Nyt tuli järisyttävä lista kaikille suomalaisille: Kasvissyönti, pienempi asunto, kaikki vapaa-ajan matkat julkisilla – ”Suuria muutoksia kaikkiin arjen tapoihin”
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/280368-nyt-tuli-jarisyttava-lista-kaik…
nyt kaikki syömään ituja ja polkemaan pyörää!
Kommentit (484)
Ilmastonmuutos on meidän talvisota.
Kun nämä ilmaatohihhulit muistaisivat aina tämän:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emi…
Suomi on niitä maita jotka ovat selkeästi pudottanut päästöjään vuoden 1990 tasoon nähden. Ja ennen kun joku älähtää Norjasta tai Ruotsista: miettikää mistä Norja saa sähkönsä ja missä valtaosa ruotsalaisista asuu, eli penalttia lämmityksestä ja sähkön tuottamisesta ei tule lähellekään niin paljoa kuin meillä.
Minä pystyn 13-15 asteiseen asuntoon ja kylmiin suihkuihin, haluaisin nähdä keskimääräisen ilmastohihhulin naaman kun pari kk asunut kylmässä ja ainoa lämmin vesi on se mikä teekupissa on...
Onneksi ei koske minua kun olen venäläinen. Hahahahaa!
Olen 68v ja olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni hyvin niukoissa oloissa, joten säästin silloin osuuteni. Nyt vanhana syön mitä haluan ja ajan 10v autollani minne haluan. Lentäminen on jäänyt 2 lomamatkaan koko elämäni aikana, eikä nytkään kiinnosta. Säästäkööt nyt ne, jotka ovat aina asuneet lämpimässä asunnossa, pukeutuneet kunnolla ja syöneet tarpeeksi.
Katsotaan tarkemmin siinä vaiheessa, kun Intia, Kiina, Venäjä ja USA ovat sitoutuneet noihin toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on pilven hiilijalanjälki?
.
Ei se kovin suurin ole, koska sitä voi kasvattaa pellolla auringonvalossa, kuten sitä nytkin kasvatetaan. Perinteisimpiä maatalouskasveja Suomessa.
Kuituhamppu on täysin eri asia.
Vierashuoneen vuokraaminen, heh, heh.
Terv. kolmiossa asuva viisihenkinen perhe
Melkoisen suuri osa kansasta on a)ylipainoista, b)epäliikunnallista, c)rapakunnossa eli lähde siinä sitten pyöräilemään autolla köröttelyn sijaan. Taitaa kunto loppua kesken ekan 100 metrin aikana. Ja mitenkäs ruokaostokset, kaikki eivät suinkaan asu kaupunkien ydinkeskustoissa korttelimarketin vieressä vaan lähiöissä, joista on useampi kilometri lähimpään automarkettiin. Muuttuuko niiden nimi jatkossa pyörämarketiksi?
Näissä tiedotteissa vaaditaan radikaaleja muutoksia heti ja lyhyellä aikavälillä ilman kompromisseja, ja sehän on nähty miten hyvin tuo malli toimi Neuvostoliitossa, Pohjois-Koreassa sekä Kulttuurivallankumouksen Kiinassa ja Kamputseassa.
Joo lentäminen ei ole tosiaan edes listassa. Työmatkat ilman autoa säästää yli 50 % enemmän kuin etätyö, jossa ei olisi koko työmatkaa lainkaan. Tämä näyttää jonkun tyypin tekemältä, joka ei osaa edes googlea käyttää, että edes alkeellisimmat faktat olisi oikein.
Pointti sinänsä varmaan oikea, että oikeita muutoksia pitäisi tehdä, mutta toi lista on aivan ala-arvoista tasoa, ja luvut epäuskottavia. Tärkeimpiä puuttuu ja ne mitä on, ovat väärässä järjestyksessä.
Olisikohan ne oikeasti jotenkin lähettänyt vahingossa jonkin muotoilu malli listan toimitukseen, jossa on esimerkkinä laitettu vaan jotain numeroita taulukkoon ja se oikea tulos lista on jäänyt Sitralle?
