Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arki mustasukkaisen vaimon kanssa hankalaa.

Vierailija
16.05.2019 |

On jo kauan ärsyttänyt tämä vaimon mustasukkaisuus. Huvittavinta on se, ettei myönnä olevansa sairaalloisen mustis.
Ja sitten pitää vältellä tilanteita missä saisi jonkun mustasukkaisuuskohtauksen.

Esimerkkinä tänään, että juttelin kesäsuunnitelmista naispuolisen työkaverin kanssa ja selvisi, että meidän lomareissu menisi heidän mökkinsä läheltä. Ja sen vuoksi kutsui meidät heidän mökille. Nyt mietin, että pitäisikö kertoa kotona kutsusta. Jos kerron niin alkaa mustismökötys, että mitä olen mennyt juttelemaan ja miksi tällaosta ja panenko sitä.
Jos taas en kerro niin tämä kaveri saattaa esim firman juhlissa kysyä meiltä että ollaanko tulossa mökille ja silloin tulisi vielä pahempi show.

Onko tällaista muilla tai onko toisinpäin, että mies on mustis. Omassa tuttavapiirissä se mustasukkainen on aina se nainen parisuhteessa.

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksavomies oli sairaalloisen mustasukkainen. Huvittavaa oli, että se ei vaikuttanu alkuun yhtään mustasukkaselta ja sen kaveritkin sano, ettei se oo kyllä yhtään mustasukkaista tyyppiä. Mun kanssa kuitenkin käytös oli aivan järkyttävää. Kun joku puhu mulle baarissa niin eksä oli aina nyrkit pystyssä välissä. Jos taas riidan aikana lähdin menemään ja kun tulin kotiin takaisin ja menin suihkuun, hän oli varma, että olin käynyt panemassa jotain toista. Välillä ei päästänyt mua ulos kämpästä, koska olisin kuulemma lähtenyt ja jättänyt hänet. Kerran en saanut hakea puhelintani naapurin naispuoleiselta ystävältä, koska kuulemma jäisin jonkun toisen miehen luokse. Kaikkien muiden miesten numerot piti poistaa puhelimesta. Tietokoneelle asensi ohjelmat joilla salaa pystyi lukemaan mun sähköpostin ja messenger keskustelut, kyttäsi myös facebookia ja jopa mun verkkopankkia.

Nykyään hänkin on uudessa parisuhteessa ja mitä muilta olen kuullut, niin ei ole erityisen mustasukkainen tästä nykyisestään. Välillä mietin, että mitenköhän mä käyttäydyn, kun oikeestaan lähes kaikki mun eksät on ollu aika mustasukkasia, mut ei lähellekään tälläsiä sairaalloisia kun tää yks.

Itse en oo kovin mustasukkaista tyyppiä ja se vähän hankaloittaa suhtautumista toisten mustasukkaisuuteen. Nykyiseni ei mitenkään rajoita mua ja just viime viikolla esim mun miespuolinen työkaveri oli meillä kylässä. Mut nykyinenkin kyllä välillä kertoo kun sillä on ollu mustasukkaisia tunteita, esim viime kesänä kun olin kaveriporukalla festareilla ja hän lasten kanssa kotona.

No et kuulosta kovin lämpimältä etkä empaattiselta ja lähdet painelemaan kesken riidan.

Lisäksi mietin ap:n kommenttia siitä, että koko kaveriporukalla on mustasukkaiset naiset. Miksiköhän...

Enkä itse ole mustasukkaisuuteen taipuvainen, mutta tajuan jotain ihmismielestä ja psykologiasta.

