Nyt tuli järisyttävä lista kaikille suomalaisille: Kasvissyönti, pienempi asunto, kaikki vapaa-ajan matkat julkisilla – ”Suuria muutoksia kaikkiin arjen tapoihin”
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/280368-nyt-tuli-jarisyttava-lista-kaik…
nyt kaikki syömään ituja ja polkemaan pyörää!
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Listasta puuttuu esimerkiksi kahden asunnon ylläpidon rajoittaminen. Eli nämä talviasuttavat kesämökit tai "vapaa-ajanasunnot", joita pidetään lämpiminä ja käytössä läpi vuoden.
Parhaimmillaan mökki on vain muutaman kilometrin päässä vakituisesta asunnosta ja käytännössä perheet asuvat samaan aikaan kahdessa eri asunnossa, kun mökillä käydään päivittäin. Tai sitten ajetaan joka ikinen viikonloppu maalle mökille.
Kyllä niillä 4 huvilan omistajilla on Tesla ja käyvät ostamassa reilunkaupan alpakka villapaidat Chilestä , että ihan turha marista. Parhaiten säästetään kun tuodaan vaikka ulkomaalaisia suomeen ja saadaan poljettua palkat niin alas, ettei keskiluokalla enää ole varaa kuin välttämättömyyksiin.
Jaa. No ei tossa kyllä olisi mitään muutosta mulle. Vielä pienemmässäkin kämpässä voisin tietty asua, mutta hitto kun ei pienempiä yksiöitä löydy kuin jostain todella vanhoista taloista. Ja ehkä sitä pitäisi ihan vegaaniksi alkaa sitten.
Täällähän on juntit koolla.
Elämä muuttuu pakosti meillä kaikilla tulevaisuudessa. Voi valita vielä, onko katkeruuttaan voivotteleva pystyyn maatuva reliikki vai pysyykö mukana kaikessa uudessa.
Kysehän ei tässä kaikessa ole siitä, että keneltäkään vietäisiin suusta nakkimakkaraa. Ei. Kyse on siitä, että suusta otetaan pois se kolmas ja neljäs nakkimakkara, joiltain jopa se viides tai kuudeskin, osalta koko paketti, ja jätetään suuhun vielä ne kaksi, vaikka jokainen niitä kahtakin pureva tietää saavansa mahansa täyteen yhdelläkin. Loput voidaan antaa niille, joilla ei ole sitä ensimmäistäkään ja vatsa tyhjä. Tai ei "voida", vaan "täytyy" antaa.
Ei sovi meikäläisen elintapaan tuollaiset. Mutta jos muut hankkii pienemmän asunnon, alkaa kulkea julkisilla 🤣 jne, niin vastaavastihan mulla on varaa ostaa isompi auto ja jatkaa lihansyöntiä.
Pelottavaa millaiseen kollektiiviseen hysteriaan ihmiset on mahdollista saada?
Joskus on ihmetelty kuinka holokausti ja sitä edeltäneet vainot oli mahdollista toteutua? Kysymys on täsmälleen samasta asiasta.
Tarvitaan vain autoritäärinen taho sanomaan, että asia on nyt näin ja meidän on pakko tehdä näin. Toistetaan sitä tarpeeksi, niin enemmistö "karjasta" luopuu kaikenlaisista kritiikistä auktoriteettia kohtaan.
Tällaisia teesejä kun jaetaan tarpeeksi, lampaat jonottavat teuraalle, samalla haukkuen kritiikkinsä säilyttäneitä yksilöitä...
Ehkä suomalaiset oppivat siinä kohtaa äänestämään kun perintö ulosmitataan automaattisesti aina valtiolle, autoilla ei enää saa tai siitä tulee valvottua ja gps-seurattua, kaikki ihmiset asutetaan suurkaupunkien betonikuutioihin ja tarjolla on vain ma.tujen kanssa lapsia saaneita yh-äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tampereella olisi vara vähentää autoilua. Siis miten voi olla näin, että kaikki käy töissä omalla autolla, vaikka bussit kulkee (ai niin, ei ne nyt välttämättä aina kulje, kiitos ratikkatyömaan).
Tuo on teillä väliaikainen ongelma, ratkeaa parin vuoden sisällä. Itse asun maalla, lähin bussipysäkki (josta liikkuu 4 autoa ma-pe per päivä) on 10km päässä. Työpaikkani on bussipysäkin lähimaastossa 9km päässä. Kesäisin pääsen vielä jotenkin pyörällä töihin, talvella ei ole oikein muita vaihtoehtoja kun auto.
Ihan samalla lailla sinulla on väliaikainen ongelma. Ei sinun ole mikään pakko asua siellä missä asut. Mutta ethän sinä muuta, kun sitten et voi enää uhriutua työmatkoistasi ja bussipysäkeistäsi.
Teen jo noita kaikkia ja nautin elämästä. No problem.
Pitäs asua ahtaasti, mutta kuitenkin olla vierashuone..
Niin? Olen jo kasvissyöjä ja pyöräilen työmatkat. Mökille menen kesän alussa ja tulen sieltä kesän lopussa takaisin. En lentomatkaile.
Jos edes puolikas siitä mitä ilmastomilitantit ehdottavat tulee joskus oikeasti menemään lainsäädäntöön, niin siitä syntyvä ulina on PALJON PALJON PALJON pahempaa kuin mikään mikä voisi syntyä "Antti Rinteen sosialistihallituksen ja ay-lompakkovaraslinnakkeen" pohjalta.
Just 2 warn you.
Tämä ei liikuta rikkaita pätkääkään, vaikka iskettäisiin ympäristöveroa lisää. Tarkoittaa vaan että köyhät kävelee ja rikas käy edelleen pihvilounaalla kivenheiton päässä ravintolassa autolla kulkien.
Jengi ei vaan bonjaa asioita, vaan haluu bamlata skeidaa.
Tuollainen jos toteutuisi niin mahtaisi melko moni suomalainen lähteä ilmastopakolaiseksi muualle.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Olen jo kasvissyöjä ja pyöräilen työmatkat. Mökille menen kesän alussa ja tulen sieltä kesän lopussa takaisin. En lentomatkaile.
Katsos porvarikapitalistilla on omaisuutta, se täytyykin laittaa verolle tai realisoida valtiolle kokonaan. t. ilmasto-Marxisti
Mikseivät ihmiset tajua sitä, että ilmastonmuutoksen torjuminen on IHAN HELVETIN ISO BISNES.
Viherpesu käsitteenä on ollut valveutuneille ihmisille tuttu käsite jo kohta pari vuosikymmentä. Toivottavasti ihmiset silti uskaltavat luottaa omaan arvostelukykyynsä ja ymmärtää sen, että oikeasti vanhan auton loppuunkäyttäminen uuden sähköauton sijaan on ekoteko ja että moni vanhastaan tuttu käytäntö on itse asiassa ympäristöystävällisempi kuin mainoslaatikollinen uusia ideoita.
Mikä tässä on muka niin kauheaa? Olen ollut kasvissyöjä viime 25 vuotta, en ole koskaan omistanut autoa vaan pyöräilen ja kuljen julkisilla, mulla ei ole lapsia... ihan hyvä elämä. Se mikä täällä näyttää olevan monelle ihan hirveä vääryys ( sim. joutuu kulkemaan julkisilla!!!!! eikä pöydässä ole lihaa kuin kerran viikossa!!!!) on itse asiassa jokapäiväistä elämää enemmistölle maailman ihmisistä. Suomalaiset on kyllä sellaisia kermaperseitä että ei ole totta.
Sekin vielä, että halutessaan EU voisi vaatia vaikkapa Kiinaa eettisempään ja vastuullisempaan tuotantoon monin keinoin, kuten estämällä muovirojun tuonnin. Ja ylipäänsä vaatia, että vaikkapa 20 vuoden sisällä tulee kaikki mahdolliset muovimateriaalit korvata kestävämmillä vaihtoehdoilla.
Se olisi todella vaikeaa, muttei mahdotonta. Vaatisi halpatuotannon vähentämistä tai siitä pidättäytymistä, kestävämpien materiaalien kehitystä ja palaamista aikaan jolloin tavarasta pyrittiin tekemään hyvälaatuista ja kestävää. Samalla ylipäänsä elämisen kulut pitäisi saada laskuun, jotta myöskään palkan ei tarvitsisi huidella korvissa. Tarkoittaisi, että suurfirmojen tulisi lakata tavoittelemasta huippuvoittoja ympäristön ja työntekijöiden kustannuksella. Ja osaltaan varmasti myös ylikulutuksen loppuisi sitten siihen.
Paljon voisi tehdä, jos jaksaisi ja haluaisi. Pitkiä ja isoja juttuja, muttei mahdottomia.
Minulle tulee aina päänsärkyä näistä EI ME SUOMALAISET MAAILMAA PELASTETA, EI VIISI MILJOONAA IHMISTÄ VOI NÄILLE ASIOILLE MITÄÄN -vastauksista.
Ei viisi miljoonaa suomalaista voi millekään mitään, ei yhdeksän miljoonaa lontoolaista voi millekään mitään, ei 10 miljoonaa ruotsalaista voi millekään mitään, ei 20 miljoonaa newyorkilaista voi millekään mitään, ei 22 miljoonaa pekingiläistä voi millekään mitään. Kukaan ei voi millekään mitään.
Koko helvetin planeetta täynnä tappiomielialaisia uusavuttomia.
Minä ainakin yritän parhaani, eikä elämänlaatu edes laske yhtään, jos osaa nauttia oikeasta elämästä. Tehkää te luuserit mitä lystäätte, kunnes tulee maapallolta pahasti turpiin.
P.S. Niin Kiinassa kuin Intiassa kuin USA:ssakin on omat ympäristöaktivistinsa, jotka yrittävät parhaansa muuttaakseen paikallisten ahneiden nuljaskojen ohjailemaa ja paikallisten itsekkäiden uusavuttomien hiljaa hyväksymää ympäristöpolitiikkaa, ja heitä on koko ajan enemmän. Kaikki kunnia heille.
Tuollai mustavalkoisesti se haavistokin asian esittää, en olis ehkä hänestä uskonut, mutta nyt on uskottava.