Vierailija kirjoitti:
Joo lentäminen ei ole tosiaan edes listassa. Työmatkat ilman autoa säästää yli 50 % enemmän kuin etätyö, jossa ei olisi koko työmatkaa lainkaan. Tämä näyttää jonkun tyypin tekemältä, joka ei osaa edes googlea käyttää, että edes alkeellisimmat faktat olisi oikein.
Pointti sinänsä varmaan oikea, että oikeita muutoksia pitäisi tehdä, mutta toi lista on aivan ala-arvoista tasoa, ja luvut epäuskottavia. Tärkeimpiä puuttuu ja ne mitä on, ovat väärässä järjestyksessä.
Olisikohan ne oikeasti jotenkin lähettänyt vahingossa jonkin muotoilu malli listan toimitukseen, jossa on esimerkkinä laitettu vaan jotain numeroita taulukkoon ja se oikea tulos lista on jäänyt Sitralle?
Joo etätyöläistenhän kannattaisi sitten aina käydä ajelemassa puolituntia bussilla ennen ja jälkeen töiden, niin pienenisi se hiilijalanjälki.
Ongelma meillä on ainakin pitkä työmatka, lasten kuljettaminen tilapolkupyörällä hoitoon 15km toiseen suuntaan ja siitä sitten työkalut peräkärryssä pyöräillen 90km toiseen suuntaan. Kauppaan on tuo sama 15km. Tämän kokoiselle perheelle niitä ruokia ei enää tuodakaan viikon satsia fillarilla.
Raportista kummasti "unohtui" se tosiseikka, että Suomen osuu maapallon hiilidioksidipäästöistä on se 0,12%. Vaikka Suomi siirtyisi kivikauteen huomenna, sillä ei olisi mitään vaikutusta ilmastomuutokseen.
Yllättäen myöskään mitään mainintaa Raahen terästehtaasta ei ollut, sen päästlöt yksinään ovat melkein yhtäsuuret kuin koko Suomen henkilöautoliikenteen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kaikkea minä olen harrastanut jo lapsuudestani asti. Kukaan vaan ei koskaan ole kiittänyt minua siitä.
Se ei ole ollut muotia, eikä sillä ole saavuttanut statusta. Minä olen elänyt myös, ja kaikki ovat pitäneet outona. On erityisen vaikea käsittää että ihmiset ei ajattele lainkaan omilla aivoilla, vaan hokevat jotain yleistä mantraa. Valitettavasti eniten näitä tuntuu olevan maailmanpelastajissa, oli agenda sitten mikä tahansa.
Pienempi asunto? Olen etsinyt jo jonkin aikaa uutta asuntoa stadista. Siis omistusasuntoa. Pienempikin kelpaisi. Asun vaan alueella jossa on niin halvat asunnot että joka ikinen koppero muualla on puolet kalliimpi. Stadista en muuta pois koska mulla ei ole autoa.
Olut on kasvisruokaa, anteeksi -juomaa. Vapaa-ajan voi kuluttaa kotisohvalla ryypäten, ei autoa mihinkään tarvitse. Ei tarvitse olla järin iso luukku jossa mahtuu tuota harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Raportista kummasti "unohtui" se tosiseikka, että Suomen osuu maapallon hiilidioksidipäästöistä on se 0,12%. Vaikka Suomi siirtyisi kivikauteen huomenna, sillä ei olisi mitään vaikutusta ilmastomuutokseen.
Yllättäen myöskään mitään mainintaa Raahen terästehtaasta ei ollut, sen päästlöt yksinään ovat melkein yhtäsuuret kuin koko Suomen henkilöautoliikenteen.
Koska viranomaiset julkaisevat laajoja useista näkökulmista tehtyjä raportteja? Ainahan ne ovat siitä kulmasta kirjoitettuja että saadaan lauma pysymään kasassa.
Tätä kaikkea minä olen harrastanut jo lapsuudestani asti. Kukaan vaan ei koskaan ole kiittänyt minua siitä.