Vierailija
42/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap nyt kerran mainitsit, että kavereillasi on mustasukkaisia naisia, niin onko teillä sitten ollut jotain miesten reissuja, jotka ovat jonkun osalta päättyneet johonkin pettämissekoiluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso piilottelee vastakkaista sukupuolta olevia työkavereita minulta. En ole tippaakaan mustis, mutta silti hän näin tekee. Pitäisikö tuosta nyt alkaa sitten olemaan mustis? Vai yrittääkö tuo vain saada minua mustasukkaiseksi tuolla toiminnallaan? Töissä on 50/50 miehiä ja naisia, mutta hänen puheestaan voisi luulla että töissä on vain hänen kanssaan samaa sukupuolta olevia, koska ei milloinkaan mainitse heidän nimiään, toisin kuin omaa sukupuoltaan olevien nimet kyllä mainitsee niin että minulla on hyväkin käsitys heistä. Kerran kun tulin huoneeseen niin hän hätääntyi puhelimensa kanssa. Kysyin muutaman tunnin päästä oliko jotain sattunut, kun hän oli niin vetäytyvä, vastasi että ei ole, kaikki on hyvin. Sitten tajusin kysyä että kuka laittoi hänelle viestiä kun on sen jälkeen ollut noin poissaoleva, siihen sitten sai kautta rantain soperrettua vastakkaista sukupuolta olevan työkaverinsa nimen, ja että hän ei missään nimessä vastannut tuolle työkaverille mitään, vaan heti poisti viestin! jonka jälkeen kysyin että mikä nyt on homman nimi, monta tuntia sitten tullut viesti, joka jälkeen hän on ollut  aivan hermorauniona, hädissään poistelee viestejä, että mitä siinä viestissä oikein sitten oli kun tämmöiseksi meni? 

Tämä oli kuulemma se syy miksi hän ei ole ikinä kertonut minulle toista sukupuolta olevista työkavereista mitään, kun olen sitten vain turhaan mustasukkainen. Että ei olisi pitänyt nytkään sanoa mitään!

En ole viitsinyt tämän keissin jälkeen edelleenkään olla mustasukkainen, mutta siis odotetaanko sitä nyt minulta kuitenkin? Kun olen kerran jo "todistetusti" ollut mustis :D

Voi näitä! :D :D

Vierailija
44/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus johtuu luottamuksen rikkoontumisesta. Toiselta nimeltään se on epäluottamus.

Jos ap on sen kerran, niin kuin näemmä on, jossain muodossa rikkonut, se ei palaa enää ikinä. Sitä saa mitä tilaa

Vierailija
45/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Mustasukkaisen” kannattaa hankkiutua omistavaan ja symbioottiseen rakakussuhteeseen. Vapaudebkaipuiset lapsiaikuiset tulevat leikkisihteissaan satuttamaan aina - kaikki muu kiinnostaa.

Symbioottista rakkaussuhdetta haluavien kannattaa perustaa perheyritys. Saa olla 24/7 yhdessä kumppanin kanssa.

Kyse on sielullisesta symbioosista. Jos rakastaa _todella_, kukaan muu ei kiinkosta, millään tasolla. Toinen on aina prioriteetti, ja tämä on molemminpuolista.

Kyllä siinä tämä sielullinenkin symbioosi tulee kun elämä pyörii 100% yhteisten asioiden ympärillä.

Vierailija
46/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat mustasukkaisia. Kai se ahdistus on niin kova että tulee jätetyksi ja hylätyksi jne. Miestä on ennen petetty ja siksi pitääkin siitä kun viihdyn kotona. Mut taas on petetty eri tavalla ja hylätty. Kyllä meillä asiat toimii kun ymmärretään toistemme pelkoja mutta välillä se ärsyttää kun en voisi lähteä kavereiden kanssa ulos. Olenkin kaveriporukkani menettänyt tämän takia. En osaa sua neuvoa. Naises ei tee asiaa tahallaan,voi huonosti jostain syystä mikä ilmenee näin

Vierailija
47/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksavomies oli sairaalloisen mustasukkainen. Huvittavaa oli, että se ei vaikuttanu alkuun yhtään mustasukkaselta ja sen kaveritkin sano, ettei se oo kyllä yhtään mustasukkaista tyyppiä. Mun kanssa kuitenkin käytös oli aivan järkyttävää. Kun joku puhu mulle baarissa niin eksä oli aina nyrkit pystyssä välissä. Jos taas riidan aikana lähdin menemään ja kun tulin kotiin takaisin ja menin suihkuun, hän oli varma, että olin käynyt panemassa jotain toista. Välillä ei päästänyt mua ulos kämpästä, koska olisin kuulemma lähtenyt ja jättänyt hänet. Kerran en saanut hakea puhelintani naapurin naispuoleiselta ystävältä, koska kuulemma jäisin jonkun toisen miehen luokse. Kaikkien muiden miesten numerot piti poistaa puhelimesta. Tietokoneelle asensi ohjelmat joilla salaa pystyi lukemaan mun sähköpostin ja messenger keskustelut, kyttäsi myös facebookia ja jopa mun verkkopankkia.

Nykyään hänkin on uudessa parisuhteessa ja mitä muilta olen kuullut, niin ei ole erityisen mustasukkainen tästä nykyisestään. Välillä mietin, että mitenköhän mä käyttäydyn, kun oikeestaan lähes kaikki mun eksät on ollu aika mustasukkasia, mut ei lähellekään tälläsiä sairaalloisia kun tää yks.

Itse en oo kovin mustasukkaista tyyppiä ja se vähän hankaloittaa suhtautumista toisten mustasukkaisuuteen. Nykyiseni ei mitenkään rajoita mua ja just viime viikolla esim mun miespuolinen työkaveri oli meillä kylässä. Mut nykyinenkin kyllä välillä kertoo kun sillä on ollu mustasukkaisia tunteita, esim viime kesänä kun olin kaveriporukalla festareilla ja hän lasten kanssa kotona.

No et kuulosta kovin lämpimältä etkä empaattiselta ja lähdet painelemaan kesken riidan.

Lisäksi mietin ap:n kommenttia siitä, että koko kaveriporukalla on mustasukkaiset naiset. Miksiköhän...

Enkä itse ole mustasukkaisuuteen taipuvainen, mutta tajuan jotain ihmismielestä ja psykologiasta.

Jos yhtään tiedät ihmismielestä tai psykologista niin ymmärrät, että "jäähy" on yksi tapa hillitä itseään. Usein riita tilanne on parempi rauhoittaa ja keskustella asiasta vasta rauhoittuneena.

Ja kiva että sinä voit päätellä olenko lämmin tai empaattinen siitä, että riidantullen saatan lähteä kävelemään ja rauhoittamaan itseäni. Kyseisen eksän kanssa riita päättyi yleensä siihen, että joko tavarat meni rikki, mua ei enää päästetty kodista ulos tai mä olin mustelmilla. Se että lähdin ennen kun tilanne meni siihen että mua sattuu, tekeekin musta varmaan tosi kylmän. Kiitos tästä tiedosta.

Vierailija
48/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus johtuu monesta asiasta. Mies on itse käytöksellään ja teoillaan aiheuttanut jatkuvan epävarmuuden naiselleen, luotto mennyt. Säätämistä ja jopa pettämistä.

Nainen on pahasti petetty aikaisemmassa/aikaisemmissa suhteissa.

Hyvin harvoin on kyse siitä, että mitään pettämisiä tai sen kaltaista olisi kohdannut ja käytös johtuisi huonosta itsetunnosta tai perusturvallisuuden notkahduksesta lapsena. Useimmiten kyse on jostakin pahasti kokemuksesta edellisessä tai nykyisessä suhteessa.

Naiset varokaa, jos mies on mustasukkainen. Usein hän itse pettåå selän takana tai jos kertoo aikaisemman kumppanin olleen sairaan mustasukkainen. Kun pintaa raaputtaa tulee esille totuus: mies petti.

T:vanhempi nainen joka nåhnyt ja kuullut paljon

Vierailija
49/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lähipiiristä näitä aiheellisia mustasukkaisuuksia myös jonkin verran ja ihmettelen kyllä, miten pystyvät jatkamaan vielä yhdessä... Esimerkiksi toinen viestittelee kyseenalaisia viestejä toisille, flirttailee avoimesti baareissa (tähän kuuluu myös lääppimiset ja pussailut), lähdetään perjantaina ryyppäämään ja palataan sunnuntaina iltapäivällä "jostain", Instagramissa seurataan herubeibejä ja kommentoidaan näihin tyyliin jotain "läähpuuh tyllerövittu" jne. Tällaisestako ei saisi olla mustasukkainen? Itse en kyllä henkilökohtaisesti tuollaista kumppania katsoisi.

Ja tämä on kärjistettyä. Itse tiedän Aasian viennin setämiehiä, jotka ovat aivopesseet vaimona ”moniluttuurisuuteen” ja ”kansainvälisyyteen”. Sitten työmatkoilla irstaillaan pikkutyttöjen kanssa, ja lounastauoilla vainotaan ulkomaalaisia harjoittelija-alaisia.

Mustasukkaisuus on ”huonoa itsetuntoa” ja ”luottamattomuutta”.

Pahoja ihmisiä _on_!

Ihmissaastaa!

Vierailija
50/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku jo tuossa mainitsikin, niin jos ei ole yhteisiä lapsia, niin tavarat kassiin ja ulos ovesta. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Vierailija
51/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet itse aiheuttanut mustasukkaisuutta omalla käyttäytymiselläsi. Kohtele puolisoasi paremmin. Meillä ei ole mitään toisen sukupuolen kanssa ystävyyksiä/kaveruuksia. Siinä voit sinäkin miettiä onko ne naispuoliset "kaverit" tärkeämpiä kuin oma vaimosi. Jos rakastat vaimoasi, niin lopetat naisten kanssa joutavat puheet ja puhut vain työasiat työkavereiden kanssa. Töissä käydään tekemässä töitä, eikä seurustelemassa.

Vierailija
52/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin joku jo tuossa mainitsikin, niin jos ei ole yhteisiä lapsia, niin tavarat kassiin ja ulos ovesta. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Ootko miettinyt, että on myös mustasukkaisuuden "uhreja", jotka muuten ovat ihan tyytyväisiä parisuhteeseensa ja toisaalta ovat oppineet, että sama ongelma seuraa heitä suhteesta toiseen - koska he itse tiedostamattaan lietsovat vastapuolen epävarmuutta.

Vierailija
53/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuudesta sen verran, että kun lopulta silmissä pimenee, niin ei hyvä.

Lopeta aiheuttamasta mustasukkaisuutta, sillä eihän vaimosikaan sinua kiusaa.

Vierailija
54/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli tosi mustasukkainen ensimmäiset viisi yhteistä vuotta, mutta nuoruuttani siedin käytöksen. Lasten syntyessä mustasukkaisuus väheni paljon, mutta kun palasin taas töihin, niin se alkoi taas. Koko homma meni ihan överiksi jo ja hän halusi kieltää minulta mm. tunnin kävelyreissut naapurinrouvan kanssa. Tai olisin saanut kuulema lähteä, kun otan 1-3 lasta mukaan.

Aikani sitä katselin ja nostin sen päiväisen möläkän, että mies muistaa sen varmasti ikuisesti. En joustanut pätkän vertaa ja en jättänyt yhden yhtä minua vaivaavaa asiaa puhumatta, sillä halusin puhua kaiken selväksi kerralla. Siinä meni reilu pari tuntia selvitellessä asioita ja mies tajusi käytöksensä. Hän muuttui ja pakkohan se olikin, sillä jos ei olisi muuttunut, niin perhe-elämä ja parisuhde olisi ollut siinä.

