Milloin olet viimeksi syönyt hampurilaisen?
Katselin tuota burger kingin mainosta ja aloin miettimään, että koskakohan olen itse syönyt hampurilaisen. En muista. Alkoi kyllä tehdä valtavasti hampurilaista mieli ja päätinkin lauantaina sellaisen nauttia.
Kommentit (63)
Ei mitään käryä. Pakko olla ainekin 15 vuotta aikaa. Välillä hemmottelen meidän kultastanoutajaa ja käydään pitkän lenkin päätteeksi hakemassa pojalle pari euronjuustoa mitkä saa homsasta heti siinä pihassa. Ite en ole sortunut edes maistamaan.
Viime lauantaina vedin grilli Kivelällä jäätävän kokoisen hampurilaisen. Siin oli varmaan 2000 kaloria. Hitto et oli hyvää. En ihan jaksanu kaikkea.
Pari viikkoa sitten söin mäkissä "euron" juuston, älyttömän kuivaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Joku yli 20 vuotta sitten. Mäkkärissä. Ensimmäinen ja viimeinen hampurilaiseni ever.
Koska kaikki hampurilaiset maistuu mäkkärin hampurilaiselta? En itsekkään pidä pikaruokaloiden hamppareista, mutta laatu burgerit ovat asia erikseen. Se jos mikä on taivaallista.
Itse tein hamppareita viime kuussa, mutta jos pitää olla mäkki/hese niin joskus viime syksynä tai kesänä.
Itse tehtyjä hampurilaisia noin kuukausi sitten. Ravintolan hampurilaisen oon syöny viimeksi muistaakseni 4-5 vuotta sitten.
Pari viikkoa sitten. Tein itse. Olin kyllä just syönyt myös kaupan pihvi- ja kanahamppareita. Missään hampurilaispaikassa en ole syönyt vuosikymmeniin.
Burger Kingin Double Steakhouse on paras ketjupaikan hampurilainen, jonka olen syönyt.
Ei ole Ison Carolinan voittanutta. Ne kun saisi takaisin. Ja Carrollssit muutenkin.
Mä syön kyllä useinkin hampurilaisia, niin itsetehtyjä, kuin pikaruokaloiden ja parempienkin ravintoloiden tuotteita, hampurilaiset on helvetin hyviä 😋. Jostain syystä nyt on kuitenkin ollut hampparin syönnissä parin kuukauden tauko.
En muista...eikus...viime kesänä. En ole hampparien ystävä, vaikka olen läski.
Kesällä 2018. Eikä ollut mäkkäri tms. pikaruokala vaan muu burger ravintola. Keskimäärin kerran vuoteen tulee siis syötyä.
Jos mikrohampurilaista ei lasketa, niin varmaan viitisen vuotta on aikaa...?
Lopetin ihmissyönnin palattuani Keski-Euroopasta Suomeen. Oi niitä aikoja, menihän siinä hampurilaisia, pariisilaisia, amsterdamilaisia, brysseliläisiä...
Vajaa viikko sitten. Tykätään miehen kanssa kokeilla hampurilaisia eri mestoista ihan huvin vuoksi, pikkugrillit, nesteet, gourmee hampparit eri rafloista ja tietty noi ketjut, eli niiden uutuudet aika usein tsekataan ja arvostellaan.
Osa on ihan karmeaa ja mautonta tukkumössöä ja joissakin rafloissa gourmee nimellä täysin ylihintasta makuun ja sisältöön nähden. Mutta välillä löytää oikein kivoja ylläreitä paikasta kuin paikasta. Esim. erään paikallisen Nesteen cheddarjuusto oli todella hyvä (ei myynnissä enää) ja erään pizzerian kokoliha-chilihamppari tuli ihan puskista pizzeriahamppareiden kokemusten kärkeen. Erilaiset kahvilat tai vastaavat snack-paikat myös usein yllättävät.
Rolssin ja Hesen uutuksia ei tosin enää joka kerta kokeilla, ne on kyllä niin hirveän makusia olleet että ei vaan pysty. Mäkkäri on ok mutta ei koskaan yllätä loisteliaasti. Ketjuista Burger King on vallan korkkaamatta vielä.
Hamppareiden maistelu silloin tällöin on hauska ja halpa hupi, me ei osteta oikeastaan koskaan ateroita eikä edes limuja. Hämppäriharrastus ei sovi tosikoille, aktivisteille tai hifisteleville ruokajupeille :)
Heitin äkkiseltään kitaani pari tuplajuustoa pari päivää sitten. Liiankin helppoa.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua