Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arki mustasukkaisen vaimon kanssa hankalaa.

Vierailija
16.05.2019 |

On jo kauan ärsyttänyt tämä vaimon mustasukkaisuus. Huvittavinta on se, ettei myönnä olevansa sairaalloisen mustis.
Ja sitten pitää vältellä tilanteita missä saisi jonkun mustasukkaisuuskohtauksen.

Esimerkkinä tänään, että juttelin kesäsuunnitelmista naispuolisen työkaverin kanssa ja selvisi, että meidän lomareissu menisi heidän mökkinsä läheltä. Ja sen vuoksi kutsui meidät heidän mökille. Nyt mietin, että pitäisikö kertoa kotona kutsusta. Jos kerron niin alkaa mustismökötys, että mitä olen mennyt juttelemaan ja miksi tällaosta ja panenko sitä.
Jos taas en kerro niin tämä kaveri saattaa esim firman juhlissa kysyä meiltä että ollaanko tulossa mökille ja silloin tulisi vielä pahempi show.

Onko tällaista muilla tai onko toisinpäin, että mies on mustis. Omassa tuttavapiirissä se mustasukkainen on aina se nainen parisuhteessa.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistoissa se 90-luvun parisuhde, jossa avomies halusi mm. tarkistaa alusvaatteeni, kun lähdin ruokakauppaan. Ettei vaan ole liian viehättävät.

Kaikki mustasukkaiset joutaisivat terapiaan.

Vierailija
122/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta se oikea sanamuoto on "sairaalloinen". Ei sairaanloinen eikä sairaaloinen.

Kiitos ja anteeksi. Jatkakaa.

Sairaan loinen :)

Joo, ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitti huomiota aloituksessa tuo, kuinka "huvittavinta" on, ettei vaimo myönnä itse sairaalloista mustasukkaisuuttaan. En epäile, etteikö tässä tilanteessa mustasukkaisuuttakin olisi, mutta on myös suhteita joissa toisen niskoille yritetään sälyttää mustasukkaisen rooli, minkä takia pitää valehdella ja jättää kertomatta asioita koska toinen on muka niin mustasukkainen ettei tälle uskalla puhua.

Itselläni on ollut tällainen suhde, jossa tekemiseni tulkittiin mustasukkaisuudeksi. Jos olin ärtynyt siitä, että mies tulee kotiin klo 4 yöllä ja herättää vaikka minulla on työaamu, olin kuulemma mustasukkainen baarista olosta. Kun sanoin etten pidä punaisista hiuksista (itselläni), johtui se muka siitä että miehen exällä oli punaiset hiukset ja olin mustasukkainen hänestä. Jne, jne.

Ehkä miehellä on ollut joskus joku mustasukkainen naisystävä, jonka jälkeen alkanut kuvitella kaikilla naisilla samanlaisia ajatuskulkuja. Toisekseen hän myös selvästi sai jonkinlaisia kiksejä siitä että olisin mustasukkainen ja yritti monin keinoin lietsoa mustasukkaisuutta minussa. Harmi vaan, etten ole lainkaan mustasukkainen vaan ennemminkin jos minusta tuntuu, että mies on kiinnostuneempi jostakusta muusta kuin minusta, tulee lähinnä surullinen olo ja alan emotionaalisesti nopeasti etääntyä miehestä, niin että loppujen lopuksi kun mustasukkaisuutta kalasteleva käytös jatkuu tarpeeksi kauan, minulle on aivan sama mitä mies tekee ja mitä ei.

Mulla oli ihan samanlainen tapailusuhde, joka kylläkin nopeasti päättyi vastaavanlaiseen käytökseen. Mies yritti tahallaan tehdä mustasukkaiseksi, ja itse mustisteli asioista joista ei voi mustistella. Esim. itse lähti onnesta soikeana pe-su reissuun 400km päähän, johon minä en "millään mahtuisi mukaan"(vaikka olin jo heti sanonut etten lähtisi mukaan vaikka mahtuisikin), ja hehkutteli pari viikkoa etukäteen miten mukavaa siellä tulisikaan olemaan, ja voi harmi kun en mahdu mukaan! Ekstempore sitten kun hän reissuunsa lähti, niin kaveri soitti että nyt lähdetään katsomaan hänen kaverinsa bändiä. Mies soitteli sitten että matka oli mennyt hyvin, ja häne ei nyt mitenkään reissultansa kerkeä puhelinta räpläämään, että voi olla ettei häneen saa nyt yhteyttä sitten ennen kuin sunnuntaina vasta. Sanoin että okei. Kuitenkin hän illalla laittoi hehkutteluviestin, että on niin mukavaa siellä reissunpäällä, ihania ihmisiä, ja tutustunut tosi hyvin mirkkuun ja seijaan, ja ovat niin ihania ihmisiä, semmoisia nuoria pimuja! Laitoin sitten viestin takaisin että hieno homma, mä olen just lähdössä kaverin kanssa keikalle, niin johan alkoi puhelin soimaan. Bändi oli juuri aloittamassa, joten sanoin että en pysty nyt puhumaan, että hyvää reissua, nähdään sunnuntaina! Ensimmäisen setin jälkeen kun tauolla puhelinta katsoin, niin 15 puhelua ja varmaan 100 viestiä tullut. Sävyn varmaan arvaattekin... Laitoin takaisin viestin että soitan kun keikka loppuu. Tähän puheluun mies ei vastannut, vaan oli laittanut puhelimen kiinni. Noh, hippasteltiin kaverin kanssa sitten pikkutunneille asti, suurimmaksi osaksi bäkkärillä, koska kaverin frendit olivat siellä, plus ilmaiset juomat ja muutenkin hyvä meno. Kotiin kun pääsin niin mies odotti siellä myrsykn merkkinä. En edes jaksa selittää mihin kaikkeen absurdiuteen hän vielä pääsi, mutta tällainen tarina tosielämästä :D

Oi kuule! Messumatkoilla hierojapisteen hupakoille skumpan roudaamista ja narsemista käymään omalla brändillä. Tästä tarkkaa tilitystä, myös siitä, ketkä kuumimpia. Tätä eri variaatioina _vuosia_. Muiden naisten hysteeristä fanitusta. Vaikea edes kertoa kaikkea - niin uskomatonta ja sadistista settiä.

Sinä olet törmännyt narsistiin. Sadistiseen sellaiseen ilmeisesti. Toipumisia.

Vierailija
124/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini nainen on muuten tosi kiva ihminen mutta ovien sulkeutuessa todella mustasukkainen. Ei anna käydä ulkona tai kavereilla rauhassa vuosienkaan jälkeen. Etsii taskuista ja kaapeista "todisteista". Surullista kaverin kannalta, hän ei ole oma itsensä eikä onnellinen. Kyllä pitää olla parisuhteessa vapaa. Naisellasi on käsittelemättömiä henkisiä ongelmia. Ja sinulla ehkä myös huonoa itsetuntoa tms? On olemassa myös parisuhteita jossa molemmat voivat hyvin ja sellaisen soisi kaikille. Tsemppiä!

Parisuhteessa vapaa? Ei saatana.

Uskoisin että tarkoitti parisuhteen perustuvan vapaaehtoisuuteen. Ei kenenkään tarvitse elää edes parisuhteessa toisen vaatimusten mukaan. Parisuhde perustuu vuorovaikutukseen ja luottamuksern eikä hyvässä suhteessa tarvitse mitään epäillä. Eletään tätä hetkeä eikä koko ajan pelätä ja epäillä jotain. Ja jos joskus sitten tapahtuu jotain niin se on sen hetken ongelma. Mutta jos koko ajan epäilee ja "varautuu pahimpaan" pilaa kaiken molemmilta

Ei tarvitse, ei. Mieheni ei pidä siitä, että tanssin hitaita toisten miesten kanssa. En tee niin, koska tiedän että puolisoni ei siitä pidä ja kunnioitan puolisoni mielipidettä. Jos haluaisin ärsyttää tahallani puolisoani, tekisin niin. Jos ei ole mitään joustoa puolisoa kohtaan, kannattaa lopettaa suhde ja elää omalla tavallaan. 

Sinun tekisi mieli tanssia, mutta joudut kieltäytymään?

Tajuatko yhtään mikä ero on aloittajaan verrattuna? Mies jutteli työkaverille ja sai kutsun mökille. Jo tästä AP vaimo raivostuisi. Hiukan eri asia kuin toistuvasti tanssia hitaita.

Vierailija
125/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on eläin. Sille on luontaista tuntea joissakin olosuhteissa mustasukkaisuutta. Koira tuntee joissakin olosuhteissa perheen ensimmäistä vauvaa kohtaan mustasukkaisuutta, jos sitä ei oteta mukaan asiaan.

Minä olen miehelleni avoin kaikesta mitä häärään muiden miesten kanssa silloin kun hän ei näe tai kuule. Se on minulle luontaista. 

Mieheni jättää kertomatta asioita. Yhden naisen hän on esitellyt minulle. En koe minkäänlaista mustasukkaisuutta tätä kohtaan ja olen ehdottanut, että mies auttaisi naista, koska hänellä on välillä haasteita elämässään. Pienet ystävälliset teot piristävät häntä.

Mutta kun nainen, jolle hän on ollut hieman liian ystävällinen parisuhteensa aikana koittaa samaa temppua meidän parisuhteessa, en katso sitä hyvällä. Miehen tulee laittaa flirttailulle rajat... Ei laittanut ja välirikko menee varmasti minun syyksi, vaikka sanoin hänelle vain, että vastaa naiselle ystävällisesti ja voi näin jatkaa kaveruutta. Mies ei halunnut vastata mitään ja tiedän, että syyn hän laittaa minun mustasukkaisuuden piikkiin, vaikka kyse ei ole siitä, vaan hänen epäreilusta käytöksestään.

Vierailija
126/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma olen kanssa mustasukkainen - mutta pidan sen visusti salassa. Tiedan nimittain kokemuksesta, etta mikaan ei ole arsyttavampaa kuin turha mustasukkaisuus. Lisaksi mustasukkaisuus on toiselle osapuolelle loukkaus, epaluottamuksen osoitus. 

Eika se mustasukkaisuus loppupelissa ainakaan mitaan auta. Kylla se kumppani pettaa jos on pettaakseen - mustasukkaisuus voi tassa jopa "avittaa" (kun kerran kuitenkin epailee niin ihan sama vaikka petankin).

(Tata hoen itselleni mustasukkaisuuskohtauksen yllattaessa!)

Vierailija
127/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, I feel u bro. So feel u.

Vierailija
128/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mies on mustasukkainen. Tuntuu, että haluaisi omistaa äitini ja kenenkään muun kanssa ei saisi viettää aikaa. Ja jos on jonkun muun kanssa, niin sitten pitäisi olla pariskuntana paikalla.

Äitini ei saisi käydä kahtena iltana perätysten jossain, esim. jossain hallituksen kokouksessa ja seuraavana iltana elokuvissa naispuolisen kaverinsa kanssa.

Olisin halunnut viettää äitini kanssa kaksin ennen esikoiseni syntymää. Ekaa kertaa varmaan ikinä, ainakin olisi ollut ensimmäinen kerta itsekin aikuisena. Mies suuttui ja valitti, että kun hänet jätetään ulkopuolelle, äitini ei arvosta häntä, kun ei ole keskustellut ja kysynyt asiasta aiemmin. (Olen itse sellainen, että kun keksin jotain, haluaisin toteuttaa sen heti pian. Kysyin siis perjantaina äidiltäni, että onnistuisiko huomenna lauantaina. Että onko muita suunnitelmia.)

Jos äiti meni juttelemaan pikkusiskoni huoneeseen juttelemaan sisareni kanssa, mies oli mustasukkainen.

Äitini ollessa pois miehensä luota, mies pommittaa viesteillä ja suuttuu, jos äiti ei heti vastaa. Tai jos vastaa lyhyesti ja ajattelee vastaavansa paremmin kun ehtii. (Esim. Aamu 9 mennessä oli tullut jo reilu 20 viestiä. Lenkin aikana äiti ei katsonut puhelintaan, eikä vastannut ja sitten käsiteltiin, että miksi ei ja mies oli loukkaantunut.)

Ajatteli, että kun äiti ei heti vastaa viestiin/puheluun töissä, niin on jonkun miespuolisen työkaverin kanssa.

Siinä suhteessa ei kyllä muutenkaan mene hyvin ja tämä kevät onkin se, jolloin täytyy jotain olla muuttunut, tai sitten äitini pakkaa tavaransa ja lähtee.

Vierailija
129/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelija vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano työkaverillesi, että ette mene mökille. Sillä se tilanne on selvä ja kaikilla on hyvä olla.

Jos et ap ymmärrä vaimosi mustasukkaisuutta, niin sinulla taitaa olla jotain salattavaa ja käry on käynyt ennenkin. Epäluotettavaan kumppaniin ei ole helppo luottaa. Se on ihan sama kuin vaikka työpaikalla sinulla olisi työkaveri, jonka kanssa pitäisi tehdä joku todella tärkeä työ kahdestaan. Saat työkaverin kiinni kerran pari siitä, että tämä ei ole tehnyt työtään tai hän on tehnyt sen huolimattomasti. Osaatko silloin luottaa ja uskoa häneen, että tämä ei söhli enää? Luotatko, että ne pari isohkoa huolimattomuusvirhettä olivat vain vahinko? Vai alatko katsomaan työkaverin tekemisiä entistä tarkemmin ja tekemään jopa hänen selän takana omia tutkimuksia siitä, että työ etenee niin kuin pitää? Luultavasti.

Enpä kyllä haluaisi sinua työkaverikseni. Kytätä työkaverin tekemisiä? Mitä sinne työpaikalle on tultu tekemään, tuskin kyttäyksestä maksetaan? Ehkäpä olisi peiliin katsomisen paikka, että miten ajattelet kanssaihmisistä.

Ohis., mutta et ole ikinä ilmeisesti ollut työssä, jossa oman työn edistyminen on täysin kiinni toisen/toisten tekemisistä? Eli jos toinen tekee hommansa päin persusta/jättää tekemättä aikataulun puitteissa, niin se sinä et pysty tekemään omaa työtäsi. Tämä on varmaan sinulle ihan outo juttu.

Se on totta, että tällaisen työkaverin tekemiset todella hiertävät ja vievät pohjan täydellisesti omalta työltä. Kun toisen jälkiä joutui korjaamaan, niin ei siinä ole luottoa uuteen vaativaan projektiin ko. tyypin kanssa. On aivan sama räpättää siellä, että esimiehen kautta tuollaiset asiat pitää viedä, no tottakai pitää, mutta kun hommat kusevat toisen jatkuvan osaamattomuuden tai huolimattomuuden takia, niin luotto on mennyt. Ymmärrän täysin asian rinnastamisen mustasukkaisen parisuhteeseen ja siinä toiseen luottamiseen.

Vierailija
130/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini nainen on muuten tosi kiva ihminen mutta ovien sulkeutuessa todella mustasukkainen. Ei anna käydä ulkona tai kavereilla rauhassa vuosienkaan jälkeen. Etsii taskuista ja kaapeista "todisteista". Surullista kaverin kannalta, hän ei ole oma itsensä eikä onnellinen. Kyllä pitää olla parisuhteessa vapaa. Naisellasi on käsittelemättömiä henkisiä ongelmia. Ja sinulla ehkä myös huonoa itsetuntoa tms? On olemassa myös parisuhteita jossa molemmat voivat hyvin ja sellaisen soisi kaikille. Tsemppiä!

Parisuhteessa vapaa? Ei saatana.

Uskoisin että tarkoitti parisuhteen perustuvan vapaaehtoisuuteen. Ei kenenkään tarvitse elää edes parisuhteessa toisen vaatimusten mukaan. Parisuhde perustuu vuorovaikutukseen ja luottamuksern eikä hyvässä suhteessa tarvitse mitään epäillä. Eletään tätä hetkeä eikä koko ajan pelätä ja epäillä jotain. Ja jos joskus sitten tapahtuu jotain niin se on sen hetken ongelma. Mutta jos koko ajan epäilee ja "varautuu pahimpaan" pilaa kaiken molemmilta

Ei tarvitse, ei. Mieheni ei pidä siitä, että tanssin hitaita toisten miesten kanssa. En tee niin, koska tiedän että puolisoni ei siitä pidä ja kunnioitan puolisoni mielipidettä. Jos haluaisin ärsyttää tahallani puolisoani, tekisin niin. Jos ei ole mitään joustoa puolisoa kohtaan, kannattaa lopettaa suhde ja elää omalla tavallaan. 

Sinun tekisi mieli tanssia, mutta joudut kieltäytymään?

Tajuatko yhtään mikä ero on aloittajaan verrattuna? Mies jutteli työkaverille ja sai kutsun mökille. Jo tästä AP vaimo raivostuisi. Hiukan eri asia kuin toistuvasti tanssia hitaita.

Miten niin toistuvasti? Ja miten eri asia? Eli mies yksin sai kutsun mökille? Ok, ei lähtisi meilläkään mies yksin vieraisille mökille tai saisi jäädä sille tielle.

Vierailija
131/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pettänyt vaimoasi? Ja onko vaimo ollut tuollainen aina vai muuttunut yhtäkkiä? En lukenut koko ketjua, joten en tiedä oletko tähän jo vastannut.

Mä huomasin jossain vaiheessa muuttuneeni mustasukkaiseksi ja mies syytteli mua monesti vainoharhaiseksi. Sitten hänen pokkansa vuosien myötä petti ja hän kertoi pettäneensä minua niihin aikoihin kun käytökseni muuttui. En siis tietoisesti itse epäillyt miestä, mutta jotenkin alitajuisesti olin huomannut ettei joku ollut niinkuin ennen. Mies sai minut uskomaan että olen päästäni vialla ja vainoharhainen, kunnes lopulta sitten tunnusti koko jutun. Voin kertoa että tämän jälkeen tilanne on vielä pahempi, on helvetin vaikeaa liottaa ihmiseen joka on saanut sut itsesi uskomaan että olet hullu ja vainoharhainen. Nyt kun yritän opetella luottamaan mieheen uudelleen, en tiedä taaskaan olenko nyt vainoharhainen vai pettääkö mies edelleen ja taas vaan uskottelee minulle että epäilyni ovat vääriä. Ja tämä vasta kuluttavaa onkin ja jos jatkuu näin niin ennen pitkää tulen oikeasti hulluksi.

Toisaalta jos vaimo on aina ollut tuollainen niin ehkä kannattaisi ohjata hänet terapiaan tai ottaa vain ero, tuskin se vaimokaan kanssasi onnellinen on kun ei pysty luottamaan tekemisiisi.

Vierailija
132/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän pitäisi mennä sinun työkaverin mökille?

Lomaa ei vietetä työkavereiden seurassa.

Ajakaa sen paikan ohi.

Kerro vaimollesi että tämmöinen kutsu tuli.

Siitä seuraa mustiskohtauksia.

No mieti haluatko olla aina epäiltynä?

Vierailija
133/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmo Paskiainen kirjoitti:

Syy mustasukkaisuuteen on sivuseikka. Jos kumppani on mustasukkainen kannattaa aina erota. Elämä on vain liian lyhyt.

Jos itse olet mustasukkainen, etkä luota = eroa. Olet eron jälkeen onnellisempi.

Jos kumppani on mustasukkainen ilman syytä = eroa. Olet vapaa lyötämään fiksumman kumppanin.

Jos kumppani on mustasukkainen syystä = eroa. Olet onnellisempi vapaana.

Helppoa.

Lapsellisen mustavalkoista. Mustasukkaisen ihmisen kanssa voi oikein hyvin jutella. Hänen kanssaan voi jopa jutella syyttelemättä. Hänen kanssaan voi sopia rajoista ja sopivaisuussäännöistä. Jos toinen ei niitä ymmärrä tai asiasta suuttuu, niin silloin hän ei ole valmis parisuhteeseen ja ainoa joka siitä asiasta kärsii, on hän itse.

Huomatkaa, että mustasukkaiselle omat ajatukset ja epäilyt toisen tekemisistä ovat tosia, eivät millään tavoin keksittyjä. Mustis pelkää oikeasti ja pelkonsa hän peittää ehkä epätoivotulla käytöksellä. Mustasukkainen voi olla melkein mistä ja kenestä vain, mutta oikeassa suhteessa se on vain hyvää ajattelua ja välittämistä oikeasti. Toinen on tärkeä, toinen on rakas.

Mustasukkaisuus on vähän niin kuin jossakin Alzheimerin taudissa joskus tulevat epäilykset ja ahdistuneisuus. Kun itse ei pysty säätäämään ja valvomaan kaikkea, niin alkaa ahdistamaan. Pienistä jutuista kasvaa isoja mörköjä.

Minä en osaa olla miehestäni mustasukkainen ja en kyllä oikeastaan mistään muustakaan, mutta tottakai eteen tulee aina erilaisia asioita, joita pitää miettiä. Tällä hetkellä pienenä huolena on teinityttäreni ensimmäinen poikaystävä. Huomaan tuntevani jonkunlaista mustasukaisuuden tapaista tunnetta pojasta, tai oikeastaan siitä että en ole äitinä tyttärelle enää niin tärkeä ja että hän ei tarvitse minua enää. Haikeus ja se ettei tiedä mitä edestä löytyy ovat varmaan mustiksellekin tuttuja tunteita. Ymmärrättä tämän varmaan väärin ja kielteisenä, mutta ei se haittaa.

Vierailija
134/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajakaa sen paikan ohi.

Ja sitten ihmetellään kun maailma on pinnallinen ja ihmisen yksinäisiä ja ahdistuneita.

Jumalauta mies saa kutsun mökille joka on matkan varrella siitä ollaan mieltä, että ajakaa ohi, älkää menkö! Menkää introvertit ja muut koppavat oman perseen nuolijat hoitoon. :)

Vierailija
135/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajakaa sen paikan ohi.

Tätä minäkin ehdotin, mutta osalle porukkaa se ei kelvannut. Mielestäni olisi hyvä kertoa vaimolle, että olette saaneet kutsun työkaveri-Riitalta, mutta ajattelit, että menette joskus toiste, sillä on ihan kiva olla vain kahdestaan ja pitää työasiat lomassa erillään.

Siitä voisi tulla ihan hyväkin keskustelu ja molemmille jäädä hyvä fiilis siitä, että toinen ymmärtää. Parisuhteessa hyvät yhteiset kahdenkeskiset hetket ovat kullan arvoisia.

Vierailija
136/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomio paremmin.