Välillä miehellä on noussut mustasukkaisuus hieman esille taas, mutta olen kytkenyt sen määrätietoisesti pois. Parisuhteemme parani tästä välienselvittelystä todella hyväksi. Opimme puhumaan ja puhumme välillä kaikesta mahdollisesta tuntikausia. Mies todella arvostaa minua ja anoppikin sanoi minulle kerran, että mies, eli hänen poikansa, on muuttunut paljon. Hän on nykyään paljon rennompi, nauravaisempi ja aivan ihana mies.

Vierailija
55/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus johtuu luottamuksen rikkoontumisesta. Toiselta nimeltään se on epäluottamus.

Jos ap on sen kerran, niin kuin näemmä on, jossain muodossa rikkonut, se ei palaa enää ikinä. Sitä saa mitä tilaa

Asiahan on just päinvastoin, kyllä se mustasukkaisuuden aiheuttava trauma löytyy aina sieltä mustasukkaisen osapuolen henkilöhistoriasta. Vai meneekö tämä täällä niin, että jos mies on mustasukkainen, niin hän on sairas, mutta jos nainen on mustasukkainen, niin mies on sen omalla toiminnallaan aiheuttanut?

Vierailija
56/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Mutta tämä voi johtua myös aikaisemmista kokemuksista. Ei luottamus on voitu rikkoa jonkun toisen toimesta aiemmin.

Vierailija
57/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee niin, että molemmilla sukupuolilla esiintyy luonnollista ja normaalia mustasukkaisuutta sekä sairaalloista ja syyt voivat juontua erilaisista asioista.

Vierailija
58/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on just päinvastoin, kyllä se mustasukkaisuuden aiheuttava trauma löytyy aina sieltä mustasukkaisen osapuolen henkilöhistoriasta. Vai meneekö tämä täällä niin, että jos mies on mustasukkainen, niin hän on sairas, mutta jos nainen on mustasukkainen, niin mies on sen omalla toiminnallaan aiheuttanut?

Ei mene.

Vierailija
59/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee niin, että molemmilla sukupuolilla esiintyy luonnollista ja normaalia mustasukkaisuutta sekä sairaalloista ja syyt voivat juontua erilaisista asioista.

Mustasukkaisuus on täysin normaalia toisen ikävään käytökseen reagointia.

Vierailija
60/187 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet itse aiheuttanut mustasukkaisuutta omalla käyttäytymiselläsi. Kohtele puolisoasi paremmin. Meillä ei ole mitään toisen sukupuolen kanssa ystävyyksiä/kaveruuksia. Siinä voit sinäkin miettiä onko ne naispuoliset "kaverit" tärkeämpiä kuin oma vaimosi. Jos rakastat vaimoasi, niin lopetat naisten kanssa joutavat puheet ja puhut vain työasiat työkavereiden kanssa. Töissä käydään tekemässä töitä, eikä seurustelemassa.

Tämä on totta. En ymmärrä miksi kaikista omista asioista pitäisi huudella pitkin maailmaa. Parisuhteen asioista juttelu ulkopuolisille ei ole kunnioittavaa käytöstä parisuhteen toiselle osapuolelle. Voi kertoa vain ja ainoastaan itseä koskevia asioita, mutta koska lomamatkassa on myös se vaimo ja hänen pitäisi olla aika tärkeä ihminen, niin toisen lörpöttely tuntuu hyvin ikävältä. Mitä kaikkea muuta oletkaan ap lörpötellyt tälle toiselle naiselle?

Ja todellakin niin kuin joku kirjoittikin jo, mene keskenäsi työkaverin mökille ja muista, että työkaverisi ei ole vaimosi kaveri millään tavalla. Tuskin hänkään sinua raahaa jollekin ihanalle omalle työkaverilleen, täysin sinulle tuntemattomalle miehelle? Työasiat ovat työasioita, vapaa-aika olkoon siitä erillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä