HIh hih...olen vaatemyyjä ja eräs nainen ihan pokalla kysyi yksi päivä " flisheetakkia" :DD
Siis lausui Fleecen " Flishee" :DD Mä meinaan repesin sisäänpäin ja mietin heti että onkohan av-ämmä :DDDDOli siinä hymyssä pitelemistä, kysyin nätisti että mahtaakohan hän tarkoittaa fleeceä....hih hihh
Kommentit (155)
Tosin jäin miettimään et mitähän ap:n pomo tykkäis näin " ammattitaitosesta" työntekijästä.
ja toinen vikeroita (Viceroy). On niitä monia muitakin et välillä saa oikein miettiä et minkä hyllyn luo asiakkaan ohjaisi kun ei meinaa millään saada selvää et mikä tuote on kyseessä.
Ja ärsytti suunnattomasti kun olin lukiossa ja oli koeviikko, niin äiti kailotti kaikille että mulla on tenttikausi.. argh..
Sukulaisista viime kesänä jäi meillä käyttöön muoto Litli. Voi apua jos joku luulee, ettei osata sanoa. . :)
Usein muuten otetaan käyttön sanoja, jotka on ensin itseämme huvittanut, täytyy parantaa tapoja, kuulostaa varmaan kauhealta.
Sano Letukka vaan,niin pääset helpommalla...
Vierailija:
Meillä tahalleen puhutaan kity-marketista, fleekestä, teranssista, hykeenisasta koska nää on kaikki sellasia puhehäröjä joihin liittyy joku hauska juttu.Tulee sitten helposti puhuttua juuri esim. c kirjain k: na ja välillä sitä ei ollenkaan huomaa, että noita muotoja käyttää myös ihmisten ilmoilla.
Välillä onkin tullut mieleen, että toivottavasti oudommat ihmiset ei pidä ihan pölhönä kun lauon jotain sosasola (cokis) tyyppisiä viisauksia itse huomaamatta. :P
Hauska juttu oli myös se kun äitini kysyi joskus tv:tä katsoessaan, että onko tämä nyt sitä sukkaNAUHA heviä :D
Teranssi ja plees, esimerkiksi. Ja mikroautouuni.
Joku hienohelma kaveri mulle on joskus huomautellutkin asiasta.
Esim. frutti di mare -> fruut di meör
quattro staggioni -> kvatro steissön jne.
Muistaakseni tapa alkoi joskus 90-luvun puolivälissä jonkun tv-vitsin jälkeen. Nyt välillä nolottaa, kun ajattelen että tarjoilija luulee meidän olevan oikeasti kielitaidottomia. :-)
Meillä myös lausutaan tahallaan väärin mm. fleece -> fleeke, Raisa Cacciatore on ilman muuta Kakkiatoore.
Kaverit ymmärtää kyllä ja harrastaa myös tätä, mutta kaikilla ei ole ihan samanlainen tuo huumorintaju...
Maakuntaruokakirjoissakin Hämeen kohdalta löytyy pernasoppa ja pernalaatikko/-loora.
käydään kity-marketissa, istutaan teranssilla, käytetään fleekee ja kuunnellaan kity radioo tai voike tv:tä, ollaan algeerisia (allergisia) ja hygeenisiä.
Ollaan siis tosi tyhmiä, ainakin H&M:n myyjän mielestä ;)
korjauttamaan polvensa, piti vaan ensin odotella patalokin lausuntoa.
Samainen mummo kävi muinoin audiodiodiossa järjestetyssä tilaisuudessa (auditoriossa)...
Mun äidin mummo kovasti kerran selosti kuinka tuttu mies oli saanut sydäninflaation =) ja samaisen mummun naapurissa asui rementti (dementikko).
Äiti halusi varata matka Madeiralle, mutta pyysi myyjää varaamaan matkan Mareidalle. Myyjä oli vähän aikaa ihan hoo-moilasena ja kyseli uudestaan ja uudestaan kohteen nimeä äitini toistellessa Mareidaa. Sitten " pelastin tilanteen" livauttamalla Madeiran suustani...
Hahahaa :D
Kuulostaa hauskalta, pitäis itsekin joskus kokeilla miten oma pokka ja muiden myötähäpeäkynnys kestää ;)
kertoessani kundikaverin perheelle nähneeni juuri kadulla erään laulajan, että I saw the singer of that band, the man without head, piti tietysti sanoa without hair!
- eniten mua kuitenkin riepoo telkkarimainokset, kuten tällä hetkellä pyörivä Black&Decker porakonemainos aksioon (action) - että kuka niitä oikein keksii ja mistä ne repii ne spiikkaajat, vai onko toi vaan mainoskikka, että jäisi paremmin mieleen
sama noissa naisten naamarasvamainoksissa, kun nimet on niin hienoja, että ei millään osaa Pöystin Leena niitä kaikkia lukea Nivea vishaash ja mitä kaikkia niitä on.
Äiti desinfisioi. Isä käy joskus makDoonalssissa. Mummolla on hyvät jeenit. (Geenit)
Minä luulin muuten vielä ihan vasta, että Malediivit on MADELIIVIT.
ja siellä kyllä aina arvuuteltiin, että mitä nämä on nämä hikhahair jne tuotteet
" Mitä mustaa jäskiä tuo on? Onko se larkistaa?"
Tää on ihan tosi juttu.