Arki mustasukkaisen vaimon kanssa hankalaa.
On jo kauan ärsyttänyt tämä vaimon mustasukkaisuus. Huvittavinta on se, ettei myönnä olevansa sairaalloisen mustis.
Ja sitten pitää vältellä tilanteita missä saisi jonkun mustasukkaisuuskohtauksen.
Esimerkkinä tänään, että juttelin kesäsuunnitelmista naispuolisen työkaverin kanssa ja selvisi, että meidän lomareissu menisi heidän mökkinsä läheltä. Ja sen vuoksi kutsui meidät heidän mökille. Nyt mietin, että pitäisikö kertoa kotona kutsusta. Jos kerron niin alkaa mustismökötys, että mitä olen mennyt juttelemaan ja miksi tällaosta ja panenko sitä.
Jos taas en kerro niin tämä kaveri saattaa esim firman juhlissa kysyä meiltä että ollaanko tulossa mökille ja silloin tulisi vielä pahempi show.
Onko tällaista muilla tai onko toisinpäin, että mies on mustis. Omassa tuttavapiirissä se mustasukkainen on aina se nainen parisuhteessa.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Mua on petetty ennen, tosi rumasti vieläpä, joten pidän vaistomaisesti silmät ja korvat aina auki. En kyttää, tongi puhelinta, estä menoja tms, mutta kiinnitän kyllä huomiota ristiriitaisiin puheisiin ja tekoihin. Huomaan heti jos joku ei täsmää. Sille ei vaan voi mitään että ikuinen epäilys on jäänyt.
Se on normaalia. Ihminen on epäluotettava elukka - suurimmaksi osaksi.
Vierailija kirjoitti:
”Mustasukkaisen” kannattaa hankkiutua omistavaan ja symbioottiseen rakakussuhteeseen. Vapaudebkaipuiset lapsiaikuiset tulevat leikkisihteissaan satuttamaan aina - kaikki muu kiinnostaa.
Symbioottista rakkaussuhdetta haluavien kannattaa perustaa perheyritys. Saa olla 24/7 yhdessä kumppanin kanssa.
Mustasukkaisuus on minulle niin iso turn off, että olen jättänyt tälläiset miehet heti ensi metreillä. Ei siksi, että minä olisin epäluotettava vaan siksi, että mustasukkaisuus johtuu yleensä siitä, että tietää mitä _itse_ tekisi siinä tilanteessa. Eli se joka todennäköisimmin pettää on mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomio paremmin.
Heti eka vastaus: ”Naisen ongelmakäytös johtuu miehestä.” 😂
Yleensä taustalla on jotain miehestä johtuvaa. Ei kukaan ryhdy mustasukkaiseksi syyttä tuosta vain PIM! Ukko on joko jo pettänyt, jäänyt valheista kiinni, jäänyt palaamatta kotiin, kadonnut ilmoittamatta tms. Kaikki ei silti halua erota pelkän epäilyksen perusteella, jos ei ole saanut suoraa tunnustusta. Etenkään vuosikymmeniä kestäneistä liitoista.
Mä olen samaa mieltä! Mun eksä sai aikaan ihan tahallaan ja härnäten mustasukkaisuuteni esille, oikein avoimesti puhui toisten naisten seksikkäistä rinnoista, mutta ei koskaan esim mun rinnoista, ym ja sai varmaan jotain kiksejä kun mä aloin tuntemaan "huonommuutta". Toisella eksällä baarireissut viruivat seuraavaan iltapäivään ja tuoksui vahvasti naisen hajuvedelle kotiin saapuessa, jätti pöydälle baarikuitteja joissa tuplana selvästi maksettu annoksia, ym kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Mustasukkaisen” kannattaa hankkiutua omistavaan ja symbioottiseen rakakussuhteeseen. Vapaudebkaipuiset lapsiaikuiset tulevat leikkisihteissaan satuttamaan aina - kaikki muu kiinnostaa.
Symbioottista rakkaussuhdetta haluavien kannattaa perustaa perheyritys. Saa olla 24/7 yhdessä kumppanin kanssa.
Kyse on sielullisesta symbioosista. Jos rakastaa _todella_, kukaan muu ei kiinkosta, millään tasolla. Toinen on aina prioriteetti, ja tämä on molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus on minulle niin iso turn off, että olen jättänyt tälläiset miehet heti ensi metreillä. Ei siksi, että minä olisin epäluotettava vaan siksi, että mustasukkaisuus johtuu yleensä siitä, että tietää mitä _itse_ tekisi siinä tilanteessa. Eli se joka todennäköisimmin pettää on mustasukkainen.
Toki ei näin ole.
Vierailija kirjoitti:
Mua on petetty ennen, tosi rumasti vieläpä, joten pidän vaistomaisesti silmät ja korvat aina auki. En kyttää, tongi puhelinta, estä menoja tms, mutta kiinnitän kyllä huomiota ristiriitaisiin puheisiin ja tekoihin. Huomaan heti jos joku ei täsmää. Sille ei vaan voi mitään että ikuinen epäilys on jäänyt.
