HIh hih...olen vaatemyyjä ja eräs nainen ihan pokalla kysyi yksi päivä " flisheetakkia" :DD
Siis lausui Fleecen " Flishee" :DD Mä meinaan repesin sisäänpäin ja mietin heti että onkohan av-ämmä :DDDDOli siinä hymyssä pitelemistä, kysyin nätisti että mahtaakohan hän tarkoittaa fleeceä....hih hihh
Kommentit (155)
Tamppooni-Ponttooni
Vierailija:
Sukulaismiehet kinasivat kilpaa rippijuhlissa että mitenkäs se nyt pitäisi tämä tilaisuus virallisesti lausua. Toinen oli ihan vakuuttunut että kyseessä on planetaario ja toisen mielestä taas inventaario. Konfirmaatiota siis haettiin.Täti oli ihan varma oikeasta sanastaan kun puhui äitini kanssa että dariosta oli tullut kiva ohjelma. Radiota oli kuunnellut.
Ex-miehen vanhemmat meni aina ostamaan Raappen-Valtteria (GrafenWalder -olutta) Lidtlestä.
Poika sano pienenä dinosaurusta vinosaurukseksi.
Muitakin hauskoja olis, mutta kun ei nyt muista.
Varsinkin se HULA-maito, kuka se nyt olikaan kun siitä kirjoitti:).
Meillä myös isäni katsoo Emmantaalia, ja kauniiden ja rohkeiden henkilöhahmoilla on ihan omat nimet (Rippe, Karoliina, Rooke), suloista.
Äitini käyttää mielellään Pliisi-vaatteita:D.
Se sanotaan pokkana eikä pokalla.
No, siitä tarttu heti toi nimi ja yhä vaan sitä käytetään. Ja oikeesti, jos joku lausuu oikein, ni pakko miettiä, että hä?! Ja muistaa hetken päästä, et sehän puhukin siitä Emmendaaaalista. ;)
Isä-vainaa muinoin kerto saaneensa jossain saunaillassa LASANKIA.
Siitä jääny meille elämään lasanki nimi lasagnesta.
Paljon muitakin oman porukan kesken tulleita sanontoja, joita kyllä lipsahtelee usein ja missä vain. Varmasti joku niitäkin ihmettelee.
Ainakin mä syön ihan pokalla emmerdeil juustoo :)
Vierailija:
ihminen oli sukunimeltään von Konow.
Mun mummu sanoo laktoositonta planktoosittomaksi (ei vissii kaupassa hävettänyt kun kysy myyjältä planktoositonta maitoa ja seisoin vieressä). Ja Kaunareiden Stefanie on Steppani, Ridge on Ringe, Macy on Maky... Ja toinen mummu sanoo broileria poileriksi.
mummi katsoo tv:stä aina emmentaalia (Emmerdale), Kauniissa ja Rohkeissa on Masy, Rooke ja Rikke.
anoppi oli käynyt Swipe-kutsuilla joskus (niitä pesuaineita tms.) ja huomasin kerran mökillä lasipurkissa pesujauhetta ja päällä anopin kirjoittaman lapun " Swaip-pesujauhe" . Melkein oikein :-)
Anoppi sanoo aina ranelli (=flanelli)
Lisääkin olisi mutta piru kun ei muista :-)
Itsekin harrastan tuota sanojen tahallista väärin sanomista, Citymarket on kitymarket, KappAhl on kappahalli, Corsa on sorsa (harmi vaan että lapsikin sanoo nykyään autoani soosaksi), broileri on roiteli jne.
Kerran työssäni tarjoilijana sellainen yrityspamppu tilasi seurueelleen suureen ääneen pullolisen kuivaa chateaubriandìa(lausui oikein leveesti vielä shatobriääänd)... Kohteliaasti pahoittelin, ettei kyseistä " viiniä" löydy listaltamme..
Joskus ärsyttää suunnattomasti, kun mietin, että hän puhuu noilla sanoilla muillekin ihmisille. En viitsi enää (aikuisena) korjata sanomalla " ei noin, vaan näin" vaan yritän itse käyttää sanaa oikeassa muodossaan, jotta hän ei nolostuisi korjauksesta. Ei ole ollut apua.
Vero Muuuuda. Siis todellakin pitkä u.
Vierailija:
Siis lausui Fleecen " Flishee" :DD Mä meinaan repesin sisäänpäin ja mietin heti että onkohan av-ämmä :DDDDOli siinä hymyssä pitelemistä, kysyin nätisti että mahtaakohan hän tarkoittaa fleeceä....hih hihh
vaatemyyjillä. mä en käy edes enää sellaisissa liikkeissä, jossa wanna-be-hot myyjät kikattelevat sisäänpäin ja arvostelevat asiakkaita.
Mun mammani kävi ottamassa aina PERMAMENTIN ja laittoi SPOILERIT uuniin, ja RÖNKKELEIS piti myös välillä käydä terveysasemalla :)
Mummo on myös käynyt siellä Sir Lankassa. Nalle Puh taas pelkäsi Mököanttia.
Toisen mummon takissa on terri-vuori.
sama on G-kirjaimen kanssa. G on kee.
Fleece = fliitsi hänen mukaansa ja vielä olis vaikka mitä mutta ei ny tule mieleen.
Mun entinen työkaveri oli näissä ihan ehtymätön luonnonvara. Ei vaan itse huomannut, että pieleen meni. Moni sanonta on jäänyt meille perhepiiriin käyttöön ja tulee lauottua joskus julkisestikin... Harmi, että on entinen työkaveri... tässä esimerkkejä:
Ei käyttänyt arvauskeskusta (tää nyt on ihan norm. sanonta), hän kävi lääkärin yksityisgraffiikalla. Kävi alvariinsa rajan takana tankkaamassa. Siellä oli välillä ihan hirveä grafiikka (trafiikki). Oli muistuttanut ystäväänsä maksamattomasta velasta, nehän on maksettava vaikkei hän mikään pihilisti olekaan. Somistaessaan hän käytti reksiviittaa. Hän oli myös kova tupakkanainen, puolitoista askia päivässä oli nimini. Autona heillä oli Vekra. Kakun päälle hän heitti pompparellit.
Voi kun ei muista nyt muuta!!