousi ongelmaksi, se mikä minusta oli vielä normaalia keskustelua, oli toisen mielestä ahdistavaa riitelyä. Noista on tosi hankala oppia pois.