Mulla on toi sama, huomaan heti jos joku ei täsmää. Eleet, ilmeet, käytös, aikataulut, jotakin.
Minun entinen mieheni oli sairaalloisen mustasukkainen. Jotenkin onnistui peittämään tuon asian ennen avioliittoa tai sitten käytös pahentui kun menimme naimisiin.
Tutki laukut, taskut, puhelimen, tietokoneen jne. ja veteli löydöksistään omia johtopäätöksiään.
Oli vainoharhainen jopa lähikaupassa käynnistä ja koiran ulkoiluttamisesta. En voinut käydä edes omilla sukulaisillani ilman miestä koska muuten olin vieraissa. Kun lupauduin viemään naapurin 8kymppisen papan koiraa ulos samalla kun omaani sen jälkeen kun tämä oli ollut leikkauksessa, oli minulla suhde pappaan.
Alkoi häiriköimään ystäviäni (tai entisiä, tässä vaiheessa oli jo aika tehokkaasti eristänyt minut kaikista) puhelimestani varastamiin numeroihin ja uhkailemaan heitä ja poisti kaikkien miespuolisten numerot puhelimestani.
Minä etsin salaa asunnon, muutin kaikki tietoni salaisiksi ja hommasin tietojen luovutuskiellon, otin salaa päivän lomaa töistä ja muutin pois miehen työpäivän aikana ja pistin avioero-kupongit postiin.
Kumma kun ei tuota projektiani saanut nuuskittua esiin.
Jälkeen päin olen saanut kuulla kuinka tuo todisti että mies oli oikeassa ja olin koko ajan ollut pettävä h* ora koska muuten en olisi muuttanut pois. Miehen käytöksellä ei tietenkään ollut asian kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on sielullisesta symbioosista. Jos rakastaa _todella_, kukaan muu ei kiinkosta, millään tasolla. Toinen on aina prioriteetti, ja tämä on molemminpuolista.
Tämä. Sitten on tietysti näitä leikkirakkaussuhteita joissa ollaan ”vapaita”.
Vierailija kirjoitti:
No, mutta tuo on ihan normaalia! Tottakai pitää olla tarkkana eikä olla liian sinisilmäinen, kun kuitenkin ihmisistä kyse... Kyllä sen vaan huomaa, jos joku kaveri onkin "kaveri" tai toinen puuhaa selän takana omiaan... Esimerkiksi pettävän exän kanssa epäilykset heräsi aika pian eikä selitykset Maken sohvalle sammumisesta enää mennyt läpi ja siksi tuo onkin exä. Nykyisen kanssa ei ole tullut kertaakaan sitä fiilistä, että hän kusettaisi jossain asioissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ei näin ole.
Lähipiirin menoa katselleena se on juuri näin. Mustasukkainen puoliso on juuri se, kuka humalaspäissään flirttailee pitkin kyliä ja tekstaa tutut miehet läpi jne.
Tuollainen salailu on omiaan pahentamaan mustasukkaisen käytöstä.
Eksäni oli sairaan mustasukkainen, mutta en alkanut varoa puheitani tai tekojani, koska tiesin olevani viaton.
Yleensä sairaanloisen mustasukkainen kumppani on se, joka pettää itse. Hakemalla haetaan syitä olla mustasukkainen ja kehitetään päässä omia teorioita kuinka pettäminen on tapahtunut sen ja sen ihmisen kanssa ja miten se on tapahtunut... Ja yleensä nuo teoriat syntyy siitä miten ja missä on itse pettänyt.
Mustasukkaisuus voi johtua kahdesta asiasta: joko siitä että luottoa kumppaniin ei ole (aiheellisesti tai aiheetta) tai siitä, että henkilöllä on huono itsetunto.
Molemmissa tilanteissa kannattaa erota, jos jatkuvasti tuntuu siltä, että toinen ei pysty hillitsemään mustasukkaisuutta. Se on tosi raskasta molemmille osapuolille. Ja jos nyt joku koko ajan mustasukkainen henkilö tuntee piston sydämessä, niin kannattaa harkita terapiaa, koska sun elämä saattais oikeasti helpottua.
Tiedän lähipiiristä näitä aiheellisia mustasukkaisuuksia myös jonkin verran ja ihmettelen kyllä, miten pystyvät jatkamaan vielä yhdessä... Esimerkiksi toinen viestittelee kyseenalaisia viestejä toisille, flirttailee avoimesti baareissa (tähän kuuluu myös lääppimiset ja pussailut), lähdetään perjantaina ryyppäämään ja palataan sunnuntaina iltapäivällä "jostain", Instagramissa seurataan herubeibejä ja kommentoidaan näihin tyyliin jotain "läähpuuh tyllerövittu" jne. Tällaisestako ei saisi olla mustasukkainen? Itse en kyllä henkilökohtaisesti tuollaista kumppania katsoisi.
Hankkikaa kunnollisia rakkaussuhteita ja sielullisia symbiooseja yli ihmisyyden libidopohjaisen liskoaivoisuuden, niin mustasukkaisuutta ei ole.
Mun eksavomies oli sairaalloisen mustasukkainen. Huvittavaa oli, että se ei vaikuttanu alkuun yhtään mustasukkaselta ja sen kaveritkin sano, ettei se oo kyllä yhtään mustasukkaista tyyppiä. Mun kanssa kuitenkin käytös oli aivan järkyttävää. Kun joku puhu mulle baarissa niin eksä oli aina nyrkit pystyssä välissä. Jos taas riidan aikana lähdin menemään ja kun tulin kotiin takaisin ja menin suihkuun, hän oli varma, että olin käynyt panemassa jotain toista. Välillä ei päästänyt mua ulos kämpästä, koska olisin kuulemma lähtenyt ja jättänyt hänet. Kerran en saanut hakea puhelintani naapurin naispuoleiselta ystävältä, koska kuulemma jäisin jonkun toisen miehen luokse. Kaikkien muiden miesten numerot piti poistaa puhelimesta. Tietokoneelle asensi ohjelmat joilla salaa pystyi lukemaan mun sähköpostin ja messenger keskustelut, kyttäsi myös facebookia ja jopa mun verkkopankkia.
Nykyään hänkin on uudessa parisuhteessa ja mitä muilta olen kuullut, niin ei ole erityisen mustasukkainen tästä nykyisestään. Välillä mietin, että mitenköhän mä käyttäydyn, kun oikeestaan lähes kaikki mun eksät on ollu aika mustasukkasia, mut ei lähellekään tälläsiä sairaalloisia kun tää yks.
Itse en oo kovin mustasukkaista tyyppiä ja se vähän hankaloittaa suhtautumista toisten mustasukkaisuuteen. Nykyiseni ei mitenkään rajoita mua ja just viime viikolla esim mun miespuolinen työkaveri oli meillä kylässä. Mut nykyinenkin kyllä välillä kertoo kun sillä on ollu mustasukkaisia tunteita, esim viime kesänä kun olin kaveriporukalla festareilla ja hän lasten kanssa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän lähipiiristä näitä aiheellisia mustasukkaisuuksia myös jonkin verran ja ihmettelen kyllä, miten pystyvät jatkamaan vielä yhdessä... Esimerkiksi toinen viestittelee kyseenalaisia viestejä toisille, flirttailee avoimesti baareissa (tähän kuuluu myös lääppimiset ja pussailut), lähdetään perjantaina ryyppäämään ja palataan sunnuntaina iltapäivällä "jostain", Instagramissa seurataan herubeibejä ja kommentoidaan näihin tyyliin jotain "läähpuuh tyllerövittu" jne. Tällaisestako ei saisi olla mustasukkainen? Itse en kyllä henkilökohtaisesti tuollaista kumppania katsoisi.
Ja tämä on kärjistettyä. Itse tiedän Aasian viennin setämiehiä, jotka ovat aivopesseet vaimona ”moniluttuurisuuteen” ja ”kansainvälisyyteen”. Sitten työmatkoilla irstaillaan pikkutyttöjen kanssa, ja lounastauoilla vainotaan ulkomaalaisia harjoittelija-alaisia.
Mustasukkaisuus on ”huonoa itsetuntoa” ja ”luottamattomuutta”.
Pahoja ihmisiä _on_!
HULLU AKKA. En katsoisi tuollaista sitten sekuntiakaan.
Sano työkaverillesi, että ette mene mökille. Sillä se tilanne on selvä ja kaikilla on hyvä olla.
Jos et ap ymmärrä vaimosi mustasukkaisuutta, niin sinulla taitaa olla jotain salattavaa ja käry on käynyt ennenkin. Epäluotettavaan kumppaniin ei ole helppo luottaa. Se on ihan sama kuin vaikka työpaikalla sinulla olisi työkaveri, jonka kanssa pitäisi tehdä joku todella tärkeä työ kahdestaan. Saat työkaverin kiinni kerran pari siitä, että tämä ei ole tehnyt työtään tai hän on tehnyt sen huolimattomasti. Osaatko silloin luottaa ja uskoa häneen, että tämä ei söhli enää? Luotatko, että ne pari isohkoa huolimattomuusvirhettä olivat vain vahinko? Vai alatko katsomaan työkaverin tekemisiä entistä tarkemmin ja tekemään jopa hänen selän takana omia tutkimuksia siitä, että työ etenee niin kuin pitää? Luultavasti.
Sama on myös mustasukkaisuudessa, eli ei se ala tuosta vain. Ehkä se et ole ollut sinä se "huono työkaveri", mutta ihan takuulla epäilet seuraavankin työparin kohdalla hänen tekemisiään. Et voi rauhoittua hoitamaan vain omaa tonttisi, sillä koko tulos riippuu niin paljon siitä toisesta.