Heti eka vastaus: ”Naisen ongelmakäytös johtuu miehestä.” 😂

Yleensä taustalla on jotain miehestä johtuvaa. Ei kukaan ryhdy mustasukkaiseksi syyttä tuosta vain PIM! Ukko on joko jo pettänyt, jäänyt valheista kiinni, jäänyt palaamatta kotiin, kadonnut ilmoittamatta tms. Kaikki ei silti halua erota pelkän epäilyksen perusteella, jos ei ole saanut suoraa tunnustusta. Etenkään vuosikymmeniä kestäneistä liitoista.

Oletko myös sitä mieltä, että miehen mustasukkaisuuden takana on jotain naisesta johtuvaa vai onko se jotenkin eri asia?

Vierailija
137/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy mustasukkaisuuteen on sivuseikka. Jos kumppani on mustasukkainen kannattaa aina erota. Elämä on vain liian lyhyt.

Jos itse olet mustasukkainen, etkä luota = eroa. Olet eron jälkeen onnellisempi.

Jos kumppani on mustasukkainen ilman syytä = eroa. Olet vapaa lyötämään fiksumman kumppanin.

Helppoa.

Huomatkaa, että mustasukkaiselle omat ajatukset ja epäilyt toisen tekemisistä ovat tosia, eivät millään tavoin keksittyjä. Mustis pelkää oikeasti ja pelkonsa hän peittää ehkä epätoivotulla käytöksellä. Mustasukkainen voi olla melkein mistä ja kenestä vain, mutta oikeassa suhteessa se on vain hyvää ajattelua ja välittämistä oikeasti. Toinen on tärkeä, toinen on rakas.

Hohhoijaa.

Samalla logiikalla minä ajattelen ja rakastan vaimoani ja suojelen tätä kun köytän hänet narulla kiinni hellaan ja eristän pahasta maailmasta. Näin minun päässäni ja se tosi eikä millään tavalla keksitty! Rakasta aidosti ja minun kanssani voi ihan hyvin keskustella, eikö niin?

Vierailija
138/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. Minulta tivattiin miksi juttelin kertausharjoituksessa meidän ryhmään kuuluneelle naiselle tai miksi juttelin naispuolisen vanhan luokkakaverin kanssa puhelimessa.

Vierailija
139/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajakaa sen paikan ohi.

Ja sitten ihmetellään kun maailma on pinnallinen ja ihmisen yksinäisiä ja ahdistuneita.

Jumalauta mies saa kutsun mökille joka on matkan varrella siitä ollaan mieltä, että ajakaa ohi, älkää menkö! Menkää introvertit ja muut koppavat oman perseen nuolijat hoitoon. :)

Mene ihan keskenäsi loisimaan työkaverisi mökille. Miksi sinne pitää raahata rouva myös? En minäkään odota, että mieheni lähtisi minun työkaverilleni kuuntelemaan meidän kalkatusta. Työkaverini ovat minun kavereitani ja en edes halua, että mieheni heihin tutustuu. Ei ole tarve, emme elä symbioosissa. Olemme aikuisia melkein viisikymppisiä ihmisiä ja emme ole enää seurustelu aikojen jälkeen kahteenkymmeneen vuoteen olleet mitään paita&perse -tyyppejä, vaan meillä molemmilla on omat ystävämme ja heidän lisäksi on yhteiset ystävät.

Sitä paitsi tuollaiset mökille kutsumiset tarkoittavat sitä todella harvoin oikeasti. Kukaan ei halua mökilleen kesälomallaan työkavereita. Ei ikinä.

Vierailija
140/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa.

Hohhoijaa.

Samalla logiikalla minä ajattelen ja rakastan vaimoani ja suojelen tätä kun köytän hänet narulla kiinni hellaan ja eristän pahasta maailmasta. Näin minun päässäni ja se tosi eikä millään tavalla keksitty! Rakasta aidosti ja minun kanssani voi ihan hyvin keskustella, eikö niin?

No jopas olet lapsellinen. Jaxuhalit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän